WLA 39 ???

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Kattilatonttu
Viesti:

WLA 39 ???

Viesti Kirjoittaja Kattilatonttu »

Hankin Indonesiasta muuttotavarana tuodun HD Lättäpään. Nyt on herättänyt ihmetystä mopon merkinnät. Koneen rungossa on selkeästi numerosarja 39WLA2124 ja sylintereissä numerot 120 36 (1936?). Minulle kerrottiin ettei WLA:ta tehty vielä vuonna 1939, vaan mallin on olatava siviilimalli WL. Näin kertoo myös kaikentietävä netti. Hallussani on Indonesialainen rekisteriote ym muita papereita. Kun ostin projektin luulin alkuperäisiä osia olevan noin 95%. Voisiko tämä olla joku sekasikiö koska pyörän pelti ym osat eivät ole sotapyörästä?
Pertti
Viesti:

Re: WLA 39 ???

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Museotarkastushommissa on Vespojen kanssa todettu moneen kertaan, että Indonesiasta tulee todella hienoja laitteita, mutta ne eivät vastaa oikein mitään mallia. Osat jatyyppi eivät täsmää ja vuosimalli on vedetty hatusta.
Siellä on hirmuisen taitavia käsityöläisiä, jotka tekevät vaikka v..un vanhasta peltikattilasta ja saavat siihen vielä aidon hajunkin.
Onneksi sulla on pyörään rekisteröintiasiakirjat olemassa, niin saat sen ainakin normirekisteriin.

Laita mulle kuvia s-postiin, niin voisin mielenkiinnosta kattella, eteenpäin en kuvia laita.
WLA on mulle aika tuttu värkki viimevuosisadan itätuonnin ajoilta.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Titus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Titus »

Onko mahdollisesti sama peli joka oli indonesian lähetystössä työskentelevällä kaverilla. Esiteltiin joskus V8 magazinessäkin.
Taisi olla punainen jos oikein muistan.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Titus kirjoitti:Onko mahdollisesti sama peli joka oli indonesian lähetystössä työskentelevällä kaverilla. Esiteltiin joskus V8 magazinessäkin.
Taisi olla punainen jos oikein muistan.
Taitaa se punainen olla Suomen rekisterissä, ainakin joskus omistaja oli H-DCF:n jäsenkin.
Sellainen WL ulkomaalaisen näköisen kuljettajan ajamana kävi useassa klubin rallissakin joskus vuosituhannen vaihteessa.
Vai muistanko sittenkin taas väärin...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin