Akun irroitus/sireeni
Akun irroitus/sireeni
Irroitin akun kaapelin ja heti alkoi tuo sireeni huutaa. Paniikissa suljin tallin oven ja ryntäsin evakkoon sisälle. Siellä se huuti aikansa. Miten tuon "helvetinkoneen" kanssa pitäis toimia kun vaikka akkua vaihtaa? Mielestäni mulla oli se vastaanotin taskussa, mutta silti tuo infernaalinen hälytys herätti naapuruston. Pyörä on FXSTC-08.
"nim. naapurit herättänyt"
"nim. naapurit herättänyt"
Re: Akun irroitus/sireeni
Virta päälle ja akun - kaapeli irti. Ei soi enää. Sitten virta päällä kaapeli takaisin kiinni ja ajamaan.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Jotenkin näin meni näiden uudempien kanssa... (onhan tästä ollut aikaisemminkin keskustelua)
Virta päälle ja pääsulake irti. (Kaiva esille ensiksi)
Sulakkeen irroittamissen aikaa n.5 sek.
Sen jälkeen voi irroitella huoletta akulle menevän johdot. Ja aina ensin miinusjohto!
Tuolla hälyttimellähän on oma akkunsa, kuten toisessa ketjussa on todettu.
Virta päälle ja pääsulake irti. (Kaiva esille ensiksi)
Sulakkeen irroittamissen aikaa n.5 sek.
Sen jälkeen voi irroitella huoletta akulle menevän johdot. Ja aina ensin miinusjohto!
Tuolla hälyttimellähän on oma akkunsa, kuten toisessa ketjussa on todettu.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Tarkennetaan.Joe Cool kirjoitti:Virta päälle ja akun - kaapeli irti. Ei soi enää. Sitten virta päällä kaapeli takaisin kiinni ja ajamaan.
Häly pois toiminnasta:
-virtapäälle
-virta pois
-pääsulake irti, ennen kuin vilkut ehtivät välähtää
Nyt häly on kokonaan pois pelistä ja akun voi irrottaa, pyörää liikutella ja vaikka varastaa ilman meteliä.
Turvallisessa talvi-tai muussakin pidemmässä säilytyksessä kannattaa tuo toimenpide tehdä, niin akku pysyy ilman laturia vireessä.
Takaisin kytkentä tapahtuu itsestään, kun sulake on paikallaan ja virta käännetään päälle
Jaaha, Smuige ehti ensin.
Itse sain tuon oman ohjeeni asentajilta. En ole kokeillut ottaa sulaketta pois virta päällä, koska pyörässä on kuitenkin kaikenlaista elektroniikkaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Näyttää näissä Euroopan hälyttimissä vaativan enemmän järjestelmällisyyttä, kuin Ameriikan hälyttimissä. Itse olen aina vain sammuttanut koneen, ja ottanut maakaapelin irti. Tai jos hälyytin oli päällä, se pois päältä ja maakaapeli irti. Ei muuta. Ja nythän oli kyseessä 2001 EFI-Softis, eli vanhempi uusi. Tietenkin hälyytinsysteemi on voinut kehittyäkin kymmenessä vuodessa. Mutta joka tapauksessa Ameriikanhälytin ei mene oletusasetuksilla puolen minuutin kuluttua koneen sammutuksesta itsestään päälle, kuten Euroopan mopoissa. Tästähän on joskus ollut puhetta tälläkin palstalla.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
On se Eorooppaan tuotu kehittynyt sellaiseksi, ettei enää ole päällekytkettävää hälyä, vaan se on aina päällä. Muistaakseni tunnistinmokkulamalli tuli 2006 jälkeen, 2008-malleissa ainakin jo automaattinen on.hdjokke kirjoitti:Näyttää näissä Euroopan hälyttimissä vaativan enemmän järjestelmällisyyttä, kuin Ameriikan hälyttimissä. Itse olen aina vain sammuttanut koneen, ja ottanut maakaapelin irti. Tai jos hälyytin oli päällä, se pois päältä ja maakaapeli irti. Ei muuta. Ja nythän oli kyseessä 2001 EFI-Softis, eli vanhempi uusi. Tietenkin hälyytinsysteemi on voinut kehittyäkin kymmenessä vuodessa. Mutta joka tapauksessa Ameriikanhälytin ei mene oletusasetuksilla puolen minuutin kuluttua koneen sammutuksesta itsestään päälle, kuten Euroopan mopoissa. Tästähän on joskus ollut puhetta tälläkin palstalla.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Kiitos vastauksista. Näiden kysymysten päällekkäisyyksiä ei voine estää koska täällä vierailee myös aloittelijoita. Pääasia että tieto kulukee.
"Too old to Rock`Roll too young to die".
"Too old to Rock`Roll too young to die".
- ShamanDali
Jatkanpa tähän ketjuun kun ei viitsi tehdä uuttakaan.
Mulla on -08, alkuperäinen ja automaattisesti päällekytkeytyvällä hälyttimellä, sporsteri.
Keljuttaa tuo hälyn avaimenperän patterien kesto ja toiminta muutenki, niitä kun menee 3-5 tuoretta nappiparistoa kesässä. Toki ajelen paljon ja kylmissäkin oloissa mutta, aina saa olla vainoharhainen kun mopoaan heilauttaa parkissa. (häly EI poistu vaikka pistäs ensin virrat päälle)
Viime syksynä Tromsøn suunnalla oli tulla hätäkakka, onneksi Suomalainen jalomielinen motoristi pelasti pulasta ja kävi ostamassa lisää pattereita=)
Voiskohan vastaanotin olla tehoton tai alun perinkin väärin toimiva?
Kuitenkin paristojen varaus on vielä aika ok kun häly alkaa jo vinkua.
Mulla on -08, alkuperäinen ja automaattisesti päällekytkeytyvällä hälyttimellä, sporsteri.
Keljuttaa tuo hälyn avaimenperän patterien kesto ja toiminta muutenki, niitä kun menee 3-5 tuoretta nappiparistoa kesässä. Toki ajelen paljon ja kylmissäkin oloissa mutta, aina saa olla vainoharhainen kun mopoaan heilauttaa parkissa. (häly EI poistu vaikka pistäs ensin virrat päälle)
Viime syksynä Tromsøn suunnalla oli tulla hätäkakka, onneksi Suomalainen jalomielinen motoristi pelasti pulasta ja kävi ostamassa lisää pattereita=)
Kyllä mulla tais kestää melkein kolme kesää joten jotain kyllä nyt mättää, ootko kokeillut käyttää sitä toista mukana olevaa. Säilytätkö nappia lähellä pyörää jatkuvasti, vois kuvitella että vaikuttaa pariston kestoon jos ovat kokoajan yhteydessä toisiinsa ??ShamanDali kirjoitti:Jatkanpa tähän ketjuun kun ei viitsi tehdä uuttakaan.
Keljuttaa tuo hälyn avaimenperän patterien kesto ja toiminta muutenki, niitä kun menee 3-5 tuoretta nappiparistoa kesässä.
jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
- ShamanDali
Avaimenperät on turvallisen matkan päässä pyörästä, eli eivät ole jatkuvasti yhteydessä toisiinsa...
Vaikka minun mielestä tuo nyt ei ehkä vaikuta patterin kestoon kun lähetys taitaa olla yksisuuntaista avaimelta hälylle. Tosin pirustako nuista ymmärtää kun en ole jaksanut tutustua tuohon pakokauhua aiheuttavan äänen alkulähteeseen enkä edes tiedä missä se on=))
Molempia avaimia olen kokeillut ja pitkillä matkoillahan on pakko olla mukana kaksi avaimenperää +lompakossa lisäpatteri.
Eipä tuo patterien ostelu maailmaa kaada mutta kun vaikka koko kylmän Lapin kesän kestäisi
Vaikka minun mielestä tuo nyt ei ehkä vaikuta patterin kestoon kun lähetys taitaa olla yksisuuntaista avaimelta hälylle. Tosin pirustako nuista ymmärtää kun en ole jaksanut tutustua tuohon pakokauhua aiheuttavan äänen alkulähteeseen enkä edes tiedä missä se on=))
Molempia avaimia olen kokeillut ja pitkillä matkoillahan on pakko olla mukana kaksi avaimenperää +lompakossa lisäpatteri.
Eipä tuo patterien ostelu maailmaa kaada mutta kun vaikka koko kylmän Lapin kesän kestäisi
kaiken kaikkiaan raivostuttava laite koko halytin, ajatuksissa olisi koko halyn poisto.
Se perkele kun alkaa rallisa huutamaan kun olet itse toisella puolen "kisakylaa". Pakko on jattaa se latka laukkuun etta ei ala soimaan kun joku tørayttaa suorilla torvilla ihan vieresta ohi. siitakin niita kuulemma laukeaa.
Mulla oli molemmat latkat mukana ja molemmissa ihan uudet patterit, no alkoihan se perkele huutamaan lauttajonossa, en kerennyt pois paalta tupakki huulesa kun torvet ja vilkut soitti ja vilkku.
Huomioidaanko tota koko harpaketta vakuutus laskussa, en tieda, mutta enpa usko etta sita kukaan muutoinkaan varastaa..
se etta saako sen koko riivatun systeemin pois paalta, on viela selvittamatta. edellisesta pyorasta sai vik-vik aanet pois, mutta mutta...
Se perkele kun alkaa rallisa huutamaan kun olet itse toisella puolen "kisakylaa". Pakko on jattaa se latka laukkuun etta ei ala soimaan kun joku tørayttaa suorilla torvilla ihan vieresta ohi. siitakin niita kuulemma laukeaa.
Mulla oli molemmat latkat mukana ja molemmissa ihan uudet patterit, no alkoihan se perkele huutamaan lauttajonossa, en kerennyt pois paalta tupakki huulesa kun torvet ja vilkut soitti ja vilkku.
Huomioidaanko tota koko harpaketta vakuutus laskussa, en tieda, mutta enpa usko etta sita kukaan muutoinkaan varastaa..
se etta saako sen koko riivatun systeemin pois paalta, on viela selvittamatta. edellisesta pyorasta sai vik-vik aanet pois, mutta mutta...
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
Itseä risoi myös tuo sireeni, otin pois. Ajonesto siis toki paikoillaan, pelkkä sireeni siitä penkin alta veks. Valot vilkkuu eikä lähde ilmaan lupaa käyntiin mutta on hiljaa.. Pyörä -02 dyna, näissähän tuo häly pitää vielä laittaa käsin pois päältä, eri ärsyttävä systeemi.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
- norsunkorva
- Viesti:
Yks kysymys? Kuinka moni tietää jonkun jonka pyörän VARASTAMINEN olis kaatunu noihin sireeneihin ja kaiken maailaman ajonesto perk*leihin ? Itellä on parissa pyörässä ollu ja poistanu moiset lapselliset lelut aina heti oston jälkeenatco kirjoitti:Itseä risoi myös tuo sireeni, otin pois. Ajonesto siis toki paikoillaan, pelkkä sireeni siitä penkin alta veks. Valot vilkkuu eikä lähde ilmaan lupaa käyntiin mutta on hiljaa.. Pyörä -02 dyna, näissähän tuo häly pitää vielä laittaa käsin pois päältä, eri ärsyttävä systeemi.
Minulla on vakuutus
Näitä "perusmopoja" on Nettimoto täynnä! Laput vakuutusyhtiöön ja uutta kehiin.
Tietysti jos on joku vimpan päälle tuunattu erikoisuus , se harmittaa jos joku vie
Tietysti jos tuo pyörä on elämän keskipiste...kannattaa jäädä kadun viereen sitä vahtimaankin
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Pertti kirjoitti:
Tarkennetaan.
Häly pois toiminnasta:
-virtapäälle
-virta pois
-pääsulake irti, ennen kuin vilkut ehtivät välähtää
Nyt häly on kokonaan pois pelistä ja akun voi irrottaa, pyörää liikutella ja vaikka varastaa ilman meteliä.
Turvallisessa talvi-tai muussakin pidemmässä säilytyksessä kannattaa tuo toimenpide tehdä, niin akku pysyy ilman laturia vireessä.
Takaisin kytkentä tapahtuu itsestään, kun sulake on paikallaan ja virta käännetään päälle
Huomasin että oli bobissa sulakkeet melko hapettuneet ja aloin niitä yksitellen irroittamaan ja puhdistamaan.
Ja kas akun sulakkeen irroituksen yhteydessä alkoin sireeni huutamaan niin että naapurin mieskin tuli katsomaan että mikäs se täällä pirraa. Ei muutakun äkkiä sulake paikoilleen ja virrat päälle. siireni sammui. Päätin sitten tulla tinnityksen saattelemana foorumia lueskelemaan ja täältähän löytyin apu heti. Kiitosta vaan.
Pyörän mukana tulleen käyttöohjekirjan mukaisen äänettömän tilan valinta ei pelittänyt kun kokeilin.
Mutta tuo virrat päälle ja virrat pois ja samantien pääsulakkeen irroitus toimi.
Softail standard 2006
Nostellaas vähän.
Pyöränä VRSCDX night rod special 2008, pari vuotta tullut ajeltua ilman isompia ongelmia. Nyt kuitenkin alkoi kyrsimään tuo sireeni, kertokaas joku voiko sen johdon vain irroittaa, ilman muita säätöjä? Pyörä tällä hetkellä ilman akkua, laturiin pitäisi saada. Ajattelin myös jättää sireenin paikalleen, jos vain saisi sen pois käytöstä.
Tänks.
Pyöränä VRSCDX night rod special 2008, pari vuotta tullut ajeltua ilman isompia ongelmia. Nyt kuitenkin alkoi kyrsimään tuo sireeni, kertokaas joku voiko sen johdon vain irroittaa, ilman muita säätöjä? Pyörä tällä hetkellä ilman akkua, laturiin pitäisi saada. Ajattelin myös jättää sireenin paikalleen, jos vain saisi sen pois käytöstä.
Tänks.