Ajossa eturengas rikki kellään?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

norsunkorva
Viesti:

Re: Ajossa eturengas rikki kellään?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

norsunkorva kirjoitti:
WM69 kirjoitti:Mä olen Mynetmotoon oikein tyytyväinen, viime kesänä tuli Maratooni kolmessa päivässä kotiovelle. Sattui varmaan kyyti lähtemään juuri tilaukseni jälkeen...
Varmaan asiallista hommaa, en epäile :)

Just äsken tuli sähköpostiini sieltä vastaus kun toissa pnä kyselin miksi varasto näyttää että on muttei oo?
Commander tulee Espanjasta ja nuo 2 muuta kun Misukoita, ne jostain muualta. Niimpä kuulemma varastotilanne ei aina näytä täyttä totta? Jos käsitin oikein pitäis vielä muuten maksaa se toinen 25€ Lisää rahtia että sais ne nyt tulemaan nopeammin? Eipä tässä nyt juuri tulipalokiire satu noilla olemaan joten ootellaan rauhassa :P

Joo; hyvin toimii pojilla lähetykset :? Nyt kun kuukausi oli maksusta menny...laiteltiinn hiukka kyselyä kun ei rinkuloita kuulu ei näy..vastasivat kuitenkin:

Sorry for the delay !!!

Your order was shipped. We will send you the tracking nr.
Regards
KM

Elikkä unohtunu koko homma ja nyt hätäpäissään lähettivät kun aloin kysellä :evil:
Että sellasta...
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
drago

Viesti Kirjoittaja drago »

Eturenkaan tyhjenemisestä. Viime syksynä Puolassa motatilla etukumi tyhjäksi, nurin ja sairaalaan 2 viikoksi. Puukotettiin olkapää kahdesti Puolassa. Suomeen tultaessa 3. kerta puukko olkapäähän. Emäntä on ollut sairaslomalla 23.9.2013 - 31.08.2014 (jatkunee edelleen, niska- olkapää ja päävammat) ja minulla sairasloma on voimassa toistaiseksi. Seuraava puukotus on kaavailtu 23.9 eli leikataan 4 kertaa vuoden sisällä. Oikea olkapää ei toimi, automaatti autoa pystyn ajamaan, radion nuppeja ei oikealla kädellä käännellä.
Syytä tyhjenemiseen en tiedä, kumi oli vuoden vanha Commander II ja pintaa kohtuullisesti jäljellä.
En toivo samanlaista kohtaloa kenellekään teistä.
Romutettu tiekuningas
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

drago kirjoitti:Eturenkaan tyhjenemisestä. Viime syksynä Puolassa motatilla etukumi tyhjäksi, nurin ja sairaalaan 2 viikoksi.
leikataan 4 kertaa vuoden sisällä.
Syytä tyhjenemiseen en tiedä, kumi oli vuoden vanha Commander II ja pintaa kohtuullisesti jäljellä.
En toivo samanlaista kohtaloa kenellekään teistä.
Kiitos päivityksestä, aivan karmea tilanne sinulla ja pitkäaikaiset vaivat. Onneksi molemmat olette hengissä. Tähän tapaukseesi viittasin eräässä kommentissani renkaan tyhjenemisestä toisessa ketjussa, enkä enää viitsinyt tässä viitata uudestaan, joten hienoa kun itse toit asian esille.

Itseläni tyhjeni juhannusreissulla takarengas venttiilin hajottua moottoritiellä rekkaa ohittaessani 120+ nopeudella, mutta mahdottoman jäykkärunkoinen orggis-Dunlop D402 Harley-Davidson pysyi täysin ryhdissään. Pieni huojunta alkoi vasta alle 80 nopeudessa ja pientareelle ajo sujui täysin turvallisesti.

Sillä hetkellä päätin, että uudet renkaani ovat jatkossa vain ja ainoastaan orggis D402 H-D Dunlop niin kauan kuin sitä vaan kaupoista löytyy.

Venttiilin hajoamisen syy oli hyvin mielenkiintoinen, mutta avaan siitä ihan oman varoitusketjun, niin ei huku tähän.

Sen verran voin vihjata jo, että otti kiinni jarrusatulaan, kun vauhtia tuli tarpeeksi - olisiko SG-Riderin mystinen venttiilin katkeaminen voinut johtua samasta syystä?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

Onkohan joe kenties aloittamassa orkkis renkaitten maahantuontia kun noin kehuu ja ylistää, :lol: :lol: , (ite pysyn kyllä viellä AVONIN VENOMISSA, eikö keskipakovoima pidä renkaan korkeana suuremmissa nopeuksissa), :? :P
hyvä pointti toi venttiilijupakka, viimeksi kun vaihdatin takarenkaan paikallisessa (ainoassa motoliikkeessä),, myyjä sanoi laittaneensa (rossipyörän, ei vissiin tarkoitettu suuriin nopeuksiin) :?: :?: , mutkaventtiilin pitkällä varrella kun ei ollut tavallisella venttiilillä olevaa :?: :?:
ei siinnä paljoa tilaa ole "jarrusatulaan", esim. vaikka nahkatakin lieve ymm. sellainen kuin HD-miehellä oli, :? välissä voi jo katkaista venttiilin,
SG-Rider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

No tuo vois sen selittääkin. Täytyykin tutkia näkyykö satulassa mitään jälkiä. Perhana, ei tuollainen kyllä tullut edes mieleen.

