.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

-Harikka-
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 11:30 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
poromarko
Viesti:

Re: Tarviitko renkaita Salon/Turun seuvulla? Kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja poromarko »

Mynetmoto linkin innoittamana kattelin paljonko hävisin rengaskaupoissa kun tilasin ne paikallisen motskarikaupan kautta (Torniossa).
Eturattaassa tuli takkiin 10e ja takarattaassa menetin 40e näistä tietysti tappiota vähentää postikulujen puute.
Lisäksi asentaako rattaat ite kotona vaikko liikkeessä. Useinhan rengastyö hinnoitellaan eritavoin jos asiakas ei osta rattaita talosta.
Tämä osoittaa taas ettei mulla ole järkeä osta kilometriä kotoa kauempaa.
Voihan olla että rattaat ovat kalliimpia siellä syvällä etelässä tai kauppiaat eivät ole suopeita laskemaan prosentteja ohjehinnoista.
Ja tämä ei ole kannanotto nettikauppoja vastaan mutta mutta omalla kohalla olisi turhaa tilata tuolta.
2002 FLHT ja Metzeler 888 ultra marathon.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Leveämmissä ja kalliimmissa renkaissa eroa tulee ehkä enemmän ostajan hyväksi. Ja tietysti mitä useamman ostaa, ero kasvaa. Toki kolmen renkaan jälkeen lähetyskulutkin tuplaantuu. Tampereelta ei ainakaan saa renkaita edullisesti mistään, eli tilaus mynetmotosta on ollut aina kannattava.

Vertailin joskus rengastyön hintoja Treella ja niissä oli rajuja eroja. Yleisesti kallein vaihtoehto on vaihdattaa alta-alle tyylillä. Jos vaivautuu itse irroittamaan pyörän, hoituu renkaan vaihto tasapainotuksineen 15e/ per vanne Treella. En pidä sitä pahana...vielä tilaus mynetmotosta kannattaa :)
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Renkaat vaihdan itse, silti en ole mynetmotosta tilannut... vihaan postista noutamista sinne minkään viemistä. Kahtelin et jos yhden nakin tilaa ni paha on voittaa kolmella kyllä helposti saa hieman säästöä jos laskee postiostamisen helpoksi.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
atco

Viesti Kirjoittaja atco »

Mulle kopsahti renkaat suoraan ovelle.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
ma^ko
Viesti:

Kotiinkuljetuksena niiden kai pitäisi tulla vaan ei lohduta, en ole jakeluaikaan kuitenkaa himassa...
mukle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mukle »

Mulla paketti on odottanut himarapulla duunin jälkeen sovitusti. Kuski soittaa pihalta ja annan luvan jättää. Vikalla kerralla ei tainnut edes soittaa. Lienee sama kuli.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
ma^ko
Viesti:

Arvaas odottaako betonilähiössää mikään ketään, paitsi yksinhuoltajat likiökapakassa lohduttajaa...
Grasschopper1

Saahan sen paketin vaikka työpaikalle, tallille tai minne vaan, että se ei pitäisi olla ongelma ettei ole jakeluaikaan kotona.
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Grasschopper1 kirjoitti:Saahan sen paketin vaikka työpaikalle, tallille tai minne vaan, että se ei pitäisi olla ongelma ettei ole jakeluaikaan kotona.
Rustasin pakettitoimituksesta vekkulin kokemuksen jo
toisaalle,
mutta toteanpa tuon pohjalta tässäkin, että kannattaa vahdata seurantakoodilla missä paketti kulkee.
ma^ko
Viesti:

Grasschopper1 kirjoitti:Saahan sen paketin vaikka työpaikalle, tallille tai minne vaan, että se ei pitäisi olla ongelma ettei ole jakeluaikaan kotona.
Jepjep, mä vain olen duuniaikoina yleensä jossain alueen Loviisa-Lapinjärvi-Riihimäki-Lohja-Tenala-Hanko alueella ja useimmiten liikkeessä.... Toisille helpot ratkaisut ei ole niitä toisille... ja mun duuniajatkin on säännöllisen epäsäännälliset, osuu kuitenkin arkipäiviin ja hyvi harvoin päättyy ennen 19.30... toisinaan vasta vaihtuneen vuorokauden puolella.
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Grasschopper1 kirjoitti: Jos vaivautuu itse irroittamaan pyörän, hoituu renkaan vaihto tasapainotuksineen 15e/ per vanne Treella.
Vuosi sitten onnistui tuohon hintaan. Mitä parista paikasta tänä kesänä kysyin, tuohon hintaan olisi saanut vain jos gummi olisi ostettu samasta paikasta: oman kumin kanssa vaihtotyön hinta oli tuplat. Taistelua nettikauppaa vastaan vissiin tuokin.
Grasschopper1

No, Moto-Osat on ainakin minulle vaihtanut tuohon 15e hintaan. Ei vaikuta, mistä rengas on ostettu. Tosin putiikki vaikuttaa tätä nykyä Kangasalan puolella.
Grasschopper1

ma^ko kirjoitti:
Jepjep, mä vain olen duuniaikoina yleensä jossain alueen Loviisa-Lapinjärvi-Riihimäki-Lohja-Tenala-Hanko alueella ja useimmiten liikkeessä.... Toisille helpot ratkaisut ei ole niitä toisille... ja mun duuniajatkin on säännöllisen epäsäännälliset, osuu kuitenkin arkipäiviin ja hyvi harvoin päättyy ennen 19.30... toisinaan vasta vaihtuneen vuorokauden puolella.
No juu, nyt ymmärtää paremmin "posti vastaisuutesi" :) Sano terveisiä, kun pyörit Hangossa :wink: Kynnelle kykevät tosin lähteneet laajemmille laidunmaille sieltä :D
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 11:31 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin