Akku
Re: Akku
flht 07, nyt vasta pimeni patteri (6v). Mahtaako tätä kestoakkua saada muualta kun merkkiliikkeestä?
ps. on muuten alkuperäinen etukumikin vielä vaihtamatta(37 th km) ei näytä tunloppi kuluvan ajossa. vaihtaa pitää että saa seurata kulutuspintoja. Onkohan tuo näitä eurohiujauksia että kumin pitää kulua. Jenkit ei pääsis mökille ja takaisin samoilla renkailla, siksi niiden pitänee siellä kestää kaiketi enemmän kuin meillä eurotolloilla.
juudis (is back)
ps. on muuten alkuperäinen etukumikin vielä vaihtamatta(37 th km) ei näytä tunloppi kuluvan ajossa. vaihtaa pitää että saa seurata kulutuspintoja. Onkohan tuo näitä eurohiujauksia että kumin pitää kulua. Jenkit ei pääsis mökille ja takaisin samoilla renkailla, siksi niiden pitänee siellä kestää kaiketi enemmän kuin meillä eurotolloilla.
juudis (is back)
Juudis
Eihän H-D itse niitä akkuja valmista. Olen joskus kuullutkin alihankkijan nimen, mutta ei just nyt tuu mieleen. (Nykyisin muistan hyvin kuuskytluvun tapahtumat, mutta en sitä mitä eilen tapahtui
)
Epäilen myös, että akun hinta ei hirveitä poikkea vaikka sen kyljessä lukisi H-D, verrattuna vastaavaan laatuakkuun. Että tilaa pois orkkisakku, on ainakin mitat ja navat oikein.
ps. ja welcome back, Juudis
Epäilen myös, että akun hinta ei hirveitä poikkea vaikka sen kyljessä lukisi H-D, verrattuna vastaavaan laatuakkuun. Että tilaa pois orkkisakku, on ainakin mitat ja navat oikein.
ps. ja welcome back, Juudis
LIFEMEMBERRe: Akku
hyvä neuvo. Hain tänään Hotbikestä uuven, 285e. lupasin palata taas kuuden vouden kuluttua, saa nähä.
Juudis
-
nordicmikko
Tarttis saada fyysisiltä mitoiltaan mahdollisimman pieni akku BT evoon, on hiukan hankala paikka mihin se pitäis istuttaa joten pienempi (verrattuna alkuperäiseen) akun koko helpottais valtavasti. Onko tiedossa sopivaa merkkiä ja mallia vai pitääkö mennä auton varaosaliikkeeseen kokeilemaan onnea?
Jostakin litiumakusta olen nähnyt toisilla foorumeilla keskusteltavan pienten akkujen yhteydessä. Autotarvikeliike ei välttämäti ole paras, oisko moottoripyörätarvikeliike mitään?
Ja takaisin aiheeseen. Mun raitiovaunu keitti kesinä 2001 ja 2002 pas#aksi tavallisen lyijyakun/sesonki. Vieläkin näkyy akun kuorrutukseen käytetyissä kromiosissa raitaa, mistä happo ja vesi on virrannut. Talvella 2002-2003 asennettu orkkismerkkinen akku käynnisti pyörän 11. kauteen. Ei ole enää kallista. Ja tuota ei edes ole ladattu talvisin kovin säännöllisesti, eli ei joka talvi. Uudempi pyörä kaipaa elektroniikkansa takia laturia ja starttiäänestä päätellen Dyna ei enää kovin monena keväänä (5. menossa) alkuperäispatterilla lähde. Eli tarinan opetus oli hanki vanha Sportsteri ja siihen uusi HD akku.
Ja takaisin aiheeseen. Mun raitiovaunu keitti kesinä 2001 ja 2002 pas#aksi tavallisen lyijyakun/sesonki. Vieläkin näkyy akun kuorrutukseen käytetyissä kromiosissa raitaa, mistä happo ja vesi on virrannut. Talvella 2002-2003 asennettu orkkismerkkinen akku käynnisti pyörän 11. kauteen. Ei ole enää kallista. Ja tuota ei edes ole ladattu talvisin kovin säännöllisesti, eli ei joka talvi. Uudempi pyörä kaipaa elektroniikkansa takia laturia ja starttiäänestä päätellen Dyna ei enää kovin monena keväänä (5. menossa) alkuperäispatterilla lähde. Eli tarinan opetus oli hanki vanha Sportsteri ja siihen uusi HD akku.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Litium-akuista tunnetuin lienee:
http://www.ultrabatt.fi/akut
suurin rummutuksen aihe nuissa painonsäästö, mutta myös fyysiset mitat taitaa olla pienemmät.
Varsin uutta tekniikkahaan nuo on, harvalla kokemusta noista.
http://www.ultrabatt.fi/akut
suurin rummutuksen aihe nuissa painonsäästö, mutta myös fyysiset mitat taitaa olla pienemmät.
Varsin uutta tekniikkahaan nuo on, harvalla kokemusta noista.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/sa ... YTX-14H-BS" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommoinen tuli postissa. On pieni ja kevyt.
Iski pakkorako kun rakentelun tiimellyksessä unohtui jättää tarpeeks tilaa normiakulle...
Tuommoinen tuli postissa. On pieni ja kevyt.
Iski pakkorako kun rakentelun tiimellyksessä unohtui jättää tarpeeks tilaa normiakulle...
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Pitäs akku nyt saaha tuohon 89 Electraan, orkkis hd akku kuoli jo syksyllä mutta nythän se pitää uusia kun alkaa olemaan ajokelejä, heittäkäähän jotain hyviä akkuvinkkejä mikä kannattaisi laittaa tilalle, yllättävän hyvin kyllä pelitti vielä viime kesänä tuo hd:n oma akku, mutta viikon-kahden seisonnan jälkeen pyöritti jo meleko huonosti ja 3 viikon seisonnan jälkeen ei ottanu enää virtaakaan vastaan.
huonosti jaksat lukea topikkia. Osta uusi HD akku vähiten ongelmia. tehty Harrikkaan piste. Kaikki muu menee kokeiluksi ja persaukisten kokeiluksi. startti paskaksi huonolla akulla jne.....
Sellainen putka kuin East Penn Manufacturing Co.,Inc tekee HD:n orkkis akut ja ilman HD logoa tuollaisen saa selvästi halvemmalla. Ongelma vaan, mistä sen ostat täällä vanhalla mantereella eli kuka myy Deka -merkkisiä akkuja? Netistä tilaamalla toki löytyy, mutta akut painaa ja sehän se sitten maksaa.
http://www.dekabatteries.com/
Tämän (http://www.etx20l.com/) pitäisi vissiin passata mun pyörään ja hintakin ihan ok, mutta...
http://www.dekabatteries.com/
Tämän (http://www.etx20l.com/) pitäisi vissiin passata mun pyörään ja hintakin ihan ok, mutta...
Ei niitä lennättää kannata, mutta kontissa tulee rahti halvaksi. Yhtä ei vaan kannata tilata kontissakaan. Täällä kyselin talvella kiinnostusta AGM-akkujen kimppatilaukseen noin 10 kpl erälle, mutta ketään ei kiinnostanut, koska talvella ei ole käynnitysongelmia.Harald73 kirjoitti: mistä sen ostat täällä vanhalla mantereella ... Netistä tilaamalla toki löytyy, mutta akut painaa ja sehän se sitten maksaa.
Mainitsemani akut eivät olleet tuota merkkiä, vaan erästä toista ameriikan foorumilla kehuttua AGM-akkua, josta minullakin on toistaiseksi pelkästään hyviä kokemuksia. Kolme olen niitä tilannut muun tavaran yhteydessä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Moi! Tuo Joe Coolin ajatus yhteisestä akku tilauksesta oli hieno ja jalo, olisin lähtenyt mieluusti tilaus kimppaan mukaan mutta kerkesin tilaamaan tuolta EBAYsta tuollaisen DEKA merkkisen patterin joka tuossa edellä jo mainittiinkin.
Suosittelen,.. maksua tuli kaiken kaikkiaan 170€ ja toivat tuon työpöydälle..se on palvelua jos joku.
Olen vaan jotenkin kyllästynyt myös näiden meidän diilereiden hintoihin,.. että 300€ pitäisi maksaa alkuperäis akusta mielestäni hinnat ovat älyttömiä.
Tämä netti Shoppailu on avannut silmät
Terveisin, -TT-
Suosittelen,.. maksua tuli kaiken kaikkiaan 170€ ja toivat tuon työpöydälle..se on palvelua jos joku.
Olen vaan jotenkin kyllästynyt myös näiden meidän diilereiden hintoihin,.. että 300€ pitäisi maksaa alkuperäis akusta mielestäni hinnat ovat älyttömiä.
Tämä netti Shoppailu on avannut silmät
Terveisin, -TT-
Tämmösen laitoin, hinta 65€. Aika näyttää miten jaksaa.
http://www.tayna.co.uk/YTX20L-BS-Varta- ... -P189.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tayna.co.uk/YTX20L-BS-Varta- ... -P189.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- norsunkorva
- Viesti:
Noist akuista ei tän Parkissonin kans vielä oo kokemuksia mut noin muuten on. Aikoinaan ku ajelin päivittäin talvellaki ja alla oli noita isoja Bemun GS:iä tuli akkuhommiin pakostakin perehdyttyä
.
Se oli akku per vuosi. Minä käytin ainoastaan YUASAn akkua. Muilla kokeilemillani merkeillä ei tehny helvettiäkään
! YUASA jaksoi maksimissaan vääntää yleensä aamulla tosta räystään alta ilman apuvirtaa -20C pakkaseen asti. Siitä etiäppäin oli sähkötrukin liittimet kiinteästi jo mopossa kiinni ja tökkäsin auton akulla lisäpotkua
. Johtuen varmaankin aika raittavasta akun käytöstä , se ei tosiaan kestäny aina ku sen vuoden ja eikun uutta alle. Noista HD:n orkkisakuista en tiedä; katellu vaan kirjotuksia ja näyttää että
laatupeleiksi monet arvostavan
Tossa kevät talvella ku kävästiin siellä Nikkaluotkassa, Norjassa prätkillä kaverilla oli uudessa ADV Bemussa
joku ODYSSEY-akku
? Illlalla siinä turistessa lähti puheeksi kylmäkäynnistykset.Sanoi että kyllä se yön pihalla seisoneena..pitäs -25 C lähtee tulille
Erehdyin vähän heittämään että saattaapihan siinä olla "Lapin LIsää" ..ku kaveri oli Yli-Torniosta nääs kotosin
? Kun sitten aamulla olikin sopivasti se -25 pakkasta ...lähti mies pihalle..ja pyöräytti 2-mukisen, 1200 cc Bemarin bokserin tulille!!!
Tuli sitten sanomaan mulle että ei oo tapana ollu pas*aa puhella
Kyllä siinä vähän ihmeteltiin koko porukka! Epäilen että saa panna monta akkumerkkiä siihen viivalle....
ja voipi jäädä käyntiin lähtemättä ! Aivan uskomaton kylmäkäynnistysvirta!
Että jos kunnon akkua tartee...yks hyvä vaihtoehto..tuokin merkki
?
Se oli akku per vuosi. Minä käytin ainoastaan YUASAn akkua. Muilla kokeilemillani merkeillä ei tehny helvettiäkään
laatupeleiksi monet arvostavan
Tossa kevät talvella ku kävästiin siellä Nikkaluotkassa, Norjassa prätkillä kaverilla oli uudessa ADV Bemussa
joku ODYSSEY-akku
Kyllä siinä vähän ihmeteltiin koko porukka! Epäilen että saa panna monta akkumerkkiä siihen viivalle....
ja voipi jäädä käyntiin lähtemättä ! Aivan uskomaton kylmäkäynnistysvirta!
Että jos kunnon akkua tartee...yks hyvä vaihtoehto..tuokin merkki
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63