runkotyöt

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

runkotyöt

Viesti Kirjoittaja Vieras »

onko hyviä kokemuksia konepyörä seinäjoelta tekemiin rungon reikkaus ja stretsaus hommiin? työn laatu, aikataulu ja entäs t-kappaleet

t. sportti -98
skandalinc

Viesti Kirjoittaja skandalinc »

Scandinavian Custom Cycles Turussa tekee laadukkaat runkomuutostyöt edullisesti

P. 02-232 22 29
wallu

Viesti Kirjoittaja wallu »

kyllä ne kait osaa!! t-kappaleita ne ainaki myy/myi edullisemmin ku mikään muu firma.soittele ja kysele se ei maksa mitään( paitsi puh.lasku)
Vieras

voi helvetti!!!että ottaa nuppiin! mitään ei enää tehrä itte ei ees yritetä saatana kaikki teetetään jollai helevetin runkosepillä,pidin hd-omistajia ennen miähinä, jotka ajeli itte oman mielen mukaan värkätyillä, omasta mielestään hienolla hooreella ei millään v*tun muotimallilla
nykypäivänä jokku v*tun jupit ajaa hooreilla ei v*ttu mihinkä maailma on menos!kait ne kohta rupee tuunaileen jenkki autotki pilalle............
kiitos kylläpä HELPOTTI................
Toinen vieras

Viesti Kirjoittaja Toinen vieras »

Niimpä... ajat muuttuu.
Nykyään on vaan kiire, kaikesta valitetaan ja pitäis saada tehtyä puoli ilmaiseksi.
Olihan ralleissakin ennen kisa montako kertaa mopon saa minuutissa POTKAISTUA käyntiin, nykyään jos on kicksi on kuin eri planeetalta :evil:

Nykyään puuttuu talkoohenki ja "talvisodan henki" vaikka yritetäänkin olla niin veljiä että... :x

No, miten tää valitusvirsi liittyy runkomuutoksiin. Ei ehkä mitenkään, mut täytyy sanoa että olen edellisen vieraan kanssa samoilla linjoilla.
Rungon fiksaa vaikka joka kylän eläkeläishitsaajamestari, kunhan tekee hieman esitöitä ja katsoo että kaikki menee linjassa. Onhan näitä hommia tehty kymmeniä vuosia jo :!:
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Herralle (?) viimeiselle vieraalle vaan haluaisin sanoa, että kaikki eivät ole (metalli)seppiä, edes syntyessään. Silti saattaa olla mukavaa ajella moottoripyörällä tai jopa hieman kustomoidulla sellaisella.
Jos ei omista hitsauslaitteita, ei osaa tehdä (eikä halua harjoitella omaan mopoonsa, mahdollisesti henkensä kaupalla), ei ole sopivaa paikkaa tekemiseen jne. niin ilmeisesti pitäisi siis pysyä kotonaan?

Se, että teettää töitä ammattilaisella ei tee kenestäkään juppia tahi huononpaa ihmistä. Kaikkea ei voi, tai edes kannata yrittää tehdä itse. Monet käyvät myös parturissa, hammaslääkärillä, pankissa jne. Tässä ei ole sen ihmeellisemmästä asiasta kyse.

Ja kaikenlisäksi palvelujen käytöllä on työllistävä vaikutus 8)
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Anonymous kirjoitti:voi helvetti!!!että ottaa nuppiin! mitään ei enää tehrä itte ei ees yritetä saatana kaikki teetetään jollai helevetin runkosepillä,pidin hd-omistajia ennen miähinä, jotka ajeli itte oman mielen mukaan värkätyillä, omasta mielestään hienolla hooreella ei millään v*tun muotimallilla
nykypäivänä jokku v*tun jupit ajaa hooreilla ei v*ttu mihinkä maailma on menos!kait ne kohta rupee tuunaileen jenkki autotki pilalle............
kiitos kylläpä HELPOTTI................
Jaahas, voihan sitä näinkin ajatella... Runkomuutokset teetän kyllä itte ammattilaisella. Jos ei ole, taitoa, jigiä, kunnon hitsauslaitteita, niin enpä suosittele itte 'yrittämään'. Se on vittumainen juttu, kun satasen vauhdissa tippuu emäputki tienvarteen tai sitten ohjattavuus on mitä on.
Kyllähän sitä moottoria purkaa ja kokoaa Clymerin avustuksella, mutta runkomuutokset on vähän eri juttu.

Tietty, jos on pelit ja vehkeet, niin eiku yrittämään. Niinhän sitä sanotaan, että tekemällä oppii. Kaikki vaan ei osaa hitsata, allekirjoittanut mukaanlukien.

- AKr

ps. Minun puolesta jupit saa ajella 35 kiloeuron hooreella ihan vapaasti 8O.
Toinen vieras

Viesti Kirjoittaja Toinen vieras »

Arvon Don Quijote sekoittaa nyt omani ja nimim. Vieraan tekstit.
En ole missään kohtaa sanonut että jokainen olisi metalliseppä, vaan korostan että kyseessä ei todellakaan ole mikään iso homma JOS vaan löytyy halua olla itse projektissa mukana, purkaa pyörä, tehdä diili esim. kokeneen hitsarin kanssa jne.
Mut tottakai, onhan se hyvä että työllistetään pienyrittäjiä :!:
Siitä vaan - pääasia että chopataan/kustomoidaan :wink:

Kuka kotonaan on käskenyt olemaan... mr. Don Quijote 8O :?: :?
Vieras

Sorry "toinen vieras" :oops: Ehdit väliin, kun kirjoitin vastinetta ensimmäiselle, tai oikeastaan tälle suivaantuneelle "vieraalle"
Tässä topicissa näyttää olevan noita vieraita sen verran, että menee vahingossakin puurot ja vellit sekaisin, jos sallitaan kulunut ilmaisu.

Tämä tapa, että itse purkaa, putsaa jne. on se mitä itsekin suosin, ja tälläkin hetkellä omaan fillariini sovellan. Eli teen sen itse, minkä osaan, teetän taitajilla sellaiset työt, mihin ei ole mahdollisuuksia tai osaamista, kuten hitsaukset, sorvaukset jne.
Maksu hoidetaan sitten rahalla tai vastapalveluksilla, tapauksesta riippuen.

Mielihyvä ei ehkä ole samaa tasoa, kuin että rakentaisi rungosta alkaen kaiken itse, mutta tällähetkellä tämä taso harrastuksessa riittää mulle.
Ehkä jonain päivänä sitä itsekin osaa, ja tekemällä tosiaan oppii...

Ja syvä kumarrus heille, joilta homma sujuu ilman muiden apua.[/quote]
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Ja tuo edellinen vieras olin siis minä :oops: :oops: :roll:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

On ihan pakko vastata kun tuli niin hauska muisto mieleen harrastuksen alkuajoilta.

Joskus mopoikäisenä luin ahkerasti ainoaa kotimaista julkaisua jossa oli juttuja Harrikoista - V8-magazinea - ja muistan kuinka haivenpartaan teki suuren vaikutuksen kun lehdessä luki että omistaja teki runkomuutokset, remppasi tekniikan, veti sähköt ja päälle päätteeksi vielä maalasi pyöränsä.
Silmät pyöreinä ajattelin että jos ukot kerta osaa kaiken tämän tehdä niin pitää minunkin opetella. Näin sitten teinkin, usein kantapään kautta oppien - kunnes jonain päivänä karu totuus valkeni; ei niitä lehdissä esiteltyjä pyöriä ollut kovinkaan montaa itse omistaja rakentanut, korkeintaan niputtanut valmiit komponentit. Pääkaupunkiseudulla toimi jo silloin erinäisiä alan ammattilaisia - Manne, Rouhu, Rolle ja moni muu joiden tekemiä suurin osa näistä hommista oli.

No, vahinko ei ollut suuren suuri - tulipahan opeteltua monenlaisia kädentaitoja joista on ollut suuresti hyötyä myöhemminkin.

Tarinan opetus on se, että ei ole mikään häpeä teettää osaa hommista ulkopuolisilla. Itsekin teetin hyvällä menestyksellä Chop 'n' Rollin runkomuutokset A-Moottorin Arilla - en yksinkertaisesti olisi itse ehtinyt aikataulun puitteissa moiseen operaatioon.

Kyllä tietysti itsekin hiukan karsastan "harrastajia" jotka luottokortti punaisena vinkuen vievät pyörää pajalta toiselle keskittyen omassa harrastuksessaan lähinnä sävy sävyyn sopivien ajovarusteiden hankintaan. Toisaalta, tästäkin on se hyöty että saadaan todella hienoja ja viimeisteltyjä pyöriä näyttelyihin ja tapahtumiin.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Aamen!

Nimim: Tehnyt keikkaa kaks kuukautta niin että pyörän rakennuskin kärsii ihan vaan sen takia, että sais ne pari juttua joita ei koe osaavansa riittävän hyvin teetettyä riittävän korkeatasoisella ammattilaisella ettei käy niinkuin Kälviällä.

Nähdään Ch 1:n kaljaillassa, silloin on melkein vapaata, kaljaa saa tarjota...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

hemuli kirjoitti:...Kyllä tietysti itsekin hiukan karsastan "harrastajia" jotka luottokortti punaisena vinkuen vievät pyörää pajalta toiselle keskittyen omassa harrastuksessaan lähinnä sävy sävyyn sopivien ajovarusteiden hankintaan...
Täytyy nyt itseäni lainata kun tuli mieleen että onhan niitäkin jotka ITSE rakentavat hienoja pyöriä ja joilla on vielä pyörän sävyyn sopivat tyköistuvat ajovarusteet... vai mitä Lexa :D :D :D ?

Kun tuo urheilupoju mainitsi ykkösen kaljoitteluilloista... onkos ajokausi sitten jo ohi ja moiset bakkanaalit jo alkaneet? Missä ja milloin?
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Joillain on ohi, joillain jatkuu...

Mulla visiot läikkyy silmissä ja eiköhän Löken tiedota kun jotain tiedotettavaa on.

sillävälin paree koittaa ehtii rakentelemaankin, itse tai avusteisesti.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vieras

ne jokka itte ei osaa tehdä mitään ajelkoon alkuperäisellä! olkoon kuka mitä mieltä tahansa. tosi hd-hemmo on surullinen maailman kehityksestä
suomalaisten kädentaidot on pikkuhiljaa katoomassa.............iäisyyteen.
härräköistä menee maku ku kaikki sportitki kopioidaan samanlaisiksi!
ei tehdä harrikoista hondia!!!opiskelkaa sitä runko-oppia sitä on netti väärällään, ei se yksilöllisen omasta mielestään kauniin pyörän suunnittelu ja toteutus voi niin vaikeeta olla! ja hitsaan oppii kuka tahansa
joka osaa viä kynällä kirjottaa!!! taitaa johtua vaan siittä että jupit pelkää kipinöitä että uuteen liekkihuppariin tulee reikä tai kädet tulee likaseks!!

yrittäisitte edes! customoikaa aluks vaikka mopon runkoja ja laskekaa kulmia ja jättöjä siittä!!! ajatelkaa ku teette oman kopterin ja joku kysyy et mis oot teettäny noin hienon customin ni on se vaan hienoo vastata
että: ITTE OON TEHNY ALUSTA LOPPUUN
koska se menee siihen et ihmiset kysyy mis oot...TEETTÄNY
Vastaa Viestiin