mobil classic öljy
-
Bronson Eye
- Viesti:
mobil classic öljy
facessa oli juttu mobil 20-50 classic öljystä, käykö se kaikkiin tc88:n reikiin enska,kytkin,kone loppus toi ikuinen lotraaminen 3:lla öölillä??,, ainaski tyhmempi sais mainoksesta sen kuvan,,
Re: mobil classic öljy
Taisi olla Teboilin, ei Mobilin - jos samaa juttua kommentiomme
Mutta edelleen itse kylläkäyttäisin enskassa ja laatikossa niihin tarkoitettuja öljyjä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:28 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Kuinka usein läträät niiden öljyjen kanssa?
Omalla kohdalla evossa moottoriöljy vaihtuu kerran-pari kesässä (5tkm väli) ja vaihteistoöljy sitten kun lakkaa olemasta kirkasta. Toki vaihteistoöljy ja enskaöljy vaihdetaan n. joka kolmas kesä muutenkin...
TC:ssä huoltoväli on 8tkm jolloin vaihtuu moottoriöljy ja suodatin. Vaihteisto- ja enskaöljy joka toinen kerta, siis 16tkm välein.
Voihan niitä tietysti aikansakuluksikin vaihdella, mutta kyllä minusta nuo huoltovälit on aika ok. ainakin Harrikan omia öljyjä käytettäessa.
Omalla kohdalla evossa moottoriöljy vaihtuu kerran-pari kesässä (5tkm väli) ja vaihteistoöljy sitten kun lakkaa olemasta kirkasta. Toki vaihteistoöljy ja enskaöljy vaihdetaan n. joka kolmas kesä muutenkin...
TC:ssä huoltoväli on 8tkm jolloin vaihtuu moottoriöljy ja suodatin. Vaihteisto- ja enskaöljy joka toinen kerta, siis 16tkm välein.
Voihan niitä tietysti aikansakuluksikin vaihdella, mutta kyllä minusta nuo huoltovälit on aika ok. ainakin Harrikan omia öljyjä käytettäessa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
Grasschopper1
Onkos tuo moottoriöljy oikeasti vaihdettava noin tiheästi...riippuu tietysti öljy laadustakin? Nykyisin tulee keskimäärin n. 6 tkm kesässä ja joskus on tullut paljon enemmänkin. Samoilla on kyllä menty koko kesä.
Vaihteisto-ja enska öljykin on tavallisesti vaihtunut joka kevät, poikkeuksen olen tehnyt, jos on tullut erityisen vähän kilometrejä.
Onko raadilla ajatuksia sellaisesta, että mitä öljyn voitelevuuteen vaikuttaa erityisen raskaat ajo olosuhteet? Olen tätä joskus pähkäillyt. Tarkoitan siis kovaa kuumuutta, painoa paljon päällä, vuoristoisia teitä ym. Että olisiko kuitenkin hyvä esim. ne vaihteisto öljyt vaihtaa tuollaisen kesän jälkeen, vaikka suositus olisi joka toinen kerta.
Vaihteisto-ja enska öljykin on tavallisesti vaihtunut joka kevät, poikkeuksen olen tehnyt, jos on tullut erityisen vähän kilometrejä.
Onko raadilla ajatuksia sellaisesta, että mitä öljyn voitelevuuteen vaikuttaa erityisen raskaat ajo olosuhteet? Olen tätä joskus pähkäillyt. Tarkoitan siis kovaa kuumuutta, painoa paljon päällä, vuoristoisia teitä ym. Että olisiko kuitenkin hyvä esim. ne vaihteisto öljyt vaihtaa tuollaisen kesän jälkeen, vaikka suositus olisi joka toinen kerta.
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:28 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.

Kyllähän se suurinpiirtein noin menee. Mulla toki tuli yks kesä twincamiin 15tkm samoilla öljyillä mut ihan omaa typeryyttä.Grasschopper1 kirjoitti:Onkos tuo moottoriöljy oikeasti vaihdettava noin tiheästi...riippuu tietysti öljy laadustakin? Nykyisin tulee keskimäärin n. 6 tkm kesässä ja joskus on tullut paljon enemmänkin. Samoilla on kyllä menty koko kesä.
Tottakai paljon kuormitettaessa ois hyvä vaihtaa useemmin, kisakäytössä öljyt per lähtö. Öljyn ominaisuudet kuitenkin muuttuu kovalla kuormituksella erilailla kun perus katukäytössä.
Re: teboil classic öljy
Mulla on tuo öljy nyt koneessa.
Onko se hyvää vai huonoa - ainakaan ei niin huonoa että olisin vielä mitään ongelmaa havainnut.
Onko se hyvää vai huonoa - ainakaan ei niin huonoa että olisin vielä mitään ongelmaa havainnut.
Pistin tuota Teboilin Classic ööliä Chevyn pikkulohkoon, siinä on öljynpainneet ok ainakin tuoreella öljyllä.Meinaan kokeilla tuota kuraa pyöräänkin,vaihteistoon ja enskaan pistän kyllä sinne kuuluvat liemet.
FXSTI -06
Noiden Classic öljyjen tuhti lisäaineistus saattaa lyhentää katalysaattorin käyttöikää. Vähemmin kuitenkin käytännön merkitystä kun ei sitä vuosikatsastusta tullutkaan.
FXDC -12