Uusi täällä ja uusi myöskin moottoripyörien parissa. Olen hankkimassa itselleni pyörää ja himo päästä rakentelemaan pyörää on hirveä ja kun sitä ihminen aina tahtoo jotain oman näköistä massasta erottuvaa niin pakkohan se on. Noh nyt sitten tulee pieni nippu näitä varmasti jo miljoona kertaa kysyttyjä sekä "tyhmiä" kysymyksiä joten yrittäkää kestää
Haluan pyörään isot(lue: leveät) kumit eli taakse 300-350mm ja eteen 180-200mm. Se mitä olen netistä tutkinut niin takavanteita löytyy leveitä mutta lähinnä kysymykseni pyörii siinä että mistäs niitä etuvanteita saa? Tutkiessani asiaa huomasin että näitä etuvanteita on tehty levittämällä tai sitten mitä minullekkin tarjottiin tuttavapiiristä että koneistamalla saa.
Sitten mikäli olen oikein ymmärtänyt niin leveä takakumi tarkoittaa ilmeisesti sitä että kardaanivetoiset pyörät voidaan unohtaa kokonaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Tarkoitan tällä lähinnä sitä että hinta nousee korkeaksi. Noh, hauskuudella on hintansa vai miten se meni
Ja kun ketjuvetoisia tutkiskelin niin aloin miettimään että tutkin Sportsteria ja kun olen kysellyt eri puolilta niin ihmiset ovat kehuneet sportsteria ja kertoneet tämän olevan hyvä ns. ensimmäiseksi isoksi pyöräksi.
Rakentamiseen liittyen oli paljon muutakin mielessä mutta lähinnä nyt nuo vanteet mietityttävät varsinkin tuo etuvanne. Haku toiminnolla en löytänyt vastauksia näihin vanne kysymyksiin tai sitten en vain osannut etsiä. Mainittakoon vielä että ei ole tarvetta ajaa kovaa lähinnä haluan vain pyörän mikä miellyttää minun silmää, minkä kanssa teknisesti pärjään(ymmärrän tekniikasta keskiverto ihmistä paremmin mutta silti oma tietämykseni on hyvin pientä isommassa mittakaavassa), ja millä voin körötellä näitä Suomen pikkuteitä ja nauttia luonnosta. Mutta en silti halua jäädä jalkoihin pyöräni kanssa
LIFEMEMBER