Mulla on muuten Dunlopin 404 takasena ja on jostain syystä kyllä kulunut todella nopeasti vaikkei siitä ole savua päässyt ulos. Edessä on nyt Contin Milestone ja tulee kyllä seuraavaksi taaksekin. Jos tätä tahtia kuluu niin sen vaihto on ihan kohta edessä.
FXD -01
I_L

Viesti Kirjoittaja I_L »

SG-Rider kirjoitti:Jep, se takanen tyhjeni hetkessä kans. Ihmeteltiin sitä rengasukon kanssa yhdessä että miten se on voinu poikki mennä, takanen oli just vaihdettu, sekä sisä että ulkokumi, mutta niin vaan napsahti...
Sain sitten omastani etupyörän vastaavasti tyhjäksi.
Tubeless ventttiili n 1-2mm vanteen yläpuolelta poikki. Hetken ihmettelin äkkinäistä sihahdusta, mutta sitten alkoi tuntumaan ohjauksessa, että sieltähän se tuli, etupäästä. Onneksi olin jo vähän hiljentämässä satasesta rampille.
Viime vuoden keväällä laitettu uudet kumit ja venttiilit.

Eturengasta vielä arvuuttelen, käytänkö vanhaa, mutta uusi tilauksessa joka tapauksessa. Valkosiivu kun on, ei saa hyllystä.
Joe Cool
Viesti:

I_L kirjoitti: Tubeless ventttiili n 1-2mm vanteen yläpuolelta poikki.
alkoi tuntumaan ohjauksessa, ... olin jo vähän hiljentämässä satasesta rampille.
Oliko kyseessä metallinen vai kuminen tubelessventtiili?
Mikä eturengas (merkki ja malli) oli kyseessä?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Joe Cool
Viesti:

SG-Rider kirjoitti:No tuo vois sen selittääkin. Täytyykin tutkia näkyykö satulassa mitään jälkiä.

Mulla on muuten Dunlopin 404 takasena ja on jostain syystä kyllä kulunut todella nopeasti
Jep, itsekin tajusin ihan vasta takapyörän irrotuksen jälkeen, että kappas, siinä on jarrusatulan kulmassa yksi pieni kiiltävä kohta muun tasaisen pölyn peitossa olevan joukossa. Ja sitäkin piti ruveta oikein lampulla tähystelemään etsimään, kun ensin näin venttiilin hatussa oudon muodonmuutoksen. Eli luultavasti sinulla ovat jo todisteet häipyneet pölyn alle.

Minulla oli 2007 joku Dunlop joka meni 6000 km jälkeen shovelissa vaihtoon takaa. Harmi kun ei ole mitään käsitystä tyyppinumerosta. Niitä malleja kun joka merkillä on paljon.
I_L

Viesti Kirjoittaja I_L »

Joe Cool kirjoitti:
I_L kirjoitti: Tubeless ventttiili n 1-2mm vanteen yläpuolelta poikki.
alkoi tuntumaan ohjauksessa, ... olin jo vähän hiljentämässä satasesta rampille.
Oliko kyseessä metallinen vai kuminen tubelessventtiili?
Mikä eturengas (merkki ja malli) oli kyseessä?
Kuminen. On kuulema 2 valmistajaa noilla. Ja on luokiteltu autobaanalle n 300kmh nopeuksiin.
Ei ollu ihan niin paljon...
Onko metallisia tubeless venttiileitä olemassa?
Rengas on Avon ...??? en nyt heti muista mikä malli, mutta valkokylki. Olisko AV72 liittynyt jotenkin tyyppiin?
Joe Cool
Viesti:

On niitä metallisia mutterilla kiristettäviä ja esim Harrikan Fattärin aluvanteissa kai ihan vakionakin. Samoin raskaankaluston vanteissa. Nyt minulla kaikkiaan jo 6:ssa pyörän vanteessa.

Ääh - pitäisi ehtiä kirjoittamaan se tarina, niin selviäisi miksi kyselen....
heavyrocker
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heavyrocker »

Voimia ja toipumisia dragolle! Itsekkin 10v sitten kokeneena läheltä piti game over motoristina tuo kuullostaa
aika hurjalta, itse tosin säilyin 1. kerran leikkauksilla eikä kaatuminen johtunut renkaista... Mutta kerran on mullakin kumi puhjennut myös moottoripyöräillessä, tosin se oli 125cc skootteri thaimaassa ja etukumi ja siitä selvittiin säikähdyksellä... :)
Street Glide Special 2016
Vastaa Viestiin