Olen lähdössä kiertään Ruotsia ja Norjaa, pyörässä on aika kovaääniset putket, niin onko tietoo miten noitten maitten viranomaiset suhtautuu "laittomiin" putkiin?
Olisiko tarvetta vaihtaa suosiolla alkuperäiset E4 putket takaisin, ja tuleeko siinä sitten ilmanputsarin vaihto ja ruiskukartan säätö uusiksi, vai haittaako se jos vaan vaihtaa pelkästään putket.
Matkaan mökäputkilla
Re: Matkaan mökäputkilla
Jos olet pitkälle reissulle menossa, suosittelisin hiljaisempia putkia.
Ei muuten, mutta se meteli alkaa pidemmän päälle häiritsemään itseäkin...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Ja jos on säädetty putkille niin pitää säätää takas orkkis putkillekkin. Äitin pyörään laitoin hetkeks alkuperäset takas ja eihän se jaksanu käydä tyhjäkäyntiäkään niillä.
Ei mulle se ääni ole ongelma kun käytän korvatulppiaPertti kirjoitti:Jos olet pitkälle reissulle menossa, suosittelisin hiljaisempia putkia.
Terve!Peeppe kirjoitti:Olen lähdössä kiertään Ruotsia ja Norjaa, pyörässä on aika kovaääniset putket, niin onko tietoo miten noitten maitten viranomaiset suhtautuu "laittomiin" putkiin?
Olisiko tarvetta vaihtaa suosiolla alkuperäiset E4 putket takaisin, ja tuleeko siinä sitten ilmanputsarin vaihto ja ruiskukartan säätö uusiksi, vai haittaako se jos vaan vaihtaa pelkästään putket.
Omilla reissuillani Ruotsiin ja Norjaan olen huomannut, että valtaosa harrikoista pitää suurta tai vielä suurempaa ääntä. Korvatulpat rauhoittavat ajajaa, maltillinen kaasunkäyttö taajamissa pitää virkavallan tyytyväisenä -> kaikki ovat tyytyväisiä. Itse en vaihtaisi putkia. Mukavaa reissua!
Viime viikolla Karlstadin poliisi halusi välttämättä katsella taskulampulla pakoputkien sisältöä..jonka jälkeen toivottelivat hyvää matkaa. Omassa pyörässä supertrappit, kaverin pyörässä vance & hines kalanpyrstöt
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 18:01 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Minäkin joudun kaasuttelemaan valoissa, jotta vanha evo ei sammuilisi liikenteeseen lähdössä. Kaasari on epävakio SS E-kaasari klassisella kyynelpisaranmuotoisella ilmanputsarilla orkkis-CV:n sijasta. Muuten maanteillä vanha evo liikkuu ihan nätisti vailla ongelmia, kiihtyy ohituksiin vaan hanasta kääntämällä ilman, että joutuu vaihtamaan nelosvaihteelle. Vanha ameriikantuliainen lienee viritetty kulkemaan nätisti Interstate-moottoriteillä ja seuraavat suomalaiset omistajat ennen minua ovat näköjään olleet tyytyneet pyörään sellaisena.-Harikka- kirjoitti: ... mie ymmärrän wanhoissa rätkissä kaasuttelun valoissa iän takia...
2009 Softail Heritage FLSTC