Moottoripyörille ajoneuvovero

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jorgegoodman
Viesti:

Re: Moottoripyörille ajoneuvovero

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Ja jos oikein haluaa suomen valtiota nyt näpsäyttää tästä mahdollisesta tulevasta verosta niin suosittelen luopumista Sampo pankista. Valtion omistaa enemmistön Sammon osakkeista eli 11,90% kaikista osakkeista. Vakuutusyhtiöt tässä tulee olemaan aika suuria kärsiöitä ja tulonmenettäjiä myös, eli terveisiä heiltäkin hallitukselle. Minulla oli prätkä pohjolan vakuutuksessa ja he menettivät minun osaltani tuloja.
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Pave!
Varmaan kaikki saa saman vastauksen niiltä jotka vastaavat, pointti onkin se että, saavat sitä postia harrastajakunnalta.... mutta liian moni nukkuu tämänkin "vaikuttamisen" mahdollisuuden.
Tyhjän saa pyytämättäkin.... jos niin ajattelee.
-Päkä-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Poistaisin pyörän liikennekäytöstä, mutta eipä siitä mitään hyötyä olisi kun 1.5. alkaa ajokausi. Toivottavasti porukka on oikeasti tuon järkeistämisen kannalla, ja saavat sen suhteelliseksi muihin veroihin. Ens kesänä taas ajetaan niin pitkään kun pääsee, oli veroa tai ei.
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

PÄKÄ kirjoitti:Pave!
Varmaan kaikki saa saman vastauksen niiltä jotka vastaavat, pointti onkin se että, saavat sitä postia harrastajakunnalta.... mutta liian moni nukkuu tämänkin "vaikuttamisen" mahdollisuuden.
Tyhjän saa pyytämättäkin.... jos niin ajattelee.
Joku on jopa viitsinyt vastata siten, että ei näyttänyt vakiovastaukselta, muta se olikin sitten lyhyempi ja huomasi, että oli lukenut lähettämäni viestin!
Kyllä Mä sun pointtisi ymmärsin jo aikaisemmin! :D Mutta tuo mun kommentti olikin vähän enemmän v*ttuilua noille mulkvisteille (jotkut niitä kansanedustajiksikin kutsuu) kun lähettävät noita vastauksia tyyliin, että ei ole edes luettu tai ymmärretty mitä on luettu.........
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Kiwi kirjoitti:Poistaisin pyörän liikennekäytöstä, mutta eipä siitä mitään hyötyä olisi kun 1.5. alkaa ajokausi. Toivottavasti porukka on oikeasti tuon järkeistämisen kannalla, ja saavat sen suhteelliseksi muihin veroihin. Ens kesänä taas ajetaan niin pitkään kun pääsee, oli veroa tai ei.
Voi siitä se hyöty olla kun tarpeeksi moni poistaa (esim. yli puolet) niin ne Mulkvistitkin huomaa, että verokertymä ei ole lähellekään sitä mitä sen piti olla ja luopuu koko lakiesityksestä...... tosin vaarana on, että kun ne tuon hoksaa niin maksu onkin 300€ pyörää kohti....... mene ja tiedä kumminko päin siinä sitten käy!
Mutta kun tarpeeksi moni vaan jaksa lähettää niille postia asian tiimoilta ja kertoa kuin typerä ja turha tuo laki on, niin jos ne tulis järkiinsä................ (jaa, niin, mites ne voi tulla kun ei niillä sitä ole koskaan ollutkaan?)
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
lyhdet

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Yli 6000 teitä on, apuanne en ole saanut, (jäsen olin) oma napa paras apu, (silti nii saatanan kusessa syytömänä ku olla ja voi, kiitos vastapuolen vakuutusyhtiölle) onko teillä sen verran selkärankaa et poistatte moponne liikennekäytöstä ensikesäksi, siis onko teillä kanttii tehä niin, epäilen, kysymys on periaatteesta, olemme kokonaisveroasteessa yksi maailman kovimmin verotetuista maista.
Onko teillä kanttia pistää moponne esim vuodeksi pois liikennekäytöstä, epäilen, näyttäkää nyt voimanne kun on voiman näytön paikka, vai oletteko te sitä saatanan samaa sakkia minkä olette suomen suurimpaan sirkukseen äänestäneet, onko teillä selkärankaa, tuskimpa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

lyhdet kirjoitti:Yli 6000 teitä on, apuanne en ole saanut, (jäsen olin) oma napa paras apu, (silti nii saatanan kusessa syytömänä ku olla ja voi, kiitos vastapuolen vakuutusyhtiölle) onko teillä sen verran selkärankaa et poistatte moponne liikennekäytöstä ensikesäksi, siis onko teillä kanttii tehä niin, epäilen, kysymys on periaatteesta, olemme kokonaisveroasteessa yksi maailman kovimmin verotetuista maista.
Onko teillä kanttia pistää moponne esim vuodeksi pois liikennekäytöstä, epäilen, näyttäkää nyt voimanne kun on voiman näytön paikka, vai oletteko te sitä saatanan samaa sakkia minkä olette suomen suurimpaan sirkukseen äänestäneet, onko teillä selkärankaa, tuskimpa.
Asenne kohdallaan..... 8O

