Semmosta vaan et kumpi ensi H-D:ksi käytetty vai uusi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Paiska

Semmosta vaan et kumpi ensi H-D:ksi käytetty vai uusi?

Viesti Kirjoittaja Paiska »

Nii otsikko kertoo jo jonki verra, mitä mieltä porukka on että kannattaako ensimmäiseksi harleyksi hankkia vanhempi käytetty hd (esim. +20000km & 3000-5000 €) vai uudempi tyyliin ( esim.+-10000km & 5000-15000 €)
Sellane haave vuosien päästä tulevaisuudessa jossain kohtaa et ois uudempi pyörä alla ja tallissa jonkilaine projekti bobberi. :roll:
LeClerc
Viesti:

Re: Semmosta vaan et kumpi ensi H-D:ksi käytetty vai uusi?

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Osta se johon on varaa ja joka tuntuu hyvältä.
Tohon ekaan 3000-5000 kategoriaan ei montaa härveliä löydy, joten suosittelen jälkimmäistä. :)
Mulla on ollut kaksi uudempaa sportsteria ja nyt ensiaskelia isompia ja vanhempia kohti.
En tosin tiedä jos vaikka palaan takaisin, istuivat jotenkin niin hyvin mun ajoon.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
jty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jty »

ainoo mitä oon tässä harrastuksessa katunu on että ostin ekan pyöräni uutena.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Jos haluaa ostaa aina uusia autoja, niin miksei sitten pyöriäkin. Jos ajaa käytetyllä autolla, niin pyöräksikin käy käytetty. Ei Harrikka ole siinä ajoneuvoa kummempi ja suurin osa porukasta ajaa käytetyillä pyörillä. Ja viikon jälkeen uuden ostajallakin on vähän käytetty vehje alla ;)

Mutta kuten Le Clerc totesi, tuolla ekalla haarukalla et saa montaakaan Harrikkaa, tuskin ainakaan sitä 20 000 km ajettua. Voi siihen 5000 pintaan toki joku 2000-luvun taitteen Sportster osua ja niissä kilometritkin jotain tuollaista. Toisaalta kilometrit eivät näitä saa loppuun, enemmän ongelmia aiheuttaa huono hoito ja huonosti tehdyt korjaukset ja muutokset.

Eli - käy katsomassa ja koeajamassa niin monta kuin ehdit ja osta se paras ja virheettömin yksilö mihin vaan rahat riittävät. Henkilökohtaisesti suosisin mahdollisimman alkuperäistä, sillä paljon muutettu pyörä voilla ihan mitä tahansa, jopa tehtaan jälkeä parempi tai sitten ihan luokattomassa kunnossa, vaikka maali olisikin hyvä. Huonosta et saa ikinä laittamallakaan niin hyvää, kuin se paras on, etkä ainakaan sillä hintaerolla.

Oma eka Harrikkani oli "Suomen halvin" ja kyllä se pikkuhiljaa selvisikin, miksi :lol: Seuraavissa olen suosinut aina mahdollisimman alkuperäistä 8) Juuri kuluneella viikolla tuli talliin uusi tulokas, jossa kaikki alkuperäinen vaikuttaa olevan kunnossa takajarrua lukuunottamatta, mutta parannettu keula oli kasattu niin, että en yhtään ihmettele, miksi ko pyörällä ei ole ajettu vuodeen 2000 jälkeen montaakaan mailia :twisted: 8O Keulasta kyllä saa ihan hyvän pienellä fiksauksella ja huolellisella asennuksella, mutta minulla se meni kokonaan purkuun ja korvataan alkuperäisellä :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Paiska

jty kirjoitti:ainoo mitä oon tässä harrastuksessa katunu on että ostin ekan pyöräni uutena.
Tuota kommenttia pikkase odottelinkin et onko se sit hienoo jos ostaa uuden pyörän kun kaikki on tiptop ja odottelee et pyörään tulee joku vika et pääsee rassaa pyörään mut myydänhän kyllä tosiaanki laidasta laitaan osia joita pääsee säätään pyörään. Noo pitää ny kattoo. Tuosta varallisuudesta sen verran että minun kohdallani se tulee menemään niin että jos pyörä esim. 5000 € niin säästän sen verran ja ostan pois mut sit jos pyörän arvo hivelee tuossa 10000-15000€ niin puolet maksan heti ja loput rahoituksella jos mahdollista. Pyöriä mistä haaveillut on fatboy, night rod special, fourty-eighty, fatbob .
Lassi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi »

jty kirjoitti:ainoo mitä oon tässä harrastuksessa katunu on että ostin ekan pyöräni uutena.
Ei ole tähän mennessä ollut varaa mutta tänä keväänä vihdoin pääsin tässä harrastuksessa tuohon tavoitteeseen. ;)
HD Ultra Limited -21
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Myös kannattaa miettiä käyttötarkoitusta. Kiertääkö kioskin kulmia vai koluaako Euroopan kaukaisia kolkkia. Mitä tarkoittaa ropaaminen? Onko aikeissa kiinnitellä bolt on -osia vai ryhtyä mittaviin (runko?) muutostöihin? Ja myös omat taidot kannattaa arvioida. Tulee edullisemmaksi maksaa oppirahat pilaamalla 5 t€ kuin 15 t€ fillari. :wink: Ja noin ylipäätään alle 10 v H-D luokitellaan uudeksi.
Kuva LIFEMEMBER
Paiska

Vallu kirjoitti:Myös kannattaa miettiä käyttötarkoitusta. Kiertääkö kioskin kulmia vai koluaako Euroopan kaukaisia kolkkia. Mitä tarkoittaa ropaaminen? Onko aikeissa kiinnitellä bolt on -osia vai ryhtyä mittaviin (runko?) muutostöihin? Ja myös omat taidot kannattaa arvioida. Tulee edullisemmaksi maksaa oppirahat pilaamalla 5 t€ kuin 15 t€ fillari. :wink: Ja noin ylipäätään alle 10 v H-D luokitellaan uudeksi.
En oo oikee ikinä tykänny matkustella suomee pitemmälle et noi ulkomaat voin sulkee heti pois. Hitsaustaitoo löytyy miggi/puikoista happo, 48 ja tuho menee ihan hyvin ja muutenkin kyl metalli vääntyy suuntaan jos toiseenkin ja ym. muodot/reijät metalliin menee kuin sulaa voita, plasmaleikkaaja kun olen :roll:
Joo siis sitä kans meinasin tolla uudella pyörällä et alle 10v. :wink:
Jos hankin uudemman pyörän en usko et alan sitä muuttelemaan sen koommin, pientä osaa ny tietenki tottakai mut runkoo ym.sellasta.
Paiska

En viittiny uutta keskustelua aloittaa ni kysyn tässä sit et minkä ikäisiä nuorimmat hdcf:n jäsenet ovat? en vielä ole jäsen kun ei ole pyörääkään mutta itse olen 25.v.
Kaverit ei yhtää tajua kun olen hurahtanut H-D maailmaan :roll:
Muutamalla kaverilla muoviluoti ja sanovat jatkuvasti että älä ny sellasta pappa pyörää hanki enne eläkeikää :lol:
Messuillaki aina kaverit menevät katsomaan bömber/muoviluoteja kun minä suuntaan yksin H-D pyörien luo. :lol:
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Paiska kirjoitti:En viittiny uutta keskustelua aloittaa ni kysyn tässä sit et minkä ikäisiä nuorimmat hdcf:n jäsenet ovat?
Jäsenkirjuri voinee antaa parempaakin tietoa mutta eiköhän jäsenenä ole alta 20v porukkaakin... jäseneksi kun pääsee myös mikäli omistaa esim. H-D kevarin...
On kai se ikärakenne klubissakin enempi tuolla varttuneemmalla puolella mutta kun me ollaan suurelta osin sellaisia ikinuoria pojankoltiaisia ja villejä tyttöjä niin ei sitä niin tule ajatelleeksi ;) Itse olen kohta 50 mutta ei se tekemisissä meinaa näkyä, vaikka olis välillä ihan hyväksikin :D

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
Jousto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jousto »

Paiska kirjoitti:
Muutamalla kaverilla muoviluoti ja sanovat jatkuvasti että älä ny sellasta pappa pyörää hanki enne eläkeikää :lol:
Sittenpähän olet jo kokenut hemmo HD-maailmassa kun kaverisi tajuavat vaihtaa kipporwarensa aitoon moottoripyörään :D
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Paiska kirjoitti:En viittiny uutta keskustelua aloittaa ni kysyn tässä sit et minkä ikäisiä nuorimmat hdcf:n jäsenet ovat? en vielä ole jäsen kun ei ole pyörääkään mutta itse olen 25.v.
Messuillaki aina kaverit menevät katsomaan bömber/muoviluoteja kun minä suuntaan yksin H-D pyörien luo. :lol:
Mulla ikää 33v ja kaverit/tutut ihmetteli kans kun H-D:n (sportster 48) ostin. "Ainaki kolkytkiloo liian laiha ja kakskytvuotta liian nuori" oli kommentit :lol: Aika iäkästähän moottoripyöräporukka ylipäätään on merkkiin katsomatta jos vaikka jossain kokoontumisajoissa käy, mutta eipä tuo ongelma ole. Mukavia tuttuja/kavereita on muodostunut, harvoin näissä ikäero esteenä kun sama harrastus yhdistää. Monissa muissa harrastuksissa sama juttu.

Ostoaiheeseen liittyen, jos vaikka sportstereita kattelee niin jollain 7-10ke alkaa saamaan jo kohtuu tuoreita ruiskupelejä ja aika harvoin näillä on ajettu kovin paljoa (luokkaa max 20tkm). Uuteen verrattuna säästyy pitkä penni.
evoperkele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evoperkele »

Itse oon 23v ja näissä klubin piireissä pyörinyt vuodesta 2012.
Mulle ei oo ikinä tullut mieleen että omistaisin isona moottoripyöränä muutakuin harrikan, ehkä se on ollu pienestä pitäen verissä. Jokainen menee sillä millä tykkää. Osta se pyörä mikä tuntuu omasta mielestä hyvältä, ei niiden kaverien siitä tarvi tykätä.
'84 Shovelhead
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Pyörän valitsee hän joka sen maksaa.
Kuva LIFEMEMBER
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

evoperkele kirjoitti: Jokainen menee sillä millä tykkää.
Tai mihin on varaa!
Itselle se mopo yleensä ostetaan eikä kavereille.....
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vastaa Viestiin