Vakuutukset
Vakuutukset
Niin kuulin juttua että olis mahdollista pitää pyörää vakuutuksissa vaan sillon kun ajaa eli soittaa ja ottaa vaikka viikonlopuks vakuutuksiin muuten seisonnassa???Eli onko mahdollista??ja missä yhtiössä????Mun nykyinen vakuuttaja sanoo et seisonnan minimiaika 30 päivää ennenkö hyvitetään!!!!Eipä kuullosta ees lailliselta tommonen käytäntö!!!!!!
-
Don Quijote
Jep, vakuutuksissa ja seisonnassa voi pitää sillon kun haluaa, mutta vakuutusmaksuista saa hyvitystä vasta tuon 30 päivän seisonnan jälkeen
Itsekin luulin, että minimi olisi 7 vrk, (mistäköhän senkin keksin) mutta kyllä se seisoo ihan vakuutusehdoissa, että min. 30 vrk, ainakin Pohjolassa. Lienee aika yhtenevä käytäntö muillakin??
Tänä kesänä olisi kyllä ollut käyttöä tuommoselle seisoo/ei seiso -käytännölle, ainakin kelien puolesta...jos ei nyt sitten nauti sateessa ajamisesta...
Itsekin luulin, että minimi olisi 7 vrk, (mistäköhän senkin keksin) mutta kyllä se seisoo ihan vakuutusehdoissa, että min. 30 vrk, ainakin Pohjolassa. Lienee aika yhtenevä käytäntö muillakin??
Tänä kesänä olisi kyllä ollut käyttöä tuommoselle seisoo/ei seiso -käytännölle, ainakin kelien puolesta...jos ei nyt sitten nauti sateessa ajamisesta...
Tiedäxte mitä vakuutuksen sen jälkeen maxaisivat, kun tarvittaisiin kokonainen prikaati virkailijoita ottamaan vastaan puheluita. Ai, että netissäkin voisi sen tehdä. Kyllä, mutta nekin on kirjattava kantaan.
Toivokaamme, että saadaan samanlainen käytäntö kui muuallakin, eli pyörä on vakuutuksessa koko ajan eikä seisonta-aikoja tunneta. Sitten voisi ajella vaikka tammikuussa, jos lystää.
Oikeesti, niin vakuutusmaksun voi jakaa järkevästi koko vuodelle.
Ja uskon, että tämä systeemi voi olla lähempänä kuin arvataankaan.
Toivokaamme, että saadaan samanlainen käytäntö kui muuallakin, eli pyörä on vakuutuksessa koko ajan eikä seisonta-aikoja tunneta. Sitten voisi ajella vaikka tammikuussa, jos lystää.
- Minna&FatBoy
- Viesti:
Sain pyörää ostaessani rahoitusyhtiön kautta edulliset vakuutukset. Yhtiö vaatii että pyörä on kaskoineen päivineen täysin vakuutettu ympäri vuoden. Eipä kelit houkuttele mopoilemaan vaikka vakuutusten puolesta voisin lähtee vaikka hetiEsfa kirjoitti:Toivokaamme, että saadaan samanlainen käytäntö kui muuallakin, eli pyörä on vakuutuksessa koko ajan eikä seisonta-aikoja tunneta. Sitten voisi ajella vaikka tammikuussa, jos lystää.
No, joka tapauksessa mun liikennekasko on varsin edullinen, maksan sitä peräti 79 euroa kuukaudessa, tekee vuodessa 948 euroo...
Tjaa, katselimpa tuossa omaa vakuutuslaskuani, ja näyttäisi bonuksettoman täyskaskon perusmaksu olevan noin 1000e, josta vähennetään seisonta-aika, ikä- ja keskittämisedut... Eli ei tuo mainitsemani rahoitusyhtiön vakuutus ainakaan minun mielestäni ole _varsin edullinen_ vakuutus.Minna&FatBoy kirjoitti:<snip>..Sain pyörää ostaessani rahoitusyhtiön kautta edulliset vakuutukset. Yhtiö vaatii että pyörä on kaskoineen päivineen täysin vakuutettu ympäri vuoden....
<snip>
No, joka tapauksessa mun liikennekasko on varsin edullinen, maksan sitä peräti 79 euroa kuukaudessa, tekee vuodessa 948 euroo... <//snip>
Kuulostaa hieman samalta kuin jokunen vuosi sitten kun olimme hankkimassa autoa, ja myyjä yritti lähes väkisin myydä rahoitusliikkeen oman vakuutuksen perusteena "bonusten poistumisen käytöstä" aivan kuin olisi ollut jotain sisäpiirin tietoa asiasta... niinpä niin...
-Thomas
Selostahan Minna vielä mikä on liikennekasko?
