Active exhaust module
Active exhaust module
Mikäs piru on pielessä kun 07 Dyna Street Bobissa tuo takimmaisen pakoputken venttiili toimii nurinpäin? Eli tyhjäkäynnillä takimmainen putki on auki ja kun lisää kaasua, niin se menee kiinni. Vaijeri ei mun mielestä sovi kumpaankaan päähän kuin yhtä tietä.
FLHR 2009 Stage IV
Re: Active exhaust module
Se kuuluu toimia juuri niin.
Toiminnolla saadaan "mittauskierroksilla" hieman sopivampi ääni.
Läppä aukeaa sitten taas kierrosten vielä noustessa.
Mitään muuta selitystä tuollaiseen toimintaan ei vielä kukaan ole tainnut keksiä.
Amerikan laitteissa läppää ei ole, joten moottorin toimintaan sillä tuskin on merkitystä, vaikka vaijerit ottaisi pois ja lukitsisi läpän auki.
Huolto-ohjelmallakin läpän saa jäykistettyä, jos sellaiseen on aihetta.
Toiminnolla saadaan "mittauskierroksilla" hieman sopivampi ääni.
Läppä aukeaa sitten taas kierrosten vielä noustessa.
Mitään muuta selitystä tuollaiseen toimintaan ei vielä kukaan ole tainnut keksiä.
Amerikan laitteissa läppää ei ole, joten moottorin toimintaan sillä tuskin on merkitystä, vaikka vaijerit ottaisi pois ja lukitsisi läpän auki.
Huolto-ohjelmallakin läpän saa jäykistettyä, jos sellaiseen on aihetta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Desibelien mittaukseen se varmaan vaikuttaa positiivisesti mutta muita positiivisia vaikutuksia ei taida ollakaan. Otinkin jo vaijerin pois ja lukitsin venttiilin auki. Nyt täytyy vielä ostaa eliminaattoriplugi että pääsee vikavalosta eroon.
FLHR 2009 Stage IV
Eikös se vikavalo pysy pimeänä, kun annat sen moottorin toimia paikallaan ilman vaijereita.jkemppi kirjoitti:Desibelien mittaukseen se varmaan vaikuttaa positiivisesti mutta muita positiivisia vaikutuksia ei taida ollakaan. Otinkin jo vaijerin pois ja lukitsin venttiilin auki. Nyt täytyy vielä ostaa eliminaattoriplugi että pääsee vikavalosta eroon.
Se eliminaattori yhdistää moottoripistokken kaksi nastaa, joten kovin monta kymppiä siitä ei kannata maksaa. Voi jopa löytyä jostakin netin syövereistä, mitkä pitää yhdistää. Kokeile tämänkin palstan hakuun jotakin "läppä" tjsp.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Asentaa sen eliminaattorin virrattomaan mopoon, niin läppä jää auki oli vaijeri kiinni tai ei. Varsinainen extremeviritys on laittaa eliminaatttori kytkimellä, niin voi kääntää läpän toimintaan, jos siltä tuntuu. Läpän aukijättöhän on Street Bobissa varsinainen viherympäristöteko => molemmat katalysaattorit pysyvät toimintalämpöisinä ja ilma on raikasta. Jos läppä pelaa siinä putkistossa peliään, niin takapönttö ei putsaa pakokaasua yhtä hyvin, koska toinen katalysaattori jäähtyy vähän väliä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Täytyy tutkia noita kytkentöjä jos saisi valon pois ilman kaupan eliminaattoria. Minulla on vakioputkissa muuten katalysaattori vain alemmassa eli etummaisen pytyn vaimentimessa. Siinä putkessa minkä läppä sulkee ei katalysaattoria ole.
FLHR 2009 Stage IV
Saattaa olla noinkin. Mulla kun on molemmat pöntöt niitä etummaiseksi tarkoitettua isoreikäisempiä, avarampia ja vähän parempiäänisiä. Ja läppä ainiaaksi asetettu auki. Eli mulla on vakiosta poiketen kaksi katalysaattoria kaiken aikaa siivoamassa pakokaasuja! Nyt tuli hyvä mieli!jkemppi kirjoitti:Täytyy tutkia noita kytkentöjä jos saisi valon pois ilman kaupan eliminaattoria. Minulla on vakioputkissa muuten katalysaattori vain alemmassa eli etummaisen pytyn vaimentimessa. Siinä putkessa minkä läppä sulkee ei katalysaattoria ole.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>