Suomessa todella taantuu harrikkamyynti, kun se muualla nouseemcjusa kirjoitti:Suomi on käytännössä konkurssissa, ei täällä motoliikkeitä tarvita.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... nostoboksi" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomessa todella taantuu harrikkamyynti, kun se muualla nouseemcjusa kirjoitti:Suomi on käytännössä konkurssissa, ei täällä motoliikkeitä tarvita.
Juuri näin. Itse olen koittanut parhaani tehdä, lompakosta huomaa että ajokamppeita ja "roulandsändsin" palikkaa on käyty useammin kuin kerran ostamassaPave. kirjoitti:Nyt niiden jotka jäävät kaipaan liikettä, kannatta miettiä samalla että monestiko on tullut tilattua tavaraa netin kautta ulkomailta kun sai "muutaman euron" halvemmalla!
Joskus se "paikallinen" diileri on kuitenkin hyvä olla olemassa kun tarviikin jotain nopeasti "hyllystä" eikä ole aikaa odotella postin kulkua maailman ääristä!!!!
Asoilla kun on välillä monta puolta...........................
Seisokoon tallissa jos osan saanti kestää viikon verran. Jos auton osiakin kestää odotella niin miksei mopon osia. Omalla kohdalla kun puhutaan vuositasolla 1500-2000 säästöstä. Suomi vaan on pirun kallis paikka mutta onneks nykyään on vara valita.Pave. kirjoitti:Nyt niiden jotka jäävät kaipaan liikettä, kannatta miettiä samalla että monestiko on tullut tilattua tavaraa netin kautta ulkomailta kun sai "muutaman euron" halvemmalla!
Joskus se "paikallinen" diileri on kuitenkin hyvä olla olemassa kun tarviikin jotain nopeasti "hyllystä" eikä ole aikaa odotella postin kulkua maailman ääristä!!!!
Asoilla kun on välillä monta puolta...........................
No nyt tämä kaatunut Hoghaus kyllä myi esim. motorcyclestorehousen tavaraa näiden suht' sopivilla listahinnoilla ja erittäin nopeilla 2x viikossa tulevilla toimituksilla. Mutta ei verkkokaupasta, vaan sieltä piti selata tukkurin omalta sivulta osa ja hinta ja heittää tilaus mailiin. Minua se ei haitannut, kun mielelläni kävin siinä tiskillä aina vaihtamassa muutaman sanan ja hakemassa tuotteen vaikka olisin sen sähköpostilla tilannutkin. Mutta miten moni tämänkään tiesi...HileD kirjoitti:Verkkokaupat kuntoon kilpailukykyisin hinnoin, nopeilla toimituksilla. Ja sitten ne pitää tuoda esille!!! Niin että kun HileD taas ilta hämärissä saa päähän piston etsiä tuotetta x pyöräänsä löytyy se kotimaisesta verkkokaupasta. Nyt ei löydy, se on tosi.
Kokonaisuudessaan harmillista että näitä kaatuu.
Kun Suomesta saatavuutta ei välttämättä töiden vuoksi kerkiäkään liikkeiden aukioloaikaan soitella, nettiosto on usein helpompi vaihtoehto, ei voi mitään: kaikki kuusikymmentä vaihtoehtoa rinnakkain hintoineen valmiina tilattaviksi. Silti olen yrittänyt suosia paikallista diileriäni hankinnoissani, olkoonkin että siinä saatan olla muutaman euron hävinnyt.HileD kirjoitti:Justuksen kanssa samaa mieltä. Verkkokaupat kuntoon kilpailukykyisin hinnoin, nopeilla toimituksilla.
jman kirjoitti:Kun Suomesta saatavuutta ei välttämättä töiden vuoksi kerkiäkään liikkeiden aukioloaikaan soitella, nettiosto on usein helpompi vaihtoehto, ei voi mitään: kaikki kuusikymmentä vaihtoehtoa rinnakkain hintoineen valmiina tilattaviksi. Silti olen yrittänyt suosia paikallista diileriäni hankinnoissani, olkoonkin että siinä saatan olla muutaman euron hävinnyt.HileD kirjoitti:Justuksen kanssa samaa mieltä. Verkkokaupat kuntoon kilpailukykyisin hinnoin, nopeilla toimituksilla.
Vaikka tämä onkin aiheesta sivuun, opin juuri että tavaran tilaamisesta ulkomailta on tehty vaikeampaa verrattuna aiempaan. Lie tarvinnut saada lisää byrokraatteja työpyötien taakse mätänemään. Ennenhän sait ilmoituksen että nyt pitää maksaa valtiolle siitä hyvästä että maahan jotakin tuot, ja saatoit mennä rahan kanssa hakemaan tavarasi tullista.
Vaan eipä enää.
Nyt tilaamani tavara päätyi Itellalle. Neljä päivää maahansaapumisen jälkeen heiltä tuli kirje, missä kerrottiin että jotakin on saapunut. Ja linkki tullin pääsivulle. Tullin sivuilla tullausilmoitus on piilotettu hyvin, sitä ei hetimiten löydäkään. Ja vaikka paketin päällä on kuitti, sinun täytyy kuitenkin löytää selvityksesi liitteeksi kuitti ja saada se liitettyä nettiselvitykseen. Ok, onnistui kun otti lääkettä nimeltä kärsivällisyys, ja tulli vei rahat verkkopankista. Nytkö voin hakea paketin jostain? Ehei, en voi. Tulliin ja Itellaan soiteltuani selvisi, että maksusta menee tieto Itellalle ja he ryhtyvät vatuloimaan asiaa milloin oman harkintansa mukaan parhaaksi näkevät, mutta minä en pakettia voi mistään noutaa.
Eli:
Paketti Jenkeistä Suomeen 3pv
+Saapumisilmoitus Helsingistä(?) Tampereelle 4 arkipäivää
+Tullausilmoitustemmellys netissä 1pv
+Vatulointi Itellassa tiedon maksusta saatuaan 1 arkipäivä (olenko optimisti?)
+Toimitus Helsingistä(?) Tampereelle 4 arkipäivää (per saapumisilmoitus?)
->Lappu saapuneesta paketista, matka lähipostiin pakettia noutamaan
Eli paitsi hintaan tulee neljännes lisää, kyllä tuo parin viikon ylimääräinen viive tavaran saamisessa Suomessa on mielestäni myös erittäin merkittävä asia.
LIFEMEMBERSoittaessani Tulliin, yrittäessäni selvitellä mistä se nettilomake löytyy, minulle oikein korostettiin että aivan sama vaikka paketin päällä lukee hinta, nettitulliselvitykseen tarvii liittää kuitti - muuten ei homma puhelimessa saamani tiedon mukaan etene.Peacemaker76 kirjoitti:Ja tosiaan nettitullauksessa ei vaadita kuitteja tai tositteita, sehän sanotaan selvästi siellä palvelussakin.