Työkalurullat

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

reko

Työkalurullat

Viesti Kirjoittaja reko »

Terve,

Ois tarpeen saada tarpeelliset moottoripyörä työkalut kulkemaan matkassa ja oon harkinnut erilaisia vaihtoehtoja. Osaatteko kertoa tuleeko näissä rullissa ne työkalut myös mukana? Hinnaltaan ovat niin edullisia, että ei jaksa uskoa. Tai sitten joutunee vaihtamaan parempiin kappaleisiin? Olen aloitteleva motoristi, niin ei ole ihan tuttuja hommia vielä. Ulkonäöllisesti nuo sopii kuin nakutettu.
Joe Cool
Viesti:

Re: Työkalurullat

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kyllä se on pelkkä kotelo, ehkä paperia sisällä :wink: Työkalujen tarpeesta yli 100 km reissulle ja hankinnasta oli täällä pitkäkin ketju, jota en nyt juuri ehdi kaivelemaan esille.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei tule työkaluja, pelkkiä putkia ovat.

Jotakin aiempaa viihdykettä aiheesta http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... %C3%B6kalu" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Noita rullia tai vastaavia laukkuja löytyy sitten kymmeniä erilaisia. Kannattaa selailla nettiä ennenkuin ostaa. On myös hyvä miettiä etukäteen minne sen rullan/laukun aikoo asentaa. Esim. etulokarin yläpuolelle asennettu laukku saattaa hakata lokariin. Rungon "alla" oleva saattaa raapia asfalttiin etc.
Ja työkaluista sen verran, että niitä on myös osattava käyttää. Turha niitä on roudata mukana jos ei tiedä mitä tuuman jakkarilla tekee. (En tiedä taidoistasi :wink: )
Kuva LIFEMEMBER
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Juu, kannattaa mitata etukäteen minkä kokoisen ja mihin kohtaa haluaa.

Itse teetin vuosituhannen alkuvuosina Turussa Länsikeskuksen Cittarin vieressä olevalla suutarilla rullan joka vieläkin kulkee mukana. Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.

Tarvittavista työkaluista on tällä foorumilla muualla juttua ja ajan myötä oppii kyllä tietämään mitä se oma pyörä kaipaa... 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

[quote="Mopopoika -65"]Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.
quote]

Hei täähän kuulosta hyvältä idealta. Kiitti sen jakamisesta. Pitää tänään heti ostaa Alepasta Cokista.
Loud valves save lives
Mopopoika -65
Viesti:

Pera kirjoitti:
Mopopoika -65 kirjoitti:Rullan sisässä on sepixlh:n vinkistä tekemäni kotelo, joka on tehty kahdesta kokispullosta, jonka sisällä työkalut ovat.
Hei täähän kuulosta hyvältä idealta. Kiitti sen jakamisesta. Pitää tänään heti ostaa Alepasta Cokista.
Lisävinkki:
Itse en ole käyttänyt Sepixlhn lisäkikkaa: oli vielä kieputtanut rautalankaa ja roudariteippiä kotelon päälle, niin kulkivat nekin näppärästi mukana. Ja toki pieni pätkä sähkäjohtoakaan ei ole pahitteeksi.
Aake
XLH-84 (late)
Tuhlaajapoika

Viesti Kirjoittaja Tuhlaajapoika »

Mosquito biker myy ainakin rullia,jotka ovat todella tukevia. Eivät lössähdä heti. Työkalut sisään tosiaan pitää hommata erikseen. :)
Micke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micke »

Rock rock . Itse ostin joskus Leather Heavenista rullat ja hinta/laatu suhde oli kohillaan (35€.)
t. Ruma 8)
FLHT -96. 85hp/120Nm
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Mopopoika -65 kirjoitti: Lisävinkki:
Itse en ole käyttänyt Sepixlhn lisäkikkaa: oli vielä kieputtanut rautalankaa ja roudariteippiä kotelon päälle, niin kulkivat nekin näppärästi mukana. Ja toki pieni pätkä sähkäjohtoakaan ei ole pahitteeksi.
Lisävinkki 2: Miulla on Softissa sentin levysiä pitkiä nippusiteitä runkoputkessa tankin alla. Sitä ei koskaa tiiä mitä pittää sittoo kiinni/korjata tien päällä :idea: :wink:
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jtahola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtahola »

Joo täytyy kans kokeilla jotain "kokispullo"-kikkaa ... ongelma on et koko kesä kun työkalut eturullassa niin syksyllä alkaa oleen enempi-vähempi ruostetta siellä sun täällä ... sais pysyyn kuivina, ihan kaikkee en viitti upottaa vaseliiniin ... vai ehkä sittenkin
-00 Sportster 883/1200
Mopopoika -65
Viesti:

jtahola kirjoitti:Joo täytyy kans kokeilla jotain "kokispullo"-kikkaa ... ongelma on et koko kesä kun työkalut eturullassa niin syksyllä alkaa oleen enempi-vähempi ruostetta siellä sun täällä ... sais pysyyn kuivina, ihan kaikkee en viitti upottaa vaseliiniin ... vai ehkä sittenkin
Laita ne kaksi sisäkkäistä kokispullot vielä muovipussin sisään, niin pysyy työkalut kuivina...
Aake
XLH-84 (late)
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Mopopoika -65 kirjoitti: Laita ne kaksi sisäkkäistä kokispullot vielä muovipussin sisään, niin pysyy työkalut kuivina...
Minä laitoin nuo "juomapullot" vastakkain ja saumakohtaan roudarin teippiä muutaman kierroksen, tuo teippi oli sitten tarvittaessa käytettävissä remonttiin :D Erittäin hyvä ratkaisu, jos työkalut pakkaa mukaan niitä ei ikinä tarvitse 8) Ja kuten Mopopoika-65 mainitsi sähköjohtoa on hyvä olla mukana eli tuon rautalangan voi kiepittää sen pullon ympärille, vaihto-ehtoisesti rautalangan voi vaihtaa sähköjohtoon.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
flatbed

Viesti Kirjoittaja flatbed »

Voi hitto et mä oon vanha, yksinkertanen tai väsyny. Tai noita kaikkia :) Mä ihan oikeesti mietin et miks joku laittais lasipulloja työkalurullaan ja miten ne auttais noiden työkalujen kans. Yhtäkkiä hissi nousi yläkertaan asti ja hiffasin et onhan kokispulloja muovisinakin. Taitaa olla parempi mennä goisaamaan
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Et sä oo mitään noista,sä et oo vaan ostanu kokista vähään aikaan :lol: Kato,kun muistelen tällä laholla päällä,ettei sitä oo ollu lasipulloissa enää muutamiin vuosiin :D
Vastaa Viestiin