Akku
-
Grasschopper1
Re: Akku
Juu,varsin kohtuu hintaisia akkuja näytti olevan tarjolla ja myös geeli akkuja.Tämä pitää laittaa muistiin.
Itsekin bongasin tuon sivun ihan vaan kun laitoin akun osanumeron googleen niin ainut oli tuo mitä löyty. Ajattelin että ostetaan kokeeks.
Vielä en ole katunut.
Hyvin räjähti dyna käyntiin -10 asteen pakkasesta tuolla akulla.
En tiedä kertooko se vielä mitään mut tän hetkiset testi käynnistykset on ollu positiivisia.
Vielä en ole katunut.
Hyvin räjähti dyna käyntiin -10 asteen pakkasesta tuolla akulla.
En tiedä kertooko se vielä mitään mut tän hetkiset testi käynnistykset on ollu positiivisia.
Softail standard 2006
-
Grasschopper1
No,aikahan sen tietysti näyttää tuon kestävyys puolen.Ei noita kohtuu hintaisia geeli akkuja vaan ole tullut vastaan oikein muualta,kuin paljon parjatusta Biltemasta 
Omakohtaiset kokemukset olleet hyviä,monta kesää menty samalla patterilla.Toiset ei saa käyntiin sillä edes ekaa kertaa
No,kun säädöt on kohdallaan,lussu yöjuna lähtee käyntiin pienellä virralla 
Omakohtaiset kokemukset olleet hyviä,monta kesää menty samalla patterilla.Toiset ei saa käyntiin sillä edes ekaa kertaa
-
Bronson Eye
- Viesti:
viime keväänä ostettu akku, (asennettuna ja häläri tsekattuna 199e nyt jo paskana),, vaikka lataillu talvella,
kestää just yhen startin, (rapina vaan kuuluu kun rele paukkaa, täytyy kohta tsekata kytk.),
jos löytyis kuitti kait niissä jnkunlainen takuu on,,??,
hyvä toi, (harikan vinkki),että merkkaa asennuspäivän akkuun, jäipä tekemättä,,
tulikin mieleen kun on toi tupakansytkäri liitin, (mistä lataan akun),niin (laitanpa johtoo extrapihdit ja otan vara-akun (jäi enskasta, joku bilteman lelu), sivulaukkuun, eiköhän virta sitten riitä,,
kestää just yhen startin, (rapina vaan kuuluu kun rele paukkaa, täytyy kohta tsekata kytk.),
jos löytyis kuitti kait niissä jnkunlainen takuu on,,??,
hyvä toi, (harikan vinkki),että merkkaa asennuspäivän akkuun, jäipä tekemättä,,
tulikin mieleen kun on toi tupakansytkäri liitin, (mistä lataan akun),niin (laitanpa johtoo extrapihdit ja otan vara-akun (jäi enskasta, joku bilteman lelu), sivulaukkuun, eiköhän virta sitten riitä,,
Viimeksi muokannut Bronson Eye, 16:24 27.03.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä kuitenkaan starttaa, kun johto on tupakkipistokkeessa toisesta akusta, saattaa nousta johtonipusta savu, eikä siellä kärähdä ainoastaan yksi johto.
Ostakaa niihin moottoripyöriinne oikea akku, niin ei tarvitse joka kevät tuskailla samoja asioita. Vituttaahan se tietysti, kun siitä pitää maksaa, mutta jo kuudenkin vuoden perioodilla asia kummasti tasoittuu.
Ostakaa niihin moottoripyöriinne oikea akku, niin ei tarvitse joka kevät tuskailla samoja asioita. Vituttaahan se tietysti, kun siitä pitää maksaa, mutta jo kuudenkin vuoden perioodilla asia kummasti tasoittuu.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
Bronson Eye
- Viesti:
joo voipi olla vähän ohutta piuhaa, eli näin älkää missään nimessä toimiko
,
- norsunkorva
- Viesti:
Monta akkua on ehtiny jo ostaa...niinkuin varmaan suurin osa tämänkin foorumin lukijoista?
Ihmettelen kauhias vaan niitä jotka kirkkain silmin väittää että motonetin ja bilteman akuilla lähtee mopot yhtälailla käyntiin kuin näillä pyörissä ostettaessa olevilla "alkuperäisakuillakin"!!!!
Aika monta vuotta itse ajellu kuitenkin kalenterin ympäri prätkällä päivittäin ja sanoisin että pikkasen on kokemusta akkujen eroista! Juurikin talviajossa tuosta KÄYNNISTYSVIRRAN luovuttamisesta!
Viimesyksynä pitkästä aikaa menin itekkin lankaan ku tuolla "kurafoorumilla" ylistivät Motonetistä myytävää EUROGLOBE-akkua!! Per#ele! Ja meninja ostin tuohon talvipyörään!!! Eka kesi 2viikkoa; yx kenno oikosiin ja eikyn takuuseen. Seuraava. Ei ottanu aluksi virtaa ollenkaan! Sitten sen verran kyllä kuntoutui ja kun tää talvikin loppui...jäiviemättä takaisin! Täyttä paskaa. Tulipahan taas koettua...ensi talveksi YUASAn tehoakku...hinta tosin yli 3kertainen mutta mitä väliä!!!
Ku ei ole kicksiä...se vaan on maksettava jos meinaa kylmemmillä keleillä ajella!
Näitä juttuja kun olen täällä foorumilla katellu akkujenosalta...heh.ei tulis pieneenmieleenikään hommata näihin isoihin v-patoihin kyllä muuta kuin tuo ALKUPERÄISAKKU!!! Niin monta sitä suosittelevaa alan harrastajaa ei nyt vaan voi olla väärässä....
Ihmettelen kauhias vaan niitä jotka kirkkain silmin väittää että motonetin ja bilteman akuilla lähtee mopot yhtälailla käyntiin kuin näillä pyörissä ostettaessa olevilla "alkuperäisakuillakin"!!!!
Aika monta vuotta itse ajellu kuitenkin kalenterin ympäri prätkällä päivittäin ja sanoisin että pikkasen on kokemusta akkujen eroista! Juurikin talviajossa tuosta KÄYNNISTYSVIRRAN luovuttamisesta!
Viimesyksynä pitkästä aikaa menin itekkin lankaan ku tuolla "kurafoorumilla" ylistivät Motonetistä myytävää EUROGLOBE-akkua!! Per#ele! Ja meninja ostin tuohon talvipyörään!!! Eka kesi 2viikkoa; yx kenno oikosiin ja eikyn takuuseen. Seuraava. Ei ottanu aluksi virtaa ollenkaan! Sitten sen verran kyllä kuntoutui ja kun tää talvikin loppui...jäiviemättä takaisin! Täyttä paskaa. Tulipahan taas koettua...ensi talveksi YUASAn tehoakku...hinta tosin yli 3kertainen mutta mitä väliä!!!
Ku ei ole kicksiä...se vaan on maksettava jos meinaa kylmemmillä keleillä ajella!
Näitä juttuja kun olen täällä foorumilla katellu akkujenosalta...heh.ei tulis pieneenmieleenikään hommata näihin isoihin v-patoihin kyllä muuta kuin tuo ALKUPERÄISAKKU!!! Niin monta sitä suosittelevaa alan harrastajaa ei nyt vaan voi olla väärässä....
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
-
Grasschopper1
Vihjaileeko Norsunkorva,että olen tullut tänne paskaa jauhamaan?
Minun kokemus on tällä hetkellä Bilteman geeli akusta neljä kesää ja viidettä meinaan sillä samalla aloittaa,katsotaan kuinka pitkälle päästään.Talvella en ajele,kausi päättyy yleensä syyskuun loppuun.Voi olla,että kylmemmillä keleillä virta ei riittäisi starttiin.
Pyörä on muutenkin koneelta orkkis kuosissa ja säädöt kohdillaan.Mikään akku ei tykkää varmaan "sahaamisesta".Jos säädöt on vähän sinnepäin,turha siitä on akkua syyttää.
Ja jatkuva tallissa starttailu,siten että patteri ei ehdi koskaan latautua,ei varmaan ainakaan pidennä akun ikää.
Norsunkorva taisi kyllä latailla laturilla.
Eli kerron kirkkain silmin kokemuksesta,että lähtee Bilteman geeliakulla yhtä hyvin käyntiin,kuin alkuperäiselläkin...ainakin minun ajokautena.
Minun kokemus on tällä hetkellä Bilteman geeli akusta neljä kesää ja viidettä meinaan sillä samalla aloittaa,katsotaan kuinka pitkälle päästään.Talvella en ajele,kausi päättyy yleensä syyskuun loppuun.Voi olla,että kylmemmillä keleillä virta ei riittäisi starttiin.
Pyörä on muutenkin koneelta orkkis kuosissa ja säädöt kohdillaan.Mikään akku ei tykkää varmaan "sahaamisesta".Jos säädöt on vähän sinnepäin,turha siitä on akkua syyttää.
Ja jatkuva tallissa starttailu,siten että patteri ei ehdi koskaan latautua,ei varmaan ainakaan pidennä akun ikää.
Eli kerron kirkkain silmin kokemuksesta,että lähtee Bilteman geeliakulla yhtä hyvin käyntiin,kuin alkuperäiselläkin...ainakin minun ajokautena.
Ollaanpas sitä äkäisiä mokomien pattereiden takia.
Annan ääneni orkkisakulle. Jos täsmälleen samaa tasoa/valmistetta olevan akkupariston saa toisellakin merkillä, niin sekin kelpaa. Mutta ei mikä tahansa patteri.
Mä starttasin Sportsterin kauteen 2014 samalla akulla, joka on palvellut jo kaudella 2003. Ei se enään muutamaan vuoteen ole ollut ihan kiihkeimissä voimissaan, mutta siihen auttaa se, että pitää koneensa laakin pelinä! Tasan sama pyörä samoilla laturivermeillä keitti kausilla sekä 2001, että 2002 paskaksi sellaisen perinteisen märkäpariston, jossa on korkit.
Vieläkin on kromisessa akun kotelossa näkyvissä valumaa, kun happoa tuli yli äyräiden.
Aion ajaa ns loppuun tuon pariston, enkä vaihda 2009 Dynankaan akkua, ennen kuin siitä on selvästi tulossa entinen.
Annan ääneni orkkisakulle. Jos täsmälleen samaa tasoa/valmistetta olevan akkupariston saa toisellakin merkillä, niin sekin kelpaa. Mutta ei mikä tahansa patteri.
Mä starttasin Sportsterin kauteen 2014 samalla akulla, joka on palvellut jo kaudella 2003. Ei se enään muutamaan vuoteen ole ollut ihan kiihkeimissä voimissaan, mutta siihen auttaa se, että pitää koneensa laakin pelinä! Tasan sama pyörä samoilla laturivermeillä keitti kausilla sekä 2001, että 2002 paskaksi sellaisen perinteisen märkäpariston, jossa on korkit.
Vieläkin on kromisessa akun kotelossa näkyvissä valumaa, kun happoa tuli yli äyräiden.
Aion ajaa ns loppuun tuon pariston, enkä vaihda 2009 Dynankaan akkua, ennen kuin siitä on selvästi tulossa entinen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- norsunkorva
- Viesti:
Grasschopper1 kirjoitti:Vihjaileeko Norsunkorva,että olen tullut tänne paskaa jauhamaan?
No ei ketään paskanjauhannasta syytä
Se on tietysti hieno homma jos sattuu saamaan tuurilla tollasen halpisakun joka toimii niinkuin pitää...ja pitää myös minkä TEKNISISSÄ TIEDOISSA LUPAA
Jos lämpimällä kelillä jaksaa tuupata koneen tulille, sellasta akkua ei kannata kummemmin kehuskella.
Melkein akku kuin akku sen homman taitaa. Joskus kuitenkin joutuu "sahaamaan" , syystä taikka toisesta.
Kunnon akku kestää startata..ja startata..ja startata..ja kun hiukan "huilaa"..taas löytyy paukkua
Ikävintä on juuri se että lupaillaan spekseissä hurjat käynnistysvirrat
Jokainen saa ostaa minun puolestani omaan mopediin ihan sellasen akun ku haluaa
Voi sattua noissa "merkkiakuissakin" perjantaipäivän tekele
on useimmiten päättyneet ikävästi...perkeleitä on kuulunu,takuuseen vaihdeltu, kaapeleita joutunu kulettamaan mukana ja pitäny kuitenkin ostaa sitten se "kallis"
= säästöä ei ole kertyny
Ja mikä tässä asiassa huvittavinta; se on vaan tuo vajaa 300€ ... ja on vuorenvarmasti fiksumpaa sijoittaa se vaikka uuteen akkuun kuin että koristelee moninkertaisella summalla pyöränsä muilla "turhakkeilla"
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Jos tuo 100€ akku kestää sen mitä Grasschopperin bilteman akku on kestäny niin äkkiseltää kun laskee niin sillä 300€ saa 12 vuodeksi akkua. Tuskin tuo orkkis 12 vuotta kestää. Bobissa kesti orkkis 5 vuotta.
Softail standard 2006
-
Bronson Eye
- Viesti:
en tiedä, mutta tä'näänkin, varsinkin kun yleensä jättää pyörän ykkösparkkiin,eikä mihkään nurkan taakse tai mäkeen, , ni kyllä miälessä oli, nolaako ....ekele meikäläisen, no lähti joka kerta, (olispa spedaali),aatellu jos akku siittä vähän elpyis,, kun ajelee,,
ehkä olis paree jos vois vähän sahata, mutta paukahtaa yleensä sadasosasek. käyntiin,, kun nappulaa tökkää,,
eipä oo tietoa missä kunnossa noi st./lat. on kun käytet. pyörä, voipi olla ,,,skaa täys,, (eikait noille mitään tehä ennen sadantonnin huoltoa),
onkohan pahat tsekata, vai jääköhän kausi sitten siihen,,
ehkä olis paree jos vois vähän sahata, mutta paukahtaa yleensä sadasosasek. käyntiin,, kun nappulaa tökkää,,
eipä oo tietoa missä kunnossa noi st./lat. on kun käytet. pyörä, voipi olla ,,,skaa täys,, (eikait noille mitään tehä ennen sadantonnin huoltoa),
onkohan pahat tsekata, vai jääköhän kausi sitten siihen,,
-
Grasschopper1
Juu,en ole tullut tänne mitenkään ylistämään ja mainostamaan Bilteman geeliakkua maailman parhaana akkuna,mutta kerroin vain omasta kokemuksestani tästä akusta.Käynnistysvirta on varmasti paljon pienempi,kuin alkuperäisessä se on fakta.Tämä on vaan osoittautunut tällä kertaa varsin kelpo akuksi,toki laatu saattaa vaihdella näissä rajustikin,mutta samaa on kuulunut muunkin merkkisistä.Minun käyttöön on ollut toimiva ja vaikka leipoisi heti keväällä,ei harmita yhtään.Hintansa on haukkunut.
Niin,jos 80e saa näinkin pitkään toimivan patterin ja seuraava vaihtoehto on 300e maksava orkkis,niin minulle on ainakin 220e iso raha...kaikille ei tietysti,sehän putoaa jo yhden päivän aikana taskusta
Ja tähdellinen asia on,ettei puhuta samassa lauseessa näistä normi nesteakuista ja geeliakuista.En ole löytänyt yhtään kahta-kolmea kesää pitempää toimivaa nesteakkua näissä täristimissä.
Niin,jos 80e saa näinkin pitkään toimivan patterin ja seuraava vaihtoehto on 300e maksava orkkis,niin minulle on ainakin 220e iso raha...kaikille ei tietysti,sehän putoaa jo yhden päivän aikana taskusta
Ja tähdellinen asia on,ettei puhuta samassa lauseessa näistä normi nesteakuista ja geeliakuista.En ole löytänyt yhtään kahta-kolmea kesää pitempää toimivaa nesteakkua näissä täristimissä.
Jatketaan samaan malliin, geeliakku on geeliakku ja bilteman akku on AGM, niin kuin muutkin moottoripyörän starttaamiseen tarkoitetut. Siis terästetty happo on imeytetty villoihin, akku on kokonaan suljettu ja se voidaan asentaa muuhunkin kuoin pystyasentoon. Tai sitten olen väärässä...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- the ripper
Mun mielestä biltemassa on sekä agm akkuja ja geeli akkuja, geeli akku on sen 80e ja ollut mulla ainakin ihan toimiva, toki mun aikana ei tossa mopossa ole orkkis patteria koskaan ollut niin siitä en tiedä mitään.