Mittarin lukeman vaihto oikeaksi

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

jupo
Viesti:

Mittarin lukeman vaihto oikeaksi

Viesti Kirjoittaja jupo »

Oliskos jollain tietoa missä saisin mittarin lukemat vaihdettua oikeiksi.
Omaani on vaihdettu mittari rikkoutuneen tilalle ja haluaisin , että kilometrit täsmäisi oikeiden lukemien kanssa.

Jos jollain tietoa miten onnistuisi niin vois laittaa yv:tä

Ja nythän kyse on niinpäin että saisi uuteen lisää kilsoja.

Matkamittari digitaalinen
Vallu
Viesti:

Re: Mittarin lukeman vaihto oikeaksi

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mulla on sellainen käsitys, että diileri pystyy sen tekemään näillä ihmeellisillä tietokoneilla.
Kuva LIFEMEMBER
Jontte68
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jontte68 »

Diilerit ei pysty lukemaa muuttamaan (näin ainakin Vtwinistä kerrottiin).

Uudet mittarit tilataan "tehtaalta" jossa niihin laitetaan oikea lukema tilaajan ilmoituksen perusteella.
Street Glide -14, Forty Eight -13
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

kylä lämmittää näin kylmällä, miten rehellisiä me hd-porukka ollaan :lol: :lol: ,
saksan mersumies miettii paljonko pudottais mittarin 300 000km:stä 8) 8),
eikö mittarissa näy jossain vuosiluku, :?: 8O minkä vuoden mallista, jos vaikka 5 vuotta uudemmasta,,
niin ostaja vois miettiä pitääkö kmmät :idea: :idea:
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ite kans pähkäilly että kuinka sais ees nollattua, auton uudelleenrakennus käynnissä ja oli hoodeen mittari ylimääräsenä ja sopii vielä mittaristoonki... Ja tää auto on kuitenki semmonen että tulee uus kone ym. eikä oo myyntiin tulossa, eikä oo mersu ;)
jupo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jupo »

Tai Joku myy mulle 55 tkm ajetun mittarin :D
Jontte68
Viesti:

Hieman tähän liittyen: ostin tuossa pyörän jossa mittarista uupui 8000 km! Eli kannattaa olla tarkkana pyörää ostaessa, vaikka eihän tuota aina pysty mitenkään tsekkaamaan. Minulle kävi hyvin eli sain kompensaation väärästä lukemasta ja olen ihan tyytyväinen.
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Jontte68 kirjoitti:Hieman tähän liittyen: ostin tuossa pyörän jossa mittarista uupui 8000 km! Eli kannattaa olla tarkkana pyörää ostaessa, vaikka eihän tuota aina pysty mitenkään tsekkaamaan. Minulle kävi hyvin eli sain kompensaation väärästä lukemasta ja olen ihan tyytyväinen.
Miten sait tuon 8000 km:n puuttumisen selville?
Loud valves save lives
Jontte68
Viesti:

Vertailemalla huoltokirjan tehtyjä määräaikaishuoltojen ajankohtia verrattuna oletettuun ajomäärään. Tässä oli kuitenkin siinä mielessä tuuria mukana että myyjä ei ollut filunkimielellä liikkeellä vaan auttoi todella paljon asian selvittelyssä. Myyjä ei nimittäin itsekkään tiennyt tuosta puuttuvasta lukemasta, vaan se oli edellisen myyjän moka. Tämäkään ei ollut "kilometrivähennystä" tahallaan tehnyt (tehtaalta oli tullut uusi mittari väärillä kilometreillä, itse asiassa siinä taisi olla tehtynä Jenkeissä yksi maili/kilometrimuunnos liikaa). Liike maksoi minulle kompensaatiota, joka oli mielestäni ookoo. Eli tällä kertaa loppu hyvin. Mutta täytyy sanoa että olin tosi yllättynyt että tällaista voi tapahtua. Ensi kerralla kun ostan käytetyn pyörän tutkin sen kyllä paljon tarkemmin, enkä luota myyjän sanaan esim. huolloista tyyliin "huollot on tehty ajallaan, mutta ei niitä ole merkittynä user manuaaliin". Niin olihan ne tehty, mutta olisin heti nähnyt päivämääristä että jotain hämärää siinä on.
suma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja suma »

Hei,eikös ne tulevat kilometrit oo tärkeempiä,kun ne jonkun muun ajamat? ite ostin ton heritagen kymmenen vuotta sitten ja mittarissa oli 2000km.itse arvioittin pyörän iän ja käyttöjälkien perusteella noin 70.000km.
nyt oon ite ajanu sillä vähän yli 60.000km ja hyvin on pelittäny ja pelaa edelleen.Ei ne kilometrit näitä vehkeitä
tapa,tärkeempää on käyttötapa ja huolenpito ja siinä ei kyllä aina auta ne merkkikorjaamon leimat siinä huoltokirjassa.Tossa mun saksantuontipyörässä ei kyllä mitään sellasta mukana ollutkaan.Moni 50.000km ajettu pyörä voi olla parempi kun vähän ajettu huonosti pidetty,mut sen kyllä yleensä näkee pyörästä päällekinpäin.Anyway 8000km ei kyllä muuta Mun mielestä näitten laitteiden hintaa oikein mihinkään suuntaan,
enempi vaikutta lisävarusteet ja tehdyt muutokset kuten koneen hengitys ym pakolliset hommelit.Tää on tosin vaan mun mielipide,jokainenhan arvioi ite ostohetkellä ne omat arvot :?
Springer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Springer »

Niin ja jos se pyörä olisi EVO-koneella, niin silläpä pyyhkisi sen 200000km ennen mahdollisesti tulevia ongelmia. Näistä twincammeista en vielä tiedä, tuskimpa kestävät yhtä pitkään.
Omistan molemmat, aika näyttää :?:
FXSTS 1991
FLHCS 2022
aapo 2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aapo 2 »

Joo kyselin samaan hommaan tietoja viime talvena...mitään kelvollista apua en täältä saanut
:oops: Tampereelta löytyi paikka missä tehdään kyseisiä töitä rahaa vastaan,aika kallis toimenpide mutta mikäpä nykyään ei maksaisi.tämän hetkiset lukemat paperille ja samoin halutut lukemat,säätö kumpaankin suuntaan mahdollinen..toimenpide nopea...
Yvllä lisää jos tarve.....
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Mäkin kysyin s.postilla Palannolta Treelta vastaavaa mut ei ees vastattu. Tosin kysees oli mekaaninen mittari mut oon toiselta voorumilta saanut käsityksen et siellä fiksattais niitäkin.
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

suma kirjoitti:Hei,eikös ne tulevat kilometrit oo tärkeempiä,kun ne jonkun muun ajamat? ite ostin ton heritagen kymmenen vuotta sitten ja mittarissa oli 2000km.itse arvioittin pyörän iän ja käyttöjälkien perusteella noin 70.000km.
nyt oon ite ajanu sillä vähän yli 60.000km ja hyvin on pelittäny ja pelaa edelleen.Ei ne kilometrit näitä vehkeitä
tapa,tärkeempää on käyttötapa ja huolenpito ja siinä ei kyllä aina auta ne merkkikorjaamon leimat siinä huoltokirjassa.Tossa mun saksantuontipyörässä ei kyllä mitään sellasta mukana ollutkaan.Moni 50.000km ajettu pyörä voi olla parempi kun vähän ajettu huonosti pidetty,mut sen kyllä yleensä näkee pyörästä päällekinpäin.Anyway 8000km ei kyllä muuta Mun mielestä näitten laitteiden hintaa oikein mihinkään suuntaan,
enempi vaikutta lisävarusteet ja tehdyt muutokset kuten koneen hengitys ym pakolliset hommelit.Tää on tosin vaan mun mielipide,jokainenhan arvioi ite ostohetkellä ne omat arvot :?
Siinä puhuu mies asiaa :P ! Ite kans joskus miettiny tuota kilometrit/ epäily-asiaa;
Joku pähkäilee tollasen +1000ksm kustom taikka matkamopedin ostoa..kuukausitolkulla :lol: :lol:
Onko ne kilometrit varmasti kaikki taulussa 8O ? Per*ele; sitten kun se sama kaveri ostaa viimein sen saksasantuonnin , se ajelee maksimissaan muutaman tonnin KESÄSSÄ..nekin kuivalla kelillä :lol: :lol: :lol: !
Ihan sama ne ajetut kilometrit! Kestää tuolla ajolla joka tapauksessa maailman tappiin!!!
Sama mikä merkki! Jopa HD:tkin voi kestää!

Päinvastoin hyvä että on ajettu; kun on nuo kilsat kestäny kasassa..on ehkä huollettukin..ja varmaan antaa kyytiä jatkossakin! :P
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Saksassa on mittareiden rukkaamiseen erikoistuneita pajoja pilvin pimein. Kotimaastakin saattaa löytyä mittarihuolto joka osaa ohjelmoida mittarin eeprommin uudelleen.

Mutta miksi? Ostin RK:n mailimittarilla, halusin siihen kilometrimittarin. No, ei kun uusi tarvikemittari paikoilleen ja menoksi. Numerot lähtivät tietenkin nollilta. Mitäs siitä, oikeat ovat tiedossa. Netistä tilattu Zodiacin scheiße ei toiminut kuin pari kesää. Vanha mittari tuli tietenkin sillä välin myytyä.

Siispä iipeistä Saksan kelpo Güntheriltä käytetty orkkismittari ja ei kun menoksi. Günther ystävällisenä tyyppinä oli tietenkin nollannut mittarin joten taas ajellaan "uudella" pyörällä. Souvat, lukemat on edelleen tiedossa. Hyvinhän tuo toimii noinkin.

Joskus aikoinaan mulla oli vanha lapin taksimersu. Ollut 9 vuotta taksissa. Mittaria oli ruuvailtu niin moneen kertaan että ruuvien päät olivat jo myljääntyneet. Mun ostaessa siinä luki 350 000 mikä kuullosti lähinnä vitsiltä. Myydessäni laitoin siihen 680 000 ja lapun että älä ota tästä mittarista pois, otin jo 400 000. :lol:
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin