Myyjä joka ei lähetä tuotteita?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viesti:

Re: Myyjä joka ei lähetä tuotteita?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joskus taas halu myydä on niin kova, että vaikka kauppa ja maksu on sovittu, tuleekin ilmoitus: "Kampe myyty, toinen lupasi enemmän".
Ja tuossa oli selvä hintapyyntö, jonka lupasin maksaa tilille. Numerokin jo tuli, mutta en onneksi ehtinyt maksaa.
Sopivan hintaiset osat ja tarpeelliset minulle, mutta joku sai vedettyä välistä. Eikä olisi tarvinnut lähettää, olisin työreissulla hakenut...
moderattori

Romu rauhoittaa!
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

hippaheina kirjoitti:Kannattaako sitten oikeestaan kaupata mitään valtakunnallisella myyntipalstalla jos ei ole valmis lähettämään ? Vois vaan pistää siihen omaan pikku paikallislehteen ilmoituksen ja myydä vaan oman kylän pojille ja tytöille ?
Oman ja välittömien naapurikylien pojat ja tytöt ku kattaa sen viidenneksen tän maan väestöstä ja lopuistakin neljäst viidenneksest aika iso osa käy tällä kylällä säännöllisen epäsäännöllisesti ni miksei ilmottais jos sulta on joku tuote ostettavissa? Tosin en kyllä nkyisin paljon jaksa ilmoitella vaikka olisikin jotain myytävää, menee tai on menemättä svapeissa tai ostoilmoihin tarjoamalla. Elämä siit kii jos joku kilke seisoo hyllys jonku vuoden, ei tos kauhian kauaa ole ku möin ölppäpumpun joka oli seissyt odottamas uutta tarvitsijaa reilun kakskytvuotta... :mrgreen:

Ja kun myy face to face ja käteisellä, ni ei tuu välistävetoepäselvyyksiäkään, ensimmäinen ku tulee ja latoo hillot handuu, saa tuotteen.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Olen kyllä hippaheinan kanssa samoilla linjoilla, mutta kukin tietty taaplaa tyylillään. Jos ei ole niin isoa tarvetta myydä, vaikka ilmoituksen vaivautuu tekemään, niin eihän siinä mitään.
Itse tulee aina mietittyä, miten myyntiä voisi edistää, eri toimitus vaihtoehdot kuuluvat myynnin edistämiseen.
Turhaa tavaraa en viitsi koota nurkkiin, mielummin myyntiin ja saa mennä vaikka vähän halvemmalla, jos kysyntää ei ole. Muutama kymppikin on meikäläiselle tällä hetkellä rahaa. Joillakin on tietysti asiat paremmin, ei ole pikku rahan tarvetta.
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 23:34 02.08.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

ostin ed. pyörän, sanoi, että oli tarjottu paremmin, mutta saan sen sovitulla hinnalla, maksoin kät. tililleen pankissa sekä samalla "piiskan" rästeineen rahoitusyhtiölle, (väh. kauppasummasta), parin pvän päästä soitti "vouti" ja sanoi, että ostit sitten pyörän, sanoin jep., sano hänen olis oikeastaan pitänyt hakea se pois maksamattomien rahoitusyhtiön maksujen vuoksi, (ulosmitattu),?, mutta kun oot näköjään hoitannu noi maksut pois niin ok. kysyi viellä paljonko maksoin kaverin tilille sanoin, että jonkun tonnin, sano no eipä sitten olis paljoa saannu mitattua,,
toivotti turvallista matkaa,)),,
no pyörä oli hyvä ajelin monta vuotta,, kunnes olin aika mennä eteenpäin,,
ma^ko
Viesti:

Jos mä myyn jonku prätkään liittyvän kilkkeen, se on todennäköisesti tallilla tai varastolla, lähettääkseni sen jollekin mun pitää käydä hakemassa se, miettiä mihin mä pakkaan sen, kehittää jostain se pakkausmateriaali ja pakata se. Sitten mun pitää hankkiutua johonkin missä on posti tai asiamiesposti ja tehdä se mokoman aukioloaikana. Matkiksen lähi-paketti on helpompi, Siwa löytyy tästä reilun kahdenkymmenen tuhannen asukkaan lähiöstä, postiahan näin pieni väestöosa ei ansaitse. Eli sen tuotteen lähettäminen vaatii minimissään kaks-kolme tuntia aikaa ja muutaman kymmenen kilometriä ajamista, tokihan sen on kiljuen tekemäs jostain muutaman kympin kaupasta, tai sit ei, en minä ainakaan. Tuotteen voi kannattavasti myydä tallilta tai varastolta, mun siellä muutenkin ollessa, noudettuna about viiskymppiä halvemmalla ku lähetettynä, vaikka ostaja maksais postimaksun ja sit se pitäis myydä kuitenki lähetettynä ääri tingittyyn hintaan. Toki jos ei ole muuta tekemistä ku pakkailla roinia ja käydä postittelemas niitä, ei ehkä se siihen menevä aika häiritse. Viel jos se posti on muutoinkin käyntireitillä ja/tai likellä, ni mikäs siinä, se vaan on maalaisten etuoikeus nykyään et omal kylällä on joko posti tai asiamiesposti. Ja ei, en todellakaan ole erityisen varoissani, mutta käyttämällä sen kaks-kolme tuntia johonkin muuhun, tienaan enemmän kuin sen viiskymppiä...
Grasschopper1

No, jos posti ja talli/varasto ovat noin kaukana, asia tietysti muuttuu ja muutkin lähetys tavat ovat hankalia.
Mutta lähettämisessä on aina vaivansa, se ikäänkuin kuuluu asiaan. Ei siitä palkkaa saa. Pakkaamiseen ei yleensä paljon aikaa mene ja posti on n. 2km päässä, että minulla tietysti lähtökohtaisesti parempi tilanne. Tavaratkin löytyy yleensä näitten seinien sisältä :)
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 23:33 02.08.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kaukana kaikesta on kyllä vaikea harrastuspaikka.
Meillä täällä maakunnassa saa oikein valita, laittaako paketin postiin vai matkahuoltoon.
Anteeni nyt taas, mutta elämää on muuallakin kuin reuna-alueilla...
moderattori

Romu rauhoittaa!
ma^ko
Viesti:

Siis ihan oikeasti, nykyisin tämä Kehä kolmosta seuraileva lähiövyöhyke on aivan hanurista, umpilandellakin on palvelut helpommin tavoitettavissa mut silti tääl maksaa tila ihan dorkana. Umpilandelle muutto olis sinällään kliffaa, tai johonki maakuntakaupunkiin, tän lähiökämpän hinnalla sais helposti kliffan talon jos olis tallikin yhteydessä, mutku duunit o täällä. Kantakaupungis olis kans huomattavasti parempi budjaa, tosin sit talli ja varasto olis viel kauenpana, mut toisaalt niit ei kyl tarttis ku ei olis varaa harrastaa mitää ku yrittäis jollain maksaa sitä kantakaupunkiasumistaan.

Mut säikeen aiheeseen, eri mestois ja elämäntilanteis o jengil ihan erilainen homma jonku vermeen lähettäminen, sit tulee viel se et monestako tulee näkemyseron takia jälkinarinaa ja saat kyttäillä nettipankis et onks fyrkat tullu jnejne... joku jaksaa toinen ei, jos ei jaksa tehdä jollekulle ilmaisduunia ja nähdä vaivaa ni eikö sit sais myydä mitään, häh?
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Myyjähän se yleensä päättää mitkä on lähetystavat vai onko pelkkä nouto - jos se ei sovi ostajalle... ei oo pakko silloin kysellä!
oon itekin joskus törmännyt siihen että olis sopiva tuote ja hintakin kohdillaan, mutta kyseessä vain nouto ja tuote on jossain laitasuomessa (Helsinki)... no mitäpä sitä silloin kyselemään kun on selkeästi myyjä asian maininnut...... aina sitä tulee muita tuotteitakin myyntiin tai aina voi ostaa uuden!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1

Jos ja kun tuotteessa on vikoja ja virheitä, kertoo ne ilmoituksessa avoimen rehellisesti. Sitten yksityisillä on myynnissä paljon myös uutta tavaraa.
En oikein ymmärrä, kun täällä toitotetaan tuota näkemysero asiaa niin voimakkaasti. Myyjänä en ole saanut koskaan negatiivista palautetta liittyen tuotteen kuntoon, kun olen kaiken kertonut totuuden mukaisesti. Ostajana olen pari kertaa ollut eri mieltä kuntoluokituksesta ( Huuto.net ) mutta nämäkin on saatu sovittua hyvityksinä. Eli suhteessa kauppojen määrään, näkemyserot ovat olleet olemattomia. Ei ole myöskään tarvinnu nettipankissa ihmeemmin kyttäillä, kun kysyy koska maksaa ja mistä pankista, näkyykö tänään vai huomenna? Hyvin on toiminut.

Ja mitä tuota nyt toistamaan moneen kertaan, että "myyjä päättää mitkä on toimitustavat". Sehän on itsestään selvä asia. Monet eivät ehkä vaan ole käsittäneet, että näinä taantuman aikoina joutuu tekemään vähän enemmän töitä kauppojen syntymisen eteen, kuin joskus parempina vuosina.
Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 »

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 22:41 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Grasschopper1 kirjoitti:Olen kyllä hippaheinan kanssa samoilla linjoilla, mutta kukin tietty taaplaa tyylillään. Jos ei ole niin isoa tarvetta myydä, vaikka ilmoituksen vaivautuu tekemään, niin eihän siinä mitään.
Itse tulee aina mietittyä, miten myyntiä voisi edistää, eri toimitus vaihtoehdot kuuluvat myynnin edistämiseen.
Turhaa tavaraa en viitsi koota nurkkiin, mielummin myyntiin ja saa mennä vaikka vähän halvemmalla, jos kysyntää ei ole. Muutama kymppikin on meikäläiselle tällä hetkellä rahaa. Joillakin on tietysti asiat paremmin, ei ole pikku rahan tarvetta.
Samoilla jäljillä juurikin olen!! Mun mielestä jos tosiaan vaivautuu laittamaan jotain myyntiin jopa kuvien kera niin kyllä se myyntitapahtuma pitää viedä ihan finaalin asti, eli postiin kamat!! Ja jos lähettäminen tuntuu niin turhalta touhulta (rahaa kun on millä mällätä) niin silloin ne rojut voi pitää nurkis jälkipolville saakka ja jospa siellä sitten lötyisi aktiivisempia kauppamiehiä. itsellä on periaate se että jos jotain myyntiin laitan niin jukolauta se ei jää siitä kiinniettenkö sateella tai lumituiskussa kamaa postiin roudaa!! On tässä senverta tehty kauppaa ja kaikenmaailman paketteja kasattu mitä erilaisimmille tavaroille ja minulle jokainen euro on tärkeä! minä en kylve rahassa ja eikä sitä puussa kasva. Laiskoille myyjille olis hyvä tää takakonttikirppis, luukku auki ja autoon istumaan röökille :lol: Tosin jonku ne kamat pitää lastata ja purkaa?
ma^ko
Viesti:

Ei ole rahaa millä mällätä, persaukisuus on huomattavasti osuvampaa. Kuitenkin mun ajalla on hintansa ja se tekee sen, etten muutaman euron/kympin kaupan eteen paljoa vaivaudu jumppaamaan. Jos aikaa ja vaivaa menee siihen melekee ilmasen tuotteen myymiseen, ni tuotehan menee ilmaseks, mulla on hukattavalle ajalle helpompia tapoja saada se työstä kuuluva korvaus ja siloin ei tarvitse luopua romusta edes. Jokainen toki tavallaan, mut ei kukaan soita ja kysy et paatko postis tulee jos myyt autoo/prätkää/venettä, miks ne osat tm pitäs automaagisesti lähettää, ei kaikki liikkeetkään, tänäkään päivänä postimyy. Toki ymmärrän et jos bunkkaa niin sivus et kaikki myytävä on liian kaukana ni voi ahdistaa ettei saa postiin ostettua, mut sekin asuinpaikka lienee oma valinta kuten tää halavatun likiökin.
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

ma^ko kirjoitti:Ei ole rahaa millä mällätä, persaukisuus on huomattavasti osuvampaa. Kuitenkin mun ajalla on hintansa ja se tekee sen, etten muutaman euron/kympin kaupan eteen paljoa vaivaudu jumppaamaan.
Joillekin se on kait harrastus tuo alle kympin tingeltangelien myynti - ei sitä enään rahan takia voi tehdä?
No kukin tyylillään! Sillä kait noita kaikkia pikkuromuja kertyy itellekin välillä nurkkiin kun ei oo kannatusta alkaa harrastaan tuota "jumppaa".... varsinkin kun välillä pitäis sen ilmoituksen lisäksi olla vielä kuviakin... menee liikaa aikaa- ennemmin vaikka makaa sen ylimääräisen ajan sohvalla!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1

Pienistä puroista syntyy jokia :D Kun myy paljon halpaa tavaraa, voi syntyä iso tulos ja vie kerralla useampia paketteja postiin, säästyy vaivaakin :) Ja sitten hyvä vinkki...pikku kaupat alkaa kummasti innostamaan, kun vertaa aina, montako olutta saa sillä rahalla...20 eurolla saa melkein laatikollisen :lol:

No joo, täytyy kyllä joskus ihmetellä tosiaan ihmisten viitseliäisyyttä, kun myyvät esim. 0,50 euron postikortteja Huutiksessa. Niitä on mukava lähetellä sitten yksitellen. Täytyy olla enemmän kuin harrastus, rajansa kaikella.
Vastaa Viestiin