Kerran muuten testasin tota Boxeria ja täytyy kyl sanoa että vaimenti ääniä siihen malliin että alko epäilemään liekkö Rautapää edes käynnissä
Mikä umpikypärä sopisi customtyyliin?
- Raimo-Raato
- Viesti:
Mä se ajelen ihan vaan Nolanin (ei niin laillisella) avopotalla ku oon niin saita etten raski matka-ajoon parempaa pottaa ostaa. Onhan se tietysti katu-uskottavuuskysymyskin. Itseasiassa avopotta oli jo useemman vuoden ennen härräkkään siirtymistä. Suurin osa ajoista kun on taajamassa suoritettavaa työ-, talli- tai hupimatkaa, niin avopotta ehdottomasti kätevin siihen touhuun. Ajolaseina toimii Bilteman aurinkolasit joiden kanssa ei viima käy silmään. Täytyy kyl myöntää että kun päälle 100 kilsaa ajaa reilut 120 lasissa niin otsaa alkaa kummasti painamaan. 200 lasissa ei sit montaa kilsaa pystykkään ajamaan kun alkaa silmän vuotamaan siihen malliin että joutuu veikkaamaan etenemissuunnan 
Kerran muuten testasin tota Boxeria ja täytyy kyl sanoa että vaimenti ääniä siihen malliin että alko epäilemään liekkö Rautapää edes käynnissä
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Itsellä on taas päinvastaisia kokemuksia umpi vs avo Nolan, taustamelun= ajoviima pienuudesta johtuen rautiksen koneesta alkoi kuulumaan erikoisia ennen kuulumattomia ääniäRaimo-Raato kirjoitti: Kerran muuten testasin tota Boxeria ja täytyy kyl sanoa että vaimenti ääniä siihen malliin että alko epäilemään liekkö Rautapää edes käynnissä
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Raimo-Raato
- Viesti:
No lähinnä pakoääniä kommentillani tarkoitin. Taitaahan se olla niin, että tiukka potta tahi korvatulpat päässä matalat äänet vaimentuu, mutta terävät kilkattavat ja kalkattavat äänet tunkee sit selvemmin läpi. Aina turhaan säikähtää tuollaisissa tapauksissa jotta jotain ois vialla.Sepixlh kirjoitti:Itsellä on taas päinvastaisia kokemuksia umpi vs avo Nolan, taustamelun= ajoviima pienuudesta johtuen rautiksen koneesta alkoi kuulumaan erikoisia ennen kuulumattomia ääniäRaimo-Raato kirjoitti: Kerran muuten testasin tota Boxeria ja täytyy kyl sanoa että vaimenti ääniä siihen malliin että alko epäilemään liekkö Rautapää edes käynnissäKuitenkin kyllä umpikypärään kantautuva ääni on kuitenkin vaimeampi joten pientä matkaa ajaa helposti ilman korvatulppia. Tyylikysymykseen en ota kantaa... koska ajan molemmilla.
a.k.a. Rambe
Itella on kaupunki kyparana ullu kanssa tuo nolanin perus mattamusta pikkupotta ihan nappara kypara pikkumatkoille ja lahistolle. Pitemmelli matkoille ostin nolanilta sellasen "metsuri" kyparan taitaa olla alla olevan linkin aikaisempi versio, kypara on hiljaisempi kuin monet umpi potat joita oon kokeillu. En tieda onko tuo yhta hyva kuin minulla oleva vanhempi malli mutta arailla ainakin oli kanssa vastaava malli jota hyvaksi on kehuttu. Eihan tuo nyt hieno ole mutta mielestani umpikyparaa kaytannollisempi.
http://www.nolan.it/caschi/Caschi_list. ... EG=Genesis
http://www.nolan.it/caschi/Caschi_list. ... EG=Genesis
Kiitos kaikille vastauksista. Mukava kuulla mielipiteitä aiheesta. Ehkä mä ostan sen umpipotan sitten. Mattamustana varmaan, mut tuli myös mieleen jos maalauttaisi kypärän pyörän väriseksi. Miltä kuulostaisi? Joko yksiväriseksi tai jos tankissa on kuvionti niin sellaiseksi. Steelstreamissä (linkeissä) oli kypärämaalauksen hinnaksi laitettu 200-300 euroa, mutta se tarkoittanee ihan kunnon grafiikkaa. Kai nyt paljon halvemmallakin saa yksivärisen (tai joku pelkkä raita toisella värillä)? Eli missä kannattaa maalauttaa ja paljon maksaa?
maalareita
Joo kun ite maalauttaa niin saa yksilöllisen. Linkkisivulla on parikin maalaria. Kannattaa sitten hoitaa homma nyt talvella. Keväällä kun äijät herää maalauttaan pyöriään niin eihän maalarit silloin enää ehdi.
Maalauttamisesta sen verran, että jos meinaat kypäräsi värjätä niin osta lasikuitukypärä. Käsittääkseni muovikuorinen varmuusväline ottaa itseensä maalien sisältämistä kemikaaleista.
Mitä tulee tuohon ruukun sisäpuolella kuuluvaan meteliin - sen jälkeen kun on luettu pois ne normaalit pienet äänet tyyliin "tapa tuo ladakuski" tai "olet napoleon"
- niin kyllä ne korvatulpat nimenomaan ne terävät mekaaniset äänet poistaa. Sen jälkeen ei kuulu kuin vaimea pakoäänen jylinä. Rallin jälkeen kun pienessä tärinässä saavut kotio, purat kamat pyörän päältä ja lähdet vielä käymään naapurihuoltiksella hakemassa loiventavaa - 500 km tultu tulppien kanssa ja nyt viissataa metriä ilman, kyllä pelottaa... Vielä kun tankkikin on todennäköisesti jo melko tyhjä toimien peltisenä kaikupohjana luulee että mopedi hajoaa siihen paikkaan - pätee evoon siinä missä pannuunkin... 
Mitä tulee tuohon ruukun sisäpuolella kuuluvaan meteliin - sen jälkeen kun on luettu pois ne normaalit pienet äänet tyyliin "tapa tuo ladakuski" tai "olet napoleon"
- preeriasusi
- Viesti:
mikä potta sopii??
on periaattessa se ja sama mikä potta käyttää kunhan se tuntuu hyvältä,itse käytän Nolanin avo lyhyillä matkoilla ja Arain umpipotta kun retkeillään.jos lähetään siihen hiekkalaatikkokeskusteluun että ei voi ajaa hd tä umpitsubullaja että pitää näyttä niin ja näin niin ollan hakoteillä.Käyttäköön kaikki semmoiset vermeet joka tuntuu hyvältä.Ugh olen puhunut.

Sen minä joonask:lle sanoisin, että ymmärsin, että olet tosiaan aloittamassa mp-harrastusta, et suinkaan siirtymässä HD:hen. Eli entäs jos vaan ottaisit lunkisti ja ajelisit sillä tulevalla mopollasi ja nauttisit siitä ja sen jälkeen vasta maalauttaisit sen pottasi? Tarkoitus siis sanoa, että elä ota liian vakavasti miten ikinä sitten haluatkaan loppupeleissä asioitten olevan 
Tästä meinasin itsekin kirjoitella. Aivan sama, mikä mylly on alla, mutta kun paahtaa esim. HKi-Oulu-välin tulpat korvissa ja perillä ottaa potan ja tulpat pois pyörän vielä käydessä, niin vot. Siinä sitä kyykitään ja ihmetellään, miten perk...ssä pitää tuollaista kolinaa ja kilatusta. Hajoamassa varmaan... No ei se sitten hajoakaan. Ja ne kolinat kuulostaa joka kerta erilaisilta. Nykyään niihin on jo tottunu. Tulpat ovat hyvät, koska silloin ei tarvitse ajaessa keskittyä kolinan kuunteluun ja voi keskittyä esim. kyykkimään vauhdissa tasaisin väliajoin tarkistaakseenhemuli kirjoitti:Mitä tulee tuohon ruukun sisäpuolella kuuluvaan meteliin - sen jälkeen kun on luettu pois ne normaalit pienet äänet tyyliin "tapa tuo ladakuski" tai "olet napoleon"- niin kyllä ne korvatulpat nimenomaan ne terävät mekaaniset äänet poistaa. Sen jälkeen ei kuulu kuin vaimea pakoäänen jylinä. Rallin jälkeen kun pienessä tärinässä saavut kotio, purat kamat pyörän päältä ja lähdet vielä käymään naapurihuoltiksella hakemassa loiventavaa - 500 km tultu tulppien kanssa ja nyt viissataa metriä ilman, kyllä pelottaa... Vielä kun tankkikin on todennäköisesti jo melko tyhjä toimien peltisenä kaikupohjana luulee että mopedi hajoaa siihen paikkaan - pätee evoon siinä missä pannuunkin...
a) ruikkiiko öljyä
b) onko mikään osa irtoamaisillaan
c) tulviiko kaasari
d) tuleeko suut.. eiku pakoputkista mustaa/sinistä savua
e) onko yhdellä kumirenksulla sidotut tavarat jo tippunu kyydistä
f) näkyykö hirviä (niitä 'näyttää' lymyilevän joka puskassa ainakin ralleista kotio ajettaessa pikku tärinässä)
Ajokauden alkua odotellessa.
ps. Meni vähän off topic.
Re: mikä potta sopii??
No ei olla. Ainakaan pannulla _ei_ voi ajaa umpipotta päässä. Ei sitten millään. Ok, annetaan sen verran periksi, että jos omistaa custom pannun (joku ruma tarvikeswingirunko, retsattu tankki, sateenkaariväritys, lyhyt up-sidedow-keula, jne...), niin ajelkoon sitten vaikka venäläinen sinkkiämpäri päässä.preeriasusi kirjoitti:...jos lähetään siihen hiekkalaatikkokeskusteluun että ei voi ajaa hd tä umpitsubullaja että pitää näyttä niin ja näin niin ollan hakoteillä.
Tää ei ollut provo, joten älkää vetäkö pakastevihanneksia nenuun. Onpahan vain oma mielipiteeni.
...jatkan ajokauden odottelua.
-
mcmies
Minkäs merkkinen kypärä juttelee Napoleonista? Mun kypärä ei, se laulaa "I'm a poor, lonesome cowboy..."
H-D on muuten siitä kiva pyörä, että kaupan päälle saa kaikki viidakon äänet. Metsä ei ole vihollinen, se on ystävä!
Mä ajelin monta vuotta Sohein avattavalla kypärällä, sen rinnalla oli yhen pyörän mukana kaupan päälle saatu avo-Nolan. Just se ei-niin-laillinen. Sitten yksi päivä vaan siirryin käyttämään tyystin Nolania, kun se päässä oli jotenkin parempi fiilis ajaa. Vaihdoin sen kesällä Davidan avoon, ja huomasin, että avopotalla ja avopotalla on eroa. Davida on x kertaa parempi.
Meinaan kyllä ostaa taas jonkin avattavan, en vaan tiedä vielä minkä. Roof ei istu mun kaaliin.
H-D on muuten siitä kiva pyörä, että kaupan päälle saa kaikki viidakon äänet. Metsä ei ole vihollinen, se on ystävä!
Mä ajelin monta vuotta Sohein avattavalla kypärällä, sen rinnalla oli yhen pyörän mukana kaupan päälle saatu avo-Nolan. Just se ei-niin-laillinen. Sitten yksi päivä vaan siirryin käyttämään tyystin Nolania, kun se päässä oli jotenkin parempi fiilis ajaa. Vaihdoin sen kesällä Davidan avoon, ja huomasin, että avopotalla ja avopotalla on eroa. Davida on x kertaa parempi.
Meinaan kyllä ostaa taas jonkin avattavan, en vaan tiedä vielä minkä. Roof ei istu mun kaaliin.
- Sporttiboy
- Viesti:
Mä ostin kesällä Honkongin alennusmyynnistä about päähän sopivan umpipotan 20 eskoo ihan vaan, että sais kokeilla miltä se tuntuu päässä ajossa ja että olis jotain vähän Roofin Roadsteria tai Davidan Jettiä peittävämpää kun maaliskuussa aloitan kauden yöpakkasten aikaan kun v***tuttaa kun tää edellinen jäi joteskin kesken...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...