Kysyppä POstilaitokselta
ostotekniikkaa.... Siis tavaran tilaus Usasta.
Toki volyymit ovat isompia jenkeissä, niinkuin kaikki muukin.Ajattelin josko jollakulla olisi jotakin kokemuksia sinnepäin lähettelystä, niin olisi mukava kuulla kuinka on hoitunut.Noilla hinnoilla täältä ei lähde sinne kyllä mitään.Tai ainakin luulen niin, että amerikan ihminen ei halua maksaa 50?:n tankista 400?, posteja.
A
A
-
Vieras
Jep!
Tilataan vaan Ameriikasta osat, nii sitten vuoden parin päästä saadaan tilata kaikki kulutusosatkin perkeles sieltä! Järki käteen paikallisia diilereitä ajatelle.
t. www.kannattaako.fi
Tilataan vaan Ameriikasta osat, nii sitten vuoden parin päästä saadaan tilata kaikki kulutusosatkin perkeles sieltä! Järki käteen paikallisia diilereitä ajatelle.
t. www.kannattaako.fi
Itse en ole niin isänmaalliinen, että jos joku pyytää täällä huomattavasti suurempaa summaa jostain asiasta, jonka saan muualta halvemmalla, että ostaisin mielummin sen kalliimmaan suomalaisen diilerin tukemisen hengessä.Sitäpaitsi, "voittorahat" kuitenkin sijoitetaan suomen valtion kassaan alkoholi- sekä bensaveron muodossa.
A
A
Joo, kyllä mä kannatan paikallisiakin osatoimittajia myös. Paitsi ei ole paikallisia, lähin Lahdessa. Yleensä tilaan Suomesta JepJepiltä.
Mut noin 1-2 kertaa vuodessa tilaan jenkeistä, esim. suunnilleen samanlaiset vanteet maksaa tääl ehkä noin 1600?, tuolta saa 650? tarjouksessa. Ja tankit on edullisia. Ei ole köyhällä opiskelijalla varaa ostaa sieltä mistä huvittaa vaan sieltä mistä saa halvimmalla ja siltikin pitää yrittää viel tehdä kaikki mahdollinen ite. Viime talvena sorvauttelin Ammattikoululla osan osista, nyt menin Kansalaisopiston puu- ja metallityöt kurssille että pääsen sorvaamaan osat tän talven projektiin
. Tullut värkkäiltyä nyt sisäistä kaasukahvaa, johtoja ja kaasuvaijeri raisersien sisään, taka-akseli ym....
Ja on siinä riskinsäkin tilailla Jenkeistä. Jos vaikka tilaat luottokortilla, paketti lähtee mut ei tule ikinä perille niin kuitenkin tulee lasku. Pakko maksaa ja mitään et saanut. On aika vaikeaa alkaa selvittämään mihin on jäänyt vai onko yleensä lähtenyt ollenkaan. Et ei sieltä nyt ihan huvikseen kyllä tilaile.
Viimeksi kävi aika amatöörimäinen moka, en ajatellut Visan kuukausittaista käyttörajaa, eipä riittänyt ja sen takia tavarat ei tulleet. Ja päälle viel sähköpostien toimimattomuus yhdessä, mä en ole saanut koskaan sinne yhteyttä ja ne ei saaneet nyt muhun. Kokeilin toisella sähköpostilla ja homma toimi.
Mut noin 1-2 kertaa vuodessa tilaan jenkeistä, esim. suunnilleen samanlaiset vanteet maksaa tääl ehkä noin 1600?, tuolta saa 650? tarjouksessa. Ja tankit on edullisia. Ei ole köyhällä opiskelijalla varaa ostaa sieltä mistä huvittaa vaan sieltä mistä saa halvimmalla ja siltikin pitää yrittää viel tehdä kaikki mahdollinen ite. Viime talvena sorvauttelin Ammattikoululla osan osista, nyt menin Kansalaisopiston puu- ja metallityöt kurssille että pääsen sorvaamaan osat tän talven projektiin
Ja on siinä riskinsäkin tilailla Jenkeistä. Jos vaikka tilaat luottokortilla, paketti lähtee mut ei tule ikinä perille niin kuitenkin tulee lasku. Pakko maksaa ja mitään et saanut. On aika vaikeaa alkaa selvittämään mihin on jäänyt vai onko yleensä lähtenyt ollenkaan. Et ei sieltä nyt ihan huvikseen kyllä tilaile.
Viimeksi kävi aika amatöörimäinen moka, en ajatellut Visan kuukausittaista käyttörajaa, eipä riittänyt ja sen takia tavarat ei tulleet. Ja päälle viel sähköpostien toimimattomuus yhdessä, mä en ole saanut koskaan sinne yhteyttä ja ne ei saaneet nyt muhun. Kokeilin toisella sähköpostilla ja homma toimi.
Viimeksi muokannut Jorke, 11:40 30.09.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
Agathon kirjoitti:Toki volyymit ovat isompia jenkeissä, niinkuin kaikki muukin.Ajattelin josko jollakulla olisi jotakin kokemuksia sinnepäin lähettelystä, niin olisi mukava kuulla kuinka on hoitunut.Noilla hinnoilla täältä ei lähde sinne kyllä mitään.Tai ainakin luulen niin, että amerikan ihminen ei halua maksaa 50?:n tankista 400?, posteja.
A
Vielä markka-aikana tilasin jenkeistä muutaman auton kaasarin, joista kaksi tuli vääriä. Vaihto oikeisiin onnistui kyllä hyvin, mutta rahti sinne piti maksaa itse. Kaksi auton kaasutinta postipakettina maksoi alle kolme sataa markkaa.
En tiedä miten hinnat on euron myötä muuttunut, mutta tuskin posti on sentään moninkertaistanut hintojaan niin kuin monet muut firmat.
-
Vieras
UPS, FedEx ym. kuriirifirmat on noin 3-4 kertaa kalliimpia kuin US airmail. Onhan ne toki myös nopeampiakin, mutta ei mielestäni tuossa suhteessa. Lentopostina paketti tulee suomenmaalle n. 1-2 viikossa (tästäkin ajasta paketti viettää n.4 päivää saksassa, johtuen tullirajoista USA-EU). Ainoa miinus postipakettina otettaessa on paketin koko rajoitukset (tankki taitaa olla siinä ja siinä).
Eipäs tarviikkaan maksaa ainakaan jos visan kanssa on tekemisissä. On kokemusta useammin kuin kerran.Jorke kirjoitti: Ja on siinä riskinsäkin tilailla Jenkeistä. Jos vaikka tilaat luottokortilla, paketti lähtee mut ei tule ikinä perille niin kuitenkin tulee lasku. Pakko maksaa ja mitään et saanut. On aika vaikeaa alkaa selvittämään mihin on jäänyt vai onko yleensä lähtenyt ollenkaan. Et ei sieltä nyt ihan huvikseen kyllä tilaile.
No sehän on hyvä homma. Miten juttu menee, miten Luottokunta saa tietää että olet saanut tavaran? Tai miten todistetaan se että olen tilannut ja maksanut mutta mitään ei ole tullut?mikira kirjoitti:Eipäs tarviikkaan maksaa ainakaan jos visan kanssa on tekemisissä. On kokemusta useammin kuin kerran.
Kyllähän posti tai mitä lähetys palvelua nyt käytetäänkään kertoo onko tavara toimitettu perille ja luottokunnan omista arkistoista näkee ne maksetut summat. Jos tuo lähetti palvelu antaa kamat jollekkin muulle tai paketissa on jotain muuta kuin omassa tilausvahvistuksessa ni soitto luottokuntaan antavat sieltä neuvoja. Itse en ole yhtään lähetystä maksanut luottokuntaan ennen kuin kamat on kotona, tuon verran on aina herunut maksuaikaa.Jorke kirjoitti:No sehän on hyvä homma. Miten juttu menee, miten Luottokunta saa tietää että olet saanut tavaran? Tai miten todistetaan se että olen tilannut ja maksanut mutta mitään ei ole tullut?
Tollaset "pienet paketit" ei kauhean kalliita olekkaan, mutta kun se lasketaan tilavuuden mukaan tai siis sen mukaan kumpi on isompi (tilavuus vai paino).Kun tilavuus ylittää painon niin siitä tulee kovasti kulunkia (tai jotenkin sillä tavalla).Tässäkin tapauksessa kun tankki on suht iso, mutta ei paina paljoa, niin se lasketaan tilavuuden mukaan.Tietty ymmärrettävää, sillä viehän se paljon tilaa siellä kuljetuskontissa missä se menee.Vaikka romu ois 5 kertaa painavampi, mutta pienempi, niin olisi halvempaa.Anonymous kirjoitti: Vielä markka-aikana tilasin jenkeistä muutaman auton kaasarin, joista kaksi tuli vääriä. Vaihto oikeisiin onnistui kyllä hyvin, mutta rahti sinne piti maksaa itse. Kaksi auton kaasutinta postipakettina maksoi alle kolme sataa markkaa.
En tiedä miten hinnat on euron myötä muuttunut, mutta tuskin posti on sentään moninkertaistanut hintojaan niin kuin monet muut firmat.
A
-
vieras jatkaa...
Re: ostotekniikkaa.... Siis tavaran tilaus Usasta.
Jeps, ja tavarat täällä viikossa. USPS toimi nopeasti. EIkä ole kalliskaan.uusi aihe kirjoitti:Tilasin Usasta isolta dealerilta hieman osia, hinta n 2-3x vähemmän kuin täällä dealereilla..... Ja tullin täti sanosi että tulia menee huimat 3,7% + arvonlisävero 22%.
Eli ainakin pieniä & kevyitä tarvaroita taittaa kannattaa tilata rapankon takaa.... Onko muilla kokemusta pienten erien tuonnista?
kromisetti jonka tilasin maksaa suomessa 165 eur.
Ja usassa 79 USD rahdin kanssa.
Ja ens viikolla haen tullista tavarat, alle puoleen hintaan siis-
Uskomatonta kusetusta noi hd alkuperäisosien hinnat täällä.......
Liian paljon välikäsiä ja/tai sitten ahneita välistä vetäjiä.
Ei varmaan missään muualla matka hd:n orggisosat niin paljon kuin täällä !
-
Harley Potter