Ilmatäytteinen makuualusta?
Ilmatäytteinen makuualusta?
Hojo, hojo, nyt alkaa olla ruoto sen verran kipeänä että olen päättänyt investoida mukavaan makuualustaan. Eli onkos porukalla suositella jotain vähintään 5 cm paksua alustaa joka menee suhtkoht pieneen tilaan? (tietty edullinen hinta olisi plussaa...)
Street Glide -14, Forty Eight -13
Re: Ilmatäytteinen makuualusta?
Moro!
Halti 500, menee n. 0,5 l kaljatölkin kokoiseen tilaan , puhallettuna n. 5 cm paksu.
Olen ollut oikeen tyytyväinen
Selasin hiukan nettiä ja tuosta on tullut pumpulla varustettu versio, hinta n, 40€
-KimmoV.-
Halti 500, menee n. 0,5 l kaljatölkin kokoiseen tilaan , puhallettuna n. 5 cm paksu.
Olen ollut oikeen tyytyväinen
Selasin hiukan nettiä ja tuosta on tullut pumpulla varustettu versio, hinta n, 40€
-KimmoV.-
Viimeksi muokannut KimmoV., 12:41 24.07.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.bearwater.fi/kauppa/retkeily ... _-alustat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta ostin itsestään täyttyvän. Kyllä sillä pärjää kerran vuodessa rootsissa, mutta ei sitä mukavaksikaan voi kehua.
Sitten ostin Jenkeistä sellaisen 30 cm paksun omalla kompressorillaan täyttyvän, se on mukava
Tosin miinuspuoli on, ettei sitä oikein voi/viitsi pyörän selässä kuskata 
Tuolta ostin itsestään täyttyvän. Kyllä sillä pärjää kerran vuodessa rootsissa, mutta ei sitä mukavaksikaan voi kehua.
Sitten ostin Jenkeistä sellaisen 30 cm paksun omalla kompressorillaan täyttyvän, se on mukava
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Toi Halti 500 vaikuttaa hyvältä, eikä hintakaan ole paha! Kiitos! 
Street Glide -14, Forty Eight -13
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:16 30.05.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Tuommoinen on minullakin, nopea puhaltaa täyteen, kevyt, sopivan paksu.. mutta mutta aikas työläs tyhjennettävä. ed. Kestänyt jo monta vuotta (ei pumpullinen versus).KimmoV. kirjoitti:Moro!
Olen ollut oikeen tyytyväinen![]()
Selasin hiukan nettiä ja tuosta on tullut pumpulla varustettu versio, hinta n, 40€![]()
-KimmoV.-
Viimeksi muokannut Kaapeli, 13:28 24.07.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Just kattelin samaa, tuolla tarjouksessa:KimmoV. kirjoitti:Moro!
Olen ollut oikeen tyytyväinen![]()
Selasin hiukan nettiä ja tuosta on tullut pumpulla varustettu versio, hinta n, 40€![]()
-KimmoV.-
http://www.retkiaitta.fi/product/10145/ ... akuualusta" onclick="window.open(this.href);return false;
FXDB -09
Mulla on ollut vuosikymmenen verran matkassa sama Exped makuualusta. http://www.exped.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Näyttäis olevan jonkun 70-90 euroa kotimaisessa retkeilyvarusteliikkeessa. Perusmalli ei oo kovin iso, mut valmistajalla on myös isojen poikien ja tyttöjen kokoja.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Se koko pakattuna on ehkäpä itsestään täyttyvän huonoin puoli pyöräkäytössä. Samaan kokoon saa jo ison teltankin pakattua. Tässähän noita malleja näyttää olevan runsaastikin:Harikka kirjoitti: Tuo ittestää täyttyvä vie enemmä tillaa kuljetuksessa ku Halti.
http://www.retkiaitta.fi/category/58/il ... kuualustat" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
exped-merkiltä kandee huomioida myös heidän hifi-malli, downmat. Ideana siis että patjassa on ilman lisäksi untuvaa, eli lisää eristävyyttä kylmään maahan nähden. Tuoteen laadukkuuden havaitsee ensi silmäyksellä ja pakkautuu kokoisekseen pieneen. Mutta en yhkä sittenkään ole 100% vakuuttunut että tuo idea jeesais hirveesti ja nukkumismukavuutta avittais jos kammiot ei olis uimapatjamaisesti kokonaan läpi pitkittäin. Pystis-reissuun otan edelleen ton kaveriks toisen patjan.JKKo kirjoitti:Mulla on ollut vuosikymmenen verran matkassa sama Exped makuualusta. http://www.exped.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Näyttäis olevan jonkun 70-90 euroa kotimaisessa retkeilyvarusteliikkeessa. Perusmalli ei oo kovin iso, mut valmistajalla on myös isojen poikien ja tyttöjen kokoja.
näitä on eri kokoja, voi kuikuilla esim. http://www.moontrail.com/exped-downmat-7-pump.php, suomestakin noita saa jostain
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Kävinpä tsekkaamassa tuon Halti 500 Lite Pump -patjan Prismassa käydessäni... Mukaanhan se tarttui heti kun on noinkin näppärä laitos. Entinen melkein pienen retkitelttani kokoinen itsestääntäyttyvä patja saa jäädä nyt kaappiin. Kiitos vinkistä 
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Mikäs on prisman hinta tuolle haltin patjalle...retkiaitan sivulla kapeempi on tarjouksessa 40 ekuu ja leveempi puolet lisää ?
Että semmoista....
49.90 oli Prisman hinta. En lähtenyt tilaamaan kun sai noinkin lähelle alehintoja. Varsinkin kun tulisi postikulut päälle täältä käsin tilaten.
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Totta...ei kympin hintaheitto ole hirviän suuri jos sillä kunnon yöunet saapi teltassa jotta ei paikat jumissa aamusella 
Että semmoista....
- Peacemaker76
- Viesti:
Kaksi rallia olen maannut kahden eri tyhjän Halti 500:n päällä yhteensä 5 yötä, ja sitten riitti, vaihtui vahvempitekoiseen itsetäyttyvään. Totta, se vie enemmän tilaa, mutta jos ja kun sekin puhkeaa, niin on edes jotain pehmuketta persiin alla. Ja on kestänyt monta vuotta jo.
Eli Halti on halpa, pieni ja köykäinen, mutta ainakin mun alla kaksi eri kappaletta hajonnut ekana yönä. Partioaitta nosti kädet pystyyn toisen reklamaation jälkeen.
Jyskin paksu ilmapatja saattaa olla ens kesänä kokeiltavana, ei oo kallis.
Eli Halti on halpa, pieni ja köykäinen, mutta ainakin mun alla kaksi eri kappaletta hajonnut ekana yönä. Partioaitta nosti kädet pystyyn toisen reklamaation jälkeen.
Jyskin paksu ilmapatja saattaa olla ens kesänä kokeiltavana, ei oo kallis.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110