rallikamppeet ja palvelut
rallikamppeet ja palvelut
Ajattelin, jotta jos lähtisi tänä vuonna ensimmäistä kertaa ralliin. Tuota Himosta ajattelin. Tämänhetkisen pyörän kuljetuskapasiteetti on hyvin rajallinen. Siksi pari tyhmää kysymystä.
Mitä kaikkea ihmiset kantaa mukanaan ralliin? Millaisella varustuksella siis pärjää?
Mitä palveluita rallipaikalta löytyy?
Eli saako ruokaa ja juomaa rahaa vastaan niin, ettei tarvitse kantaa mukana ollenkaan.
Ilmeisesti majoittuminen tapahtuu perusleirintäalueella ja teltassa ajattelin yöpyä. Millainen kokemus on ihmisillä muutoin uskaltaako kamppeet jättää telttaan vahtimatta. Ja onko alue jotenkin rajattu mopoporukalle vai miten homma oikein toimi? Mainoksen viittaus että vain tietyillä pyörillä sopii mukaan antaa mulle ymmärtää, että alue on jotenkin rajattu. Jos saan kaverin houkuteltua mukaan , niin mihin hän joutuu trumppansa jättämään?
Ja onko jotain muuta mitä pitäisi osata ottaa huomioon tai varautua?
Mitä kaikkea ihmiset kantaa mukanaan ralliin? Millaisella varustuksella siis pärjää?
Mitä palveluita rallipaikalta löytyy?
Eli saako ruokaa ja juomaa rahaa vastaan niin, ettei tarvitse kantaa mukana ollenkaan.
Ilmeisesti majoittuminen tapahtuu perusleirintäalueella ja teltassa ajattelin yöpyä. Millainen kokemus on ihmisillä muutoin uskaltaako kamppeet jättää telttaan vahtimatta. Ja onko alue jotenkin rajattu mopoporukalle vai miten homma oikein toimi? Mainoksen viittaus että vain tietyillä pyörillä sopii mukaan antaa mulle ymmärtää, että alue on jotenkin rajattu. Jos saan kaverin houkuteltua mukaan , niin mihin hän joutuu trumppansa jättämään?
Ja onko jotain muuta mitä pitäisi osata ottaa huomioon tai varautua?
Re: rallikamppeet ja palvelut
Hyvä että minä en ole ainoa ensikertalainen joten Himoksella menisi neitsyys
Hyvin rajallisella kuljetuskapasiteetilla olen minäkin lähdössä ( Sportster 48), joten pitänee sulloa rinkkaan kaikki mahdollinen ja loput liki olemattomalle tavaratelineelle, kun ei noita sivulaukkujakaan oikein...
Hyvin rajallisella kuljetuskapasiteetilla olen minäkin lähdössä ( Sportster 48), joten pitänee sulloa rinkkaan kaikki mahdollinen ja loput liki olemattomalle tavaratelineelle, kun ei noita sivulaukkujakaan oikein...
Mulla on yleensä kaikki pakattu sellaseen merimisesäkki-tyyppiseen vesitiiviiseen putkiloon; Teltta, makuupussi ja -alusta, vaihtovaatteet ja Jallupullo. Alue on vartioitu eli sinne ei ulkopuolisilla ole asiaa. Toistaiseksi on hyvin voinut telttaan jättää kamat, lompakko ja kännykkä tosin mukaan housuntaskuun. Alueelta löytyy peruspalvelut; ruumiin- ja sielunravinto sekä hygieniamahdollisuudet. Teretulemas, työvuorojakin on vielä tarjolla, säästää lipun hinnan ja tulee tuttuja.
-Spöke-
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Ja se riuppi jää alueen ulkopuolelle, yleensä samalle parkkipaikalle, kuin autotkin.
Alueelle on lähes joka rallissa päässyt joku väärä merkki livahtamaan, mutta järjestävä seura (Kipe) hinaa sellaiset mönkijällä alueen ulkopuolelle. Ellei hinattava pysy itsekseen pystyssä, se siirtyy tarvittaessa kyljelläänkin. Toki ensin annetaan omistajalle mahdollisuus siirtää kotkottimensa itse.
Alueelle on lähes joka rallissa päässyt joku väärä merkki livahtamaan, mutta järjestävä seura (Kipe) hinaa sellaiset mönkijällä alueen ulkopuolelle. Ellei hinattava pysy itsekseen pystyssä, se siirtyy tarvittaessa kyljelläänkin. Toki ensin annetaan omistajalle mahdollisuus siirtää kotkottimensa itse.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- jorgegoodman
- Viesti:
Olipas aika tyly vastaus?...
jorgegoodman kirjoitti:Olipas aika tyly vastaus?...
Relax, no hätä! ! Pertti kirjoittaa pohojalaasella tyylillä, se ei ole vika vaan ominaisuus. Kun näät tyypin, huomaat, että hän päästelee suustaan kaikenlaista tekstiä vakavalla naamalla ja yleisö viihtyy
Mutta asia oli kätketty tuohon viestiin eli trumppa jää alueen ulkopuolelle sen välittömässä läheisyydessä sijaitsevalle parkkialueelle.
Tervetuloa mukaan!
Elwi
-
MrX
Asiaa. Sen Trumppakuskinkin vois jättää ulkopuolelle. H-D, Indian, Buell Only...jorgegoodman kirjoitti:Olipas aika tyly vastaus?...
Rajallinen kuljetuskapasiteetti on täysin riittävä kun pakkaa kamat, ja samantien purkaa ne ja sitten heittää puolet pois ja eikun baanalle.
Todellisuudessa pärjää tosi pienellä määrällä tavaraa reissussa.
Todellisuudessa pärjää tosi pienellä määrällä tavaraa reissussa.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
mr. beanilta olen kyl omaksunut hyvät ohjeet.
Ajatus oli kutakuinkin sama kuin edellä esitetty: teltta, alusta, pussi, sortsit, t-paita, saippua, ja viskipullo ja taskut täyteen rahoja (näkis vaan). Eniten huoletti tuo ruoka- ja juomapuoli, kun on aina nälkä.
Reppuun pitää kaikki sopia. Sellaista olen pohtinut, että uskaltaisikos teltan ja alustan kiinnittää nippusiteillä stongaan. Mahtaako vaikuttaa paljon ajoon? Vai kannattaako suosiolla katella vielä pienempää telttaa?
Ajatus oli kutakuinkin sama kuin edellä esitetty: teltta, alusta, pussi, sortsit, t-paita, saippua, ja viskipullo ja taskut täyteen rahoja (näkis vaan). Eniten huoletti tuo ruoka- ja juomapuoli, kun on aina nälkä.
Reppuun pitää kaikki sopia. Sellaista olen pohtinut, että uskaltaisikos teltan ja alustan kiinnittää nippusiteillä stongaan. Mahtaako vaikuttaa paljon ajoon? Vai kannattaako suosiolla katella vielä pienempää telttaa?
-
Das Fette Sau
- Viesti:
Elä pane nippusiteillä kiinni, vaan semmosilla minisuksen remmeillä. Eli ohut kuormaliina, mutta jossa ei ole räikkää, vaan pelkkä solki. Löytyy rautakaupat + halpahallit alkaen luokkaa 2e.
Miulla oli semmonen putkikassi tangossa kiinni ja makuupussi + alusta siellä sisällä, nii teki aika rajut turbulenssit kypärään, pää vatkas ihan perkeleesti ku yli satasta ajoi. Pitäs varmaan asetella riittävän alas että ne pyörteet ei tuu pään kohalle...
Mie ostin tuommosen Bags Connection -härpäkkeen (mutta viime vuoden mallia, kun olivat reilussa alennuksessa):
http://www.rmheino.fi/index.php?cPath=4_171_172_202" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilavuus 100 l (Speedbag), eli vähintäänkin kohtuullinen kuljetuskapasiteetti, mutta ei tarvi mitään kiinteitä juttuja pyörään. En oo vielä testannut toimiiko, mutta lautta Gnydiaan on varattu 14.7., siellä keski-Euruupassa tuo sitten selviää toimiiko..
Miulla oli semmonen putkikassi tangossa kiinni ja makuupussi + alusta siellä sisällä, nii teki aika rajut turbulenssit kypärään, pää vatkas ihan perkeleesti ku yli satasta ajoi. Pitäs varmaan asetella riittävän alas että ne pyörteet ei tuu pään kohalle...
Mie ostin tuommosen Bags Connection -härpäkkeen (mutta viime vuoden mallia, kun olivat reilussa alennuksessa):
http://www.rmheino.fi/index.php?cPath=4_171_172_202" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilavuus 100 l (Speedbag), eli vähintäänkin kohtuullinen kuljetuskapasiteetti, mutta ei tarvi mitään kiinteitä juttuja pyörään. En oo vielä testannut toimiiko, mutta lautta Gnydiaan on varattu 14.7., siellä keski-Euruupassa tuo sitten selviää toimiiko..
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Väärä suunta
"mutta lautta Gnydiaan on varattu 14.7., siellä keski-Euruupassa tuo sitten selviää toimiiko.."
Himokselle pääsee tietä pitkin ja sinne kannattaa tulla. Rentoa, avarakatseista porukkaa ja mulkku spiikkeri, joka ei edes osaa englantia. On siellä myös kesäteatteria ja muuta yhtä viisasta viihdettä. Ainakin itse jättäisin tuollaiset epämääräiset Euroopat kokeilematta, kun on kerran mahdollista päästa H-DCF:n pääralliin.
Mutta elämä tietenkin on!!!
"mutta lautta Gnydiaan on varattu 14.7., siellä keski-Euruupassa tuo sitten selviää toimiiko.."
Himokselle pääsee tietä pitkin ja sinne kannattaa tulla. Rentoa, avarakatseista porukkaa ja mulkku spiikkeri, joka ei edes osaa englantia. On siellä myös kesäteatteria ja muuta yhtä viisasta viihdettä. Ainakin itse jättäisin tuollaiset epämääräiset Euroopat kokeilematta, kun on kerran mahdollista päästa H-DCF:n pääralliin.
Mutta elämä tietenkin on!!!
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Pertti kirjoitti:Alueelle on lähes joka rallissa päässyt joku väärä merkki livahtamaan, mutta järjestävä seura (Kipe) hinaa sellaiset mönkijällä alueen ulkopuolelle. Ellei hinattava pysy itsekseen pystyssä, se siirtyy tarvittaessa kyljelläänkin. Toki ensin annetaan omistajalle mahdollisuus siirtää kotkottimensa itse.
Mä lähtisin sen trumppakuskin kanssa johonkin muualle. Kaverit on tärkeempiä ku pyörän merkki.MrX kirjoitti:Asiaa. Sen Trumppakuskinkin vois jättää ulkopuolelle. H-D, Indian, Buell Only...
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
"Mä lähtisin sen trumppakuskin kanssa johonkin muualle. Kaverit on tärkeempiä ku pyörän merkki."
No joo. Ymmärrän kommentit kyllä. Miksi harrikkakerhon ralliin pitäisikään muilla vehkeillä päästä. Kysyin vaan, että minne sen joutuu jättämään, että osaan tapahtumaa kaverille kaupata. Uskon kyllä, että hyvä jätkä sopii porukkaan mukaan ajaa sitten millä hyvänsä. Ja jos systeemi on etkäteen selvillä, niin ei tarvitse reissussa nälissään kiukutella.
Näistä hdcf:n ralleista olen kuullut vain positiivista, joten siksi kiinnostaa tulla katsomaan. En itsekään ole edes jäsen mutta jos jää hyvä fiilis hommasta niin varmaan jatkossa olen.
Ja luulen kyllä, että jos mulla olii enempään varaa niin kulkineita olisi monen merkkisiä, että kovin fanaattinen en jaksa olla itsekään merkkien suhteen.
No joo. Ymmärrän kommentit kyllä. Miksi harrikkakerhon ralliin pitäisikään muilla vehkeillä päästä. Kysyin vaan, että minne sen joutuu jättämään, että osaan tapahtumaa kaverille kaupata. Uskon kyllä, että hyvä jätkä sopii porukkaan mukaan ajaa sitten millä hyvänsä. Ja jos systeemi on etkäteen selvillä, niin ei tarvitse reissussa nälissään kiukutella.
Näistä hdcf:n ralleista olen kuullut vain positiivista, joten siksi kiinnostaa tulla katsomaan. En itsekään ole edes jäsen mutta jos jää hyvä fiilis hommasta niin varmaan jatkossa olen.
Ja luulen kyllä, että jos mulla olii enempään varaa niin kulkineita olisi monen merkkisiä, että kovin fanaattinen en jaksa olla itsekään merkkien suhteen.
-
Das Fette Sau
- Viesti:
Erittäin hyvin sanottu! Miekin lähen Euruuppaa kiertämään Yömaha-miehen kanssa, joka on taatusti hyvää seuraa. Ei tuo mopon merkki muodostunu ongelmaks viime vuonnakaan, nii tuskin nytkään, eikähän miun tarvi sillä Yömahalla ajaa metriäkään.atco kirjoitti:Mä lähtisin sen trumppakuskin kanssa johonkin muualle. Kaverit on tärkeempiä ku pyörän merkki.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Golem! Älä ota näitä jorinoita tosissasi. Jokainen hiukankin pitempään motskareita harrastanut on ajanut (ajaa) myös muilla merkeillä kuin Harrikoilla. Ja kaikki motskarit ovat HIENOJA!
Myös ajokaverisi on tietysti tervetullut, Riumppi vaan laitetaan ns. vierasparkkiin. Käyntäntö on yleinen merkkiralleissa.
Ja jatkuva nälkäsi tuskin tuottaa ongelmia. Onhan Himoksella hotelli ja sen mukaiset palvelut, lisäksi klubi yleensä tarjoaa purtavaa, aamiaisetja päivälliset. Ja eiköpä siellä ole jos jonkinlaista makkaran ja pyttipannun paistajaakin.
Tavaroita pakatessasi huomaa, ettei ohjaustankoon pidä laittaa mitään kovin isoa ja painavaa nyyttiä. Se haittaa ajamista ja saattaa olla myös vaarallinen. Kun Sulla ei ilmeisesti ole mitään telineitä (sellaiset pikalukoilla varustetut on käteviä) niin ota reppu selkää ja laita telttakamat putkikassissa lokarin päälle. Köytät sen vaikka iskarin yläkiinnikkeeseen tms. ja suojaat lokarin esim. maalarin teipillä ettei naarmuunnu pilalle.
Ja mitä jäsenyyteen tulee, niin suosittelen liittymistä heti portilla. Silloin pääset sisään jäsenetuhinnalla eli jäsenmaksu onkin jo sillä kuitattu.
Myös ajokaverisi on tietysti tervetullut, Riumppi vaan laitetaan ns. vierasparkkiin. Käyntäntö on yleinen merkkiralleissa.
Ja jatkuva nälkäsi tuskin tuottaa ongelmia. Onhan Himoksella hotelli ja sen mukaiset palvelut, lisäksi klubi yleensä tarjoaa purtavaa, aamiaisetja päivälliset. Ja eiköpä siellä ole jos jonkinlaista makkaran ja pyttipannun paistajaakin.
Tavaroita pakatessasi huomaa, ettei ohjaustankoon pidä laittaa mitään kovin isoa ja painavaa nyyttiä. Se haittaa ajamista ja saattaa olla myös vaarallinen. Kun Sulla ei ilmeisesti ole mitään telineitä (sellaiset pikalukoilla varustetut on käteviä) niin ota reppu selkää ja laita telttakamat putkikassissa lokarin päälle. Köytät sen vaikka iskarin yläkiinnikkeeseen tms. ja suojaat lokarin esim. maalarin teipillä ettei naarmuunnu pilalle.
Ja mitä jäsenyyteen tulee, niin suosittelen liittymistä heti portilla. Silloin pääset sisään jäsenetuhinnalla eli jäsenmaksu onkin jo sillä kuitattu.
LIFEMEMBER