KOPTERI

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Henkka J

Choppers for life

Viesti Kirjoittaja Henkka J »

Itse kyllä olen niin tykästynyt Kopterin nykymeininkiin että tilasin sen kotia, ei tarvitse jakaa työkavereiden kanssa sitä ainokaista kappaletta joka sinne tulee.

Mitä tulee noihin esim "samat jutut kuin MCM:ssä, onhan se nyt jumanklavita SELVÄ että sen verran kun on pienet piirit loppujen lopuksi skandinaviassa niin jos joku rakentaa tolkuttoman upean pyörän, kuten nyt vaikka sen suomalaiskaverin rakentama Viridian, niin siitähän vouhotetaan koko kesä joka lehdessä. Avaat MCM:n ja siellä on viimeisimmät projektiuutiset. Avaat Hotbiken niin siellä on syvällinen reportaasi Viridianista. Avaat Scanbiken niin siellä se kimaltaa jossakin näyttelyssä. Avaat Kopterin ja siellä on rakentajan haastattelu ja kuvareportaasi. Menet Göteborgin näyttelyyn ja kompastut ensimmäiseksi yllätys,yllätys, Viridianin pitkään keulaan. Jonka vieressä tietysti Broken Arrow joka kävi läpi saman "joka lehti vaahtoaa" -ilmiön jossakin vaiheessa. Tällaista se nyt vaan on niiden kunkin kauden kuumimpien nimien suhteen ja ei voida olettaa että ihan joka hörhö lukee joka kielisten mopedilehtien joka painoksen ja vaikka lukisikin niin kenen pitäisi jättää kunkin kauden kuumimmaksi nimeksi leimattu pyörä käsittelemättä? Olihan tällä kaudella Terhi's Bike samoin tosi monessa läpyskässä esillä (ja syystä) muttei yhtään alkanyt kyllästyttämään.

Niin paljon kuin V8 magazine on mennyt eteenpäin niistä ajoista kuin aloin sitä lukemaan niin en lähde tuota monen mielestä varmaan turhankin sliipattua lehteä morkkaamaan yhtään. Se on kyllä pakko sanoa että itseäkin ihmetytti se PT Cruiser -projekti joka olisi näyttänyt sopivan paremmin GTi-magazineen...

Henkka
Vaan mun 0.02 euroa
1995 XLH883/1206 Fat Boy Wannabe "XLHF Fatster"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä

"Live to build - build to ride"
perttumies
Viesti:

kerholehdestä

Viesti Kirjoittaja perttumies »

kk
Viimeksi muokannut perttumies, 15:30 09.05.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mara
Viesti:

lehdistä

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mulle Kopteri- ja Harrika-lehtien ilmestyminen on aina yks elämän pienistä iloista. Jutut ovat monipuolisia ja asiallisia. Joskus joku juttu ei kiinnosta niin paljoa, mutta se ei lehden numerosta huonoa tee. Enhän mää sanomalehteäkään paskana pidä jos ei urheilusivut kiinnosta.

Mitä Harrika-lehden kielioppivirheisiin tulee, niin juttujen oikoluvun voi unohtaa täysin. Sen verran oon sitä hommaa sivusta seurannu, että älkää ny moista vaatiko. Ja älkää vaatiko edes jutun kirjoittajilta kieliopillisesti hyviä tekstejä. Harvat meistä on kielioppisäännöissä niin hyviä, että juttuja lehteen enää löytyisi.

Se on sinällään jännä homma, että nykyään hetkittäin porukka vertaa Kopteri- ja Harrika-lehteä. Pari vuotta sitten sitä ei kukaan tehny, koska Harrika-lehti ei muistuttanut kaupallista julkaisua. Nyt kun Harrika-lehti on kehittynyt väripainoksineen kaikkineen, rupeaa porukka unohtamaan, että se on tehty talkootyönä harrastajien omasta toimesta. Se on kerholehti. Se on meidän kaikkien ikioma lehti! Jos haluatte muutosta, tehkää se muutos!

Välillä mua niin jurpoo kaiken maailman valittajat. Mutta eipä siinä. Valitan minä itsekin aina välillä :wink:

- Mara
Vallu
Viesti:

Eri mieltä

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Olen kanssasi täysin eri mieltä veljeni Perttumies. Olen lukenut joka ainoan Harrika-lehden mikä on ilmestynyt ja mielestäni lehden kehitys on ollut huikeaa.
Olen myös seurannut aika montaa muutakin prätkäkerhon lehteä ja uskallan väittää, ettei niistä yksikään nouse edes lähelle meidän lehtemme tasoa.
Tottakai petrattavaa aina on ja sitähän tehdään numero numerolta. Kritiikin osalta kannattaa kuitenkin aina muistaa, että sen pitäisi olla rakentavaa. Jos jäsenten jutut "tuomitaan" julkisesti niin meiltä loppuu kirjoittajat.
Ja lopuksi vinkki: jos olet kielen huollon ammattilainen niin päätoimittaja varmasti ottaa apusi vastaan juttuja oikoluettaessa ja toimitettaessa.

Tehdään yhdessä edelleen maailman parasta suomalaista Harrika-lehteä. :mrgreen:
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Todennäköisesti kerholehden jutut kirjoitetaan tekstinkäsittelyohjelmien standardilla wordillä vai kuinka.
Tällöin oikoluvussa ei tarvita Perttumiehen eikä muidenkaan työpanosta vaan 120 eurolla saa oikolukuohjelman. Ei liene HDCF:n budjetista kiinni.
Niuhottaja kun olen, niin olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei kiroitusvihreitä 8) ole kiva lukea.
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

virheisiin kyllästyneet - täältä löytyy varmaan teille luettavaa........
http://www.aidinkielenopettajainliitto.fi/ :roll:
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

akrapu kirjoitti:Todennäköisesti kerholehden jutut kirjoitetaan tekstinkäsittelyohjelmien standardilla wordillä vai kuinka.
Tällöin oikoluvussa ei tarvita Perttumiehen eikä muidenkaan työpanosta vaan 120 eurolla saa oikolukuohjelman. Ei liene HDCF:n budjetista kiinni.
Niuhottaja kun olen, niin olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei kiroitusvihreitä 8) ole kiva lukea.
Juuri tätä tarkoitin. Enkä tarkottanut vittuilla.
-Heavy Metal will never die!-
bronson

Viesti Kirjoittaja bronson »

Tuoreena Harrika-lehden lukijana toteaisin, että olipahan ihan mukavaa lueskella viimeisimmässä numerossa ollut Harrikalla Meksikos- matkakertomus. Joku taisi jo kirjoittaakin siitä, että kerholehden kuuluukin olla vähän erilainen, murteet ja lievät kielioppivirheetkin salliva.Työni puolesta joudun (tai pääsen, miten vain) puuttumaan suomen kielen kirjoitusasuun, ja ainahan sitä tekstiä lukiessa vapaa-aikanakin tulee tahtomattaankin etsiskeltyä kielioppivirheitä. Tekniikan lehdistä mielestäni virheettömintä ja kielikukkasiakin viljelevä lehti on Tekniikan Maailma, moottoripyöräjuttuja toki voisi olla enemmänkin. Miksi muuten harrikkakansan kerholehti on Harrika; ei varmaankaan ole kielioppivirhe?
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tervetuloa kerhoon :D
Tässä lyhyt historiapläjäys tuolta aikaisemmista topiceista...

T. Timo K
Karppa kirjoitti:
Simo kirjoitti:Vanhemmat expertit voinevat selvittää tuon Harrika nimi kirjoitusversion historiaa :?:
On kiinnostanut muakin, muutenhan on yleensä kaksoiskonsonantti: sitikka, intikka, natikka, massikka jne. Eli harrikka, harlikka. Onko ollu ruotsinkieliset perustajat..? Kertokaas toreski jos joku tiätääs.
Vallu kirjoitti:Nimi HARRIKA juontaa juurensa "Stadin" slangiin. Klubin perustajista oli varsin suuri osa helsinkiläisiä ja heidän suussaan ei siihen maailman aikaan kaksoiskonsonantti taipunut. vrt. kaupunginosan nimi: "Tölikä".
Nimim. Tölikässä syntynyt.
Masa kirjoitti:Joo, näin se menee myös täällä Krunikassa. Ja jos kesällä on kovin helteistä, me käydään uimassa Stadikalla. Ja tietysti lukemiseksi otetaan tuore Harrika :D
Miikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Karkaa aika kauaksi (en tiedä onko oikeen kirjotettu) kopterin lehden uusimman numeron keskustelusta, mutta kielipoliisejahan se tästä nyt vielä puuttuikin. :roll: Eikö jumalauta edes kerran vois hetken olla ettei tarviisi valittaa aina jostakin.
So What jos joku lauseen rakenne ei ole oikein aseteltu ja predikaatit vai mitä perkeleitä ne onkaan ei ole possessiivisuffiksissa :idea: :idea: :idea:

Ainakaan minä en jaksa edes kiinnittää huomiota johonkin kirjoitusvirheeseen. Lehti on juuri sellainen kuin ME kerholaiset siitä teemme!
Niin kun joku sanoikin että outoa ruveta KERHOLEHDEN oikeinkirjoitusta ja kielioppia vahtimaan. Sitten voisi ehkä ruveta arvostelemaan jos lehti olisi yleisessä jakelussa ja lehteä tekisi palkatut ammattitoimittajat! (Sori Riitta, ei ollu ilkeily)
Joillekin voin vain sanoa että kasvakaa aikuisiksi.

Toivon että joku edelläolleista marisijoista kirjoittaa ensi numeroon samalla nimimerkillä kuin täällä oikein niinkun esimerkillisen KIELIOPILLISESTI OIKEIN KIRJOITETUN JUTUN, niin saanpahan mäkin sitten kielioppia (kunhan muistatte jutun alussa mainita että tämä juttu on oikein kirjoitettu)

Yleensä sitten voi ruveta arvostelemaan, jos on itellä näyttöjä paremmin tehdystä...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
perttumies
Viesti:

edelleen klubi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja perttumies »

kk
Viimeksi muokannut perttumies, 15:30 09.05.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Miikka kirjoitti: Toivon että joku edelläolleista marisijoista kirjoittaa ensi numeroon samalla nimimerkillä kuin täällä oikein niinkun esimerkillisen KIELIOPILLISESTI OIKEIN KIRJOITETUN JUTUN, niin saanpahan mäkin sitten kielioppia (kunhan muistatte jutun alussa mainita että tämä juttu on oikein kirjoitettu)

Yleensä sitten voi ruveta arvostelemaan, jos on itellä näyttöjä paremmin tehdystä...
Tässä oli jo asiaa eli kielioppihirmut kynä käteen tai näppis savuamaan :twisted:
EDIT: Vai eikö näitten arvosteijoiden mielissä ole kuin arvostelua, luovuus puuttuu :lol:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Sepixlh kirjoitti:
Miikka kirjoitti: Toivon että joku edelläolleista marisijoista kirjoittaa ensi numeroon samalla nimimerkillä kuin täällä oikein niinkun esimerkillisen KIELIOPILLISESTI OIKEIN KIRJOITETUN JUTUN, niin saanpahan mäkin sitten kielioppia (kunhan muistatte jutun alussa mainita että tämä juttu on oikein kirjoitettu)

Tässä oli jo asiaa eli kielioppihirmut kynä käteen tai näppis savuamaan :twisted:
EDIT: Vai eikö näitten arvosteijoiden mielissä ole kuin arvostelua, luovuus puuttuu :lol:
No, joidenkin kommentit voidaan tulkita arvosteluksi. Omasta mielipiteestäni käyttäisin termiä 'rakentava palaute' 8) . On se hyvä, että työnpuolesta oppii käyttämään 'Sarasvuomaisia' ilmaisuja asioista. (Tähän hymiöt).
Kerholehti taitaa alkaa olla oman topicin aihe. Sen verran totean tässä ketjussa vielä, että keskustelu asioiden kehittämisestä/eteenpäin viemisestä on helppo tyrehdyttää yo. kommenteilla ts. "Turpa kiinni ellet itse tee kaikkea". Ei me missään Neuvostoliitossa olla, jossa systeemiä ei julkisesti saanut arvostella tai olla asioista eri mieltä. Rauha vaan kaikille. Jokaisella meillä on omat mielipiteemme, jotka poikkeavat toisistaan, (jopa HCDF:n sisällä).
Ja itse asiaan. Itse olen hommanut Kopteri-lehden heti 1. numerosta alkaen. Laatu on vaihdellut ja petraamista löytyy. Minun puolesta ko. läpyskää saa arvostella, itse pysyn kuitenkin vankkumatta kestotilaajana hamaan tappiin saakka.
Pertti
Viesti:

Kielioppi

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Olen läheltä seurannut kerholehden syntymistä ja tiedän ettei päätoimittaja puutu lähetettyjen kirjoitusten kieliopillisiin kuvioihin. On vaara että kirjoittaja vetää herneen nenään huomattuaan, juttua on muokattu.
Usein murresanat ja muut virheet ovat tarkoituksella värittämässä kirjoitusta. Jäsenten lähettämät kirjoitukset ja jutut julkaistaan sellaisenaan, vaikka Riitta kirjoittaisikin ne puhtaaksi.
On helppo korjata tilanne, jos lehti vituttaa. Kun jättää jäsenmaksun maksamatta, lehtikin lakkaa tulemasta.
Tilalle voi säästyneillä rahoilla tilata vaikka Aku Ankan tai Kodin Kuvalehden, jotka kumpikin ovat mielestäni kohtuullisella kieliopilla oikoluettu.
JiiVee
Viesti:

Re: edelleen klubi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

perttumies kirjoitti: ....jutuissa on viittauksia jonkin kansakunnan taipumukseen pedofiliaan, yksittäisen bikerin ummetushaasteisiin saati "paskalakkeihin". Varsinainen pr-paukku, joka potkii omaan nilkkaan ainakin seuraavan vaalikauden ajan. Ja urputus omavalmistelainsäädännöstä jatkuu...
onneksi selvisi tämäkin asia minulle - em. asioilla onkin paljon yhteistä....... :roll: = esim. bikerin ummetus loppuu -> omavalmistelainsäädäntö helpottuu..... :twisted:
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin