Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Re: Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Eli kun wikipedia ei tiedä, niitä bobbereita ei varmaan oo koskaa ollukkaa 
[/quote]Pertti kirjoitti:En minä kyllä millään saa tuosta sopperia, en ennen enkä nyt.
Bobber tuo kyllä on ja tuollaisia ne on aina olleet.
Myönnetään .. Pertti on oikeassa, Bobberhan se on eikä Chopper .
The term chopper started to be used from the late 1960s onwards, for motorcycles whose frames had been customized to have a greater angle at which the front suspension protruded with smaller fuel tanks and tall handlebars called ape hangers.[2] For many owners, the difference between bobbers and choppers doesn't come down to what's on the motorcycle but what isn't on it and whether it has a short front end or a long front end, stretched suspension defining it as a chopper.[8][9]
XLH 1000 Ironhead -79
Zündapp Combinette -64
Zündapp Combinette -64
Törmäsin viestiketjuun 14 vuoden takaa. Onko ajat ja tavat muuttuneet vai vieläkö chopper on sama asia kuin tuolloin?
Mikä on chopperin määritelmä sinun mielestä? Itse en osaa tuohon vastata, eikä oma pyörä edusta chopperia kuin nimellisesti, eli siitä on kirveltelty ylimääräiset pois, mutta ei ole bopperikaan, kun rake on chopperista (40 astetta). Kait se sitten on cbopper...
Mikä on chopperin määritelmä sinun mielestä? Itse en osaa tuohon vastata, eikä oma pyörä edusta chopperia kuin nimellisesti, eli siitä on kirveltelty ylimääräiset pois, mutta ei ole bopperikaan, kun rake on chopperista (40 astetta). Kait se sitten on cbopper...
1953 Pannu ja 1974 Y 440
http://www.facebook.com/eastcoastfellows
http://www.facebook.com/eastcoastfellows
Kustomi vois olla sellainen, jossa on eri tyylejä.
Kyllä se sopperi ainakin mulle on aina pitkäkeula, oli sitten järkee tai ei.
Pyörän rakentaminen on sitä, että rakennetta muuttamalla tai muilla konsteilla ulkonäkö muuttuu.
Ainutta oikeaa ei ole, vaan se "kauneus" taitaa olla ensisijaisesti tekijän silmässä. Jos miellyttää muitakin, se on sitten vaan plussaa.
Kyllä se sopperi ainakin mulle on aina pitkäkeula, oli sitten järkee tai ei.
Pyörän rakentaminen on sitä, että rakennetta muuttamalla tai muilla konsteilla ulkonäkö muuttuu.
Ainutta oikeaa ei ole, vaan se "kauneus" taitaa olla ensisijaisesti tekijän silmässä. Jos miellyttää muitakin, se on sitten vaan plussaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- -Harikka-
- Viesti:
Miulla on 'wanna-be' chopper, vakio mittane keula 5° T-kappaleilla & peppun madalluksella. Ja runkoo on pilkottu ja hitsattuPertti kirjoitti: 08:29 05.06.2026. ... Ainutta oikeaa ei ole, vaan se "kauneus" taitaa olla ensisijaisesti tekijän silmässä.
Jos miellyttää muitakin, se on sitten vaan plussaa.
Kun sais kuntoo & ajoon...

'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty