Kuulonsuojaus
Re: Kuulonsuojaus
Kuulonsuojauksen ymmärrän kyllä työelämässä mutta onk pakko pyörän pitää niin kovaa meteliä ettei pysty ajaan ilman tulppia 
Yö rauhallinen,virtsa normaali,pulssi hieman kiihtynyt !!
TERORI kirjoitti:Kuulonsuojauksen ymmärrän kyllä työelämässä mutta onk pakko pyörän pitää niin kovaa meteliä ettei pysty ajaan ilman tulppia
pelkkä ajoviima aiheuttaa kypärän sisällä yli 100db kuminan..... Ei siinä mopon mökiä tarvita....
http://www2.bajahill.net/documents/Kaiv ... u.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Sportster Hugger -94
Mä en usko itse noihin henkilökohtaisiin, korvavalutulppiin. Saatiin firman kautta jotkut pirun kalliit (100e?) korvanappisuojaimet jotka tehtiin niin että pursotettiin korvaan jotain mömmöä joka kovettui ja sen mallin pohjalta tehtiin perskohtaiset suojaimet : Minusta ne oranssit 3M napit tai huokoisemmat keltaiset nappisuojaimet ajavat ihan saman asian, elleivät suojaa jopa paremmin.
Ainoa joka tuli mieleen noissa valetuissa korvatulpissa on se että pitemmän päälle ne voi olla vaan mukavamman tuntuiset.
Ainoa joka tuli mieleen noissa valetuissa korvatulpissa on se että pitemmän päälle ne voi olla vaan mukavamman tuntuiset.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Kaveri tilasi ne itsevalettavat ja jäi vuotamaan, kovatkin ne olivat. Tuli halvat kalliiksi, kun joutui ostamaan ne kunnollisetkin.
Mulla on ollut vuosia Finfonicit. On suodattimet soittohommiin ja kovempaan meluun. Hankin myöhemmin myös sovitteet kuulokkeille joten nyt niihin saa kiinni Sennheiserin plugit. Voi kuunnella musaa tai käyttää monitoroinnissa.
Mulla on ollut vuosia Finfonicit. On suodattimet soittohommiin ja kovempaan meluun. Hankin myöhemmin myös sovitteet kuulokkeille joten nyt niihin saa kiinni Sennheiserin plugit. Voi kuunnella musaa tai käyttää monitoroinnissa.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
Minä yritin joskus käyttää eareita mutta ei siitä tullu mitään..... Tuli vaan päästeltyä ylinopeutta ku ei kuullu mopedin ääntä...........
Nyt toki oon ajatellut että kokeilisiko taas ku emäntä on valittanut etten enää kuule mitään..... Se ei vaan tajua että se johtuu siitä että meikäläisellä on se suomalaisen avo-/aviomiehen tyypillinen kuulo = valikoiva kuulo tai lyhyesti sanottuna se kuulo että kuulee korkeintaan joka kolmannen sanan mitä emännän suusta tulee..........
Perinteisillä eareilla minä menisin....
Nyt toki oon ajatellut että kokeilisiko taas ku emäntä on valittanut etten enää kuule mitään..... Se ei vaan tajua että se johtuu siitä että meikäläisellä on se suomalaisen avo-/aviomiehen tyypillinen kuulo = valikoiva kuulo tai lyhyesti sanottuna se kuulo että kuulee korkeintaan joka kolmannen sanan mitä emännän suusta tulee..........
Perinteisillä eareilla minä menisin....
Pannu: FLH -55 ja Panna: Pan-America Special -22.
Sisäkorvasuojaimia, eli korvakäytävään asetettavia tulppia käytettäessä tulee huomioida että osalla ihmisistä ne heikentää tasapainoaistia, jopa varsin rajusti. Ei mikään hyvä ominaisuus prätkällä liikkuessa, eli jos tulpat aikaansaa ahdistavaa fiilistä ja hiemanki hassuja liiketuntemuksia tai pahaa oloa, ni ei kannata käyttää vaikka kuuloa onkin hyvä suojata.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Puhetaajuuksilla toisella korvalla -25dB ja toisella -15dB monttu kuulokäyrässä, lisäksi pölynimuri tai vastaava ääni saa liki fyyssistä kipua korviin. Pakko käyttää tulppia ettei tilanne huononisi tai paranisi, näin on hyvä perhe-elämän kannalta.
jd
jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Kumpi korva -25db? Tuli vaan mieleen että jos on putken puolella niin olisko tullut moottoripyöräilystä?John Doe kirjoitti:Puhetaajuuksilla toisella korvalla -25dB ja toisella -15dB monttu kuulokäyrässä, lisäksi pölynimuri tai vastaava ääni saa liki fyyssistä kipua korviin. Pakko käyttää tulppia ettei tilanne huononisi tai paranisi, näin on hyvä perhe-elämän kannalta.
jd
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Näin se on, putkien melu katoaa tuuleen kun tien päällä mennään. Toki suorilla putkilla joskus hetken ajananeena sekin häiritsi. Mutta ilmanvirta sen kuulon vie salakavalasti ikään kuin asiaan kuuluvana suhinana.ezmo kirjoitti: pelkkä ajoviima aiheuttaa kypärän sisällä yli 100db kuminan..... Ei siinä mopon mökiä tarvita....
http://www2.bajahill.net/documents/Kaiv ... u.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ehdottomasti ääni finfonicin yksilöllisille tulpille. Ne kun tilaa vielä yhdistävällä silikoni narulla, niin roikkuvat näppärästi mukana, kun ei käytä esim kaffeella. Sen verran hinnakkaat, että niitä ei raaski mihinkään hukata. Tusinatulpissa ruukkasi aina toinen katoamaan reissun aikana.jty kirjoitti:Aikanaan teetin mopomessuilla Finfonicilla yksilölliset kuulonsuojaimet jotka silloin tuntui kalliilta mutta jälkeenpäin tosi tyytyväinen ratkaisuun koska nyt pysyy korvassa ja on käytännössä ikuiset. Niihin voi vaihtaa tilanteen mukaan filtterit mopoiluun tai sennheiserin kännykkäkuulokkeet. Putiikki on Vaasassa.
Pitäis kait uusia muutamanvuoden välein, koska korvakäyttävä tuppaa elämään. Ite oon tosin mennyt samoilla viisi vuotta. Eikä tarvii tosiaakaan käyttää mitään biljoonan euron avo ruubeneita suhinoiden takia. Toimii pirun hyvin myös konserteissa yms
virheistä oppii???
Mulla kans Finfonicin silikonitulpat, teetin MP-messuilla joskus oliko 6-7 vuotta sitten. Tulpat jatkuvasti todella aktiivisessa käytössä; ajaessa, keikoilla, puu/metalliverstaalla, joskus myös nukkuessa.
Säännöllisen puhdistamisen ansiosta (?) edelleen hyvässä kunnossa.
Säännöllisen puhdistamisen ansiosta (?) edelleen hyvässä kunnossa.
Ride to freedom with the King of Kings!
Bassprosta tuli ostettua parit Radiansin muovailtavat tulpat ~$16. Toistaiseksi toimineet kun se kuuluisa junan huussi ja nukkunutkin palikat korvissa koko yön - eikä ahdistaneet kun eivät laajene niinkun Earit tms.
Kahdesta purkista eriväriset palat muovailuvahaa puoliksi, muovailua ja 10 minsaa per hörötin. Pitää vaan muistaa painella muovailuvahaa tarpeeksi syvälle korvakäytävään - järjenkäyttö sallittu. Varmasti vähän edullisemmat kun jotku ginfonicit... Joku tietysti vois porata, et onpa rumat mutta vähänkö näkyy kun ajelee ruukku päässä. Netistähän noitakin saa tilattua, esim Sissos näyttäis kaupittelevan pariin kymppiin.
http://www.radians.com/radsite/index.ph ... d-earplugs" onclick="window.open(this.href);return false;
Kahdesta purkista eriväriset palat muovailuvahaa puoliksi, muovailua ja 10 minsaa per hörötin. Pitää vaan muistaa painella muovailuvahaa tarpeeksi syvälle korvakäytävään - järjenkäyttö sallittu. Varmasti vähän edullisemmat kun jotku ginfonicit... Joku tietysti vois porata, et onpa rumat mutta vähänkö näkyy kun ajelee ruukku päässä. Netistähän noitakin saa tilattua, esim Sissos näyttäis kaupittelevan pariin kymppiin.
http://www.radians.com/radsite/index.ph ... d-earplugs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mennä livekeikoille eikä ajeta avopotalla, eiköhän se ole siinä Lopettakaa eläminen, turvatkaa tulevaisuus tai alkakaa elämään nyt. Elämästä pitää nauttia nyt mukaalukien kaikki haittapuolet.
jutaharri kirjoitti:Ei mennä livekeikoille eikä ajeta avopotalla, eiköhän se ole siinä Lopettakaa eläminen, turvatkaa tulevaisuus tai alkakaa elämään nyt. Elämästä pitää nauttia nyt mukaalukien kaikki haittapuolet.
Elämästä nauttiminen on siinä kohdin kaukana, jos aiheuttaa itselleen kunnon tinnityksen. Pahimaassa tapauksessa menee mielenterveys...
E
Kickstart, deserve the ride!
Sportster Hugger -94
Sportster Hugger -94
Jatkuvaan tinnitykseen tottuu... jatkunut jo yli kolme vuosikymmentä, hiljaisuus on yliarvostettua.ezmo kirjoitti:Elämästä nauttiminen on siinä kohdin kaukana, jos aiheuttaa itselleen kunnon tinnityksen. Pahimaassa tapauksessa menee mielenterveys...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.