Kun pyörän laittaa seisontaan, jäävät esim palo- ja varkaus voimaan. (Tai ne voi jättää voimaan.) Sen luulisi riittävän rahoittajallekin turvaksi, ei kai tallissa seisovaa pyörää muu turmele kuin tuli tai varas.
Ja tuosta vakuutuksen myöntämisestä; kannattaa ottaa kuvat ja listata muutokset jos aikoo niistä tarvitessaan korvausta vaatia. Saattaa tietysti olla, ettei vanhaan vehkeeseen, jota on kovasti muutettu, edes anneta kaskoa. Eihän autoonkaan määrättyjen vuosien täytyttyä enää sitä saa. Ja ne sentään yleensä ovat aika vakiokuntoisia.
Mulle ainakin on Pohjantähti kaikki myöntänyt mitä olen tarvinnut, muutokset olen kertonut ja kuvannut jo ennen kuin vahinkoa on sattunutkaan.
Kun pyörän laittaa seisontaan, jäävät esim palo- ja varkaus voimaan. (Tai ne voi jättää voimaan.) Sen luulisi riittävän rahoittajallekin turvaksi, ei kai tallissa seisovaa pyörää muu turmele kuin tuli tai varas.
Ja tuosta vakuutuksen myöntämisestä; kannattaa ottaa kuvat ja listata muutokset jos aikoo niistä tarvitessaan korvausta vaatia. Saattaa tietysti olla, ettei vanhaan vehkeeseen, jota on kovasti muutettu, edes anneta kaskoa. Eihän autoonkaan määrättyjen vuosien täytyttyä enää sitä saa. Ja ne sentään yleensä ovat aika vakiokuntoisia.
Mulle ainakin on Pohjantähti kaikki myöntänyt mitä olen tarvinnut, muutokset olen kertonut ja kuvannut jo ennen kuin vahinkoa on sattunutkaan.
Näiden liikennekaskojen, joita rahoitusyhtiöt myyvät, "juttu" on se, ettei vakuutusta saa seisontaan. Maksut on maksettava ympäri vuoden, vaikka ajaisi vain kolmena kesäkuukautena. Ja bonuksia ei kerry.Minna&FatBoy kirjoitti:Sain pyörää ostaessani rahoitusyhtiön kautta edulliset vakuutukset. Yhtiö vaatii että pyörä on kaskoineen päivineen täysin vakuutettu ympäri vuoden. Eipä kelit houkuttele mopoilemaan vaikka vakuutusten puolesta voisin lähtee vaikka heti
No, joka tapauksessa mun liikennekasko on varsin edullinen, maksan sitä peräti 79 euroa kuukaudessa, tekee vuodessa 948 euroo...
Liikennekasko sisältää sekä pakollisen liikennevakuutuksen, kuin myös kaskon. Jälkimmäisessä voi toisinaan olla aika korkea omavastuu.
Liikennekaskot ovat usein peräisin aikas oudonnimisistä, ulkomaalaisista vakuutusyhtiöistä. Erään tämän kaltaisen toimijan kanssa asioidessani havaitsin, ettei niillä ole asiakaspalvelupistettä eikä tarkastusasemaa. Kaikki on "ulkoistettu". Miten lie noiden korvausten kanssa, onko joku testannut GE-rahoituksen vakuutustoimien pelittämisen?
- Minna&FatBoy
- Viesti:
Sitä meinasin, kun tuntuu monilla maksavan paljon enemmän...
Ei tosiaan kerry bonuksia eikä saa seisontaan. Sit kun se on vihdoin oma, vaihdan vakuutukset sinne missä meillä on kaikki muutkin, saa siitä kai jotain alennusta.
Eikä se kalliimpikaan vakuutus siinä vaiheessa enää niin kamalalta tunnu kun kuitenkin on paljon isompia eriä tottunu maksaan tosta moposta joka kuukausi...
No, joka tapauksessa sen ottaminen oli siinä kohtaa aika helppo ratkaisu, toivottavasti ei tule tarvetta ottaa selvää sen toimimisesta tai omavastuista...
Ei tosiaan kerry bonuksia eikä saa seisontaan. Sit kun se on vihdoin oma, vaihdan vakuutukset sinne missä meillä on kaikki muutkin, saa siitä kai jotain alennusta.
Eikä se kalliimpikaan vakuutus siinä vaiheessa enää niin kamalalta tunnu kun kuitenkin on paljon isompia eriä tottunu maksaan tosta moposta joka kuukausi...
No, joka tapauksessa sen ottaminen oli siinä kohtaa aika helppo ratkaisu, toivottavasti ei tule tarvetta ottaa selvää sen toimimisesta tai omavastuista...