Kesä takana HD:lla, nautinnollisia kilometrejä joista viimeiset isänpäivänä. Nyt pyörä tallissa suurelta osin purettuna, jotta saapi yhtä ja toista tehtyä ovella jo liki kolkuttavaa ajokautta silmälläpitäen. Olen erittäin tyytyväinen että ostin viimeinkin Harleyn - kauan se vei, mutta parempi myöhään, sano. Kun kesään ei onneksi osunut kohdalle kuin yksi törppö joka päätti ajaa kolmion takaa päälleni, voisin väittää varsin onnistuneeksi ensimmäiseksi ajokaudeksi Harleyllä.
Minulle pyörällä ajo on aina ollut henkilökohtainen juttu. Ymmärrän toki että huoltomanuaalin kanssa ruuvaaminen voisi sujua jouheammin yhteistallilla tai jos olisi joku jo aiemmin vastaavia ropaamisia tehnyt kaveri apuna, mutta kuitenkin haluan nämäkin jutut tehdä omin nokkineni, minun pyöränihän se on. Itse asiassa ensimmäisiä mitä Harleyn ostettuani mietin oli japsipyörän kanssa tutut säädöt: kaasariEn säätö, sytkän säätö, venojen säätö... Ja totesin etteipä näköjään tarvi moisista murehtia!
Jotain olen ehtinyt jo tältä palstalta kyselläkin, ja asiallisia vastauksia saadakin, ja Motopedian löytäminen oli myös hieno juttu. Ehkä jossain kohtaa osaan ja voin vastavuoroisesti jollekin jotain vastatakin, toivottavasti.
Kuten lie kaikilla harrastepalstoilla, ja harrasteissa, monenmoista sukankuluttajaa kai sitä tähänkin joukkoon mahtuu, ja mikä sen hienompaa, kun kaikki ovat kuitenkin löytäneet yhteisen kullekin jollain tapaa tärkeän jutun - Harley Davidsonin. Kaikkineen, alan kauppiaisiinkin mitä olen ollut yhteydessä, tuntuu että turhanpäiväinen pingottaminen ei kuulu sen kypärän sisään joka Harleyn kyydissä kulkee, ja se juuri on upeaa: elämästä nauttimisestahan tässä on kyse, jokaisesta jäljellä olevasta henkäyksestä, vaikka joskus se kärpänen sinne nieluun kulkeutuisikin. Jos olen mielestäsi väärässä, älä suotta vaivaudu korjaamaan harhaani.
Vaikka edellä jo mainittiinkin, ettei kannatusjäseniä kaivata, ajattelin nyt
ainakin kannatuksen (tämä palsta ja Motopedia ja yhdistyksen järjestämä toiminta) vuoksi jäsenanomuksen alkavan vuoden ensimmäinen päivä rustata. Lähdenkö ralleihin ja käytänkö jäsenetuja, en tiedä, aika näyttää, mutta ainakaan en meinaa stressata siitä että saanko henkilökohtaisesti rahalleni varmasti vastinetta, kun ei kuitenkaan tuon isommasta summasta ole kyse eikä jäsenyys toisaalta minua mihinkään myöskään pakota.
Sori pitkä ja turhanpäiväinen näppäimistön kautta kulkenut ajatusvirta, mutta itsepä päätit lukea, jos tähän asti pääsit. Lyhyemminhän olisin voinut asian myös ilmaista: "minä ainakin meinasin liittyä".