Moottori/ensiöveto/vaihteisto öljyistä

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Seamaster
Viesti:

Moottori/ensiöveto/vaihteisto öljyistä

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

Mitä öljyä raati käyttää touring pyörissään?
SAE 20w-50 näyttäisi olevan lähes vakio. Ulkomaisilla forumeilla saa kuvan että hd omat öljyt on kuraa. Kaikkiin kolmeen osastoon samaa öljyä. Mobil ja castrol esim tunnetusti laatua, mutta mitä sanoo harrikan tekniikka? Kokemuksia?

Elikkä hyvinkö menee kun ostaa 2 x 4 litran kannua mobilin full synthetic sae 20w-50 ja joka reikään? :roll:

Näin kyllä tuon vanhan threadin aiheesta, mutta se oli karkaillut jo muihin aiheisiin joten tässäpä uusi. 8)

Vastaa esim,

Pyörä: street glide-10
Moottoriöljy:
Enska öljy:
Vaihteisto öljy:
Vaihtoväli:
Öljy kauppias:

Tästä on tosiallinen hyöty forumilaisille jos et ala edellisen kommenttia lyttäämään. Kerro vain oma näkökulmasi.

Kiitoksia raadille!
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:11 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viesti:

Re: Moottori/ensiöveto/vaihteisto öljyistä

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Formula+ vaihteistoon ja enskaan.
Moottoriöljy 20W50 moottoriin.
-Harley-Davidson
-Kendall
-Conoco
-ym. vanhan liiton öljy
Suodatin TC-moottoriin tarkoitettu, ei autosuodatin
moderattori

Romu rauhoittaa!
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Ilmassa on taas jokakeväisen suuren öljykeskustelun tuntua. :lol:

Ulkomailla myynnissä olevia öljyjä ei välttämättä kaikkia saa täältä Suomesta, kuten H-D:hen sopivaa Mobil 20W-50:tä. Kaikki synteettiset 20W-50 öljyt ei välttämättä sovi joka reikään. Tällaista on mm. Red Linen öljy, jota saa esim. Motonetistä. Ei ne H-D:n SYN3-öljyt sen kummemmin kuraa ole kuin muutkaan öljyt. Kalliita ovat vaan täällä Suomessa. Fellow biker jenkkilässä saa ostaa sitä reilusti alta puoleen hintaan/l. 10 € vs. 25 €.

Jenkkien nettikeskusteluista ei välttämättä selviä se koko totuus öljyjen laadusta. Joku sanoo, että H-D:n öljyt on kuraa. Uskokoon kuka haluaa. Kun niitä käytin, niin en ainakaan minä mitään laatuongelmia huomannut. Kuten en muistakaan öljyistä, mitä olen käyttänyt. Ne on aina olleet 20W/50. Koneöljyt siis. Olen siis käyttänyt Red Linen, Tehtaan mineraali- ja synteettisiä ja Rev Tech:in öljyjä.
Viimeksi muokannut hdjokke, 19:01 26.03.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
isalmela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Minä olen toiminut tylsästi ja vaihdattanut Electra glide ´07 paikallisella dealerilla H-D:n omat öljyt joka paikkaan. Moottoriöljy kerran vuodessa (n. 8000 km) ja vaihteistoöljyn ja enskaöljyn joka toinen vuosi (n. 16 000 km). Ei näistä vielä oikein pitkää kestotestiä ole (7 ajokautta, n. 55 000 km), mutta ovat pysyneet sisällä hyvin ja toimineet ilman kilinöitä ja kolinoita.
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Tuo on helppo ja hyvä konsti eikä tule yllätyksiä. Itse olen käyttänyt moottorissa Valvoline Racing 20W/50, enskassa Bel-Ray primary chaincase ja laatikossa Bel-Ray transmission öljyä ja toiminut on.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Koneessa sae50 rewtech, enskassakin rewtechin primaryt ja lootassa Redline shockproof heavy.
-90 FXR Super Glide
Vastaa Viestiin