Paras pyörä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

igor

Viesti Kirjoittaja igor »

600 scoutti, jolla ajeltiin äijän kanssa kyläkaupaan ostamaan lättyjauhoja 70-luvun alussa... Setämies myi sitten pyörän Ruotsiin 1974-75 kesällä hinta oli muistaakseni 150mk.

Sen verran on jo aikaa kulunut että ollaan puheväleissä.
-Sexton-
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Ja höpöhöpö, se mitään pilkkomista tarvi. Viime keväänä tuli olo että nyt se myydään ja juhannuksen jälkeen aletaan katsella seuraavaa, ei menny kuitenkaan kuukauttakaan kun Joensuusta haettiin Leenan kanssa NT. Kyllä sen sielun tunsi kun lähti kaks'päällä tulemaan tännepäin, tiesi miten sitä vääntöä oli jo ollut ikävä. Olis pää katkennu jos ei korvia ollu, niin oli levee hymy. Myöhemmin Kalajoen reissulla big bore-osia sisäänajettaessa oli hymy vielä leveempi. Vaikka katkenneen solisluun takia pitikin asennuttaa toisella.
samurai-tyttö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samurai-tyttö »

Minustakaan pilkkominen ei oo välttämätöntä, jos sielusta puhutaan, vaikka arvostankin osaajia !! Ja oli kyllä hauskaa aikoinaan vanhasta britistäni päästä mittaamaan paljonko kuutioita oli oikeesti (apurina siis).

Mutta hieno fiilis tulee siitäkin, kun molemmat hoitaa hommansa.
Pyörän pitää toimia niin ettei mun tarvii olla koko ajan huolissaan ja varuillaan eikä tarvii varaa tavaratilaa varaosille ja lisäöljylle :wink:

Luottamus, luottamus ..... ja sulautuminen ja luonto ... vähän niinkuin
lentäisi ..
Why you want to cry - I´d rather fly
Karppa

Re: Paras pyörä?

pekus kirjoitti: Ymmärrän toki, että ite pykätty pyörä on ikäänkuin osa itseäsi, mutta kaikilla ei ole mahkuja sellaiseen, syystä tai toisesta. Kait me kaikki mahdutaan tonne tienpäälle. Ei muuta, kun hanaa!
Eka pykää pyörää koko elämänsä, eikä juuri muuta saa aikaan. Toinen pykää aivojaan, saa aikanaan hyvää liksaa ja koska ei ole pyörää opetellut pykäämään, ostaa sellaisen, mieluisen. Kolmas on tästä väliltä. Eikä kenenkään pitäis toisen valitsemaa tapaa mollata, ei vaikka olis ehkä vähän huono itsetuntokin. Ei se itse rakentaminen oikeasti ketään muuta lämmitä kuin ainoastaan rakentajaa. Eikä tarvikaan, siksi ei tarvita mitään "lähetystyötäkään".

Mulle on sama onko kauniin pyörän rakentaja tehdas, kuski itse, vai ehkä wdm. Voi olla jopa vieraskin tehdas, ei mun tarvi silti sitä väheksyä.

Omista viidestä (3 x TC-Dyna, Evo-Kingi, TC-NT) mieluisin oli -99 FXDL johon pulttasin vähän valmiita juttuja... Onneksi on hyvällä tyypillä nykyään.

:wink: Muuten olen sitä mieltä että kun joskus vaihtaa, saa aina uutta. Kaikkea muuta, paitsi kakaroita, niitä en vaihda. :wink:

Eli oikeasti en ole pettynyt koska mieli vetää aina uuteen.
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Provosoidutaan ja provosoidaan sit lisää.

Karppa kirjoitti:

Eka pykää pyörää koko elämänsä, eikä juuri muuta saa aikaan. Toinen pykää aivojaan, saa aikanaan hyvää liksaa ja koska ei ole pyörää opetellut pykäämään, ostaa sellaisen, mieluisen.

Tarkottaaks tää että jos osaa duunaa käsillään jotain. Esim. prätkää, taloa, jne. täytyy olla tyhmä ja kouluttamaton ja saada huonoa liksaa, mut ehkä muuten ihan hyvä tyyppi?

Täähän muuttuu mielenkiintoiseksi.
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Hessu kirjoitti:Tarkottaaks tää että jos osaa duunaa käsillään jotain. Esim. prätkää, taloa, jne. täytyy olla tyhmä ja kouluttamaton ja saada huonoa liksaa, mut ehkä muuten ihan hyvä tyyppi?
Tuo mullekin tuosta ekana aukesi, samoin kun se että kun olet koulusi käynyt ja hyväpalkkaisessa hommassa (mitä se sitten onkin) niin et osaa mitään rakentaa.
edit: siis oikeen mustavalkoissa maailmassa näin kai voisi ollakin :)
Nooh... kirjoitettu teksti on vaikea laji, puhuttuna asiat ymmärtää huomattavasti varmemmin niin kuin ne oli tarkoitettu.
Niin kuin sanottu, jokainen tyylillään ja tavallaan.

Affe
Karppa

Re: Paras pyörä?

Karppa kirjoitti: Kolmas on tästä väliltä.
Kirjoitetun lukeminen se vasta vaikeaa onkin.
Karppa

Hessu kirjoitti:Tarkottaaks tää että jos osaa duunaa käsillään jotain. Esim. prätkää, taloa, jne. täytyy olla tyhmä ja kouluttamaton ja saada huonoa liksaa, mut ehkä muuten ihan hyvä tyyppi?

Täähän muuttuu mielenkiintoiseksi.
Se olit sitte sinä joka ton sanoi.
Mikä tekee tyhmästä jne "hyvän tyypin"?

Täähän muuttuu tosi mielenkiintoiseksi.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Eiköhän tämä "paras pyörä" juttu ole niin että nykyiseen pyörään ei "kukaan" ole 100% tyytyväinen vaan aina löytyy jotain (ainakin pientä) parannettavaa tai muutettavaa.
Tai sitten mielessä on joku toinen pyörä, joku joka on joskus ollut omana tai kokonaan "uusi projekti" :wink:
Ideaalistahan olisi että pyöriä olisi useampia, mutta jostain syystä taloudelliset realiteetit yleensä estävät järjestelyn.
Jokaisella on omat mieltymyksensä eikä siihen toisten mielipiteet tai kommentit paljoa vaikuta, tai ainakaan ei pitäisi vaikuttaa.
Ilman omapäisiä rakentelioita tai villejä ja erillaisia visiointeja ei mitään uutta koskaan synny. Omaan näkemykseensä "jämähtäminen" ei ole koskaan hyväksi, omaakin "nurkkakuntaa" on välillä hyvä tuulettaa.
Eikä oman näkemyksen julistaminen "ainoaksi oikeaksi" edistä mitään.
Se että miten kukin pyöränsä rakentaa tai on rakentamatta on aivan sama, se on jokaisen oma asia, ne tekee jotka osaa ja/tai haluaa :D
Tänne kaikki vielä ovat mahtuneet :lol:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Karppa

affe kirjoitti:samoin kun se että kun olet koulusi käynyt ja hyväpalkkaisessa hommassa (mitä se sitten onkin) niin et osaa mitään rakentaa
Tätäkään mä en kirjoittanu!

Valitettavasti asenne usein on sellainen, ettei kaveri joka ei ole ehtinyt muilta puuhiltaan autotalliasioita opiskella, ole oikea bikeri kun se ostaa pyörän.

Mutta en mä tota tarkoittanut, vaan sitä ettei pyörän sielu pelkästään rakentajalle aukene. Kyllä sen muutenkin löytää.

Sepixlh!
Tuossa on paljon sitä mitä tarkoitin sanoa. Olenkin toivonut että vois pitää edes kolme pyörää, erilaisia. Mutta koska se ei ole oikeen mahdollista, ja koska mieltymykset tempoo miestä eri suuntiin, on minulle rakentelua viisaampaa vaihtaa, silloin on joku toinen jo ollut asialla. Ei toki tarkoita etten siitä jatkaisi, mutta koska vaihto on kuitenkin ennenpitkää edessä en tee juuri muuta kuin mitä voi ruuvaamalla tehdä.
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Teoriasta ja käytännöstä...........

Muuan nuorimies oli päässyt opiskelemaan yliopistoon.
Muutaman viikon opiskelun jälkeen mies tiedusteli isältään, tietäisikö
tämä mitä merkitsee se hokema, johon opiskelussa jatkuvasti törmää:
"Teoriassa asia on näin, mutta käytännössä noin."
Isä antoi pojalleen kenttätehtävän. Hänen tuli kysyä sisareltaan,
suostuisiko tämä seksiin 100.000 euron korvausta vastaan
tuntemattoman miehen kanssa.
Poika palasi tehtävänannosta ja raportoi: "Suostuu se. Sillä rahalla."
Isä pyysi tiedustelemaan samaa asiaa perheen äidiltä. Vastaus oli
sama!
Lopuksi isä tiedusteli pojaltaan: "Entä sinä. Tekisitkö itse sen
tuntemattoman miehen kanssa 100.000 eurosta". Poika mietti hetken,
ja totesi sitten, että rahan voima taitaisi voittaa hänenkin osaltaan.
"Siinä näet", sanoi isä. "Nyt meillä olisi teoriassa 300.000 euroa.
Käytännössä meillä kuitenkin on kaksi huoraa ja yksi homo."

ja miten tämä liittyy aiheeseen ? ei välttämättä mitenkään........
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jatketaan..

Karpalta.
Valitettavasti asenne usein on sellainen, ettei kaveri joka ei ole ehtinyt muilta puuhiltaan autotalliasioita opiskella, ole oikea bikeri kun se ostaa pyörän.

Kysymyshän on vaan arvomaailmoista.
Perinteisesti suomalainen sekä teknistälajia harrastavien ihmisten arvomaailma on sellainen että kädentaitoja pidetään kovassa huudossa.
Toiset arvostaa noita, toiset kykyä tehdä rahaa.
Kaikkia tarvitaan ja jokaiselle varmaan löytyy oma paikka.

Jos tällästä alkaa harrastaa, ei pitäis kovin ihmetellä sitä, ainakaan mun mielestä. Mut eiköhän tänne vielä kaikki stailit mahdu maantielle.

Periaatteessa laji on eri. Kuin urheilussa. On kaksi urheilijaa, toinen
pelaa golffia ja toinen hiihtää murtsikkaa. Molemmat on ehdottomasti urheilijoita ja ehkä vielä hyviä siinä. Molemmat on ehdottomasti välinelajeja, niinkuin moottoripyöräilykin. Mutta silti lajit on aika kaukana toisistaan.

Ja eiks tohon kliseiseen bikeri nimitykseen ole ennemminkin liittyny
toi ajattujen kilsojen ja vuosien määrä, kuin se että millasella vehkeellä se on tehty.

Niin ja sit se alkuperäinen aihe.
Näin viime kesänä ekan kerran suomessa livenä Brought- Superiorin (vai miten se nyt kirjoitetaan). Sellasen mä haluaisin. Sen ulkonäkö, maine ja tekniset ominaisuudet jo 40- luvulla tekivät melkoisen vaikutuksen.
Sellasia sais vielä kovalla rahalla. Esim parin uuden heritagen hinnalla.
Kun fyrkkenberit vaan älyäis. Mut kun rahalla ei vieläkään voi ostaa tyylitajua.
Karppa

Hyvä.
Pieni kommentti kuitenkin. Jos olet koskaan lukenut mitään kirjoittamaani,
tiedät että minulle moottoripyöräily ja -pyöräilijä on "yleisurheilua". Nimenomaan niin, kuten kirjoitatkin, että on sama millä vehkeellä on ajettu.
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Hessu kirjoitti:........suomessa livenä Brought- Superiorin (vai miten se nyt kirjoitetaan). Sellasen mä haluaisin. Sen ulkonäkö.......
kieltämättä veikeän näköisiä vekottimia......

http://www.brufsup.com/pages/history/history_menu.htm
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Hessu sanoi "B-sanan"... :lol: :lol: :lol:

Vaarallista tällä foorumilla... Jos muistatte vielä aikaisemman teoria vs. käytäntö -topicin.

"We didn't buy into this lifestyle - we were born with it!" :wink:
Vastaa Viestiin