PVC-suojaletkua, liittimiä

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Mack

PVC-suojaletkua, liittimiä

Viesti Kirjoittaja Mack »

Mistä saa Euroopasta(Suomesta?) tuota PVC letkua jota on tehtaalta sähköjohtojen päällä?

Entäs noita liittimiä(Namz Molex MX 150)?
Veijo Esso
Viesti:

Re: PVC-suojaletkua, liittimiä

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Partcosta löytyy ainakin jotain nimikkeellä suojasukka ja YE:ltä on ainakin aiemmin saanut Molexin liittimiä, mutta taitavat olla pääosin tilaustavaraa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Veikkaan, ettei Mack tarkoita tuollaista suojasukkaa, vaan se on ihan PVC-johtoletku nimellä ja oli ainakin Tampereelta vaikea löytää. Kaikkea muuta löytyy ja siltä väliltä.
Ainoa paikka mistä sitä sain oli Elektori Treella. Oli kahta kokoa, toisen ostin loppuun. Isompaa jäi reilusti ja kyllä varmaan tuota tilaavatkin tarvittaessa. Ei kuulemma ole vaan kovin "liikkuvaa" tavaraa.
Mack

Viesti Kirjoittaja Mack »

Kyllä, eli nimenomaan mustaa taipuisaa kumimaista PVC-suojaletkua minkä sisällä johdot menevät vakiokuntoisessa. On näköjään erittäin harvinaista tavaraa.

Nailonsukkaa olen kokeillut, ei ole säänkestävä ja näyttää karmealta sekä lämpökutistesukkaa, mutta se ei taivu juurikaan joten muodostaa taitoksen.

Tarvikevalmistajien johtosarjoissa näyttää tulevan letkua tarpeellinen määrä mukana.
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ei oo tullu katottua mitä toi on nimeltään mutta mulla on aika hyvää "letkua", vaijerilukon kuorta muutama pätkä. Saa nyt nähä tuleeko niistä pyörän sähköihin kuorta vai mistä.
Grasschopper1

Mack kirjoitti:Kyllä, eli nimenomaan mustaa taipuisaa kumimaista PVC-suojaletkua minkä sisällä johdot menevät vakiokuntoisessa. On näköjään erittäin harvinaista tavaraa.

Nailonsukkaa olen kokeillut, ei ole säänkestävä ja näyttää karmealta sekä lämpökutistesukkaa, mutta se ei taivu juurikaan joten muodostaa taitoksen.

Tarvikevalmistajien johtosarjoissa näyttää tulevan letkua tarpeellinen määrä mukana.
Joo, tämä on nimenomaan sitä, mitä pyörissä on yleensä tehtaalta tullessa. Se nailonsukka tai mitä muovisukkaa se nyt on, on tavallaan vanhahtavan näköistä ja helppoa asentaa, koska venyy. Mutta vesihän siitä tosiaan menee läpi ja sen päitä ei saa millään siistiksi. Jäävät silleen ikävän rispaantuneen näköiseksi, vaikka olen koittanut sytkälläkin polttaa.

Jos Oulusta löytyy joku elektroniikka tarvikkeita myyvä liike, sellaisesta kannattaa kysyä. Soita tuonne Elektoriin, jos et muualta saa. Toinen paikka mistä saattaa löytyä on Bebek.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Grasschopper1 kirjoitti:päitä ei saa millään siistiksi. Jäävät silleen ikävän rispaantuneen näköiseksi, vaikka olen koittanut sytkälläkin polttaa.
Itse olen sopiviiin kohtiin laitanut siihen päähän kutistesukkaa, sillä saa langat piiloon, jos on mahdollista käyttää ja usein on.

Tuota nailonsukkaa olen itse dykannut töissä huoltomiehen roskiksesta rikkinäisitä johtosarjoista - käyttävät sitä muissakin vehkeissä, kuin moottoripyörissä ;) Taas yksi tapa harrastaa halvalla - pengon roskiksia ;)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Grasschopper1

Joo, olikin kyllä tiedossa, että ne muovisukan päät voi kutistesukalla saada siistiksi. Joka paikkaan ei vaan lämpöä oikein voi antaa, on ahtaita kohtia ja lähellä jotain mikä sulaa. Vähän enemmän kikkailua sen kanssa, tosin sutjakkaampaa asentaa.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:40 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuo pääteholkki on todella kätevä ilman tinaamistakin, kun on oikeat pihdit puristamiseen. Tarkoitan pääteholkille suunniteltuja pihtejä, joka ei litistä holkkia, vaan rutistaa se vähän joka puolelta..
Johdin vaan molemmista suunnista holkkiin ja puristus. Lopuksi kutistesukka päälle.
On luja, mutta johto ei mene jäykäksi kuten tinatessa.
Toimii siis kuin abiko, mutta ei kasvata vahvuutta kuin kutistesukan verran.

Nailonsukan saa päätettyä itsevulkanoituvalla kumiteipillä.
Muutama kierros venyttäen sukan ympäri ja siisti pää on valmis.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin