ULTRA vs ROAD GLIDE, VAI JOKU MUU,HERITAGE SOFTAIL!!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jämsänäijä
Viesti:

ULTRA vs ROAD GLIDE, VAI JOKU MUU,HERITAGE SOFTAIL!!

Viesti Kirjoittaja jämsänäijä »

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, käytöstä ja ajamisesta, verrattuna Ultra Glide, Limited tms vastaan Road Glide Ultra ? Jotenkin tuo kummajaisen näköinen Road Glide ultra on alkanut kiinnostaa, "pitäisi" ainakin olla parempi tuulisuoja, kevyempi käsitellä kiinteän katteen ansiosta ym vaikka onkin muutaman kilon painavampi. Kertokaapa kokemuksistanne arvon veljet ja sisaret !
Viimeksi muokannut jämsänäijä, 15:30 06.10.2016.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jämsänäijä, luonnonoikku vai tekovika.......?? FLHTCUI-13
Pertti
Viesti:

Re: ULTRA vs ULTRA ROAD GLIDE

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Road Glide on ainakin oman vähäisen koeajokoemukseni mukaan paikallaan ja pienessä nopeudessa raskaan tuntuinen käteen. Ikäänkuin pitää koko ajan olla varuillaan, ettei kaada, sellainen tunne....
Matkanopeuksia en ole moisella kokeillut, joten ei kannata ottaa kovin vakavasti, vaan koeajaa kunnolla.

Paras pyörä uusista pitkään aikaan oli Street Glide. Kevyt käsitellä ja painopiste alhaalla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
s&s

Re: ULTRA vs ULTRA ROAD GLIDe

Viesti Kirjoittaja s&s »

Vaihdoin kingin rgu:aan tossa kuukausi sitten, kingissä oli lepakkokate joten ehkä voin tehdä jonkinlaista vertailua. Mulla oli myös juuri pari päivää sitten Street Glide vuokralla, joten siihenkin voi verrata...

Kuten Pertti sanoi, aluksi yhdistelmä raskas pyörä - kevyt ohjaus tuntuu oudolta. Mutta sitten kun siihen tottuu, lepakkokatteellinen laite alkaa puolestaan tuntua raskaalta... Aerodynamiikka on rgu:ssa ihan omaa luokkaansa eikä rekat sun muut juuri hetkauta laitosta. Toisin kuin esim. Street Glideä, toisinaan muun liikenteen todella huomaa stongassa. Sharknosen kolmiluukkuinen ventilointi toimii paremmin lepakon yksi luukku (joka mun mielestä ei kyllä toiminut ollenkaan). Rgu:n orgis tuuulilasi on melko hyvä, mutta itse olen ilmeisesti liian pitkä ja jouduin laittamaan jatkolipan että sain ohjattua hujun kuulan yli. Siinä varmaan ne tärkeimmät havainnot, luulen et ultrien välillä loput erot ovat varustelussa.
Viva Knievel!
jämsänäijä
Viesti:

Kiitos kommenteista, samansuuntaisia kuin mainoksetkin, pitänee niitä ehkä vähän uskoakin :)) raskas se varmaan on, mutta ei tää mun nykyinenkään Ultra mikään keiju ole, 432kg märkäpaino ( CVO)
Entistä enemmän täytyy päästä kokeilemaan !
Muuten kevyempi matkapyörä, kuten Kingi voisi olla aika mukava myöskin. Tälläkin hetkellä tuolla isolla lehmällä ollaan vaimon kanssa Kroatiassa, tavaraa ja matkustajaa päällä niin kyllä sen näillä etelämaiden kapeilla kaduilla kyllä tuon painon tuntee.......mutta se mitä Ultrassa jäisi kaipaamaan, jos vaikka Kingin vaihtaisi, on tuo boom boxin navi, on muuten ihan parasta mitä missään pyörässä tähän asti, erityisesti kun sen saa kuulumaan kajareista, mitä esim Kingissä ei ole, ei tartte edes vilkuilla sitä kun täti höpöttää ohjetta kokoajan ! No joo, harhautui vähän aiheesta, tai aihehan se vaihto aina on !!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

S&s :ää kompaten pidän myös Road Glideä parempana mainituista syistä.
Kuva LIFEMEMBER
jämsänäijä
Viesti:

VAI JOKU MUU.......

Kirjoitin joku päivä sitten Road Glude Ultra vs Ultra.....nyt lisää tutkailtua, alkaa himo iskeä korvien välissä koko ajan kevyempään matkapyörään......nykyinen 432 kg:) jos tekis täyskäännöksen kerralla, eli nettiä tutkittuna mielenkiintoiseksi löytynyt Heritage Softail Classic tai Road King Classic ! HSC vetää jotenkin puoleensa ,johtuuko niin paljon isosta painoerosta, tiedä häntä. Nykymalleissa jo cruisekin, minkähänlainen mahtaa olla lastattuna kaks päällä ? Laukut ei oo kovin isot, se on ainakin miinus ? RKC on tutumpi, toimii reisussa, tiedetään. Mutta jotenkin tuo Heritage........
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 19:28 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jämsänäijä
Viesti:

Re: VAI JOKU MUU.......

No niin oiskin voinu laittaa......joo, itsekin seuraan mielenkiinnolla !!

Yhdistin ketjut.
T.moderattoripertti
UrpoTJ
Viesti:

Re: ULTRA vs ULTRA ROAD GLIDE, VAI JOKU MUU

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Heritage Softail Classic on kevyempi, n.340 kg, taitaa Kingi painaa n. 370 kg. Kannattaa kyllä miettiä mitä hakee eli minkälaista ajoa varten pyörää hankkii. Itselläni on siis Softail Night Train ja olen siihen hyvin tyytyväinen, en sitä pois vaihda. On kuitenkin sanottava, että kun ajelin uudella Ultralla viime kesänä vajaa 1000 km, niin onhan se ainakin pitkänmatkan matkapyöränä huikeasti parempi ajo-ominaisuuksiltaan. Softailin takajousitus ei ole niin hirvittävän hyvä paranneltunakaan. Fat Boyssa huomasin saman, uskon että sama pätee kaikkiin Softail malleihin. Nyt kesällä ajelin Switchbackilla useamman sata kilometriä, siinäkin on parempi takajousitus kuin Softailissa.

En ole siis pyörääni tyytymätön, päin vastoin. Tämä on tietoinen valinta ja n.15.000 km vuodessa ajelen ihan hyvin noillakin takajousilla, emäntäkin ollut noista n. 4.000 km kyydissä. Käyn myös aika paljon pienemmillä asfalttiteillä kurvailemassa. Tuo pyörä ei ole mikään sporttipyörä, mutta silti sitä saa kantattua 31/34 astetta, Kingissä ja muissa matkamalleissa taitaa maksimikallistus olla luokkaa 25 astetta. Se on yksi syy miksi en ole haikaillut "oikeata" matkapyörää.

Jos keskittyy pidempään matkaan ja rauhallisempaan ajon, kallistuisin ehkä ennen Kingiin kuin Heritage Softailiin, se on kuitenkin oikea matkapyörä. Mutta - tämä oli kyllä kaikki ihan mutua, koska en ole Kingiä enkä Heritage Softailia kumpaakaan ajanut!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

En nyt ole aivan varma mitä olet hakemassa, omasta kokemuksesta voisin sanoa että pakasta vedetty RKC on enemmän cruisailu- kuin matkapyörä... Itse olin RKC:n matkaominaisuuksiin tyytyväinen vasta kun vaihdoin säälittävän pienet "nahkalaukut" koviin ja pleksin musikaaliseen lepakkokatteeseen sekä lisäsin kovat polvarit ja pikakiinnitetteisen takapaksin. Sitten ajaminen alkoi maistumaan, painoa oli toki edelleen varmasti vähemmän kuin ultrassa mutta olihan varustetasokin köyhempi.

Jos matkanteko on edelleen mielessä niin mun mielestä ultraa parempaa laitetta on vaikea löytää. Toki olen itsekin tehnyt mm. Lapinreissun pikkusportsterilla, mutta matkustusmukavuutta ei voi verrata mitenkään oikeaan matkapyörään. Melkein sanoisin et pidä ultra matkantekoon ja osta vaikka joku vanhempi softi tai dyna kaupunkiin. (Toki hallitus koittaa tappaa innon monen pyörän omistamiseen mutta toivotaan ettei verosta kuitenkaan tule mitään ylipääsemättömän suurta, itse pääsen maksamaan sitä 4 pyörästä.)
Viva Knievel!
jämsänäijä
Viesti:

Hyviä vastauksia, kiitos niistä ! Tilanne on se, ettei mulla ole koskaan ollut muita kuin Ultria, nykyinen on viides ja kaiken kukkuraksi vielä CVO, 2014 eli on varmasti huippu omassa lajissaan, ei käy kiistäminen. Hieno pyörä, kun tehdään matkaa, kaksistaan ja laukut ja tarakkakin käytössä. On vakaa, kiihtyy ja hyvä tuulisuoja. Siis mitä ihmettä tässä "valitan".....? Uskallan ottaa mielestäni tosiasian myös esiin, eli nillä kerrotuilla käyttötavoilla se on myös pirun raskas laite. Suomessa ajellessa, jos ei ole kaikki kapasiteetti käytössä niinkuin ulkomaan matkoilla, homma toimii hyvin. Myös kotimaan asfaltti on erilainen, ei niin liukas ym. Mutta kuitenkin joka vuosi, ainakin tähän asti tulee ajettua Euroopassa, siellä ne suurimmat kesän kilsat yleensä tulee. Tämänkertainen reissu tuntui vaan nyt jo siltä, että ne kapeat kujat, liukkaat tiet ym alkaa tuntua liian raskaalta tällä ratsulla. Moni on sitä mieltä, ettei tästä voi vaihtaa, kun on kerta CVO....höpö höpö, pitäähän sitä olla muutakin kuin mallimerkintä mielessä......nyt tää on nähty, vaihtuuko koskaan vai tuleeko pyörään ehkä joku muu muutos, aika näyttää, merkki ei kuitenkaan vaihdu, mutta mennään tarvittaessa ennakkoluulottomasti eteenpäin !!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

s&s kirjoitti:Melkein sanoisin et pidä ultra matkantekoon ja osta vaikka joku vanhempi softi tai dyna kaupunkiin.
Juuri näin. Kun itse ajoin ekaa kertaa uudella Ultralla 2008 vuokrapyörällä jenkeissä, totesin, että tällainen pitäisi olla, mutta ei ainoana pyöränä.

Sittemmin on ollut pari vanhempaa Ultraa ja nyt 2013 Ultra Limited. En minä sitä matkapyöränä vaihda mihinkään toistaiseksi, ellen uudempaan ehkä joskus, mutta olen edelleen samaa mieltä, että ei se ainoana pyöränä ole paras mahdollinen.

Osta joku muu siihen kaveriksi, vaikka vanhempikin, niin voit pitää tuon huippuyksilön ja pääset ajelemaan erilaisilla pyörillä. Ei tuollaista hyvää kannata vaihtaa, koska katumapäälle tulo maksaa enemmän, kuin sen halvemman Dynan tai Softailin ostaminen.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

RG:n tai Ultran käsittelyä helpottaa kummasti kun hankii siihen peruutusvaihteen.
Kuva LIFEMEMBER
jämsänäijä
Viesti:

Joo, toinen pyörä olisi eräänlainen vaihtoehto, mutta kun kyseessä on matkanteko kaksistaan, niin mitäpä sillä toisellakaan silloin tekee.......mutta koeajellaan syksyllä ja taas keväällä viimeistään !
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

jämsänäijä kirjoitti:Joo, toinen pyörä olisi eräänlainen vaihtoehto, mutta kun kyseessä on matkanteko kaksistaan, niin mitäpä sillä toisellakaan silloin tekee.......mutta koeajellaan syksyllä ja taas keväällä viimeistään !
No siihenhän sen toisen pyörän just tarttee, kummasti kevenee kun seuralainen tulee omalla pyörällä ;)
Vastaa Viestiin