Avustamisista en ole perillä, mutta...
Meillä ainakin lähtee kaksi pyörää liikenteeseen ensikesänä, ellei ole lunta.
Muut, siis ne harrastepyörät, joilla on kesäisin ajettu muutamana päivänä jäävät kyllä poistoon.
Selkärangattomia sirkuspellejä siis täällä, mutta minkäs teet, kun ajamaan pitää vieläkin päästä (jäsen olen est. 1990).
moderattori

Romu rauhoittaa!
lyhdet

Pertti, sinua vastaan mitää olekkaa, saatikka parempaa puoliskoasi, kaikkea hyvää toivotan koko jäsenistölle kuten kaikille ei jäsenistölle, mut, ois nää asiat voinu paremminkin hoitaa, myös klubin taholta, sitä ei enne osaa asioita ajatella ennenku ne henkilökohtaisesti kohtaa.
lyhdet

Se on niin et joukossa on voimaa, mutta sitä pitää osaa käyttää, kaverini Jouko sanoi et joukossa tyhmyys tiivistyy ja oli vihainen äitilleen nimestään.
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Kai mä oon selkärangaton kun ajan ens kesänä moottoripyörällä? En ois uskonu moista tällä palstalla lukevani... Autoo ei näillänäkymin oo kesällä käytössä.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Myö Suåmalaiset ollaa selkärangattomia lampaita :lol:
Mie maksenlen vastahakosesti rätkäveron, miulle yhtä ku terapiamaksu :?
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Rahapula tekee ihmisen luovaksi. Ministeritkin ovat ihmisiä. 2016 vuonna valtio lainasi tai sai velallisiltaan yli 10% siitä rahasta, mitä tarvitaan järjestelmän pyörittämiseen nykyisellä kulutasolla. Leikkauksillekaan ei kukaan huuda hurraata. Laitetaan sinivalkoiset hihanauhat (toivottavasti ei ole kenenkään kerhon tunnuksen kanssa ristiriidassa) ja ollaan ylpeitä, että "saadaan auttaa".

No jopas helpotti, mihihkäs mä sen whiskypullon laitoinkaan...

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

lyhdet kirjoitti:Yli 6000 teitä on,
Niinpä. Ulkopuolella kaiketi kymmeniä tuhansia samankaltaisia vielä lisää.
Juurihan feministipuoluekin rekisteröityi, saatuaan vaaditun 5000 kannattajakorttia nippuun...
Joo, tiedän, ei voi verrata...

Jumpe

Ps. Tällä menolla kaksi jää makuulle, yhdellä on liikuttava.
En tosin usko, että tämmöinen älyttömyys onnistuu. Edes täällä.
lyhdet

Nimimerkille Kiwi, mikä oli kauhiata jutussani, sekö et pyysin kaikkia ottamaan osaa vastustamaan tulevaa veroa, sinäkö Kiwi haluat veron, sitäkö täällä ei saa sanoa et vastustaa sitä, jos olet Kiwi sitä mieltä et vero kuuluu maksettavaksemme nii kerro miks, kepulaiset on perseestä , niinku kaikki muutkin puolueet, nii .aatanan perseestä kaikki.
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Lyhdet!
Ihan itteeni kopioin... saanko edes yhden sulan hattuuni.... Hyvää Vuotta 2017!!!!
On täällä jokunen muukin tonne postaillut, mutta kaikkikin voisivat ja periaatteesta vastustaa, mikä se käyttäytyminen sitten tulee olemaan... meillä jää pois käytöstä viisi veronalaista pyörää jos vero toteutuu, museopyörät käyttöön...

PÄKÄ kirjoitti:Minä tyynesti kopioin UrpoTJ:n sähköpostilistan ja lähetin kaikille saman asiallisen selostuksen mitä vero vaikuttaisi meidän harrastaja perheessä, (on tuolla edellä luettavissa "asian ydin" ) minulle vastasi Stefan Wallin, Ilkka Kantola, Pia Kopra (edustaja Raatikaisen avustaja) Annika Lapintie. Vastauksissa sanottiin että, koko oppositio tulee vastustamaan tätä hallituksen esitystä..... no se nyt ei ole mikään yllätys :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kyllä mä uskon että, sähköpostit meni perille, mutta Joulun takia vähän vastauksia..... kantaa on kuitenkin otettu.
-Päkä-