Valkosivurenkaan puhdistus
Valkosivurenkaan puhdistus
Vaihdettiin Hertsikkaan uusi takarengas,valkosivu näyttää nyt eturenkaassa "nuhruisen likaiselta" millä olette putsanneet valkosivuja?
Re: Valkosivurenkaan puhdistus
Bilteman renkaanpuhdistusaine toimii kohtuudella ja käsienpuhdistuhyytelö(Svartfega/FastOrange/tms) toimii myös karkeahkon sienen avustuksella.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Mä olen käyttänyt pari kertaa kesässä Patapataa (http://www.cederroth.fi/fi/Tuotemerkit/ ... ata-Pata/#). Toimii, mutta taidan itsekin kokeilla tuota Bilteman "myrkkyä" seuraavaksi.
Vanha jenkkiauto harrastaja suositteli hankausainetta, nimeltä Vim(tai muu vastaava). Kokeilin ja ainakin minulla tuntui toimivan.
FXST -03
XL -93
XL -93
Mä olen käyttänyt painepesuainetta raakana, eli ainetta suihkepulloon, ruikit renkaalle ja odottelet hetken, sen jälkeen lähtee kevyesti harjaamalla ja vesiletkulla. Lähtee rasvat ja jarrupölyt, eikä tarvitse juurikaan hangata. 
FXD -01
-
Rautahauli
Joko kaikki kemikaalit on lueteltu... ei oo, lamppuöljy. 
Joo, CRC:tä olen käyttänyt, ja hyvin toimii, siihen päälle ohut vahakerros niin pysyykin jonkin aikaa valkoisena.jantsu kirjoitti:CRC Bräkleen
Tavan autovahaako?kari50 kirjoitti:Joo, CRC:tä olen käyttänyt, ja hyvin toimii, siihen päälle ohut vahakerros niin pysyykin jonkin aikaa valkoisena.jantsu kirjoitti:CRC Bräkleen
Antti Kemppainen - SMOTO - FLSTSCI 2005
Googleen kirjoitat "rengasvaha", "puskurivaha", "kumivaha" jne ni saat esille toimivia tuotteita, itsellä kokemusta Turtlen Extreme nanotechistä, toimii...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Mä laitoin tuossa pyörän talviteloille (joo, liika aikaisin tiedän, mutta tänä syksynä näin) ja kun valkosivut oli todella likaiset, kokeilin vanhaa kunnon hellävaraista Fairya ja jumankekka, sehän toimii. Nyt loistaa valkosivut puhtauttaan niin, ettei kuuna päivänä ole loistanut tähän asti.
Homma siis meni siten, että Fairya hierotaan käsin valkosivuun, odotetaan jonkun aikaa ja sitten pesu Patapataa käyttäen, huuhtelu -> valmis.
P.S. Sitruunanraikas Fairy taitaisi antaa vielä kivan tuoksun, mutta tavallinenkin toimii hienosti.
Homma siis meni siten, että Fairya hierotaan käsin valkosivuun, odotetaan jonkun aikaa ja sitten pesu Patapataa käyttäen, huuhtelu -> valmis.
P.S. Sitruunanraikas Fairy taitaisi antaa vielä kivan tuoksun, mutta tavallinenkin toimii hienosti.
Taitaa se patapata olla turhan karkea maalipinnan puhdistukseen. Aiempana on mainittu huomattavasti hellävaraisempia aineita joilla myös paska lähtee.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
-
Das Fette Sau
- Viesti:
Miulla lähti valkosivut hyvin puhtaaks ketjurasvasta jne Bilteman Wipes -liinoilla (olivat all purpose -mallia muistaakseni). Ne on tosi yleishyödyllisiä kotonakin.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
- norsunkorva
- Viesti:
Paras tapa on vaihtaa ne turhanpäiväiset valkosivut..MUSTASIVUISIIN niinkuin minä tein1001133 kirjoitti:Vaihdettiin Hertsikkaan uusi takarengas,valkosivu näyttää nyt eturenkaassa "nuhruisen likaiselta" millä olette putsanneet valkosivuja?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Korva kirjoittaa asiaanorsunkorva kirjoitti:Paras tapa on vaihtaa ne turhanpäiväiset valkosivut..MUSTASIVUISIIN niinkuin minä tein1001133 kirjoitti:Vaihdettiin Hertsikkaan uusi takarengas,valkosivu näyttää nyt eturenkaassa "nuhruisen likaiselta" millä olette putsanneet valkosivuja?![]()
!
Muuten alkuperäiseen kysymykseen on vain yksi vastaus, "ihan millä vain" - nimittäin kun on vuosien varrella katsonut valkosivujen puhdistusvinkkiä, niin väittäisin useita kymmeniä erittäin hyviksi havaittuja konsteja tarjotun asiaan, eli haaste ei ole lainkaan vaikea, päin vastoin (Itse niitä putsaillut Bilteman käsinpesuaineella viimeksi).
Likaisiakin valkoisivuja törkeämmän näköisiä ovat ne sinisiksi jätetyt sivut.
Ja kaikkiin pyöriin tai vanteisiin ja renkaisiin valkosivut eivät vain sovellu mitenkään. Esimerkikisi vanhan lätän etulokari on niin epäsymmetrisesti renkaan ypärillä, että valkosivu vaan korostaa sitä epäsuhtaisuutta siinä, missä musta häviää huomaamattomasti lokarin varjoon. Samoin mielestäni kevytkeulaisen Sportsterin nokalla valkosivu näyttää enemmän koomiselta, kuin hyvältä.
Oma lukunsa on sitten se kapea valkosivu, joka on joissain matkalehmien orggis Dunlopeissa, se taas näyttää siinä oikeinkin hyvälle, eikä kaipaa lainkaan levennystä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus