Fat Bob 2014

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jorgegoodman
Viesti:

Re: Fat Bob 2014

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Seagler kirjoitti:No niin nyt on uusi fat bob 2014 sand cammo värillä hankittu, hienoa kun sai vietyä kaupat maaliin...

Kiitokset kaikille vastanneille!

Nyt kevättä odotellessa... :)
Hienoa!! Myös minun puolesta onnittelut ja tervetuloa kerhoon mukaan! :D Nyt tosiaan vaan kevättä odottelemaan ja totuus on että ensviikolla alkaa jo Helmikuu ja sitten seuraava kuukausi onkin jo virallinen kevätkuukausi :D
Paiska

Viesti Kirjoittaja Paiska »

Päivää, tai huomenta miten senny ottaa :D
Olen v.88 syntynyt tuore isä ja 2-pyöräiset ovat aina olleet lähellä sydäntäni.
Jos mopoja ja piikkejä ei lasketa mukaan niin ainoa pyörä joka minulla on ollut oli intti aikana Triumph Speed Four, joka tosin piti myydä muutaman vuoden käytön jälkeen kun ei ollut varaa silloin pitää autoa ja pyörää samaan aikaan. :(
H-D innostus alkoi pari vuotta sitten, messuilla ja parkkipaikoilla tullut syynäiltyä ja tapitettua harrikoita minkä kerkee :) Omaa H-D:tä ei ole vielä ollut rahatilanteen takia, ostimme talon pari vuotta sitten ja perheeseen syntyi vähänaika sitten tytär :)
Suunnitelmissani on hankkia H-D muutaman vuoden kuluttua kunnes saa tuota taloa vähän maksettua ja rempattua hieman.
Ensi kosketus H-D:seen tulee ensi kesänä kun vuokraan kolmeksi päiväksi vuoden 2008 V-Rodin . Niitä kolmea päivää on odotettu hartaasti :) Lievittää toivottavasti hieman H-D kuumetta, tai sitten pahentaa entisestään :D
Tulevaisuudessa olisi tällä hetkellä suunnitelmissa hankkia FatBob, sitä olen ihaillut ja syynäillyt jo jonkin aikaa ja luulen että se olisi minun pyörä.
Sellane kysymys olisi että onko FatBob ensi H-D:eeksi hyvä pyörä? Vai kannattaako ensimmäiseksi hankkia jokin pienempi koneisempi ja siirtyä myöhemmin hiukan isompaan koneeseen?Että ostaakko käytetty pieni pyörä vai säästääkö muutaman vuoden lisää ja siirtyy samantien isoon (FatBob).

Foorumilla tulen terrorisoimaan teitä kysymyksillä ja kysymyksillä :) Hankin tietoa ja opiskelen pyörien tekniikkaa netistä ym siihen asti kunnes oma pyörä tallista löytyy :)
Tuli hesan mp-messuilta hankittuu retee H-D nahkarotsi jota pidän päälläni vaikka pyörää ei vielä olekkaan :D
Siinä pieni stoori uudesta tulevasta HD-kuskista joka liittyy joukkoonne muutaman vuoden kuluessa kunhan saa eka massit kerättyä pyörään. :)
Springer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Springer »

Osta suoraan isolohko niin sitä ei tarvitse heti alkaa vaihtamaan isompaan. Osta sellainen mikä sinua miellyttää, FatBob on yksi hyvä vaihtoehto.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:59 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Joo ei tuo liian iso ole "ensipyöräksi". Harrikat on kyllä painavia, mutta painopiste on aika alhaalla, ja aika nopeasti sitä oppii käsittelemään oikein.

Fatbobista olen itsekin kirjoittanut muutamia kommentteja aikaisempiin ketjuihin, mutta laitetaan nyt jotain omia kokemuksia uusiksi.

Mulla on ollut muutamia muunkin tyyppisiä Harrikoita. Kivoja laitteita kaikki, mutta reissaillessa alkoi hiljalleen muodostumaan kuva mieleen että millainen se ihannepyörä oikein olisi. Paksubobi osui monelta osin noihin kriteereihin, jyrkähkö keulakulma, korkeat leveähköt renkaat, hyvät kallistusvarat, erinomaiset valot (kunhan vaihtaa jenkkilyhdyn keulalle), ja yksin ajellessa hyvät tavarankuljetusmahdollisuudet. Mielestäni ulkoisesti pyörä on rehellisesti sanoen ruma, mutta enpä minä sitä ajellessa itse näe. Mallia on uudistettu parempaan suuntaan, eli uusi on hienompi mielestäni.

Ajoltaan fillari on paras HD joka mulla on ollut, ja moottorin eteen ja laatikon taakse asennettujen True Trac - uniballien ansiosta käsiteltävyys nousi vielä pykälän tai toisenkin. Jarrut on myös hyvät. Etujouset vaihdoin progressiivisiin ja keulaöljyt jäykempiin. Suosittelen, madallusrävellyksiä taas en.

Negatiivista: no, mattamaali on kaunis mutta kestää huonosti. Ergonomia vakiona ei toiminut, mutta muutoksilla alkaa olemaan tosi hyvä. Euromallin etuvalo on naurettava, toinen on lyhyt toinen pitkä. Jenkkivalossa, joka on plug-in toimivat molemmat lyhdyt sekä lyhyillä että pitkillä, eli valoteho tuplaantuu.

Siinä nyt jotain jorinoita alkuun.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Marko Nykänen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Nykänen »

Peacemaker76 kirjoitti:...Negatiivista: no, mattamaali on kaunis mutta kestää huonosti. ...
Fat Bob ja Street Bob -malleissa mattamaalin on käsittääkseni (tietäjät korjatkoot) tarkoituskin kulua käytössä. Vähän kuten farkkujenkin, viitanneeko esim. mattamustan nimi Black Denim tuohon seikkaan, mene ja tiedä. Eli kilometrit näkyvät mittarissa ja maalipinnassa :mrgreen:

Yhteen vak.yht. korjaukseen tuli kyllä lotrattua sen verran lakkaa, että ei ihan heti kyllä puhki kulu. Kiillottuu vaan.
Peacemaker76
Viesti:

Mä oon tuon kulumisen laittanut kyllä paskan laadun piikkiin, ja selityksen perinteiseen "just niin sen pitikin, katos meillä oli tälläinen idea..." - tyyliseen hätävalheeseen.

Nimittäin se että matkatavarat ja polvet hinkkaa laikut maaliin ei kyllä näytä hyvältä. No maalia saa uutta.
- Mauri -
Marko Nykänen
Viesti:

Peacemaker76 kirjoitti:Mä oon tuon kulumisen laittanut kyllä paskan laadun piikkiin, ja selityksen perinteiseen "just niin sen pitikin, katos meillä oli tälläinen idea..." - tyyliseen hätävalheeseen.

Nimittäin se että matkatavarat ja polvet hinkkaa laikut maaliin ei kyllä näytä hyvältä. No maalia saa uutta.
Niin onko se väri kulunut puhki asti vai mattapinta vain kiillottunut? Mattapinnan kiillottumisellehan ei oikein mahda mitään, oli lakan merkki mikä hyvänsä. Vahaaminenkin pahimmassa tapauksessa hävittää sen mattapinnan.

Kiiltävä lakka taas ei niin herkästi näytä kulutuksesta johtuvia merkkejä, koska naarmuja lukuunottamatta sekin vain kiillottuu normaalisti kuluessaan. Kunnes kuluu lakka puhki.

Itse ainakin kartan mattapintaa käyttöesineissä, vaikka komeaa onkin. Koristeet erikseen.
Peacemaker76
Viesti:

Tuo tehtaan mattavärihän lähtee melkein irti kun sylkäisee sormeen ja vähän hankaa pintaa. Eli pohjamaalille kuluu käytössä kyllä todella helposti kaikkialta jossa on vähänkin mekaanista kosketusta maaliin.
- Mauri -
Marko Nykänen
Viesti:

Peacemaker76 kirjoitti:Tuo tehtaan mattavärihän lähtee melkein irti kun sylkäisee sormeen ja vähän hankaa pintaa. Eli pohjamaalille kuluu käytössä kyllä todella helposti kaikkialta jossa on vähänkin mekaanista kosketusta maaliin.
Jos niin herkässä on niin ei sitä voi selittää kuin huonolla laadulla. Jos olen oikein ymmärtänyt mulle kerrottuja seikkoja näistä H-D:n mattaväreistä, niin tuotantolinjalla ne vedetään pelkällä maalilla, ei lakkaa. Itse olen tottunut puljaamaan värimassojen ja lakkojen kanssa, niin saattaa kestää paremmin. Pohjatöitä ei saa aliarvioida silloinkaan.

Eipäs tullut kokeiltua street bobin maalipintaa kun kävi maalattavana. Jos vielä sattuu samanlainen kohdalle, niin täytyy perehtyä aiheeseen.
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Minun mattamustalla Night Trainillani on ajettu nyt yli 60.000 km. Ei tuo maalipinta ole mielestäni miksikään muuttunut eikä juuri kulunut sen enempää kuin ei-mattapintaiset. Esim tankin kyljissä ei näy mitään erityistä, vaikka nahkapöksyn verhoamat polvet niihin ajoittain ottavat. Naarmuuntumiselle tämä pinta on mielestäni selvästi lakattua pintaa herkempi.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Siitä hyvä tuo tehtaan mattamaali, ettei se tarvitse kuin pesun.
Kaikenlaiset hinkkaukset saa unohtaa, uuden veroinen pinta tullee pelkällä pinelinellä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Marko Nykänen
Viesti:

Pertti kirjoitti:Siitä hyvä tuo tehtaan mattamaali, ettei se tarvitse kuin pesun.
Kaikenlaiset hinkkaukset saa unohtaa, uuden veroinen pinta tullee pelkällä pinelinellä.
Kunhan ei jätä likoamaan liian pitkäksi aikaa. Olen nimittäin pinelinella poistanut pienoismalleista maaleja. Kyllä, automaalejakin.

Kätevää ainetta jos tarvii maaleja poistaa sellaisesta osasta mikä ei hiekkapuhallusta kestä.
mula

Viesti Kirjoittaja mula »

Joe Cool kirjoitti:
Seagler kirjoitti:No niin nyt on uusi fat bob 2014 sand cammo värillä hankittu, hienoa kun sai vietyä kaupat maaliin...
,,, hän on nähnyt läheltä, miten Harley-Davidson muuttaa miehen". Sanoin, että höpö höpö, ei se pyörän merkki minuun vaikuta... :lol: :mrgreen:
entä naisen? riittäskö siihen Sportster?
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

mula kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:
,,, hän on nähnyt läheltä, miten Harley-Davidson muuttaa miehen". Sanoin, että höpö höpö, ei se pyörän merkki minuun vaikuta... :lol: :mrgreen:
entä naisen? riittäskö siihen Sportster?
Riittää, ehdottomasti. Minäkin aloitin tuolla kuvan rautiksella - ja sekin on Sportster, vaikka tosi raaka kapistus onkin 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin