Ikinä ei oo ollu mitään vaikeuksia löytää ja laittaa sinne jarrunestesäiliöön sitä ainetta mitä siinä säiliön kannessa käsketään sinne laittamaan pyörän merkistä ja mallista riippumatta...
DOT 5 nesteistä DOT 4 nesteisiin
-
MrX
Re: DOT 5 nesteistä DOT 4 nesteisiin
Alkaa olla yhtä polttava aihe kuin jokakesäinen mikä öljy on parasta ketju.
Ikinä ei oo ollu mitään vaikeuksia löytää ja laittaa sinne jarrunestesäiliöön sitä ainetta mitä siinä säiliön kannessa käsketään sinne laittamaan pyörän merkistä ja mallista riippumatta...
niin no, mielipiteitähän on aina yhtä monta kuin on per***eikiäkin.......MrX kirjoitti:Alkaa olla yhtä polttava aihe kuin jokakesäinen mikä öljy on parasta ketju.
Ainahan niitä "erikoisempiakin" aineita löytää kaikkiin muihinkin asioihin, mutta joskus se saatavuuden helppous on kuitenkin parempi! Säästyy aikaa siltä etsimiseltä, jos nyt ei kaikkea satu olemaan itsellä varastossa.........
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Laiskuus ainaki mulla tulee vastaan tuossa nesteiden vaihdossa. En millään viitsi alkaa koko järjestelmää pesemään ja sittenkin jää epävarmaksi, kestääkö tiivisteet nestetyypin vaihdon, joten ostan sen kalliin 5.0 purkin, kun varmasti tiedän sellaista pyörässäni olevan.Pave. kirjoitti:niin no, mielipiteitähän on aina yhtä monta kuin on per***eikiäkin.......MrX kirjoitti:Alkaa olla yhtä polttava aihe kuin jokakesäinen mikä öljy on parasta ketju.
Ainahan niitä "erikoisempiakin" aineita löytää kaikkiin muihinkin asioihin, mutta joskus se saatavuuden helppous on kuitenkin parempi! Säästyy aikaa siltä etsimiseltä, jos nyt ei kaikkea satu olemaan itsellä varastossa.........
Toinen juttu, jos laitetaan uusilla palikoilla koko paska, sitten kyllä laitan jo hinnankin takia dot4.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
MrX
Rahatkin on aina riittänyt siihen kalliimpaan jos Valmistaja on sitä laitteisiinsa suositellut.Pertti kirjoitti:Laiskuus ainaki mulla tulee vastaan tuossa nesteiden vaihdossa. En millään viitsi alkaa koko järjestelmää pesemään ja sittenkin jää epävarmaksi, kestääkö tiivisteet nestetyypin vaihdon, joten ostan sen kalliin 5.0 purkin, kun varmasti tiedän sellaista pyörässäni olevan.Pave. kirjoitti:niin no, mielipiteitähän on aina yhtä monta kuin on per***eikiäkin.......MrX kirjoitti:Alkaa olla yhtä polttava aihe kuin jokakesäinen mikä öljy on parasta ketju.
Toinen juttu, jos laitetaan uusilla palikoilla koko paska, sitten kyllä laitan jo hinnankin takia dot4.
Olen jättänyt sitten pari shottia ottamatta Rallissa...
Yhtä olen ihmetellyt. Harrikan huoltopisteet ei kovin mielellään vaihda jarrunesteitä. Mistähän kiikastaa. Ainakin ABS laitteisiin ne tulisi ehdottomasti vaihtaa vähintään 2 vuoden välein. Muuten se ABS purkki voi sanoa sopimuksen irti. Ja se maksaa pirusti...
DOT 5 meni lopulta järjestelmään ja jarrujen ilmaus oli aika projekti, meni osia vaihtoon vielä lisää alkuperäisestä suunnitelmasta. Lopputulos on kuitenkin tärkein eli jarru pelaa ja homma jatkuu. Kiitos vinkeistä.
FXSTD -00
-
Rautahauli
Mulla on roiskunut jarrunesteitä ilmatessa sinnetänne (tunari) joten Dot5 hyvä valinta.
Se ei pilaa (ajan patinoimaa) maalipintaa.
Eipä ne niitä mielellään vaiha, mut mitä ite noita (töissä) huoltanu nii ne nesteet vaihetaan just siinä huollossa kun tehdas suosittelee.MrX kirjoitti:Rahatkin on aina riittänyt siihen kalliimpaan jos Valmistaja on sitä laitteisiinsa suositellut.
Olen jättänyt sitten pari shottia ottamatta Rallissa...
Yhtä olen ihmetellyt. Harrikan huoltopisteet ei kovin mielellään vaihda jarrunesteitä. Mistähän kiikastaa. Ainakin ABS laitteisiin ne tulisi ehdottomasti vaihtaa vähintään 2 vuoden välein. Muuten se ABS purkki voi sanoa sopimuksen irti. Ja se maksaa pirusti...
Se nesteiden vaihto laiskanmiehen tapaan: imaise vaikka lääkeruiskulla jarrunestesäiliö tyhjäksi ja laita uutta nestettä poistetun tilalle... jos tuon joka syksy/talvi/kevät huollossa tekeen on neste "riittävän hyvää" aina.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro