Softahankaluuksia

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Tyko

Softahankaluuksia

Viesti Kirjoittaja Tyko »

Hjälp bittinikkarit!

Monen muun onnettoman tavoin joudun valitettavasti työskentelemään windows-ympäristössä, ja ongelmiahan se teettää... SP2-päivityksen jälkeen HDCF:n foorumi-sivut eivät ole enää latautuneet kunnolla; satunnaisesti toimii, mutta useimmiten esim. tech-boardia aukaistessa tuloksena on vain tyhjä = blakko ruutu :?:

Mistähän asetuksista tätä pitäisi lähteä setvimään? Jos yhtään auttaa, niin konstruktio on XP Pro+SP2, McAfee-virusskanneri, XP:n oma palomuuri (riittävähkö?).

Ei muuten, mutta alkaa tulla vieroitusoireita kun ei pääse foorumiin 8O

Tattista,
Tyko
"Itsensä ylittäminen on järjestelykysymys"
M. Servo
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Jos esim. tech-boardi aukeaa tyhjänä ruutuna, eli tod.näk. selain lataa ja lataa ja lataa sitä sivua, niin painappa selaimen stop-painiketta. Sivu tulee varmaankin näkösälle samantien. ADSL-yhteydellä olen törmännyt vastaavaan ongelmaan. Syytä en tiedä.

- Mara
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Omasta mielestäni XP:n oma palomuuri on sellainen turvallisuus riski, että sitä en suostu käyttämään. Zone Alarm on yksi hyvä ja helppo muuri.
http://www.zonelabs.com/store/content/c ... ist_za.jsp
Ja ilmainen kotikäyttäjälle :D
Tosta SP2:sta on sanottu että sekottaa koneen kun koneen, itselläni XPpro ja SP1. Miksi korjata (päivittää) sellaista mikä ei ole rikki :wink:
McAfeesta senverran että siitä kun pitää virus "kartat" tuoreina niin luulisin ettei ongelmia tulisi.
Tyko

Viesti Kirjoittaja Tyko »

Jees,

ADSL:n päässä ollaan, mutta mielestäni paikallaan junnaavan sivunlatauksen stoppaaminen ei tilannetta korjaa (ruutu jää blankoksi).

Mullakin oli aiemmin XPpro+SP1,ZoneAlarm,McAfee. Homma toimi, ei viruksen virusta tai muutakaan matoa.. Ja SpyBotilla spywaret veks. Miksiköhän ylipäätään tein paljon parjatun SP2-päivityksen?? Kele.. :x :oops:

No, jos jollain on samanlaisia latautumisongelmia (siis näitä foorumisivuja surffatessa), niin palataan aiheeseen.

Downdating soon...

Tyko
"Itsensä ylittäminen on järjestelykysymys"
M. Servo
Mopopoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika »

Jos esim. tech-boardi aukeaa tyhjänä ruutuna, eli tod.näk. selain lataa ja lataa ja lataa sitä sivua, niin painappa selaimen stop-painiketta. Sivu tulee varmaankin näkösälle samantien. ADSL-yhteydellä olen törmännyt vastaavaan ongelmaan.
Mulla on ko ongelma. Kun koneeni on kunnon vekossa niin sivut latautuu ok. Vaihdoin selaimen Firefoxiin (pieni ja ilmainen) niin ongelma tavallaan poistui. Nyt välillä sivu ei lataannu kokonaan mutta kun painaa aiheen linkkiä uudestaan niin yleensä lataantuu.
Täähän on lähinnä ongelman kiertämistä eikä ratkaisemista mutta taitaa vika olla ADSL:ssä.
Mopopoika

Viesti Kirjoittaja Spora »

Tere
Itsellä on kotona neljä konetta verkossa, kaikissa XP/sp2 ja kaikki muut päivitykset asennettu.....ja toimii kuin Buick
SP2:nen sisältää paljon muutakin kuin turvapäivityksiä eli kannattaa asentaa
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Sportster kirjoitti:Tere
Itsellä on kotona neljä konetta verkossa, kaikissa XP/sp2 ja kaikki muut päivitykset asennettu.....ja toimii kuin Buick
Juu ei buickikaan lue DVD:eitä, se mun american chopper dvd meinaan toimii normaalisti tässä koneessa. :twisted:
Spora

Viesti Kirjoittaja Spora »

Juu ei buickikaan lue DVD:eitä, se mun american chopper dvd meinaan toimii normaalisti tässä koneessa. :twisted:[/quote]

Se on niin vanha Buick että ei silloin ollut tietoakaan dvd...........
Milläs se on kumi (levy) on poltettu Buickilla vai jollain Volgalla......

Noi on noita halpis Unix versio (nyt hermostu Unix hemmot) käyttäjien kommenteja :?

Kyllä se DOS on paras käyttöjärjestelmä .... ei meinaan kaadu helpolla
Fantom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fantom »

Työkalut>Internet asetukset>Lisäasetukset>Palauta oletukset - Palauta oletukset niin pitäisi auttaa
If You ain't Harley-Davidson, You ain't shit!
Raimo-Raato
Viesti:

Re: Softahankaluuksia

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

Tyko kirjoitti:Hjälp bittinikkarit!
satunnaisesti toimii, mutta useimmiten esim. tech-boardia aukaistessa tuloksena on vain tyhjä = blakko ruutu :?: Tattista,
Mulla on ollut kautta aikain samaa ongelmaa (XP-koneessa SP1). Blankoksi jääneen sivun saan latautumaan IE:ssä sillä että painan refreshiä. Joskus joutuu toistamaan toimenpiteen useamminkin. Firefoxilla ongelmaa esiintyy huomattavasti harvemmin.
Mut joo, lähes aina oon saanu palstan keskustelut luettua. Joskus on joutunut palamaan lukemaan keskustelut myöhemmin kun sivut olleet liian tukkeessa. Vaikuttas että tää foorumi ei kestä kauheeta kuormaa ja alkaa siks tökkimään. Mutta minnekkäs tässä kiire valmissaa maailmassa...
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Mulla sama vika kotikoneessa mut ei työkoneessa vaikka kummassakin SP 2 päivitykset ja identtiset koneet lukuunottamatta ADSL laitetta. Vika ollu myös SP 1 aikaan. Mulla se loppu latauksen stoppaamiseen ja kaikki sit näkyy niinkun pitää. Tämä ilmenee aina topiccia avatessa mutta ei aihealueissa eli ilmeisesti jokin internet asetus vaan väärin. SP 2 kannattaa ehdottamasti asentaa ainakin jos meinaa luottaa pelkkään windowsin palomuuriin(mitä ite en kyllä tekis). Ja muistakaa käyttää AdAwarea aina kerran viikossa, auttaa aika moneen pulmaan. Joka kerta löytäny sillä useita spy ohjelmia koneelta vaikka on kaikki mahdolliset palomuurit ja virustorjunnat. SpyBot on myös ihan hyvä mut ei löydä läheskään niin paljoa kuin AdAware, en sit tiiä ehtiikö ne eri juttuja mut kumpaakin kun käyttää niin pitäis kone pysyä aika puhtaana. Vihjeenä vielä et jos on SP2 niin kannattaa ladata toi NET version 1.1 framework, avautuu nettisivut puolta nopeemmin.
Fx-ärrä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fx-ärrä »

Mulla oli aiemmin Welhon kaapelimodeemiyhteys ja just näitä ongelmia. Vaihdoin Saunalahden ADSL ja ongelmat katos. Koneen asetuksiin ei koskettu. jepjep:in sivuilla oli sama ongelma. Tietenkin sanoivat asiakaspalvelussa, ettei mitenkään voi johtua welhosta, mutta niinpä vaan korjaantui. Yhteys oli Welho 300!
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Sportster kirjoitti:Noi on noita halpis Unix versio (nyt hermostu Unix hemmot) käyttäjien kommenteja :?
Mitäs tässä hermostumaan kun lähinnä huvittaa, että aiheuttaa se m$:n jätös tuommoisia tunneilmauksia 8)

Ja miten muuten rajaat halpis-Unixit ja oikeat Unixit? Silleenkö että oliko se 1969 tehty (Berkeleyn yliopistossa, jossa myös LSD keksittiin) viimeinen oikea UNIX vai onko raja vasta Networking Tape 2:ssa vai 386BSD:ssä? :P
Kyllä se DOS on paras käyttöjärjestelmä .... ei meinaan kaadu helpolla
Tuo oli sentään mulle uusi tieto.
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

LSD:tä ei keksitty Berkeleyn yliopistossa. 8O
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Just tällaisista UNIX-vitseistä luin, että se olisi ollut tuo sama paikka. Tiedän sen, että Albert Hofmann sen vahingossa keksi, mutta olisiko se varsinainen keksinnön esilletuonti tapahtunut tuolla tms.
Vastaa Viestiin