Pari sanaa Shinkosta, mitä joskus suosittelinkin. Ajoin sellaisella Ultran alla n.12800 km, joten ko. Shinkon malli ei ollut huono kestävyydeltään, ei lainkaan. Joku muu malli varmasti onkin sitä. Muuten en siihen enää palaa raskaan pyörän alla, koska rengas oli rungoltaan erittäin vetelä. Kun vaihdoin Harley-Davidson Dunlopiin, ajettavuus parani todella huomattavasti. Enää ei ollut vetelyä urissa eikä muutakaan ongelmaa.
Nyt kirjoitan tätä Barcelonasta, jossa minulla on vanhan Ultran alla samat Harley-Davidson Dunlopit ja niillä on nyt ajettu 15500 km ja takaisesta ei ole vieläkään kulumisvaroitin esillä, matkaa siihen on n. 1,5-2 mm silmämääräisesti.
Ei tuo kommanderin kulutuskestävyys taida olla ihan sitä mitä lupaillaan. Kokemukseni ovat kaikki 130-16 renkaasta, leveämmät kai saa loppuun nopeamminkin.
Minulla tuo Dunlop ei ole ollut ikinä liukas, vaikka niin yleisesti uskotaankin.
Mitään merkkiä en sen enempää halua mainostaa, mutta itse luotan tuohon Harley-Davidson Dunlopiin nykyään, kun sen jäykkä runko kesti hyvin renkaan tyhjenemisen ohituksessa 120 vauhdissa ja mahdollisti turvallisen pientareelle siirtymisen ohituksen jälkeen arviolta parin kilometrin siirtymällä tyhjällä renkaalla. Nykyään yhdessä pyörässäni on ME 880 myös alla ja sen runko on ihan yhtä jäykkä, kuin Dunlopin. Muiden runkojen päällä en ole ehtinyt pomppimaankaan