Työkalurullat
Työkalurullat
Terve,
Ois tarpeen saada tarpeelliset moottoripyörä työkalut kulkemaan matkassa ja oon harkinnut erilaisia vaihtoehtoja. Osaatteko kertoa tuleeko näissä rullissa ne työkalut myös mukana? Hinnaltaan ovat niin edullisia, että ei jaksa uskoa. Tai sitten joutunee vaihtamaan parempiin kappaleisiin? Olen aloitteleva motoristi, niin ei ole ihan tuttuja hommia vielä. Ulkonäöllisesti nuo sopii kuin nakutettu.
Ois tarpeen saada tarpeelliset moottoripyörä työkalut kulkemaan matkassa ja oon harkinnut erilaisia vaihtoehtoja. Osaatteko kertoa tuleeko näissä rullissa ne työkalut myös mukana? Hinnaltaan ovat niin edullisia, että ei jaksa uskoa. Tai sitten joutunee vaihtamaan parempiin kappaleisiin? Olen aloitteleva motoristi, niin ei ole ihan tuttuja hommia vielä. Ulkonäöllisesti nuo sopii kuin nakutettu.
Re: Työkalurullat
Kyllä se on pelkkä kotelo, ehkä paperia sisällä
Työkalujen tarpeesta yli 100 km reissulle ja hankinnasta oli täällä pitkäkin ketju, jota en nyt juuri ehdi kaivelemaan esille.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ei tule työkaluja, pelkkiä putkia ovat.
Jotakin aiempaa viihdykettä aiheesta http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... %C3%B6kalu" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotakin aiempaa viihdykettä aiheesta http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... %C3%B6kalu" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Noita rullia tai vastaavia laukkuja löytyy sitten kymmeniä erilaisia. Kannattaa selailla nettiä ennenkuin ostaa. On myös hyvä miettiä etukäteen minne sen rullan/laukun aikoo asentaa. Esim. etulokarin yläpuolelle asennettu laukku saattaa hakata lokariin. Rungon "alla" oleva saattaa raapia asfalttiin etc.
Ja työkaluista sen verran, että niitä on myös osattava käyttää. Turha niitä on roudata mukana jos ei tiedä mitä tuuman jakkarilla tekee. (En tiedä taidoistasi
)
Ja työkaluista sen verran, että niitä on myös osattava käyttää. Turha niitä on roudata mukana jos ei tiedä mitä tuuman jakkarilla tekee. (En tiedä taidoistasi
LIFEMEMBER- Mopopoika -65
- Viesti:
Juu, kannattaa mitata etukäteen minkä kokoisen ja mihin kohtaa haluaa.
Itse teetin vuosituhannen alkuvuosina Turussa Länsikeskuksen Cittarin vieressä olevalla suutarilla rullan joka vieläkin kulkee mukana. Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.
Tarvittavista työkaluista on tällä foorumilla muualla juttua ja ajan myötä oppii kyllä tietämään mitä se oma pyörä kaipaa...
Itse teetin vuosituhannen alkuvuosina Turussa Länsikeskuksen Cittarin vieressä olevalla suutarilla rullan joka vieläkin kulkee mukana. Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.
Tarvittavista työkaluista on tällä foorumilla muualla juttua ja ajan myötä oppii kyllä tietämään mitä se oma pyörä kaipaa...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
[quote="Mopopoika -65"]Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.
quote]
Hei täähän kuulosta hyvältä idealta. Kiitti sen jakamisesta. Pitää tänään heti ostaa Alepasta Cokista.
quote]
Hei täähän kuulosta hyvältä idealta. Kiitti sen jakamisesta. Pitää tänään heti ostaa Alepasta Cokista.
Loud valves save lives
- Mopopoika -65
- Viesti:
Lisävinkki:Pera kirjoitti:Hei täähän kuulosta hyvältä idealta. Kiitti sen jakamisesta. Pitää tänään heti ostaa Alepasta Cokista.Mopopoika -65 kirjoitti:Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.
Itse en ole käyttänyt Sepixlhn lisäkikkaa: oli vielä kieputtanut rautalankaa ja roudariteippiä kotelon päälle, niin kulkivat nekin näppärästi mukana. Ja toki pieni pätkä sähkäjohtoakaan ei ole pahitteeksi.
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)
-
Tuhlaajapoika
Mosquito biker myy ainakin rullia,jotka ovat todella tukevia. Eivät lössähdä heti. Työkalut sisään tosiaan pitää hommata erikseen. 
Rock rock . Itse ostin joskus Leather Heavenista rullat ja hinta/laatu suhde oli kohillaan (35€.)
t. Ruma
t. Ruma
FLHT -96. 85hp/120Nm
- -Harikka-
- Viesti:
Lisävinkki 2: Miulla on Softissa sentin levysiä pitkiä nippusiteitä runkoputkessa tankin alla. Sitä ei koskaa tiiä mitä pittää sittoo kiinni/korjata tien päälläMopopoika -65 kirjoitti: Lisävinkki:
Itse en ole käyttänyt Sepixlhn lisäkikkaa: oli vielä kieputtanut rautalankaa ja roudariteippiä kotelon päälle, niin kulkivat nekin näppärästi mukana. Ja toki pieni pätkä sähkäjohtoakaan ei ole pahitteeksi.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Joo täytyy kans kokeilla jotain "kokispullo"-kikkaa ... ongelma on et koko kesä kun työkalut eturullassa niin syksyllä alkaa oleen enempi-vähempi ruostetta siellä sun täällä ... sais pysyyn kuivina, ihan kaikkee en viitti upottaa vaseliiniin ... vai ehkä sittenkin
-00 Sportster 883/1200
- Mopopoika -65
- Viesti:
Laita ne kaksi sisäkkäistä kokispullot vielä muovipussin sisään, niin pysyy työkalut kuivina...jtahola kirjoitti:Joo täytyy kans kokeilla jotain "kokispullo"-kikkaa ... ongelma on et koko kesä kun työkalut eturullassa niin syksyllä alkaa oleen enempi-vähempi ruostetta siellä sun täällä ... sais pysyyn kuivina, ihan kaikkee en viitti upottaa vaseliiniin ... vai ehkä sittenkin
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)
Minä laitoin nuo "juomapullot" vastakkain ja saumakohtaan roudarin teippiä muutaman kierroksen, tuo teippi oli sitten tarvittaessa käytettävissä remonttiinMopopoika -65 kirjoitti: Laita ne kaksi sisäkkäistä kokispullot vielä muovipussin sisään, niin pysyy työkalut kuivina...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Voi hitto et mä oon vanha, yksinkertanen tai väsyny. Tai noita kaikkia
Mä ihan oikeesti mietin et miks joku laittais lasipulloja työkalurullaan ja miten ne auttais noiden työkalujen kans. Yhtäkkiä hissi nousi yläkertaan asti ja hiffasin et onhan kokispulloja muovisinakin. Taitaa olla parempi mennä goisaamaan
-
Grasschopper1
Et sä oo mitään noista,sä et oo vaan ostanu kokista vähään aikaan
Kato,kun muistelen tällä laholla päällä,ettei sitä oo ollu lasipulloissa enää muutamiin vuosiin