Viitaten noihin mahdollisiin keväisiin kaasutinprobleemeihin, mulla tuppasi kaasuttimet aluksi vähän tulvimaan, joskus meno oli "tukkoista" parin ekan tankillisen ajan jne, mutta kun aloin jo hyvissä ajoin syksyllä laittamaan "säilöntäainetta" (fuel stabilizer) tankkiin, niin että tankki-pari tuli ajeltua säilöntäaineen kanssa, niin nyttemmin on jo monena keväänä sujunut ekakin startti ilman kummempia. Jos vaan kaataa aineet tankkiin eikä aja, niin sehän ei auta mitään vaan bensan pitää vaihtua kunnolla ja joka paikkaan. Stabilaattoriahan saa ihan varaosaliikkeestä, olisko kympin pullo ja siitä piisaa moneksi vuodeksi.
Mulla kyseeessä tosin Honda CB350, vuodelta 1973, mutta Keihinin CV:t siinäkin on, jopa kaksin kappalein.
Juu, ja aina käytän 98:a, sekä autossa että pyörissä. Ruohonleikkurissa pienkonebensaa sen jälkeen kun kaasuttimen kalvo venähti 95E:llä kertaheitolla purkaksi ja jouduin sen vaihtamaan. Enempi uskonasia tämä.
Aikoinaan laskeskelin että 98:ssa on enemmän energiaa per euro kuin 95:ssä. Etanolissahan on jokseenkin olematon määrä energiaa verrattuna bensaan. Voi olla että hintasuhde on muuttunut, mutta autoa tankatessa hintaeroa tulee alle 5 euroa ja pyörää tankatessa joitain kymmeniä senttejä, joten sou not. Moni harrikkaukkokin ostaa jotain hemmetin ylihintaisia avaimenperiä tai billet-tingeltangelia pyöräänsä monella satasella mutta sitten ihmettelee että onpa ysikasi kallista
Vanhaa kalustoa ei ole tehty etanolille joten mielestäni etanolia on syytä välttää jos vaan mahdollista. Uudet (mulle "uusia" on kaikki missä on lambaada, tietsikka ja ruisku) ovat kaikkiruokaisia, kun tietsikka säätää seokset kohdilleen vaikka seassa olisi etanolia enemmänkin kuin se 10%. Tiivisteet ym yleensä kestää ja polttoainesysteemi tehty tiiviiksi, huohotukset jostain hiilipurkkien ja venttiilien kautta joten bensa ei pääse juuri pahenemaankaan.
Kuten Pertillä, mullakin on sopimus Harrikan kanssa. Se juo mahdollisimman vähän etanolia ja minä vältän puolesani bensan juomista
PS RE85:ttä ei pidä tankata mihinkään laitteeseen johon sitä ei erikseen sopivaksi ilmoiteta. Siinä on 85% etanolia, bensaa lähinnä mausteeksi. Vaatii moottorinohjaukselta erityistä älyä että tunnistaa korkean etanolipitoisuuden, ja sitäpaitsi tuota kuluukin varmaan 30-40% enemmän eli toimintamatka lyhenee oleellisesti. Esim Saab 9-5, bensalla reilu 8 l/100km, REtanolilla 11+.