Etsinnässä Electra Glide Ultra 2007 (vaiko -08 tai -09)
Etsinnässä Electra Glide Ultra 2007 (vaiko -08 tai -09)
Etsinnässä Electra Glide Ultra vuodelta -07. Onko ko vuosimallissa jotain "tyyppivikaa" (jonka takia pitäisi valita mieluummin esim -08 tai -09 vuosimalli)?
Kiitos vastauksista jo etukäteen...
Kiitos vastauksista jo etukäteen...
Viimeksi muokannut Jacka, 08:39 08.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa -09 FLHTCUI. Kaikki Usan romurauta kiinnostaa (exät: -92 FLSTF, -99 FLSTC)...
Re: Etsinnässä Electra Glide Ultra 2007
Ei oo mitään "tyyppivikaa"mun mielestä,mutta jos haluat ABS:n se tulee vasta -08 malliin ja -09 on eri rungolla ,eli on jonkin verran raskaampi ja siinä on leveämpi takarengas ym.Itellä -07 eikä mitään moitittavaa , hyviä käytettyjä vaan ei liikaa ole markkinoilla tarjolla .
ei mopolla mahottomia
Re: Etsinnässä Electra Glide Ultra 2007
Kiitos tiedosta. Eli -07 ja -08 ero on ainoastaan ABS-jarruissa (onko kuinka toimivat ja tarpeeliset Ultrassa, ei itsellä kokemusta Harrikan ABS-jarruista)? Ja muutako eroa ei ole -07 ja -08 välillä muissakaan varusteissa?
Ja mitä eroa on -09 vuosimallissa kuin uusi runko (onko se paljonkin parempi kuin vanharunkoinen)? Ja mitä varusteita -09 vuosimallissa on verrattuna noihin kahteen vanhempaan?
Ja mitä eroa on -09 vuosimallissa kuin uusi runko (onko se paljonkin parempi kuin vanharunkoinen)? Ja mitä varusteita -09 vuosimallissa on verrattuna noihin kahteen vanhempaan?
Ajossa -09 FLHTCUI. Kaikki Usan romurauta kiinnostaa (exät: -92 FLSTF, -99 FLSTC)...
Re: Etsinnässä Electra Glide Ultra 2007 (vaiko -08 tai -09)
Tietysti jokainen pyörä on yksilö ja monesti ostettu erilaisilla varusteilla mutta mun tietojen mukaan "peruspyörässä" -07 ja-08 välillä ei oo muuta eroa kun ABS ja tankin erilainen logo .Itsellä ei ole kokemusta ABS pyörällä ajosta mutta täällä foorumissa oli pitkä keskustelu asiasta ja se varmaan löytyy pienellä kaivamisella 
ei mopolla mahottomia
Tuo -09 mallihan on ihan eri pyörä ,siinähän on isompi konekin ja varmaan paljon muitakin eroja .JOS mulla olis mahdollista laittaisin -09 tai uudemman mutta sitten puhutaankin ja ihan eri hintaluokasta ja menee jo lähelle uuden hintoja ..
ei mopolla mahottomia
Virosta saa halvemmalla myös moottoripyöriä, mutta ainakin minulla on sellainen käsitys, että ne ovat lähes poikkeuksetta oiottuja amerikan kolarivehkeitä.
Kolarikorjaus ei tietenkään ole kaupan este, jos hinta ja laatu kohtaavat.
Kolarikorjaus ei tietenkään ole kaupan este, jos hinta ja laatu kohtaavat.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Tämä hintapuoli on ainakin totta ja sama käsitys minullakin on tuosta historiasta. Tässä kannattaa ennen kaupantekoa varmistaa, että oikeasti saa vaatimuksenmukaisuustodistuksen kyseisen sarjanumeron pyörään. Silti jenkkimallin kanssa voi teoriassa tulla ongelmia noin uusissa rekisteröinnin kanssa, riippuu ihan katsastajan viitseliäisyydestä. Ja autoveron Viron pyöristä joutuu toki maksamaan ja sen suuruus on suoraan verrannollinen Suomessa myyntiin ilmoitettujen hintoihin, osti pyörän miten halvalla hyvänsä.Pertti kirjoitti:Virosta saa halvemmalla myös moottoripyöriä, mutta ainakin minulla on sellainen käsitys, että ne ovat lähes poikkeuksetta oiottuja amerikan kolarivehkeitä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
-
MrX
2008 mallissa isompi polttoainetankki (6gallonaa) kuin 2007 mallissa ja abs:n lisäksi jarrupuristajat ovat erilaiset 2007/2008 malleissa. 2008 taisi vaijerikaasu vaihtua sähköiseen. Rengaskoot ja vanteet muuttuneet useaan otteeseen viime vuosina. Vakio moottori kasvanut 88cid - 96cid - 103cid. Uusi runko 2009 -> on huomattavasti vakaampi suurissa nopeuksissa (yli 140km/h) kuin aikaisemmat. Mutta se tuleeko ajettua niin kovaa on eri asia. Saksassa saa koittaa luvan kanssa...
Viimeksi muokannut MrX, 20:36 08.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä osta 88cid koneella, 96cid on sekin siinä rajoilla, mutta sillä jo yksin ja kevyehköllä pariskunnalla ajettaessa pärjää. Nyt en sitten tarkoita tehoja.
Viimeksi muokannut mcjusa, 20:40 08.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Jos päädyn uudempaan 103:sella olevaa moottoriseen (esim vuosimalli -12), niin toimiiko pyörä ihan normaalisti ja luotettavasti jos moottorille ei ole tehty ilmanputsarin vaihtoa, ohjelmointia sekä pakoputkien vaihtoa? Siis pelaako normikäytössä, jos tehot eivät näyttele pääasiaa?
Kyllä pelaa
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Eikös nää ole toimivia pelejä kaupasta ostettaessa?
HD Ultra Limited -21
Kun katsoo kuinka moni ajaa vakiolla, moni luulee et nää on automaagisesti rakennussarjoja.Lassi kirjoitti:Eikös nää ole toimivia pelejä kaupasta ostettaessa?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Villin paljon muuten kauppaillaan Ultria 07-12 vuosimallien väliltä, joissa on mailimittarit ym... Mitenköhän ne niitä oikein katsastelee/tai meinaa saada kotimaan lappuihin? Meneekö ne muka noin vaan katsastuksesta läpi jenkkivaloineen ym? Mä kun oon luullut että ne pitää olla jotenkin tyyppihyväksyttyjä Suomeen/Eurooppaan...
Voi onko jollain myyjillä vaan paremmat suhteet joillekin katsastuskonttoreille? =0
Voi onko jollain myyjillä vaan paremmat suhteet joillekin katsastuskonttoreille? =0
-
MrX
Jos on jo Suomi kilvissä asia ei ole ongelma.Jacka kirjoitti:Villin paljon muuten kauppaillaan Ultria 07-12 vuosimallien väliltä, joissa on mailimittarit ym... Mitenköhän ne niitä oikein katsastelee/tai meinaa saada kotimaan lappuihin? Meneekö ne muka noin vaan katsastuksesta läpi jenkkivaloineen ym? Mä kun oon luullut että ne pitää olla jotenkin tyyppihyväksyttyjä Suomeen/Eurooppaan...
Kun olen katsellut myytäviä harmaatuontipyöriä, useammin ihmetystä on herättänyt "varustelu". Enkä tarkoita nyt kustomointia. Joskus pyörät on kuin jämistä koottuja palapelejä. Olisko ex kolaripelejä. Eli ehkä kannattaa yrittää saada tehtaan esitteet ko. vuosimallista ja yrittää löytää mahdollisimman orgis versio ?