Myyjä joka ei lähetä tuotteita?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jorgegoodman
Viesti:

Myyjä joka ei lähetä tuotteita?

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Joo, en vaan voi käsittää sellaista "kaupankäyntiä" että myyjä kieltäytyy lähettämästä tuotetta yhtään mihinkään ja vaatii vain noutoa?? Mitä helvetin vaivaa siinä nyt on laittaa esim rotsi laatikkoon ja nakata postiin?? :evil: Eihän tuo ole edes kaupankäyntiä!! Ja kun ostaja vielä maksaa rahat tilille etukäteen.....olis silloin kai paree että vie kierrätykseen tai nakkaa pihalle roskikseen ettei tarvitse vaan lähettää maksavalle asiakkaalle.
Pertti
Viesti:

Re: Myyjä joka ei lähetä tuotteita?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Saattaa olla niinkin, että on joskus lähetellyt, eikä tavara ole ollutkaan molempien mielestä yhtä hyvä.
Tämä essompaarin filosofia on sitten aivan yleisellä tasolla, ilman todellisia tapahtumia...

Olen kuullut, että näissä "sokkokaupoissa" on joskus käynyt niin, että sovittu raha on laitettu tilille ja ostajan mielestä paskaa on tullut kotiin.
Tuolla pohjalla saattaisin itsekkin vaatia tuotteeseen tutustumisen ennen maksua.
Helpoiten tuotteen laadun voi todeta myyjän luona yhdessä naamatusten kommunikoidessa.
Vanhanaikaista, mutta toimii.
moderattori

Romu rauhoittaa!
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mä taas ihmettelen, et millä halavatun perusteella jengi olettaa ilman muuta jonku riemusta kiljuen pakkaavan ja kiikuttavan postiin/matkahuoltoon joka halavatun esineen. Mä en mielelläni lähetä mitään ja mitään parinkympin esinettä, jollei se kulje kirjekuoressa, en lähetä lainkaan. Enemmän vaiva mokoman lähettämiestä ku taloudellist hyötyä kaupasta. Tosin en mä tykkää kyl oikein ostaakkaa mitään postitse, koska liian usein on tuote kenties jonkun mielestä "kuvauksen mukainen" joskaan ei mun mielestä. Paskaa olen postitse ostanut, luullen kelpo tuotteita ostavani. Ne vähät mitä olen postitse myynyt, ei ole kukaan mulle ainakan paskaks haukkunut, mut silti pyrin nykyisin kaikessa vähäisessä kaupankäynnissä täysin facetoface periaatteeseen.

Ja roiskikseen heitto voi olla kannattavuudelta hyvä vaihtoehto lähettämiselle, se kyllä totta aloituksessa, mut toisaalta saattaahan tuotetta kaivata joku joka vaivattomasti noutaa sen....
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Joustamaton kaupan käynti on yhtä kuin huono menekki. Ei sitä tavaraa kukaan lähde satojen kilometrien päästä katsomaan ja hakemaan, varsinkin jos kyse pienistä kaupoista. Joillakin tosin postin sijainti saattaa olla etäällä, mutta jollain viiveellä voisin ajatella lähetyksen olevan kuitenkin mahdollista.
Joskus kaupanteossa on ainoastaan kierrätyksen ilo, ei minkäänlainen taloudellinen hyöty. Minusta kiva, jos minulle tarpeeton on jollekin tarpeellista... mielummin näin, kuin tavara roskiin.
Myyntikohteesta kannattaa kysyä lisätietoa mahdollisimman paljon. Nopeasti tavallisesti huomaa, onko myyjä rehellinen.
Kymmeniä kauppoja tehneenä, ei varsinaisia pettymyksiä laadun suhteen ole tullut juuri ollenkaan. Mutta vaate ostoksissa mittoja tahtoo olla niin monia kuin mittaajiakin. Erityisen vaikea asia monelle myyjälle. Tyypillistä on, että extra senttejä tulee.

Oman kokemuksen mukaan kehä kolmosen sisäpuolella asuvat ovat erityisen laiskoja lähettämään yhtään mitään. Siellä on varmaan postit niin kaukana. Osalla varttuneemmasta väestä on myös epävarmuutta ja hapuilua lähettämisessä. Nuoriso sen sijaan on pääsääntöisesti innokasta lähettämään halpaakin tavaraa. Pari kymppiä on joillekin vielä mukavaa taskurahaa.
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 11:31 31.07.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

jorgegoodman kirjoitti:Joo, en vaan voi käsittää sellaista "kaupankäyntiä" että myyjä kieltäytyy lähettämästä tuotetta yhtään mihinkään ja vaatii vain noutoa??
Jos myyjä määrittelee ainoaksi toimitustavaksi noudon, asia on mielestäni harvinaisen selvä: tavara on noudettavissa sovittua hintaa vastaan myyjän määrittelemästä osoitteesta. Jollei nouto toimitustapana kelpaa, kaupan syntymiselle ei ole edellytyksiä. Ei kai siinä mitään sen ihmeellisempää ole?
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Grasschopper1 kirjoitti: Oman kokemuksen mukaan kehä kolmosen sisäpuolella asuvat ovat erityisen laiskoja lähettämään yhtään mitään. Siellä on varmaan postit niin kaukana..
Ei välttämäti kilometreissä niin kaukana kuin "maalla", mutta monesti se käytetty aika siellä postissa käyntiin on pitkähkö, johtuen ruuhkista ja parkkipaikkojen (ilmaisten) puutteesta........... eli tavarasta saatu pieni hinta ei ole enään järkevässä suhteessa saatuun hyötyyn!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Jos se on selkeästi ilmoituksessa mainittu että vain nouto, niin silloinhan asia on ihan hyvä! Toisaalta en itse ainakaan viitsi vaatteita ostaa kokeilematta... niissä kun tuppaa nuo koot olemaan sopivasta epäsopivaan, vaikka olis sama kokonumero, valmistajasta riippuen!
Ja niinkuin tuossa joku sanoikin, niin helposti tulee väärinymmärryksiä tuotteen laadun kanssa, mutta face to face kaupoissa on helppo päättää ostaako vai ei......
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1

Pave. kirjoitti:
Grasschopper1 kirjoitti: Oman kokemuksen mukaan kehä kolmosen sisäpuolella asuvat ovat erityisen laiskoja lähettämään yhtään mitään. Siellä on varmaan postit niin kaukana..
Ei välttämäti kilometreissä niin kaukana kuin "maalla", mutta monesti se käytetty aika siellä postissa käyntiin on pitkähkö, johtuen ruuhkista ja parkkipaikkojen (ilmaisten) puutteesta........... eli tavarasta saatu pieni hinta ei ole enään järkevässä suhteessa saatuun hyötyyn!
Asia voi olla tietty näinkin. Mutta yleisesti ottaen valtaosa potentiaalisista ostajista karsiutuu pois, jos ei ole lähetys vaihtoehtoa. Että sitä ei kannata ihmetellä, jos ei kauppa käy.
Itse kun myyn, laitan mahdollisimman hyvät kuvat, tarkan kuvauksen tuotteesta ( vaatteissa tarkat mitat), lisäkysymyksiin vastaan mielelläni ja hinta kohdalleen. Kauppa on käynyt kuin se kuuluisa makkaran myynti:-)

Minä koen noudon jopa hankalampana, kuin lähettämisen. Sovittelet aikatauluja ostajan kanssa, odottelet sitten kotona tuleeko sovitusti vai ei. Helpompi heittää paketti postiin ja that's it.
Toki kaikki toimitus muodot sopii minulle, jos kaupat syntyy... olen joskus vienyt korvausta vastaan jopa kotiin asti :-)
ma^ko
Viesti:

Postiin heittäminen ei kaikille ole vaivatonta tai yksinkertaista, kiitos postin palvelun. Posti on jossain ja auki kun ei itse ole vapaalla. Himassa en odottelen yhtään ostajaa, noukkikoon tuotteet tallilta mun siel ollessa tai poimikoon jostain liikenteestä tai olkoon ilman. Täs o kyl se pointti et mä en jobbaa mitään elääkseni...
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

toivottavasti en kailota itsestäänselvyyksiä, mutta eikös nykypäivänä paketin lähetys & vastaanotto onnistu peristeisten postin & matkahuollon lisäksi R-kioskissa, valintatalossa ja isommissa marketeissa missä on niitä automaatteja
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
ma^ko
Viesti:

Turre lahdella pääsääntöisesti kyllä mut kaupungiksi laskettavilla alueilla ei juurikaan kukaan toimi postin asiamiespalveluna. Matkiksen likipaketin saa joka Siwasta ja Valarista lähetettyä.
hippaheina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hippaheina »

Kannattaako sitten oikeestaan kaupata mitään valtakunnallisella myyntipalstalla jos ei ole valmis lähettämään ? Vois vaan pistää siihen omaan pikku paikallislehteen ilmoituksen ja myydä vaan oman kylän pojille ja tytöille ?
Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 »

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 22:42 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Grasschopper1

Kari 99 kirjoitti:Jos myyjän tyyli ei miellytä aina voi jättää ostamatta... :?:
Kuten myös toisinpäin...
Tämä on varmaan itsestään selvää. Tosin näinä päivinä mietityttää, minkä verran myyjänä kannattaa "kukkoilla". Harvoin niitä ostajia jonoksi asti on.
Oletan, että jos joku jotain myyntiin laittaa, halu on myös silloin myydä. Tyylillä ja musta valkoisella ajattelulla tuskin tavara vaihtaa omistajaa. Jos oikeasti on tarve päästä tuotteesta eroon, harvemmin myyjä sanelee tänä päivänä ehtoja tai sitten saa pitää rojunsa.
Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 »

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 22:41 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin