facebookissa samaa asiaa -> https://www.facebook.com/groups/1949706 ... 981359630/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli, eköhän se vika ajamalla selviä...
Sportin(buell S1) laatikon huohotus/kampuran stefa
Re: Sportin(buell S1) laatikon huohotus/kampuran stefa
XL1200S -98 ja FLHP -16
- Mopopoika -65
- Viesti:
Enpä ole Facebookissa, joten tuosta linkistä ei ole apua.AAS kirjoitti:facebookissa samaa asiaa -> https://www.facebook.com/groups/1949706 ... 981359630/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla on kesän aikana hävinnyt -84 rautapään enskaöljyä vähintään desi sadalla kilometrillä. Mistään ei valuta, mutta takarenkaan etupuolelta swingin etureuna kostuu ajossa - siis ainakin jostain huohottaa, mutta ei niin merkittävästi, että se huohottamalla katoaa. Lisäksi moottoriöljy ei ole vähentynyt (kuluttanut aiemmin hieman öljyä, ei kuitenkaan savuta), joten vaikuttaisi siltä että kampuran stefa päästää öljyä enskasta moottorin puolelle. Onko tämä mahdollista eli syntyykö kampikammiossa alipainetta joka voisi imeä öljyä moottoriin?
Alkukesästä öljyt oli Sport trans fluidia ja viimeiset 500 km olen mennyt Formula +:lla kun ei siihen hätään muuta purkkia saanut käteen.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Huohotusjärjestelmä toimii juuri noin, poskessa oleva takaiskuventtiili päästää kampikammiosta ylipaineen ulos mäntien liikkuessa alas. Kun männät liikkuvat ylös, tulee kampikammioon voimakas alipaine, jolloin mahdollinen ulos yrittävä öljy imaistaan takaisin.Mopopoika -65 kirjoitti:Enpä ole Facebookissa, joten tuosta linkistä ei ole apua.AAS kirjoitti:facebookissa samaa asiaa -> https://www.facebook.com/groups/1949706 ... 981359630/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla on kesän aikana hävinnyt -84 rautapään enskaöljyä vähintään desi sadalla kilometrillä. Mistään ei valuta, mutta takarenkaan etupuolelta swingin etureuna kostuu ajossa - siis ainakin jostain huohottaa, mutta ei niin merkittävästi, että se huohottamalla katoaa. Lisäksi moottoriöljy ei ole vähentynyt (kuluttanut aiemmin hieman öljyä, ei kuitenkaan savuta), joten vaikuttaisi siltä että kampuran stefa päästää öljyä enskasta moottorin puolelle. Onko tämä mahdollista eli syntyykö kampikammiossa alipainetta joka voisi imeä öljyä moottoriin?
Alkukesästä öljyt oli Sport trans fluidia ja viimeiset 500 km olen mennyt Formula +:lla kun ei siihen hätään muuta purkkia saanut käteen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Stefan vaihdolla siitä selvisi. Laatikosta kun pudotin öljyt pois, niin selvisi, että liikaahan sielä oli, eli moottoriöljyä mukana. Uusi stefa 2-huulinen ja useamman sata kilometriä jo pelannu. Enskaketjunkin kiristys kerralla nappiin 
XL1200S -98 ja FLHP -16
- Mopopoika -65
- Viesti:
Uusi stefa myös mulla laitettuna. Toimivuus tulee todennettua vasta ensi ajokautena, kun pistin mopon jo talviteloille 
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)