Akku irti, mutta kuinka kauan?

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

eki912

Re: Akku irti, mutta kuinka kauan?

Viesti Kirjoittaja eki912 »

No nii, minä sitten tumpeloin akkuni kanssa talviseisonnan ajan.
Meni tyhjäksi, tai ainakin niin tyhjäksi ettei starttaa. :x

Olin olevinaan fiksu ja aina määrävälein kävin starttaamassa , lämpimäksi ja ajelinkin hiukan. Kunnes tuli niin kylmää tallillekin (avonainen , katto pään päällä toki ) etten hennonut käyntiin laittaa. Ja kylmää kesti sen verran pitkään että nyt teki tenän.

Aikeena hakea akku tänään pois lämpöiseen, ja lämmettyään ladata kunnon laturilla täyteen.
oletan ja toivon että vielä tokenee, kun on -12 mallinen pyörä.

Ennenkuin neuvotte että hanki ylläpitolaturi jne, tallini semi-avoin, sinne vapaa pääsy melkein kaikilla liikkujilla ( laturi ei varmasti siellä pitkään tallessa pysyisi ) , eikä pistorasioita tyrkyllä lainkaan. Eli ei onnistu tuo.

Sen verran se akku näköjään purkautuu kylmässä ihan itsekseenkin, että nyt loppui virta.
oppirahat on maksettava, vaikka elättelenkin toiveita että elpyy vielä, kun ei ole ihan tyhjäksi mennyt. Valoja meinaan syttyi päälle.
Eki / -12 Sportster Iron
hannuik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuik »

Ei kai se kuitenkaan pilaalle menny jos ei ihan tyhjäks päässy, eikä jäätyny. Mä oon ladannu ns"normaalilla" laturilla akkua jos on kovin vähiin virta menny, mun c-tekki ei ala lataa ollenkaan jos ei akulle anna herätettä perinteisellä laturilla. 8)
Tri Glide 114 vm 2019
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

eki912 kirjoitti:

Sen verran se akku näköjään purkautuu kylmässä ihan itsekseenkin, että nyt loppui virta.
oppirahat on maksettava, vaikka elättelenkin toiveita että elpyy vielä, kun ei ole ihan tyhjäksi mennyt. Valoja meinaan syttyi päälle.
Se on se häly, jonka takia akku tyhjenee.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin