Pinnavanteen levitys
Pinnavanteen levitys
Onko kukaan levittänyt tai levityttänyt pinnavanteen kehää? Onko mahdollista saada niin suora että ei heitä paljoa tai onko mahdollista tehdä yleensä toimivaa? Kuka osais tehdä?
Ois tarkoitus 5.5" tuumasesta tehdä 10,5". Aattelin vaan kun sais napoineen kaikkineen 150 eurolla vanteen (uusi !!!!, 5,5", kuvassa ainakin 60 pinnaa), laadusta en tiedä, ja 10,5" pelkkä vannekehä maksaa 400 euroa. Et vähän kiinnostais vaikka ehkä joutuiskin vetää pulverimaalauksella mustiksi vannekehät.
Tarkoitus ois tehdä niin että tehdään offset vannekehä, pinnalinjan toiselta puolelta sorvilla auki, 5" väliin ja hitsaus...
Ois tarkoitus 5.5" tuumasesta tehdä 10,5". Aattelin vaan kun sais napoineen kaikkineen 150 eurolla vanteen (uusi !!!!, 5,5", kuvassa ainakin 60 pinnaa), laadusta en tiedä, ja 10,5" pelkkä vannekehä maksaa 400 euroa. Et vähän kiinnostais vaikka ehkä joutuiskin vetää pulverimaalauksella mustiksi vannekehät.
Tarkoitus ois tehdä niin että tehdään offset vannekehä, pinnalinjan toiselta puolelta sorvilla auki, 5" väliin ja hitsaus...
Onhan noita kuplan vanteita levitelty iät ja ajat, itselläkin on pari 15x8 VW vannetta joista olen laikannut keskiöt pois - jos niistä joskus saisi aikaiseksi prätkänvanteita... Mankelilla kun pyöräyttää tasan oikean kokoisen rinkulan ja tietää missä järjestyksessä hitsaaminen pitää tehdä niin kyllä se suorana pysyy.
Levittäähän ne tänä päivänä jopa japaninpyörien aluvanteita niin miksei tavallista peltivannetta?
Sitä paitsi on "tehtaan" tekemissäkin vanteissa luvattoman paljon heittoa. Pahin mihin olen törmännyt pinnaushommissa oli UUSI 16x4 kehä (made in Taiwan) joka oli sauman kohdalta kolme milliä kapeampi kuin muu vanne... Yritä siinä sitten rihdata...
Levittäähän ne tänä päivänä jopa japaninpyörien aluvanteita niin miksei tavallista peltivannetta?
Sitä paitsi on "tehtaan" tekemissäkin vanteissa luvattoman paljon heittoa. Pahin mihin olen törmännyt pinnaushommissa oli UUSI 16x4 kehä (made in Taiwan) joka oli sauman kohdalta kolme milliä kapeampi kuin muu vanne... Yritä siinä sitten rihdata...
-
Vieras
Joo, on autonvannekehiä paljonkin levitelty mutta ne on paksumpaa kamaa. Pyörän vanne on ohuempaa ja aattelin sitä vaan että onko se esim. sorvauksen jälkeen niin lerju että ei saa muotoon tai vetelee hitsauksen aikana sellaiseksi että ei tuu hyvää tai mitän. Tarkoitus kyllä hitsauttaa ammattimiehellä ja tigillä.
Tietääkö kukaan heppuja jotka tekis näitä tai on tehnyt?
Tai tietääkö kukaan sit firmaa ruotsista joka levittää alumiinivanteita, siis moottoripyörän vanteita? Olen vaan kuullu että joku tekee... Pitää kysyä Bomberien sivuilta
Vaihtoehtoja liikaa...
Tietääkö kukaan heppuja jotka tekis näitä tai on tehnyt?
Tai tietääkö kukaan sit firmaa ruotsista joka levittää alumiinivanteita, siis moottoripyörän vanteita? Olen vaan kuullu että joku tekee... Pitää kysyä Bomberien sivuilta
Vaihtoehtoja liikaa...
Alumiinivanteiden levittäjän Ruotsissa tietää bombereiden sivulla ainakin Bomber#1, vuosia sitten herra päätoimittajan möhkökawan vanne levitettiin ko. firmassa. Olipa tuossa taannoisessa Buellikeskustelussa esillä RRC:n sivut, ko. firma teki kaiken muun tilpehöörin ohella Buellin vanteiden levityksiä.
-
Lawless
Itse itseäni lainaten... eli levitetyistä vanteista on kyse. Kyllähän noita saa valmiinakin, vaikka HotCarsilta Vaasasta. Juu, ja symmetrisiä on myös.hemuli kirjoitti:Onhan noita kuplan vanteita levitelty iät ja ajat, itselläkin on pari 15x8 VW vannetta...
Lawless: Luepa meili, luulisin olevan kiinnostavaa postia...
-
Vieras
Tein juuri viime viikolla kaverille takavanteen yhdestä noista hyllyssä olleista VW:n vanteista. Yllättävän helppo homma.
Vaatii hydrauliprässin ja tarkoitusta varten tehdyt puristustyökalut, 8mm poranterän ja vakaan käden. Itse en käyttänyt poratessa jigiä kun vanteen leveyden takia olisi ollut turhan hankalaa, valmiista vanteesta mallia katsomalla reiät sai ihan nätisti oikeaan suuntaan.
Vanteen tekemisestä oli juttua takavuosien Kopteri-lehdessä.
Vaatii hydrauliprässin ja tarkoitusta varten tehdyt puristustyökalut, 8mm poranterän ja vakaan käden. Itse en käyttänyt poratessa jigiä kun vanteen leveyden takia olisi ollut turhan hankalaa, valmiista vanteesta mallia katsomalla reiät sai ihan nätisti oikeaan suuntaan.
Vanteen tekemisestä oli juttua takavuosien Kopteri-lehdessä.