Käyttökokemuksia Road Kingistä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Frozenash
Viesti:

Käyttökokemuksia Road Kingistä?

Viesti Kirjoittaja Frozenash »

Jos se seuraava pyörä oliskin bagger tyylinen Road King...vuosimalli olis varmaan siinä -98-02. Näyttäävät olevan aikalailla ajeltu, paljonkohan tuollasella päästelee ilman sen suurempia murheita? Kumpi parempi, ruisku vaiko kaasari? Käyttökokemuksia noin yleensä? Tarviiko hengitysmuutoksen, putket, putsari PC yms. että kerkiää?Jotain erityistä huomioitavaa ostotarkastelussa?
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower :D
jaajo
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia Road Kingistä?

Viesti Kirjoittaja jaajo »

jos haluat varmemman niin osta pari vuotta vanhempi viimesiä evoja ja kaasarilla ennemmin ku alkuajan tc,tä ne sen ajan ruiskut ei välttämättä oo kovin luotettavia mul oli 01 ja se kyllä toimi hyvin mut se oliki ajettu vain 30tonnia .ruisku muuttuu paremmaksi muistaakseni -03
Vee2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Meille tuli ensimmäinen RK vuonna 96. Kovalaukkunen ja ruisku. Vuodenpäivät ajelin vakiolla ennenkuin
Lankisen Masa tiesi millaset säätöpalikat siihen kuuluu laittaa. Moni on haukkunut senajan ja tuoreempiakin ruiskuja, mutta en käsitä ainakaan omalta osaltani, että miksi? Vehje pelas loistavasti kokoajan, ei minkäänlaista probleemia, alpeilla oli parempi kuin kaasari, ei köhinyt ja jakso antaa soppaa koneelle. Sitten Road King Classic versiohan on ollut kokoajan ruiskulla. Meillä oli sellasiakin -02 malleja pari kappaletta perheessä eikä mitään ongelmaa.

En kans keksi miks EVO Kingi ois parempi kuin TC. Evo oli laiska ja siinä oli ihan sikahuonot jarrut kun nyt ajattelee asioita taaksepäin. Runkokin oli evossa sellanen vetelä kuminauha. Kehitystä on siis tapahtunut paljon kun tuli TC koneet ja isommat TC koneet ja 6 vaihteinen loota ja nyt sitten uusi runko ja
ABS jarrut.

Jos nyt olisin ostamassa Kingiä, pitäis olla 2 kappaletta, koska kyllä se evo menee jo tonne nostalgia puolelle, siis vain ja ainoastaan omasta mielestäni. Nyt ollaan katsottu rouvalle uutta -14 kingiä kun nykyinen on mallia -04. On tietty asia erikseen, että mitä arvostaa. Mun mielestä pyörän pitäis olla hyvä ajaa ja siinä kuuluis olla hyvät jarrut ja riittävän tehokas moottori.

Kingi on upee pyörä mutta ei sovi mun lyhkäselle vartalolle, edes muutetulla tangolla, siksi ajelen -11 mallin Electralla.

Rouva ylistää jopa tätä -04 Kingiä mutta nyt on se aika että päivitetään se tähän päivään.
Ja jossei mitään muuta osais arvostaa tai ymmärtää kyseisestä Härräkästä, niin on siinä sitten niinpaljon paremmat jarrut kun on nuo ABSsät. Runko on kanssa aikalailla sopiva jopa mutka-ajoon.

Mun mielipide on kyllä noitten TC Kingien ja ruiskun kannalla, ihan kokemuksen perusteella.
Ymmärrän hyvin että nostalgia-asiat on tärkeitä ja silleen, mutta jopa Harrikat kehittyy ja se on
jossain kohtaa ehkä hyväksyttävä.
Toivottavasti löydät ittelles hyvän yksilön. Meidänkin Kingi on jatkossa V-Twinissä myynnissä.
Kaupat on jo Valtterin kanssa sovittuna.
Frozenash
Viesti:

Kingi on upee pyörä mutta ei sovi mun lyhkäselle vartalolle, edes muutetulla tangolla, siksi ajelen -11 mallin Electralla.

Olen itse kans aika pätkä, persjalkainen toisinsanoen :lol: Saas nähdä kun menee istumaan pyörän päälle, että kuinka se Kingi meikäläisen vartalolle sopii :roll: Kiitokset hyvistä kommenteistä Vee2 8)
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower :D
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Ehdottomasti Evo ja kaasariversio. Alkupään TC-koneet ovat lyhyestä iskunpituudesta johtuen täysin sopimattomia Road Kingiin, lisäksi niiden jakopää ei ole sieltä luotettavimmasta päästä. Ruiskuharrikka menettelee mutta ei Magneti Marelli merkkisenä mikä oli 2001 vuoteen saakka.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vee2 kirjoitti:Evo oli laiska ja siinä oli ihan sikahuonot jarrut kun nyt ajattelee asioita taaksepäin. Runkokin oli evossa sellanen vetelä kuminauha. Kehitystä on siis tapahtunut paljon kun tuli TC koneet ja isommat TC koneet ja 6 vaihteinen loota ja nyt sitten uusi runko ja ABS jarrut.
Täsmennetään nyt, että se uusi jäykkä runko tuli siis vasta 2009, eikä TC-koneisiin siirryttäessä, koska äkkiä lukien voisi saada sellaisenkin käsityksen.

Muuten Vee2 vastaa nimenomaan kysymykseen erittäin tarkasti, eli kertoo kokemuksia, joita tässä kysyttiinkin.

Itselläni ei ole mitään kokemusta Kingeistä, vain useammista omista ja vuokratuista (teknisesti vastaavista) Electroista, koska minulle matkapyörässä pitää olla lepakkokate kunnollisella pleksillä (mitä esim. Street Gliden matala vakio ei todellakaan ole). Kysyjä ei ilmeisesti kuitenkaan hae varsinaista matkapyörää, vaan rakenneltua baggeria, niin silloinhan katetta ei edes tarvita eikä useinkaan käytetä.

Evolaisia Ultriani '89 ja '94 ei tulisi edes mieleenkään ruveta vaihtamaan vuosituhannen taitteen pyöriin, mutta mielessä kaihertaa kyllä kiusallisesti uusirunkoinen Ultra...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Frozenash
Viesti:

Joe Cool kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään kokemusta Kingeistä, vain useammista omista ja vuokratuista (teknisesti vastaavista) Electroista, koska minulle matkapyörässä pitää olla lepakkokate kunnollisella pleksillä (mitä esim. Street Gliden matala vakio ei todellakaan ole). Kysyjä ei ilmeisesti kuitenkaan hae varsinaista matkapyörää, vaan rakenneltua baggeria, niin silloinhan katetta ei edes tarvita eikä useinkaan käytetä.

Joo baggeri(joko valmis tai sit itse tehtynä)miellyttää omaa silmää ja sopii omaan käyttötarkoitukseen, eli pääosin tulee ajettua matkaa, työ & muuta ja välillä kylillä pyörimistä :) Laukuissa kulkis kätevästi tavarat mukana + olettavasti Road Kingi olis hyvää ajaa. Electrassa ei maistu juurikaan tuo lepakkokate :?
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Frozenash kirjoitti:sopii omaan käyttötarkoitukseen, eli pääosin tulee ajettua matkaa, työ & muuta ja välillä kylillä pyörimistä :) Electrassa ei maistu juurikaan tuo lepakkokate :?
Nimenomaan käyttötarkoituksestahan se on kiinni. Jos ajaa viikon kaksi reissua putkeen matkustajan kanssa, niin matkatavaroille kovat lukittavat laukut ja iso takaboksi sekä kuskille lepakkokate ovat juuri sitä mukavuutta, mitä itse tarvitsen. Mieluummin kuuraa kilon ötököitä lepakosta, kuin naamastaan ja ajokamoistaan :lol:

Kun ajaa päivän parin matkoja kevyellä varustuksella, niin Kingi lienee mitä parhain peli. Ja mieluummin nakuna kuin ilmavirran kypärään hakkaavaalla pikakiinnitteisellä etupleksillä (Kingistä ei ole nimenomaista kokemusta, mutta yhdessäkään muussa kokeilussa ne eivät ainkaan minulla ole toimineet).
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Käyttökokemuksia noin yleensä?
Mulla on yhden kesän käyttökokemus '10 RKC:stä, tekniikka ei ehkä voi verrata tuohon sun ikähaarukkaan mut niitä yleisiä käyttökokemuksia:
-mukava pyörä ajaa, tosin oli minulle vähän ahdas mutta sain asennon sopivaksi kääntämällä tangon pystympään ja vaihtamalla satulan
-tuntuu olevan tarkka rengaspaineista, jos hakee, woblaa tai muuten kiemurtaa niin ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa paineet
-nahkalaukut ovat onnettoman pienet, vaihtuivat koviin heti kesän jälkeen
-pleksi vaihtui irrotettavaan MS-lepakkoon, toimi huomattavasti paremmin (jopa niin hyvin ettei sitä tullut enää otettua pois kuin myyntiä varten, vaikka alunperin pidin katteen irrotettavuutta tärkeänä)
Viva Knievel!
jaajo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaajo »

no mulla oli huippuhyvä vähäajettu kingi jonka pysty surutta pistää vaihdossa merkkiliikkeeseen josta sen aikoinaan ostin . mut ku luovutin sitä niin liikkeen huoltomies joka sen rupes tarkastaan kyseli epäilevästi ruiskun toimintaa ja sanoi et ku ne ei tämän ikäsisä taho toimia sammuilee nykii yms eli kannattaa tosiaan olla varovainen jos marellin ruisku
campa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja campa »

Minulla on nyt ollut pari vuotta justiin tuollainen "pahamaineinen" Kingi Marellin ruiskulla vm. 1998.
Itsellä ei vielä ole ollut ruiskun tai minkään muunkaan asian kanssa murheita...kilometrejä on pyörässä 60 tkm, joista itse ajanut 5 tkm.
Pyörä on vastannut hyvin mielikuvaani tuollaisesta 350 kiloisesta, hyvin vääntävästä ja matalaviritteisestä nautiskelupyörästä.
Oma käyttö on pääasiassa päiväretkiä, ajomatkat luokkaa 200-300 km, joko yksin tai mamin kanssa.
Tällaiseen käyttöön just sopiva ja vakaa ajettava, suosittelen, ratapyörät on sitten erikseen. :D
HD Road King Classic FLHRCI -98
Myydään 10 keur.
Camaro RS LSx+T56 -67, vaihto avo-Vetteen.
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Jos Marelli-Evo on vakiotällissä niin se ei todellakaan ole vääntävä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Jontte68
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jontte68 »

Mulla oli edellinen matkapyörä -98 Road King Classic. Siinä oli lepakkokate (irrotettava) ja kaasarikone oli ihan hemmetin hyvin viritetty esim. jos 4-vaihteella lähti kiihdyttämään täydellä kaasulla niin 130:ssä tuli kunnon potku! Tykkäsin pyörästä kovasti, ainoa huono puoli oli että laukkuja ei saanut lukkoon.
Street Glide -14, Forty Eight -13
jty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jty »

Jos matkaa ajaa niin optimaalisin hankinta virittelyyn ois 2009 touring - abs, sähköinen kaasu, cruise, uusi runko ja uusi lamdaohjattu EFI ja 6-speed vaihteisto ja häly-elektroniikka valmiina, ei tarvi lisätä kuin sireeni. Kingi jos tykkää klassisemmasta lookista ja haluaa muuneltavuutta tai Electra jos haluu full monty. Moottoria voi sit pistää paremmaks sen verran kun perstasku kestää. King Classicin laukkuihinkin saa lukot rahalla mut ne kovat on kyllä tosikäytössä paremmat.

Edit: kas en huomannutkaan speksiä -02: Osta kovalaukkunen Kingi 02 missä Delphin EFI.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

-02 Kingi lähtee nyt tulossa viides kesä. Kaasarimalli, sellaisen halusinkin. Budjetoin jo ostaessa jakopääkonversion. Paikalleen meni SE:n kitti ja Andrewsin touring nokka, merkkiliike asensi. Suutinkitti ja hengittävämpi putsari, putkien vaihto. Pyörällä oli ajettu vähän, kaikesta päätellen seisonut pyörä. Etukumikin oli alkuperäinen.

Voima riitti minusta alkuperäisenäkin, nyt parempi vääntö. Madalluskitit molempiin päihin ja korkeuskin mukavampi. Kuskin selkänoja on selkävaivaiselle huippu, kaukosäädöllä voi säätää ajon aikanakin. Takana ilmaresorit, joten saa kuormankantokykyä tarvittaessa.

Pleksi on lähes aina paikoillaan. En voi käsittää kun monet haukkuvat että pyörteet hakkaa kypärään. Mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Plekun korkeus on juuri että näkee pinnistelemättä yli. Kypäriä on umpi- ja avomallisia.

Pyörä on ollut hyvin luotettava, mukava ajaa. Ei vuoda alleen, nöyrä käynnistymään. Ajettava kuormattunakin. Vetoremmi vaihdettiin varalta kun ilmeisesti kivi oli tehnyt reiän. Em. toimenpide on muutaman tunnin homma.

Noin tyylillisesti oiva valinta; tämä on sielultaan touring -mutta voi leikkiä customiakin. Eli voi pukea goretexit siinä missä nahkatkin. Laukut ovat hyvät, tein niihin sisäkassit jotka on nätti ottaa vaikka kauppaan ostoskärryyn. Osaa ostaa passelin määrän kun ovat mukana.

Kaikenkaikkiaan hyvin on mennyt.. jospa se tulee vielä sekin päivä kun tuosta jotain hajoaa. Mut monta vuotta ilman mitään vaivoja. Öljynvaihtoja, akku vaihdettiin kerran ja renkaan vaihtoja.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin