Kait siihen voi parittaa mitkä Blue-Tooth kuulokkeet vaan, mulla on tää: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... dset-musta" onclick="window.open(this.href);return false;
Auton navigaattori pyörään?
-
Rautahauli
Re: Auton navigaattori pyörään?
Mulla on avopotta joten mikistä ei juur hyötyä, Jabraa on kyllä kokeiltu ihan puheluihin ajossa, turhaa.
Vähän motorin äänet häiritsee puhelua.
Kait siihen voi parittaa mitkä Blue-Tooth kuulokkeet vaan, mulla on tää: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... dset-musta" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokeilin bluutuutti yhteyttä nokian kuulokkeeseen ja hyvin alkoi puhumaan.
Se hieman ihmetyttää, kun mitään tarvikkeita ei kuulu mukaan tähän navikauppaan, tässähän tarvii vaikka mitä jotka joutuu ostaa erikseen.
Siis kuulokkeet tarvii ostaa jotta puheen kuulee, eikä tule navin mukana kuin usb-päinen latauspiuha, no sehän ei sellaisenaan käy prätkään, siis tarvii ostaa sen tupakansytytinlaturin usb-päillä.
Tai sit joutuu erikseen ostaa sen lataavan telineen...olis edes se ollu mukana.
Joten onko tää nyt sit viimesenpäälle prätkään suunniteltu tällaisenaan, ei mun mielestä...kyl kuuluis kuulua noi kuulokkeet hintaan, sekä se lataava teline.
Jos vielä lukittavan telineen ostaa, niin hintaa tulee noille lisävarusteille lähes toisen navin verran, elämä on.
Se hieman ihmetyttää, kun mitään tarvikkeita ei kuulu mukaan tähän navikauppaan, tässähän tarvii vaikka mitä jotka joutuu ostaa erikseen.
Siis kuulokkeet tarvii ostaa jotta puheen kuulee, eikä tule navin mukana kuin usb-päinen latauspiuha, no sehän ei sellaisenaan käy prätkään, siis tarvii ostaa sen tupakansytytinlaturin usb-päillä.
Tai sit joutuu erikseen ostaa sen lataavan telineen...olis edes se ollu mukana.
Joten onko tää nyt sit viimesenpäälle prätkään suunniteltu tällaisenaan, ei mun mielestä...kyl kuuluis kuulua noi kuulokkeet hintaan, sekä se lataava teline.
Jos vielä lukittavan telineen ostaa, niin hintaa tulee noille lisävarusteille lähes toisen navin verran, elämä on.
Tilasin noi Jarbat.....eihän niil tee yhtään mitään, aivan lelut eikä pysy hyvin korvissa kun kypärää päähän vetää.
Laadusta joutuu hieman maksamaan, ja tilasin nää...
http://www.digimesta.com/tuote/scala-ri ... n/29-7400/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä hintatarjous, ja on laadukkaat....radio kuuluu hyvin, kaiuttimet kypärään kiinteesti kii....ei korviin mitään mokkuloita
Voi vastailla puhelimeen jne jne....
Helppo asentaa toi möykkykin kypärään kiinni, ym ym...suosittelen.
Laadusta joutuu hieman maksamaan, ja tilasin nää...
http://www.digimesta.com/tuote/scala-ri ... n/29-7400/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä hintatarjous, ja on laadukkaat....radio kuuluu hyvin, kaiuttimet kypärään kiinteesti kii....ei korviin mitään mokkuloita
Voi vastailla puhelimeen jne jne....
Helppo asentaa toi möykkykin kypärään kiinni, ym ym...suosittelen.
-
Rautahauli
Turhia toimintoja avopottakäytössä. Ei kuule eikä kuulu.
Joo, avopotassa varmaankaan ei toimi.Rautahauli kirjoitti:Turhia toimintoja avopottakäytössä. Ei kuule eikä kuulu.
Itsekkin avopotalla ajelin 12vuotta kaikki ajot, mutta nyt kesäksi on aika siirtyä umpimalliin varsinkin pitkienmatkojen ajoretkillä....mukavuushalu iskee
Avolla sit lähiräppäilyt
-
Bronson Eye
- Viesti:
otin navin/tabletin mukaan keskusteluun,
ei pärjää enään ilman,)),,
en osannu ladata karttoja, ni ostin toissa kesänä virosta pikkutomin itä.euroopan kartoilla, kun kuulin as.auto porukalta, että "normi" navin info pääyttyy tallinnan satamaan,,
nyt näkee ajaa vaikka "sipiriaan", jos jotain asiaa,,)
täytyy katella "pikku" tomille telinettä,
löytyykö " samsungin tabletille", telinettä/autolaturia, ((pleksin takana muuten suojassa kun aika tuulipinta-ala,), lähtö "usbilla" verkkolaturista??,
ps.missähän vaiheessa laturi ottaa nokkiinsa kun, on kahva/...seen lämmittimet, harman-kardonit, valot ja vilkut/tupakan sytkärit ja tietokoneet ja pitäs vielä siinnä sivussa ladata akkuakin,))
ei pärjää enään ilman,)),,
en osannu ladata karttoja, ni ostin toissa kesänä virosta pikkutomin itä.euroopan kartoilla, kun kuulin as.auto porukalta, että "normi" navin info pääyttyy tallinnan satamaan,,
nyt näkee ajaa vaikka "sipiriaan", jos jotain asiaa,,)
täytyy katella "pikku" tomille telinettä,
löytyykö " samsungin tabletille", telinettä/autolaturia, ((pleksin takana muuten suojassa kun aika tuulipinta-ala,), lähtö "usbilla" verkkolaturista??,
ps.missähän vaiheessa laturi ottaa nokkiinsa kun, on kahva/...seen lämmittimet, harman-kardonit, valot ja vilkut/tupakan sytkärit ja tietokoneet ja pitäs vielä siinnä sivussa ladata akkuakin,))
Palataanpa tähän. Kesällä tuli pahasti ongelmia autonaville kotelossa Rooman helteessä. Päädyin ostamaan sitten vihdoin pyöränavin, Garmin Zumo 350 http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... i-Eurooppa" onclick="window.open(this.href);return false;Vallu kirjoitti:Pari painavaa kommenttia tähänkin keskusteluun:
-turha pelleillä kännykkänavilla tai autonavilla. Tompan tai Garminin motskarinavigaattori kiinni pyörään lukollisella telineellä ( ei tartte joka huoltiksella ottaa taskuun). Se pöpöttää ajo-ohjeet korvaan
-sitä karttaa voi sitten katella ... etukäteen kun suunnittelee reittejä.
Uskokaa vaaria ... menkääs Frankfurttiin...
Käännän takkini kerrasta ja olen Vallun kanssa samaa mieltä. Pyörään pyöränavi, niin ei tarvitse leikkiä. Garminissa tuli kaikki minulle tarpeellinen mukana. Lataava pyöräteline kuulasäädöllä on tolkuttoman hyvä. Aina löytyy hyvä ja tukeva asento tankoon kun tankoon. Mukana on jopa tuumaiset ruuvit, joilla kuularungon voi vetää kiinni Harrikan kytkinkahvaan. En käyttänyt niitä, koska totesin paikan olevan liian sivussa nopeatempoiseen kaupunkiliikenteeseen.
Ja kiinnitys telineeseen on niin nopea, että lukittavaa telinettäkään ei kaipaa. Nappasin taskuun tai heitin kypärän sen päälle Espanjan kiertueellani.
Laite on helppo käyttää jopa hanskat kädessä ja kaista-avustus toimi mainiosti täysin oudoissa paikoissa.
Lataavan pyörätelineen johto on tarkoitettu kiinnitettäväksi akkuun, joten siihen jouduin kolvaamaan päähän tupakansytytinplugin, jotta sain sen helposti kytkettyä Ultraan. Autotelineen usb-laturi jää tarkoituksella pyörätelineessä mahdottomaksi käyttää, jottei vesitiiviys kärsisi.
Itse en halua mitään kuulokkeita korviini ja useamman kypärän takia edes kiinteitä kaiuttimia. Siispä ajoin laite mykistettynä. Väittäisin tarkemman navigoinnin onnistuvan nimenomaan ruutua vilkaisemalle, kuin kuulokkeella.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Joe
Kun navigaattori pölisee, niin siitä on se hyöty ettei tarvitse koko ajan seurata koska se käännös tulikaan. Laite ilmoittaa asiasta etukäteen. Eikä ne kuulokkeet niin paljon maksa vaikka laittaisi useampaankin kypärään.
Vanha Valluvaari vakaa, aina hyvät neuvot jakaa!Käännän takkini kerrasta ja olen Vallun kanssa samaa mieltä.
Kun navigaattori pölisee, niin siitä on se hyöty ettei tarvitse koko ajan seurata koska se käännös tulikaan. Laite ilmoittaa asiasta etukäteen. Eikä ne kuulokkeet niin paljon maksa vaikka laittaisi useampaankin kypärään.
LIFEMEMBER- jorgegoodman
- Viesti:
Tuli mieleen yks Pasi Viherahon pätkä joss Pasi on matkalla Hollolasta Helsinkiin
Siinä ei tiedä kumpiko on oikeassa Pasi vaiko neiti Navi
En ole nauranut pitkään aikaan niin makeasti kuin kyseiselle YouTub pätkälle. Tässä linkki nauruun: hesanreissu 0410.3013
http://www.youtube.com/watch?v=V2XhlDrH ... VDLAItyV9Q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=V2XhlDrH ... VDLAItyV9Q" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bronson Eye
- Viesti:
oli pikkutomi mukana roomassa, vaan ei pelittäny koko aikana, ei löytyny satelliittia, annoin jauhaa parh. ehkä puol tuntia sitten riitti,
ps. pikkuvinkki, jos joku tuhlaa aikaansa vaikka kielten oppimiseen talvella,
ite kun taas kerran opiskelen "natsia", niin oon vaihtanu navin kielen saksaks, oppiihan ainakin suunnat maan kielellä,,,, (en o kokeillu suosikkeja ym. palveluja mut kait nekin tullee kielillä),,,
ps. pikkuvinkki, jos joku tuhlaa aikaansa vaikka kielten oppimiseen talvella,
ite kun taas kerran opiskelen "natsia", niin oon vaihtanu navin kielen saksaks, oppiihan ainakin suunnat maan kielellä,,,, (en o kokeillu suosikkeja ym. palveluja mut kait nekin tullee kielillä),,,
Aika vähän autonaviaiheeseen liittyen, mutta navigaattoriin kuitenkin. Mulla on Garminin 550 moottoripyöränavi ja siihen ostettu ikikartat. Vaiheessa yks noi kartat edistyi niin paljon, ettei koko Eurooppa enää mahtunut kerralla naviin. Lisämuistiflash paikoilleen. Ei toimi. Sinne voi kyllä laittaa "musiikkia", jota en tarvitse, mutta karttoja tuo laite ei sinne osaa laittaa. Olen sitten valinnut kartoista palaset, missä olen aikeissa seuraavaksi ajella ja hyvä tuli- paitsi joskus jää joku puoli Luxemburgia epähuomiotta mäppäämättä. Ei iso ongelma.
Vaihe kaks. 2014 version kartat on nyt jaettu kiinteisiin alueisiin, siis jos ei koko paketti mahdu. Eihän se mahdu. Nyt kun valitsen ensimmäiseksi alueen, johon kuuluu Suomi, saan tyytyä kartta-alueeseen, jossa läntisin läänitys on Saksa. Ei pysty täydentämään lisämaita vaikka haluaisin. Eli toi laite ikään kuin "vanhenee käsiin". Erroria pukkaa, jos yrittää ladata uudet kartat PC:lle ja hämmentää niistä edellisen vuoden Garmin Expressillä mieleiset otokset.
Näistä lähtökohdista mä aion jatkossa ostaa aina jonkun "satasen" valmiiksi kartoitetun, jonka voi laittaa surutta vaihtoon parin vuoden välein. Tartteekin alkaa suunnitella universaalia pidintä moiselle autonaville.
Aitoon mp naviin ja sen ikikarttoihin paloi joskus viis vuotta sitten yhdeksänsataa euroa.
Vaihe kaks. 2014 version kartat on nyt jaettu kiinteisiin alueisiin, siis jos ei koko paketti mahdu. Eihän se mahdu. Nyt kun valitsen ensimmäiseksi alueen, johon kuuluu Suomi, saan tyytyä kartta-alueeseen, jossa läntisin läänitys on Saksa. Ei pysty täydentämään lisämaita vaikka haluaisin. Eli toi laite ikään kuin "vanhenee käsiin". Erroria pukkaa, jos yrittää ladata uudet kartat PC:lle ja hämmentää niistä edellisen vuoden Garmin Expressillä mieleiset otokset.
Näistä lähtökohdista mä aion jatkossa ostaa aina jonkun "satasen" valmiiksi kartoitetun, jonka voi laittaa surutta vaihtoon parin vuoden välein. Tartteekin alkaa suunnitella universaalia pidintä moiselle autonaville.
Aitoon mp naviin ja sen ikikarttoihin paloi joskus viis vuotta sitten yhdeksänsataa euroa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Tom Tom Rider (2013) ilmaiset ikikartat ja päivitykset toimivat. Mahtu kans. Lataavalla telineellä hintaan noin 380,- (?).
LIFEMEMBER-
Rautahauli
Ei ne kartat ilmasia oo, me vanhemman mallien käyttäjät maksetaan ne. 
Eiks niistä tomtomeista pääse sen hutjun telineen takia eroon aina ennen seuraavaa päivitystä? Jotenkin muistuu mieleen aiheesta aiemmin keskusteltu. Eikä 2013 navista ei voi vielä tietää, miten se reissussa rähjääntyy.Vallu kirjoitti:Tom Tom Rider (2013) ilmaiset ikikartat ja päivitykset toimivat. Mahtu kans. Lataavalla telineellä hintaan noin 380,- (?).
Mun navi on jo viis vuotta vanha, itse tehdyn touchpaneeliremontin läpikäynyt veteraani. Ulkoilmasto ja tärinät on moiselle laitteelle melkoinen koestus, muuten hyvin on pärjännyt. Nyt on tosiaan karttojen kanssa on ongelma. Ja varmaan Garmin Suomi Oy auttaisi, mut kun tää onneton kapistus, joka mulla on, on ostettu Suomessa toimineelta rinnakkais(harmaa)tuojalta (Erätukku), enkä jaksa enää vääntää siitä kummankaan puolen kanssa. Ajelen 2012 kartoilla.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
JKKo
Yhden kesän eli + 16tkm sen kanssa olen kulkenut, eikä ole rähjääntynyt. Nämä uudet telineet ovat aivan eri maata kuin ne ekat. Itse olen laitanut siihen sen lukon (lisävaruste) ja se on kätevä. Ei tartte joka topilla ottaa Tomppaa taskuun. Ja kun teline on lataava, niin ei ole niitä akun tyhjentymismurheita. Virtaskaa otan parkkivalopiuhasta, kun nämä canväylävehkeet on muuten ongelmallisia sähköliitosten suhteen.Eikä 2013 navista ei voi vielä tietää, miten se reissussa rähjääntyy.
LIFEMEMBER