Moottoripyöräilijöiden dissaus

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Marshal

Moottoripyöräilijöiden dissaus

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Otsikko on ehkä harhaanjohtava, ennemminkin "moottoripyörän dissaus", eli yleensä moottoripyörän halventaminen kulkuvälineenä tavalla tai toisella.

Eli haluaisin herättää keskustelua tästä aiheesta, omaan usemman kun yhden kaverin ja faijan joilla on tapana disautella heti moottoripyöriä aiheeseen päästessään , henkilöitä joiden mielestä turhempaa kulkuvälinettä ei ole, letkautuksia tyyliin "MP? eiks sulla ole autoa?" tai"Ajappa sillä HKI-Turkuun niin tiedät miksi auto on niin paljon parempi" tai "jos on auto niin ei sitä pyörää tarvitse" tai "moottoripyörä on ennen autokorttia, kun saa auton niin mitä sillä pyörällä tekee" .

Mistä vitusta tämmöinen asenne johtuu? Ymmärrän tietenkin, ei se pyörä ole yhtä turvallinen kun auto, tulisko nää kaikki sitä kautta? Itse miellän pyörän loistavaksi tavaksi liikkua, varsinkin lyhyitä matkoja, mutta mielummin jossain muualla kun helsingin keskustassa. Vastaaanotetaan järkiperäisiä vastauksia.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Läski-Freddy

Re: Moottoripyöräilijöiden dissaus

Viesti Kirjoittaja Läski-Freddy »

Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee? Kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Ja toisaalta nehän on ihan oikeassa siinä, että auto on lähes aina järkevämpi kulkuväline kuin moottoripyörä :lol:
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mä ajan tsadin keskustassaki ihan mieluusti prätkällä(en jäykällä). Oikeasti prätkälle ei tän maan ilmasto etc olosuhteilla ole mitään järkiperustelua, ei sitä tarvitse sinällään yhtään mihinkään ja tyyppi joka ei ole ajanut/innostunut prätkistä ei sitä ymmärrä. Vanhemmalle polvelle myös prätkä on usein se millä pääsi liikkumaa ennenkuin sai auton hankittua tai kortin autoon. Kevarikin tarjoaa "täyden liikkumisvapauden" verrattuna mopoon jonka 40kmh matkavauhti vie monet kohteet kovin kauaksi.

Ei kaikki tajua kaikkea, en mäkään tajua et joku ajaa mieluusti Toyotalla tai hankkii omalla rahallaan Skodan... Ei mun tarvikaan tajuta. Jos joku ei tajua prätkän ja prätkäilyn päälle ni se ei sit tajua, ei sitä tartte sen enempää ihmetellä. Prätkän tapeellisuuden suhteen ovat mokomat viel periaatteessa ihan oikeassa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
böötömi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja böötömi »

Auto on lämpimämpi, auto on viileämpi, auto on sateensuoja, auto on tilavampi,auto on osittain halvempi, auto on.... oikeastaan loputtomasti löytyy juuri JÄRKIperäisiä vastauksia.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Marshal! Ei tollaseen keskusteluun kannata mennä mukaan. Motskarilla ajaminen nyt vaan on aivan helvetin kivaa. Ne jotka eivät sitä ole oivaltaneet, niin sehän on heiltä pois.
Voithan tietysti vastavuoroisesti kysyä miksi he harrastavat seksiä vaikka eivät aiokkaan hankkia lapsia? :wink:

Tämä HKI/TKU osuus jäi vähän hämärän peittoon? 8O Henkilökohtaisesta ajan kaupungissa mieluummin motskarilla kuin autolla, ei tartte jonotella ruuhkissa ja valoissa pääsee aina ekaksi...
Kuva LIFEMEMBER
Marshal

Vallu kirjoitti: Tämä HKI/TKU osuus jäi vähän hämärän peittoon? 8O
Et ole ainoa, tuo ihan sama jäi kummittelemaan että mitä sillä mahdettiin tarkoittaa. Luulen että perseen tai käsien puutumista, muuta en keksinyt. Pitäs vissiin kysästä, taitaa olla parempi ettei.
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Ei pysty selittämällä ketään vakuuttamaan, ei kannata edes yrittää eikä tarvitsekaan.
Marshal kirjoitti:Itse miellän pyörän loistavaksi tavaksi liikkua, varsinkin lyhyitä matkoja ...
Itse ajan pyörällä pidempiä matkoja kuin autolla. Se on kivempaa ja sitäpäitsi ei selkä kestä autossa istumista!
Marshal

Läski-Freddy kirjoitti:Ja toisaalta nehän on ihan oikeassa siinä, että auto on lähes aina järkevämpi kulkuväline kuin moottoripyörä :lol:
Tarkenna nyt toki? miten järkevämpi?

Jos sanotaan että autossa kuski on sateensuojassa, lämpimämpi mutta ei kylmä sekä tilavampi, onko näillä mitään merkitystä jos MP ei aja sateessa, ei aja kylmällä (kesä) eikä tilaa tarvitse niin onko näillä järkevyystekijöillä enää merkitystä, muu kuin turvallisuus?
Viimeksi muokannut Marshal, 17:30 10.02.2013.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taata
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taata »

Mikä on kenenkin mielestä ”järkevää” :?: Joku vetää perässään asuntovaunua, joku käy mökillä, joku veneilee …. jne. Mitä väliä sillä on?
Ei minun tarvitse ymmärtää miksi joku jotakin tekee.
Minä ajan kesällä Harrikalla koska se tuntuu minusta mukavalta. Talvet yritän pärjätä jotenkin kesää odotellessa. Ei tämä sen vaikeampaa ole. :D
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan. :)
kari50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari50 »

Mielestäni tässä on nyt sellainen tilanne, ettei siihen kauheasti kannata ottaa osaa, joku ajaa autolla, ja joku moottoripyörällä, joku molemmilla kuten minä, ja nautin varsinkin sillä pyörällä ajosta, autolla siirryn paikasta A paikkaan B, that´s it, mutta kun lähden pyörällä liikenteeseen, en todellakaan katso navista että kuinka äkkiä pääsis perille, VAAN mitä kautta ajaen olisi parhaat MP tiet. Niitä mennään ja nautitaan, autolla vaan siirrytään. :mrgreen:
Läski-Freddy

Viesti Kirjoittaja Läski-Freddy »

Marshal kirjoitti:
Läski-Freddy kirjoitti:Ja toisaalta nehän on ihan oikeassa siinä, että auto on lähes aina järkevämpi kulkuväline kuin moottoripyörä :lol:
Tarkenna nyt toki? miten järkevämpi?

Jos sanotaan että autossa kuski on sateensuojassa, lämpimämpi mutta ei kylmä sekä tilavampi, onko näillä mitään merkitystä jos MP ei aja sateessa, ei aja kylmällä (kesä) eikä tilaa tarvitse niin onko näillä järkevyystekijöillä enää merkitystä, muu kuin turvallisuus?
Moottoripyörällä ajetaan lämpimässä, kylmässä, kuivassa ja sateessa. Suomen kelit huomoioiden enimmäkseen kylmässä ja sateessa. Jos valitsee kulkuvälineen kelin mukaan, kannattaa pysyä autoilussa
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Suomessa, poislukien Helsinki, ei pärjää ilman autoa. Ilman mööttöripyörää pärjää kyllä jos välttämättä haluaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Lassi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Kyllä minä tunnen täällä maalla montakin jolla ei ole autoa eikä motskaria ja ihan hyvin ne tulee toimeen, kuka julkisilla, kuka taksilla, kuka polkupyörällä jne....
HD Ultra Limited -21
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

ma^ko kirjoitti:Mä ajan tsadin keskustassaki ihan mieluusti prätkällä(en jäykällä). Oikeasti prätkälle ei tän maan ilmasto etc olosuhteilla ole mitään järkiperustelua, ei sitä tarvitse sinällään yhtään mihinkään ja tyyppi joka ei ole ajanut/innostunut prätkistä ei sitä ymmärrä. Vanhemmalle polvelle myös prätkä on usein se millä pääsi liikkumaa ennenkuin sai auton hankittua tai kortin autoon. Kevarikin tarjoaa "täyden liikkumisvapauden" verrattuna mopoon jonka 40kmh matkavauhti vie monet kohteet kovin kauaksi.

Ei kaikki tajua kaikkea, en mäkään tajua et joku ajaa mieluusti Toyotalla tai hankkii omalla rahallaan Skodan... Ei mun tarvikaan tajuta. Jos joku ei tajua prätkän ja prätkäilyn päälle ni se ei sit tajua, ei sitä tartte sen enempää ihmetellä. Prätkän tapeellisuuden suhteen ovat mokomat viel periaatteessa ihan oikeassa.
Niin tosiaan, jotkut meistä ajaa jopa toyotaa, kun ei perse kestä ajaa muilla. Niitä kun pitää seisottaa huoltopukilla :roll: . Seittemän vuotta ajettu -98 Avensista, eikä pienintäkään vikaa. En näe mitään syytä miksi pitäs ajaa muulla. Mutta makuja on toki monia..

Mutta näitä pyörien dissailijoita ei tarttekkaan ymmärtää, eihän nekään ymmärrä meitä.
-90 FXR Super Glide
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Lassi kirjoitti:Kyllä minä tunnen täällä maalla montakin jolla ei ole autoa eikä motskaria ja ihan hyvin ne tulee toimeen, kuka julkisilla, kuka taksilla, kuka polkupyörällä jne....
Jos linja-auto menee kerran päivässä ja vielä väärään aikaan, taksilla on turhan kallista liikkua kaikki liikkumiset ja polkupyörä ehkä turhan hidas kaikkeen liikumiseen. Pärjäisitkö SINÄ ilman autoa?
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Vastaa Viestiin