Totta on, että Dunlop Elite 3 (lieneekö Mosselle sukua?) on täysin kelvoton sadekelillä. Kuin saippuapala. Mutta miten se voi 6tkm jälkeen olla loppu? Olen ajanut viime vuoden toukokuussa rekisteröidyllä Indian Chieftainilla (tiedetään, tiedetään, väärä merkki, mutta nyt puhutaan renkaista) reilut 52tkm ja mulla alkuperäinen takarengas keski reilut 25tkm ja seuraava samanlainen myös samat 25tkm.
Eturenkaalla ajoin yli 35tkm. Oli vielä ihan hyvin pintaa jäljellä. Vaan ei pitoa. Tosin sitä ei ollut uutenakaan.
Miksi sitten olen edelleen Dunlopia käyttänyt? Koska sitä ei tarvitse vaihtaa uuteen vajaan kuukauden välein.
Koska tämä sama Dunloppi ja vielä sama kokokin sopii myös tämän foorumin suosimaan moottoripyörään niin siksi tämä varoituksen ja/tai suosituksen sana pitkäikäistä renkaata hakevalle.
Terv. Jussi
Harley vs Victory
-
moottori-hannu
- Viesti:
Re: Harley vs Victory
Streetglidessa takana 20 000 km ajettu dunlop pintaa jäljellä 4-5 mm ja liukas kuin mikä märällä pinnalla, oli pakko vaihtaa kun niin itsestäni tykkään!!!
Ride free; Ride safe; Ride hard; you can rest when you die
Re: Harley vs Victory
Etusessa, Dunlop sekin, on pintaa ihan mukavasti mutta takanen on kuunut aika paljon, ei ihan sakkorengas vielä muttei paljoa puutukkaan. Ajotyyli lienee yksi selittävä tekijä, itse tykkään poistua paikalta rivakasti, vaikka muuten melko rauhallisesti ajelenkin. Kokeillaan nyt Tuota Avonia, tiedä pitääkö se sitten yhtään paremmin mutta onpahan sitten kokeiltu. Tuohon kokoon ei ole liikaa vaihtoehtoja tarjolla, toivottavasti Avoni toimii myös kostealla kelillä. Dunlopin kuivan kelin ominaisuuksista ei ole moitittavaa, mutta kuten tänä(kin) kesänä nähtiin, märän kelin ominaisuuksiakin kaivataan..
Tai sitten selittävä tekijä on leveys. Noissa kumeissahan on aika paljon kantavaa pintaa eikä kuviota juuri ollenkaan, helpostihan sellainen veden päälle nousee. Siinä suhteessa Avon ei eroa Dunlopista, mutta jos kumiseos olisi erilaista..
Tai sitten selittävä tekijä on leveys. Noissa kumeissahan on aika paljon kantavaa pintaa eikä kuviota juuri ollenkaan, helpostihan sellainen veden päälle nousee. Siinä suhteessa Avon ei eroa Dunlopista, mutta jos kumiseos olisi erilaista..
FXD -01