Kokemuksia Rukka Merlin ajopuvusta?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Taata
Viesti:

Re: Kokemuksia Rukka Merlin ajopuvusta?

Viesti Kirjoittaja Taata »

Eipä näitä Core-Texsin Pro Shell ja TFL Cool-ominaisuudella olevia nahkavermeitä oikein Rukka Merlin lisäksi tahdo löytyä. Taidan kuitenkin mennä vielä sovittamaan Merliniä ja lisäksi jatkan etsintää. :)
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan. :)
57pannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Rukka Merlin housut jalassa olen ajellut, niiden ilmestymisestä lähtien. Taisivat tulla markkinoille reilut 5 vuotta sitten. Olen ollut erittäin tyytyväinen, pitää normisateen ulkopuolella, istuu hyvin jalassa ja istuvuus luonnollisesti paranee ajanmittaan. Voip olla että kyykkykuskille ei oikein leikkaus sovi, mutta pystymalliin käy.
Hyvä puoli on myös ettei takapuoli kastu, isommallakaan sateella. Aika kovissa sateissa on tullut ajeltua päiväkausia, mutta Gorekalvo on toiminut. Ihme kyllä, vaikka itse suhtaudun hieman skeptisesti näihin kelmuihin.

Ainut heikkous mikä niissä on että lahkeen suusta tuulee bootsin ohi suoraan sääreen. Näin vanhempana motoristina tälläiseenkin asiaan tulee kiinnitettyä huomiota. Mitä kylmempi ilma, sitä kurjemmalta tuntuu. Tämän ongelman olen poistanut ompelemalla lahkeen alaosaan tuulipussin, rikkomatta kuitenkaan Gore kalvoa.
Hyvät housut mutta uutena ainakin kalliit, mutta ostaminen kannatti.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
Taata
Viesti:

mutta ostaminen kannatti.

Housujen takuu-aika siis lopuillaan ja vieläkin olet tyytyväinen. Hienoa kuulla.
Huomenna pitäisi tulla liikkeestä viesti, että vermeet on kokeiltavissa. Puvun (tai minun :wink: ) mitoitus on mielenkiintoinen, olen kokeillut housuja kokoa 52, vyötäröltä isot, takki kokoa 56 on siinä ja siinä mahtuuko, kun laittaa fleecen alle. Tiedä häntä vaikka kylmässä joutuisi ajamaan.
Huomenna housut 50 takki 58. :?:
Tämän hintaisen puvun on oltava myös sopivan kokoinen/mallinen :!:
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan. :)
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Taata kirjoitti:
mutta ostaminen kannatti.

Housujen takuu-aika siis lopuillaan ja vieläkin olet tyytyväinen. Hienoa kuulla.
Huomenna pitäisi tulla liikkeestä viesti, että vermeet on kokeiltavissa. Puvun (tai minun :wink: ) mitoitus on mielenkiintoinen, olen kokeillut housuja kokoa 52, vyötäröltä isot, takki kokoa 56 on siinä ja siinä mahtuuko, kun laittaa fleecen alle. Tiedä häntä vaikka kylmässä joutuisi ajamaan.
Huomenna housut 50 takki 58. :?:
Tämän hintaisen puvun on oltava myös sopivan kokoinen/mallinen :!:
Rukan puvuissa on ainakin ennen ollut vuotamattomuustakuu periaatteella: "meidän puvut ei vuoda, lähetä tänne".
Todella vanhojakin kamppeita ovat tiivistäneet, eikä ole ostokuittia tarvinnut olla tallella.
Tiedä sitten, jos kiinassa nykyään tekevät...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Taata
Viesti:

Tänään osti Rukka Merlinin ja lapuissa lukee valmistaja L-Fashion Group Oy RUKKA PL 55 15501 LAHTI ja korjauspiste Kokkolassa, tiedä häntä sitten :?:
Koeajon jälkeen ensivaikutelma puvusta on ihan hyvä joskin "jäykkä", nahka kun pakkaa uutena olemaan vähän kankeaa :D Aika näyttää kuinka puku mukautuu käyttäjänsä päälle ja toimii erilaisissa keleissä.
* Taata *
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Taata kirjoitti:
Tänään osti Rukka Merlinin ja lapuissa lukee valmistaja L-Fashion Group Oy RUKKA PL 55 15501 LAHTI ja korjauspiste Kokkolassa, tiedä häntä sitten :?:
Pääkonttori ja korjauspiste taitavat löytyä vielä tällä hetkellä Suomesta... Löytyykö mistään "made in"-lappua?
Koeajon jälkeen ensivaikutelma puvusta on ihan hyvä joskin "jäykkä", nahka kun pakkaa uutena olemaan vähän kankeaa :D Aika näyttää kuinka puku mukautuu käyttäjänsä päälle ja toimii erilaisissa keleissä.
Kyllä se antaa periksi, siinä on varmasti hyvä puku moneksi vuodeksi.
Viva Knievel!
Taata
Viesti:

Löytyykö mistään "made in"-lappua?
Oikein etsimällä etsin mutta ei löydy Made In ... ainoastaan http://www.rukka" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tällä on nyt pärjättävä, oli se sitten valmistettu missä hyvänsä.
Arvostan kyllä kotimaista työtä mutta toisaalta, kun ryhtyy pohtimaan, niin valta osa maailman ihmisistä asuu muualla, kuin Suomessa ja silti he jotenkin pärjäävät. :?:

Aamulla kahvia tai teetä kun juo ja välipalaksi syö Banaania ja ruokatunnilla riisiä, eipä tuo kotimaisuusaste kovin korkea ole. :?

Tänään testasin pukua kesälämmöillä ja hämmästyin SUURESTI. Lämmin toki oli mutta ei hiki kastellut T-paitaa. Vielä kun sateessa testataan ja jos ukko pysyy kuivana niin hymy se vaan levenee. :D

KIITOS kaikille kokemuksista ja kommenteista, niistä oli suuri apu päätöksenteossani hankkia tämä puku.
* Taata *
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Taata kirjoitti: Tänään osti Rukka Merlinin ja lapuissa lukee ...
Hinta sarakkeessa...mitä :? ?

Hiukan kiinnostaa mitä tuollanen ajokampeyhdistelmä nykyään kustantaa :roll: ?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Taata
Viesti:

En ole kauppamies mutta kysyttäessä vastaan.

Täällä meilläpäin pukua myy Bike & Boat World Raisiossa ja takin ovh 1299€ housut ovh 1199€ kokonaisuudella on 5 vuoden takuu.
Eräs herrasmies joka käyttää kansallispukua ympäri vuoden joskus sanoi " kaikki mitä saat tingittyä ei tarvihe maksaaaaa". Sopinee tähänkin asiaan. :D
Kuten elämässä yleensäkin jokainen arvostaa niitä asioita jotka itselle on tärkeitä /mukavalta tuntuu. :wink:
* Taata *
Korjaussarjalainen

Viesti Kirjoittaja Korjaussarjalainen »

Merlinit tuli ostettua kahteen rahaan, tähän aikaan vuodesta kannattanee ostaa ajokamat? Ja kesärenkaat autoon. Aika jäykkähän tuo on uutena, mutta eiköhän pehmene ajan kanssa. Kokomitoituskin suomalaisittain sopiva, etelän merkkien leikkaukset tiukempia, varsinkin vyötärön kohdalta.
Taata
Viesti:

Aika jäykkähän tuo on uutena, mutta eiköhän pehmene ajan kanssa
Kyllä se vähän käytössä notkistuu. Yhden ajokauden kokemuksella voin sanoa, että sateessa sekä helteessä ajellessa hyvin on toiminut. Aika mukava lähteä ajelemaan, kun ei tarvitse miettiä mahtaako paistaa aurinko vai tulla sade, aina on keliin sopivat ajovermeet. :D
* Taata *
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Tässä ensimmäisten oikeasti lämpimien kesäkelien myötä bongasin mitä ihmeellisempiä "ajopukuja".

Mitä mieltä olette (itse ainakin kummastelin tänään muutamaa) kavereista joilla ei käytännössä ole mitään ajovarusteita, itse asiassa ilman pyörää sulautuisi hienosti kesäväkeen : shortsit, lenkkarit, t-paita ja sellainen rullaluistelukypärä. Lähinnä kypärä näytti tältä :

Kuva

Tuli vaan mieleeni, minkälainen nalli tuosta napsahtaa a)vahingon sattuessa b)poliisin sattuessa ?

Oma minimi on kyllä ollut hanskat, pitkähihainen, kelvarfarkut ja jonkinlaiset ajolasit.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Alkuperäiseen otsikkoon viitaten:
Bike-Worldissä Tampereella kokeilin tätä Merliniä kaksi viikkoa sitten, mutta minulla on liian pitkä selkä tälle puvulle. Kovin ovat tämän puvun käyttäjät pukua kehuneet, uskon että on hyvä.
Kaupan myyjä kertoi, että Rukka olisi ko. puvun valmistuksen lopettamassa, ei kuulemma saa tarpeeksi hyviä isoja nahanpalasia joista voisi pukuja tehdä. Luotettavaksi osoittautunut myyjähenkilö sanoi, että vielä on kokoja kaupoissa mutta että kohta mahdollisesti loppuvat, eli ehdotti toimimaan nopeasti jos puvun haluaa... Aika näyttää kuinka asiassa käy.
Edelliseen viestiin: Poliisi tuskin puuttuu jos on hyväksytty kypärä päässä ja säädylliset vaatteet, ei taida laki mitään muuta edellyttää. Vaikea uskoa vakuutuskorvauksisistakaan tingittävän em. syystä. Itse ostin Bike Wordistä samalla reissulla Rukan oranssin törmäyksestä kovettuvan selkäpanssarin Sweepin takkiin, hyvin solahti vanhan huonomman tilalle selkätaskuun. En uskalla ilman hyviä varusteita enää ajaa yhtään liikenteessä. Kun ei ole enää ihan nuori niin ei paikat helposti parane mahdollisen haman sattuessa...
Taata
Viesti:

mutta minulla on liian pitkä selkä tälle puvulle.
Toista kesää on Merlin käytössä, ja hyvin toimii. Kertaakaan en ole kastunut vaikka satanut on. Kypärän kiinnityssolki ottaa toisinaan kiinni kaulukseen, mutta muuten olen 110% tyytyväinen. Minulla vaan on liian lyhyt kaula. :)
Ps. UrpoTJ Me vanhat käydään harjoittelemassa keväisin EAK koulutuksessa ja yritetään pysyä pystyssä ja ehjänä, ettei tulisi tarvetta parantua edes hitaasti. :oops:

MUUTETTU: Siirsin eilisen kokemukseni osioon tapahtumat ja EAK Seinäjoki
Viimeksi muokannut Taata, 12:09 30.06.2015.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
* Taata *
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hienoa Taata!!!
Eläkkeen tuhlaaminen jatkuu...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin