Uusi harastaja,apua

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

CLOWN

Uusi harastaja,apua

Viesti Kirjoittaja CLOWN »

Tervehdys!

Olen hankkimassa ekaa kunnon moottoripyörää ja olen päättänyt hankkia Sportster. Kysymykseni on nyt tarvitseeko minun välttää joitakin vuosia, esim vanhoja 4lovisia laatikoita ym. Rautapäät unohdan suosiolla. Esim tuo -91 4 lovinen laatikko, onko mikään? Mitä varoA ja mitä ihmiset suosittelee?
Pertti
Viesti:

Re: Uusi harastaja,apua

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Siirsin tänne.....

Tuosta kun aloitat, saattaa jotakin vinkkiäkin tulla
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 26#p226435" onclick="window.open(this.href);return false;

4-vaihteisissa on laturin kanssa ollut ongelmia mekaanisen kestävyyden kanssa. Tuo mainitsemasi vuosimalli -91 on jo 5-vaihteinen, -90 tuli eka.
Itse suosittelisin ensipyöräksi mahdollisimman alkuperäiskuntoista 1200 sporttia. Siinä on huima ero 883:een.
Tuo 1200 saa olla myös ns. konversiopyörä, kunhan on maltillisella puristuksella tehty. Alakerta on orkkiksissakin 883:ssa ja 1200:ssa sama, joten sen osalta ei tarvitse pelätä.
Valinnan varaa nyt on ja hinnankin saa varmasti kohdalleen.
moderattori

Romu rauhoittaa!
CLOWN

Kiitos Pertti ja sori että meni väärään paikkaan.

Olen kysellut muutamasta 1200 Sportster nyt netissä (-91 -> 99 ) ja tuo kyseinen -91 vastasi minulle että pyörä olisi 4 lovinen? 8O Molemmat maulla laitettu ja kummatkin varmasti hyviä pyöriä aloittelijalle. En sitä 4 lovista laatikkoa vaan halua millään koska kuullut niin paljon siitä skeidaa. Tohtiiko tänne linkata suoraan nettimotosta linkkejä? Valinnan varaa todellakin on! voi voi kun vaan osaisi päättää :)
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 19:04 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
CLOWN

http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1980440" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1985388" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1991422" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa minun top3 tällähetkellä, kaikki hyvännäköisiä ja yksi vain tuo Pertin mainitsema 1200. Kaikki toisistaan todella kaukana. Oranssiin 883 olen kallistumassa kokoajan enemmän.
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Tuo oranssi tuosta kolmikosta on kyllä parhaan näköinen, vai onko siitä vaan parhaat kuvat :) No, kahdesta muusta ainakin minusta aika surkeat otokset. Ilmaa on hinnassa jokaisessa, sen voi sanoa heti suoralta kädeltä...siis näinä markkina aikoina.
CLOWN

Vaikea määritellä kyllä hintaa kaikille kolmelle pyörälle.. Tuossahan ne 4000-5000 välissä vissiin pyörii
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Riippuu tietysti, kuinka paljon lasket arvoa esim. kilometreille, mitä uudemmissa vuosimalleissa on todennäköisesti vähemmän, ei tietty välttämättä. Pitääkö pyörän olla rakenneltu? Mahdollisimman alkuperäinen on varmempi valinta. Jos ei ole sähköjä ynnä muuta paranneltu, toimivuus tavallisesti luotettavampaa.
Ajan tässä vain sitä takaa, että tuolla rahalla saat jo huomattavasti uudempaa vuosimallia, varsinkin jos on yhtään tinkaajan lahjoja :wink: Monessa pyörässä on se "rakentelu lisä" ja kuka muu sitä sitten arvostaa, kuin myyjä itse? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei juuri kukaan kun rahaa pitäisi lyödä pöytään :!:
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ensimmäisissä vuosikerroissa 5-vaihteisia oli joitakin vaihdejuttuja myös. Sellaista vaihteen vapaalle heittämistä ym. Omastani korjasin, mutta siihen meni jonkin verran osia ja rahaa. Vaihdelaatikon ratastus muuttuu jossakin 94-95 paikkeilla ja sen jälkeen ei sitä murhetta liene enää. Tarjontaa riittää. Etsi ehjä pyörä!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

Kuten edellä mainittiin. Etsi ehjä. Suurtahuomiota kiinnittäisin myös siisteyteen. Ei siis mitään ylimääräsiä sähkökohtoja ja tai huonoja näkyviä liitoksia. Aika usein on niin että pyörä vaan toimii pirusti paremmin kun kaikki sähköt on siistit ja huolitellut. Mitä enemmän tehtaan jäljiltä niin parempi. Koita osto kiimassa olla kriittinen. Varaa on meinaan valita.
Noista sun vaihtoehdoista valitsisin selkeesti oranssin.
-Know your enemy-
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 19:04 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mä voisin ketsella tuota omassa tallissa, siinä on jotakin sporttia....
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1977733" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Käy katsomassa ja koeajamassa mahdollisimman monta niin huomaat ne erot. Osta paras ja vähiten muuteltu, se tulee halvimmaksi hinnasta riippumatta. Ja yleensä mitä uudempi sen parempi. Näissä kun hinnat ovat kaikissa 4000-6000 euroa, niin silloin todellakin kannattaa satsata parhaaseen yksilöön.

Jos pyörässä on "pari pientä helposti korjattavaa vikaa", niin aina voi kysyä, että mikset sitten ole korjannut niitä ;) Ja harvoin ne ovat ne ainoat viat.

Noista kolmesta (sori :oops: ) en itse lähtisi katsomaan ensimmäistäkään, koska nettimotosta löytyi paljon alkuperäisempiä pilvin pimein ja ihan järkihintapyynnöillä. Tuon Pertin vinkkaaman ostaisin omaan käyttööni luultavimmin itse, siinä on ajettavin vehje noista kaikista ja ne parannukset, mitä on tehty, on tehty ajettavuuteen mm. keulan osalta.

Sinänsä en kyllä vierasta 883:stakaan, kyllä sillä ajaa ihan sen minkä tarvitsee. Ja kulkee kyytiläinenkin mukana tarvittaessa. Tyttärelleni löysin viime kesänä täysin orggiksen 2003 883:n ja oikeinkin sopuhintaan. Sitä hankintaa en ole katunut hetkeäkään ja sillä hän pärjää pitkään. Jos innostusta riittää ja kilometrejö rupeaa kertymään, niin vaihtakoon sitten joskus suurempaan. Nyt se moottori ei todellakaan ole ongelma,
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Alkuperäinen 1200 ilman muuta jos sportyä halajaa. Jos ei hintaluokassa ole tarjolla alkuperäistä 1200:sta ni sit 883, konversio 1200:sta en maksaisi euroakaan lisähintää ainakaan perus 883:een verrattuna. Jos '91 on nelilovinen, niin se on sitten mahdollisesti käyttöönotoltaan '91, muttei kyllä vuosimalliltaan.

Ulkoasun kevyt muokkaus omaan makuun on helppoa verrattuna paskan tekniikan parsintaan.

Noista kolmesta en todennäköisesti päätyisi katsomaan ensimmäistäkään, syy ei kuitenkaan todellakaan ole pussihousuisessa orkkisvaalinnassa kuten "YkäKolealla", vaan:

Oranssi, varsin raju kulmamuutos vain T-paloilla = paska ajettava.
Wanha 1200 on vanha nelilovinen ja varsin viritetyksi kehutaan, kaikki vaaran villit merkit jo ilmossa.
Töpöperäinen '91 883 voi olla jopa ihan suht asiallinen, jos olis tuohon hintaan orkkis 1200 ni sit olis jo kiinnostava.

Pertin linkkaama Sport Sporty olis varsin asiallisen oloinen, joskin selkeästi kalliimpi.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Samaa mieltö monessa seikassa ma^kon kanssa taas kerran, paitsi että tämän ikäisissä pussihusun puntin tutinalla ei ole vielä merkitystä alkuperäisyyden osalta. Syyt ovat ihan muualla näissä 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin