Tervehdys.
Onko täällä kanssamotoristeilla kokemusta Öhlinsin takajousituksesta Electra Glidessa tai tourinkimalleissa yleisesti ja mitä nimenomaista iskarimallia olette käyttäneet poislukien erillisellä säiliöllä olevat. Pitäisi löytää iskari mikä olisi hyvä (pehmeä) yksin ejettaessa,vaimo mukana ja taka ja sivulaukut täynnä. Kyseessä on siis alkup. 13tuuman pituus. Kokemusta on jo Progressive Suspensionin 944 mallista mihin en ole tyytyväinen. Itse olen katsonut näitä kahta mallia HD773 jossa joustovara 92mm (pisin mitä on tourinkiin tarjolla) ja HD 772 jossa joustovara 77mm. Vähäisellä maalaisjärjelläni ajatellen mitä pitempi joustovara sitä mukavampi ajossa vai kuinka? Kokemuksia olisi mukava kuulla varsinkin jos jollain edellämainitut mallit.
2018 Electra Glide Police takajousitus
-
pannujammu
- Viestit: 2
- Liittynyt: 00:01 09.12.2010.
- Viesti:
Re: 2018 Electra Glide Police takajousitus
Öhlins ei ole enää sitä mitä se oli ennen. Ei tehdä enää edes Italiassa vaan Thaimaassa. Joe Cool on toimittanut Wilbersejä, moni kehunut. https://www.joecool.fi/tuote-osasto/wilbers/
FL -53 Wishbone Panhead bobber
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
-
pannujammu
- Viestit: 2
- Liittynyt: 00:01 09.12.2010.
- Viesti:
Re: 2018 Electra Glide Police takajousitus
Sitä en tiedä onko laatu heikentynyt. Tietääkseni tehdään Väsbyssä Ruotsissa ja Thaimaan tuotanto menee pelkästään Aasian markkinoille. Wilbersit varmasti hyvät mut kokemuksia Öhlinseistä kaipaisin Eikö täällä todellakaan ole Öhlinseillä ajavia Tourinki kuskeja?
Re: 2018 Electra Glide Police takajousitus
Veikkaan, että Thaimaan Öhlinssitkin on laatukamaa ja veikkaan myös, että niitä on myös muualla myynnissä kuin aasian markkinoilla.
Ensimmäinen veikkaus perustuu siihen, että vanha, aina huippua tehnyt tehdas, valvoo edelleen laadun korkealle, vaikka missä tehtäisiin. Nimi likaantuu äkkiä, eikä sitä niin vaan anneta miten sattuu käytettäväksi.
Jälkimmäinen veikkaus perustuu täysin mutuuun.
Thaimaassa tehdään useampaa moottoripyörämerkkiä ja Triumph on yksi niistä. Bonnevillet on tulleet jo kauan taikuista ja Thruxstonista on minulla pelkästään miellyttäviä kokemuksia.
Harrikoissakin luki Made inThailand edellisten usa-tullien aikana, liekkö vieläkin...
Ensimmäinen veikkaus perustuu siihen, että vanha, aina huippua tehnyt tehdas, valvoo edelleen laadun korkealle, vaikka missä tehtäisiin. Nimi likaantuu äkkiä, eikä sitä niin vaan anneta miten sattuu käytettäväksi.
Jälkimmäinen veikkaus perustuu täysin mutuuun.
Thaimaassa tehdään useampaa moottoripyörämerkkiä ja Triumph on yksi niistä. Bonnevillet on tulleet jo kauan taikuista ja Thruxstonista on minulla pelkästään miellyttäviä kokemuksia.
Harrikoissakin luki Made inThailand edellisten usa-tullien aikana, liekkö vieläkin...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2018 Electra Glide Police takajousitus
Veikkaan, että Thaimaan Öhlinssitkin on laatukamaa ja veikkaan myös, että niitä on myös muualla myynnissä kuin aasian markkinoilla.
Ensimmäinen veikkaus perustuu siihen, että vanha, aina huippua tehnyt tehdas, valvoo edelleen laadun korkealle, vaikka missä tehtäisiin. Nimi likaantuu äkkiä, eikä sitä niin vaan anneta miten sattuu käytettäväksi.
Samanlainen epäilys laadun suhteen oli itelläkin vuosia sitten kun ostin uuden pinnavanteen taakse. No sehän alkoi toimia epäilyttävästi vähillä kilometreillä. Kartiorullalaakereita sitten tutkaillessa niissä oli sama numero kuin Timkeneissä mutta ei valmistusmaan merkintää. Menin paikalliseen ETRAn putiikkiin laakerit käsissä ja kysyin löytyisikkö Timken-merkkisinä. Ei löytynyt mutta olisi tilattavissa. SKFfän tekeminä löytyi hyllystä samalla numerolla made in india.Epäilin myyjälle tekeekö niillä mitään ja myyjä sanoikin, että SKF on tarkka tuotteidensa laadusta vaikka olisi intiassa tehdyt laakerit. Otin riskin ja ei ole ollut ongelmia. 15000 kilometriä ovat toimineet kunnollisen laakerirasvan kanssa.En pahemmin pohtinut missä oli ne uudekseltaan takavanteen navassa olleet laakerit valmistettu.
Ensimmäinen veikkaus perustuu siihen, että vanha, aina huippua tehnyt tehdas, valvoo edelleen laadun korkealle, vaikka missä tehtäisiin. Nimi likaantuu äkkiä, eikä sitä niin vaan anneta miten sattuu käytettäväksi.
Samanlainen epäilys laadun suhteen oli itelläkin vuosia sitten kun ostin uuden pinnavanteen taakse. No sehän alkoi toimia epäilyttävästi vähillä kilometreillä. Kartiorullalaakereita sitten tutkaillessa niissä oli sama numero kuin Timkeneissä mutta ei valmistusmaan merkintää. Menin paikalliseen ETRAn putiikkiin laakerit käsissä ja kysyin löytyisikkö Timken-merkkisinä. Ei löytynyt mutta olisi tilattavissa. SKFfän tekeminä löytyi hyllystä samalla numerolla made in india.Epäilin myyjälle tekeekö niillä mitään ja myyjä sanoikin, että SKF on tarkka tuotteidensa laadusta vaikka olisi intiassa tehdyt laakerit. Otin riskin ja ei ole ollut ongelmia. 15000 kilometriä ovat toimineet kunnollisen laakerirasvan kanssa.En pahemmin pohtinut missä oli ne uudekseltaan takavanteen navassa olleet laakerit valmistettu.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: 2018 Electra Glide Police takajousitus
Tarkistan yleensä kuulalaakerit ennen asennusta ja yhden Rocketin takapyörään tuli kolme erimerkkistä laakeria....joku taiwan, SKF ja Fag. Rasvaa oli kunnolla ympäriinsä taiwanissa, Fagissa pikkuinen kasa parissa kohtaa ja SKF_laakerissa aivan pieni pisara. Lisäsin SKF:n laakerirasvaa ja löin kiinni.
Ei siis merkkilaakereihinkaan enää laiteta rasvaa ja syyhän on selvä. Ikuista ei kannata valmistaa.
Jossakin kohtaa, taisi olla silloin kun tuli paksut akselit, Harrikoissakin oli ongelmia kuulalaakerien kanssa, kun oli muovilla suojattuja. Menivät uusissakin nopeasti. Sitten tehdas alkoi laittaa peltisuojattuja, jotka kesti ja niitä ne on edelleen. Se suojaus ei tietysti mitään vaikuta, mutta sisäkehän suurentuessa kuulat pieneni ja lujemmalla ovat, varsinkin jos on vain vähän rasvaa.
Ei siis merkkilaakereihinkaan enää laiteta rasvaa ja syyhän on selvä. Ikuista ei kannata valmistaa.
Jossakin kohtaa, taisi olla silloin kun tuli paksut akselit, Harrikoissakin oli ongelmia kuulalaakerien kanssa, kun oli muovilla suojattuja. Menivät uusissakin nopeasti. Sitten tehdas alkoi laittaa peltisuojattuja, jotka kesti ja niitä ne on edelleen. Se suojaus ei tietysti mitään vaikuta, mutta sisäkehän suurentuessa kuulat pieneni ja lujemmalla ovat, varsinkin jos on vain vähän rasvaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2018 Electra Glide Police takajousitus
Ainahan tuotannon siirtäminen halpamaihin on parantanut tuotteen laatua. Ja modernisointi on tehnyt vehkeistä simppeleitä ja raudanlujia. Asiakas pysyy tyytyväisenä ja kaikki voittavat. 
FL -53 Wishbone Panhead bobber
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR