Joko on ajokausi 2015 aloitettu?
Re: Joko on ajokausi 2015 aloitettu?
Ite kateellisena kattelin tuossa viikko sitten kun oli melkoset ruuhkat kehäteillä, pyörillä suikki ihmiset jonojen välistä. Silloin oltiin pakon sanelemana kotilolla liikkeellä, eukko kun halus isolle kirkolle kaupoille, ajovarusteita hankkimaan..
Lyllä pyörällä on aina mukavampi kaupungissa liikkua, paljon kotiloa näppärämpi laite.
Lyllä pyörällä on aina mukavampi kaupungissa liikkua, paljon kotiloa näppärämpi laite.
FXD -01
Mä en oikein itse tätä koskaan ymmärtänyt, miksi pyörällä pitäisi ajaa tukoksista läpi , eihän pyörä ole etuoikeutettu mitenkään autoihin verrattuna, samanmoinen kulkuväline se on kun autot. Jos on jonoa ja ruuhkaa, itse ainakin jonotan pyörällä ihan samalla tavalla kuin autollakin enkä ala toheloimaan ja ajelemaan autojen välistä. Verkko on pullollaan niitä videoita jossa pyöräkuskit lähtevät ajelemaan autojen välistä jolloin auton ovi aukeaa ja naps, sattu Koistisen Juhaa leukaan ja täysin turhaan.mukle kirjoitti:Eka vuosi kun on oravanpyörä sen verran hellittänyt, että pääsee tekemään duuniajotkin prätkällä ja kilsoja tulee aika mukavaan tahtiin. Täytyy kyllä sanoa, että on ollut nautinto ajaa iltapäiväruuhkat pyörällä kun sillä pääsee näppärästi tukoksista läpi. Jotenkin on jääny fiilis et kotelookuskitkin toleroi prätkiä ruuhkassa nykyään paremmin eikä vedä hernettä nokkaan jos pärrä ilmestyy eteen. Olisko asenne peräpohjolassakin muuttumassa eteläjuuroppalaiseen suuntaan, jossa kakspyöräset menkööt menojaan, ei ne liikenteen sujuvuutta jarraa.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
-
Bronson Eye
- Viesti:
autot jonottaa koska niitten on pakko,
, en mäkään lähde autojen välissä puikkimaan, mutta jos on tilaa ja (ei ketään harmita jos polkupyörä tai rollaattori ohittaa pientareen puolelta), tai vast. tuleva kaista on tyhjä/ei ohituskieltoa/nop. raj. vaikka 60km/h., en ymmärrä mikä liikennesääntö kieltäisi ruuhkan ohittamisen,
se on kuitenkin yks mp:etuoikeuksia, (ja kyllä autoilijoita,,...ttaa,),
, harvoin HARLEYita häiritään, jostain syystä,
,,
sitä paitsi ei ole erityisen miellyttävää olla ruuhkan välissä pyörän kanssa, ei tiedä koska joku tuuppaa koko jonon kasaan,,
sitä paitsi ei ole erityisen miellyttävää olla ruuhkan välissä pyörän kanssa, ei tiedä koska joku tuuppaa koko jonon kasaan,,
Itse en näe tätä niinkään etuoikeutusasiana vaan lähinnä liikenteen joustavuutena. Pyörällä voi toki varata yhtä paljon tilaa kuin autolla tai sitten vähemmän jos meni menojaan. Tämä ei ole pois keneltäkään. En itsekään tykkää liikkuvan liikenteen lane splittingistä tai ylipäätään kehota mihinkään laittomuksiin, mutta jos esim. seisovassa ruuhkassa mopot kiertää tyhjemmän kaistan kautta valoihin keulille ja matkoihin, niin itse en kotilossa nosta keskisormea vaan korkeintaan peukun. Etelän ruuhkissa kun on paljon kaistoja samaan suuntaan se avaa prätkille täysin laillisia mahdollisuuksia ajaa eteenpäin jos kotilokuskit ei ala v...lemaan ja vetämään rakoja kiinni kiusaksi. Ja näin näyttäisi vähän olevankin. Enkä usko et se on niinkään kiinni siitä tuliko eteen ukko mustissaan vaiko kirjava kumiluoti.Marshal kirjoitti:Mä en oikein itse tätä koskaan ymmärtänyt, miksi pyörällä pitäisi ajaa tukoksista läpi , eihän pyörä ole etuoikeutettu mitenkään autoihin verrattuna, samanmoinen kulkuväline se on kun autot. Jos on jonoa ja ruuhkaa, itse ainakin jonotan pyörällä ihan samalla tavalla kuin autollakin enkä ala toheloimaan ja ajelemaan autojen välistä. Verkko on pullollaan niitä videoita jossa pyöräkuskit lähtevät ajelemaan autojen välistä jolloin auton ovi aukeaa ja naps, sattu Koistisen Juhaa leukaan ja täysin turhaan.mukle kirjoitti:Eka vuosi kun on oravanpyörä sen verran hellittänyt, että pääsee tekemään duuniajotkin prätkällä ja kilsoja tulee aika mukavaan tahtiin. Täytyy kyllä sanoa, että on ollut nautinto ajaa iltapäiväruuhkat pyörällä kun sillä pääsee näppärästi tukoksista läpi. Jotenkin on jääny fiilis et kotelookuskitkin toleroi prätkiä ruuhkassa nykyään paremmin eikä vedä hernettä nokkaan jos pärrä ilmestyy eteen. Olisko asenne peräpohjolassakin muuttumassa eteläjuuroppalaiseen suuntaan, jossa kakspyöräset menkööt menojaan, ei ne liikenteen sujuvuutta jarraa.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
VRSCR -06 "Torspo"
Vaikka periaatteessa olen samaa mieltä tuosta joustavuudesta niin itse kyllä , vielä noiden lisäksi, peräänkuuluttaisin hyvän käytöstavan sääntöjä - Minusta se on pois joltain jos joku yllättäen tuleekin eteesi valoissa, vaikka olet jo siinävaiheessa hieman asennoitunut niin että saat kerrankin lähteä omaan tahtiin valoista ilman että joku on siinä edessä. Paremman vertauskuvan puuttuessa, eihän jalkakäytävälle, lentokoneeseen tai HKL:n bussiin mennä sillä perusteella kuka siihen sulavammin tai helpoiten pääsee vaan siinä järjestyksessä miten jono siihen pakkautuu. Karrikoidusti sanoen vaikka olen nopeampi kuin mummot niin en silti pakkaa jonottaessa niitten eteen. Pikkujuttuja varmasti mutta olen itse senverta niin-helvetin-varovainen-suomalainen että jos joku pahoittaa tuosta mielensä tai itse menetän liikenteessä sen 20sekuntia jonottaen kuten muut, valitsen jälkimmäisen.mukle kirjoitti:Itse en näe tätä niinkään etuoikeutusasiana vaan lähinnä liikenteen joustavuutena. Pyörällä voi toki varata yhtä paljon tilaa kuin autolla tai sitten vähemmän jos meni menojaan. Tämä ei ole pois keneltäkään. En itsekään tykkää liikkuvan liikenteen lane splittingistä tai ylipäätään kehota mihinkään laittomuksiin, mutta jos esim. seisovassa ruuhkassa mopot kiertää tyhjemmän kaistan kautta valoihin keulille ja matkoihin, niin itse en kotilossa nosta keskisormea vaan korkeintaan peukun.
Mutta joo, luulen että tästä asiasta on kyllä moneen suuntaan mielipidettä..
Juuri näin.mukle kirjoitti:Itse en näe tätä niinkään etuoikeutusasiana vaan lähinnä liikenteen joustavuutena.
Jenkeissä ajaessa oli normaalia että ruuhkissa pyörät kulkivat kaistojen välissä kun vain mahtuivat, ja niin tein itsekin siellä kahdella pyörällä kulkiessani. Mitä sitä suotta jonoa kasvattamaan?
Konservatiivisen lainsäädännön leimaamassa Britanniassakin taidettiin lane splittingistä tovi sitten tehdä laillista, jotta ruuhkissa pyörä ei turhan päiten veisi auton tilaa: järki ennen nipottamista.
Jos autojonojen välissä on tilaa, ketä se haittaa jos pyörä siitä menee?
Eikös tuohon tarvittaisi oma kaista autojonojen väliin jotta homma olis laillista? Kaistat kai ovat sitävarten että ajeneuvot kulkisivat tarpeeksi etäällä toisistaan. Toisaalta taas ohitustilanteissa saa vaihtaa kaistaa, katsotaanko tuo kaistojen välissä jatkuvasti ajelu myös jatkuvana ohituksena ja on siten ok?jman kirjoitti: Jos autojonojen välissä on tilaa, ketä se haittaa jos pyörä siitä menee?
VIRALLISESTI saat lanespitata, mikäli et ylitä kaistaviivaa. But so not? Virallisestihan nää pitäis myöskin olla hiljaisia, valtavilla rekisterikilvillä ja ämpärinkokoisilla vilkuilla varustettuja ajoneuvoja. Mä ainakin meen sieltä, mistä fiksuiten ja joustavimmin pääsen. Ei tulis mieleenkään seistä ilmajäähykoneen kans ruuhkassa tuntitolkulla jos voi käyttää lain harmaata aluetta.
-Spöke
-Spöke
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 09:36 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Jonossa kököttely on ihan yhtä turhaa ja ahterista vaikka virtsalla jäähyttelis. Tosin niissä keksinnöissä hiiltyy ennemmin mies kuin mopo

Viimeksi muokannut mukle, 14:15 16.06.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
VRSCR -06 "Torspo"
Kyllä, mutta kaistaa ei tarvi olla erikseen maalattu ajorataan... Eli missä rinnakkain mahtuu menemään, siinä on kaksi kaistaa, näin mulle jo aikoinaan Heinolassa poliisi kertoi kun yhdestä tien pätkästä kyselin.Marshal kirjoitti:Eikös tuohon tarvittaisi oma kaista autojonojen väliin jotta homma olis laillista? Kaistat kai ovat sitävarten että ajeneuvot kulkisivat tarpeeksi etäällä toisistaan.jman kirjoitti: Jos autojonojen välissä on tilaa, ketä se haittaa jos pyörä siitä menee?
Ongelmaksi tuossa moottoripyörällä tulee se että laki taitaa edelleenkin puhua AUTOSTA, eli missä autolle on riittävän leveä ajoradan pituussuuntainen osa, siinä on kaista...
Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
http://www.goodwillparty.fi
Niin ja oliko kyse minkälaisesta AUTOSTA? Siinä missä kaksi koirankoppia sopii menemään rinnakkain ei välttämäti sovi kaksi Kuorma-autoa.............. yleensähän nuo kaistat erotetaan toisistaan ajoratamerkinnöin, mutta kun on sellaisia paikkoja joissa noita ei ole eli on vain keskiviiva ja LEVEÄ kaista taajamassa....affe kirjoitti: Eli missä rinnakkain mahtuu menemään, siinä on kaksi kaistaa, näin mulle jo aikoinaan Heinolassa poliisi kertoi kun yhdestä tien pätkästä kyselin.
Ongelmaksi tuossa moottoripyörällä tulee se että laki taitaa edelleenkin puhua AUTOSTA, eli missä autolle on riittävän leveä ajoradan pituussuuntainen osa, siinä on kaista...
Affe
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!