Vinkkiä satulalaukusta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

eki912

Re: Vinkkiä satulalaukusta

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Jos et hirveästi tilavuutta tarvitse, yksi vaihtoehto pienien tavaramäärien kuskaamiseen olisi ainakin moinen ”swingarm bag” :

https://www.vikingbags.com/sportster-sp ... ng-arm-bag

Tuo nyt vain malliksi. Valmistajia ja malleja löytyy useita.
Tuossa kuvassa tuo kyllä näyttää todella pieneltä... olen nähnyt kyllä kookkaampiakin.
Mm itselläni on isompi kuin tuo linkin laukku on. Ja omassani vielä pullon pidike takaosassa. Siihen voi vissyn laittaa, tai varabensaa hiukan. Jenkeissä näin noissa Ironeissa moni tekikin, tankki kun Ironissa on aikas pieni.
Eki / -12 Sportster Iron
KariFS

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Tuollainen ”swingilaukku” onkin kätevä. Hieman kooklailin ja löytyi semmoisiakin jotka ei peitä matkustajan jalkatappia. Optimisti kuvittelee että sais joskus beiben tarakalle :lol: Ei vaan, vaimo on jo kysellyt että kai nyt ens kesänä jo ajellaan :D
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Sari S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Täytyy googlailla minunkin tota swingilaukkua, kunhan pääsen pöytäkoneelle.

Mulla kyselee tyttö, että milloin pääsee kyytiin. Mä en uskalla ketään kyydittää tässä vaiheessa (eikä ole edes tuplasatulaa), mutta mies saa tyttöä kyydittää joskus. Miehen pyörässä kun jäi kyytiläisen paikka tyhjäksi sattuneesta syystä. 😄
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
KariFS

Yritänpäs liittää kuvatuksen eebaystä:

Kuva

Linkki tuotteen sivulle eBayssä:

https://www.ebay.com/itm/Willie-Max-Lea ... Tr&vxp=mtr

Kuten todettua, noitahan on vaikka minkälaisia ja hintahaarukkaakin löytyy.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:22 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Veijo Esso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

eki912 kirjoitti: 08:12 13.10.2018. Jos et hirveästi tilavuutta tarvitse, yksi vaihtoehto pienien tavaramäärien kuskaamiseen olisi ainakin moinen ”swingarm bag” :
Ihan kätevä noin periaatteessa, jos ei kuljeta siinä mitään tärinälle altista, kun sehän on jousittamatonta massaa. Minulla on Softailissa niin iso swingilaukku kuin vain sopii ja siihen menee juuri ja juuri sadepuku, eikä sitten muuta. Talven aikana vaihdan tilalle oikean sivulaukun, jos kyseinen pyörä minulle vielä jää.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Veijo Esso
Viesti:

Sari S kirjoitti: 20:03 12.10.2018. Laukkuraudat on ostoslistalla, mutta mietin vaan, että noi mun laukut ei ehkä sovi niiden kanssa. Pitää vissiin etsiskellä pienemmät laukut, kun en haluis vilkkuja siirtää niiden takia.
Minulla on ylimääräisenä pari 14 litran vetoista nahkaista sivulaukkua (uudet, vielä valmistajan muovipussissa).
Kuva
Jäivät kokonaan käyttämättömäksi, kun suunnitelmat muuttuivat ja Sportster on nyt hieman toisenlaisessa kuosissa. Laukkuraudatkin löytyy, mutta ne ovat 2000-luvun pyörään, joten tuskin muokkaamallakaan saa sopimaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Veijo Esso kirjoitti: 12:00 15.10.2018.Laukkuraudatkin löytyy, mutta ne ovat 2000-luvun pyörään, joten tuskin muokkaamallakaan saa sopimaan.
Saoisin, että 2003 asti tuolta 90-luvulta oli sama, mutta 2004 muuttui. Mutta eivätkös nämä Veijon nimenomaan ole 2004 ->
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Veijo Esso
Viesti:

Joe Cool kirjoitti: 12:56 15.10.2018. Mutta eivätkös nämä Veijon nimenomaan ole 2004 ->
Kyllä vaan. Hieman huolimattomasti ilmaisin asian. Mutta yhtä kaikki näistä minulla olevista raudoista tuskin kannattaa lähteä rypistelemään sopivia, kun kerran valmiitakin saa edullisesti ihan uusinakin.

Olen kyllä jälkikasvun kevariin muokannut laukkurautoja. Sen verran oli työlästä, ettei olisi tullut tehtyä jos valmiita olisi saanut. Rumat olisi toki saanut tehtyä nopeasti, mutta kun piti tulla siistit.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Sari S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Veijo Esso kirjoitti: 12:00 15.10.2018. Minulla on ylimääräisenä pari 14 litran vetoista nahkaista sivulaukkua (uudet, vielä valmistajan muovipussissa).
Kuva
Jäivät kokonaan käyttämättömäksi, kun suunnitelmat muuttuivat ja Sportster on nyt hieman toisenlaisessa kuosissa. Laukkuraudatkin löytyy, mutta ne ovat 2000-luvun pyörään, joten tuskin muokkaamallakaan saa sopimaan.
Kiitos tarjouksesta. Mielessäni on hieman erinäköiset laukut, joten en vielä tartu tarjoukseen. :) Googlaamalla löytyikin monenlaisia laukkuja. Ja ne, mitkä iski silmään, maksoi jonkun matkaa toista tonnia. Eli ei ollu nekään mun laukut. :lol: Porsteri on talviunilla nyt, joten aikaa etsiskellä on koko talvi.

Swingilaukku on kyllä liian pieni mun tarpeisiin.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
KariFS

Veijo Esso kirjoitti: 09:46 15.10.2018.
eki912 kirjoitti: 08:12 13.10.2018. Jos et hirveästi tilavuutta tarvitse, yksi vaihtoehto pienien tavaramäärien kuskaamiseen olisi ainakin moinen ”swingarm bag” :
Ihan kätevä noin periaatteessa, jos ei kuljeta siinä mitään tärinälle altista, kun sehän on jousittamatonta massaa. Minulla on Softailissa niin iso swingilaukku kuin vain sopii ja siihen menee juuri ja juuri sadepuku, eikä sitten muuta. Talven aikana vaihdan tilalle oikean sivulaukun, jos kyseinen pyörä minulle vielä jää.
Onko tuo Sportster-versio muuten oikeasti kiinni haarukassa vai siinä rungon viistoputkessa? Toki nimi viittaisi haarukkakiinnitykseen mutta mutta... Softailissa laukku on tietenkin haarukassa kiinni ylhäältä ja alhaalta, kuten hardtailissakin :)

Mulle varmaan riittäisi tuollainenkin, ainakin useimmille matkoille. Tarkoitus olisi kuskata lähinnä muutamia työkaluja, varatulppia (liekö edes tarpeellisia nekään) ja jotain rautalankaa, nippusiteitä, rättiä ym. Niin ja toiset ajolasit, jos sattuu reissu venähtämään niin että aurinko jo laskee... ja tietenkin aurinkolasit kioskilla poseerailua varten 8) :lol:

Sadekamppeet olisi tietysti kiva saada mukaan, mutta toisaalta jos ei kaukana ole niin ajelee sitten kotiin... Työpaikalle voi tietysti jemmata vaihtokamppeet jos sattuu aamusella kastumaan.
XLS1000 Roadster 1983

Vastaa Viestiin